Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
thai logik og kulturforskelle
|
|
|
Lagt på d. 09/08-2010 14:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg synes Thaier slår deres børn meget, i den skole hvor vores datter går, har vi talt om at klage, men det er nok ikke til vores barns bedste. |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 09/08-2010 16:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Har aldrig hørt om at børn er blevet slået på "vores" skole, Yamsaard School Hua Hin. Forleden ved svømmepoolen, kom der en thai gift thai kvinde, med sine tre sønner. Hun løb rundt poolen med hævet hån og råbte truende ad sine drenge, alt imens hun roste farang børnene "farang children more easy", hvorfor mon? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 09/08-2010 16:51
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jeg ser det desvære tit at de slår deres børn og jeg ryster hvergang på hovedet så de kan se jeg ikke bifalder det der var også en der hævede hånden over for min datter en dag min datter var 18 måneder..så hævede jeg hånden overfor damen og sagde lige for lige så blev hun meget lille.... hader når de gør det der
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 09/08-2010 18:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej dutling68, hvor bor du, for jeg har "kun" boet her i CM i 16 år og jeg har aldrig set det. Når vi siger noget til vores "børn" er det "bare" med en løftet pegefinger. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 09/08-2010 18:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
et lille rap i numsen eller et lille dask over fingern, det sker der vist ikke noget ved ( håber ikke at Mette Frederiksen fra S læser med her ).men ligefrem korporlig afstaffelse er at gå over stregen, lige så mange medlemmer der er af DTW, lige så mange forskellige meninger er der nok om dette emne. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 09/08-2010 18:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Mit bidrag til denne tråd kunne være at jeg tænker at der er en basal forskel i vores kultur. Vi kommer fra det kolde nord = samler kultur: Hvis brændet ikke er i hus inden midsommer, ja så dør vi af kulde inden den næst sommer. Hvis der ikke hænger skinker i taget inden vinteren så dør vi af sult inden forårets komme. Thaiér kommer fra det varme asien = pluk og spis kultur. Hvis de plukker flere bananer end de spiser i dag, ja så rådner de, hvis de da ikke deler dem med naboen. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/08-2010 19:00
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
mr tirak skrev: Mit bidrag til denne tråd kunne være at jeg tænker at der er en basal forskel i vores kultur. Vi kommer fra det kolde nord = samler kultur: Hvis brændet ikke er i hus inden midsommer, ja så dør vi af kulde inden den næst sommer. Hvis der ikke hænger skinker i taget inden vinteren så dør vi af sult inden forårets komme. Thaiér kommer fra det varme asien = pluk og spis kultur. Hvis de plukker flere bananer end de spiser i dag, ja så rådner de, hvis de da ikke deler dem med naboen. Mr Tirak Det er nemlig korrekt og en vigtig iagtagelse af forskellen mellem Thailand og Danmark, og vi skal huske, at det faktisk ikke er længe siden, at vi Danmark levede på denne måde. Da jeg boede i DK, så lavede jeg også storindkøb, hvor jeg fx købte en masse fars, som jeg derpå delte ud i små potioner, der blev frosset ned. Min fryser var således, ligesom så mange andres, et "større" koordineringsarbejde. Den "tradition" er sikkert en levn fra bondetiden, og jeg har aldrig set den praktiseret i Thailand. En fryser i Thailand er vist mest til isterninger, som man end ikke selv har lavet, og måske til et stykke frossen pizza fra 7-Eleven... Hilsen, Robert |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 09/08-2010 21:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
ABEKATTEN skrev: Jeg synes Thaier slår deres børn meget, i den skole hvor vores datter går, har vi talt om at klage, men det er nok ikke til vores barns bedste. Det er lige så forbudt lære at slå eleverne i Thailand som i Danmark. ![]() De værste sager omtales til tider i TV. (næsten døde børn, der er ikke nogen grund til at holde sig til bage. Husk dog på at der er flere måder at klage på) Karsten |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 09/08-2010 22:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Robert Kronberg Vi har en fryser og brugen den når vi indkøb kødvare så vi har kød til flere måneden af gangen. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 10/08-2010 03:45
