Se indlæg
 Udskriv debat
Faranger og deres biler i Thailand.
jens
Nu er der jo også det at pickups er klassificeret som lastbiler i Thailand, dette kan godt være en ulempe.

xxxx
jens skrev:
Nu er der jo også det at pickups er klassificeret som lastbiler i Thailand, dette kan godt være en ulempe.

Ok hvordan kan det så være det kun kræver personvogns kørekort. ?

Udlændinge må under ingen omstændigheder køre en lastvogn i Thailand, da det kræver en arbejds tilladelse og det kan vi ikke få til chauffør arbejde..

lung
køb en panseret mandskabsvogn eller en gummiged, så er du nogenlunde sikker på at thaierne holder tilbage...

lung

thaikurt1
rinpoche

Vi skal mest bruge den til at køre rundt i Pattaya og omegn og måske en gang om året til at køre hjem til svigermor og familien.

Så det bliver nok en jazz eller af samme model.
Redigeret af thaikurt1 d. 31/08-2010 01:50
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Conrad
Jeg er glad for min Toyota Fortuner 3 liter diesel turbo med aut. gear. betaler ca. thb 6.000 i vægtafgift og thb 20.000 for nummer 1 forsikring.

Der er plads