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jeg bor såmen i cha am måske det ikke er noget jeg ser hver dag men det er desvære tit...og så en anden ting ang børn i thailand noget jeg ikke forstår at de ikke børster børnenes tænder det betyder at der render en masse børn rundt med rådne tænder spc fortænder..men måske de bare tænker de er jo bare mælketænder så de for jo nogle nye igen
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 10/08-2010 04:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Som før skrevet kan jeg kun skrive for mig selv. Vores 2 børn starter dagen på skolen med at børste tænder og det sker igen efter frokost. Når de så kommer hjem og er klar til at gå i seng børste de tænder for 3. gang. Jeg ved at børnene i Doi Law gør det samme, dog ved jeg ikke om det sker til sengetid. Problemet er at næsten ingen går regelmæssig til tandlæge. Det er der formentlig ikke råd til. Da vores 2 børn flyttede ind her kom de til tandlæge og det var første gang nogensinde. Nu kommer de til kontrol hver halve år. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/08-2010 20:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Robert Kronberg skrev: mr tirak skrev: Mit bidrag til denne tråd kunne være at jeg tænker at der er en basal forskel i vores kultur. Vi kommer fra det kolde nord = samler kultur: Hvis brændet ikke er i hus inden midsommer, ja så dør vi af kulde inden den næst sommer. Hvis der ikke hænger skinker i taget inden vinteren så dør vi af sult inden forårets komme. Thaiér kommer fra det varme asien = pluk og spis kultur. Hvis de plukker flere bananer end de spiser i dag, ja så rådner de, hvis de da ikke deler dem med naboen. Mr Tirak Det er nemlig korrekt og en vigtig iagtagelse af forskellen mellem Thailand og Danmark, og vi skal huske, at det faktisk ikke er længe siden, at vi Danmark levede på denne måde. Da jeg boede i DK, så lavede jeg også storindkøb, hvor jeg fx købte en masse fars, som jeg derpå delte ud i små potioner, der blev frosset ned. Min fryser var således, ligesom så mange andres, et "større" koordineringsarbejde. Den "tradition" er sikkert en levn fra bondetiden, og jeg har aldrig set den praktiseret i Thailand. En fryser i Thailand er vist mest til isterninger, som man end ikke selv har lavet, og måske til et stykke frossen pizza fra 7-Eleven... Hilsen, Robert Det er en hel misforstået betragtning, hvis man fx. taler om den nordøstlige region, Isan, som i parentes bemærket er den folkerigeste region i Thailand, ud af blot 4. I den kolde årstid/tørre årstid er der intet at høste. Landsbyerne er tæt på at være affolket, så at sige alle de arbejdsduelige er taget afsted til byerne eller sydthailand for at der at kunne opretholde en indtægt. Her er ingen pluk-og-spis kultur. Præmissen er forkert. Skulle ikke undre mig om det samme gør sig gældende i Nordthailand, kender jeg ikke så meget til. Men det gør Huratho og flere andre. Redigeret af rinpoche d. 10/08-2010 21:36 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/08-2010 23:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Du kan godt plante grøntsager og blomster, men det koster dyrt i vand. Betalte det hele for Nee i en Landsby uden for Sakon Nakhon, da jeg ønskede at hun rejste hjem. Resten af hendes søskende var bortrejst, og arbejdede hovedsaglig indenfor byggebranchen. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/08-2010 12:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Apropo det med at thaierne slår deres børn http://www.dr.dk/...m?rss=true Jeg har nu heller ikke set de slår deres børn i den landsby jeg befinder mig, men at de noglegange godt kunne trænge til et dask i rumpen er så noget andet. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Hanshamsjel |
Lagt på d. 12/08-2010 19:28
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
tak for svar til alle. Så fik vi også lige sidste nyt om tandbørstning, landbrug, og om det er ok at banke børn ![]() Jeg ender nok med at bestille Thailand Fever Der er vel ikke en der har et støvet eksemplar liggende ? mvh Hans J |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

der var også en der hævede hånden over for min datter en dag min datter var 18 måneder..så hævede jeg hånden overfor damen og sagde lige for lige så blev hun meget lille.... hader når de gør det der

).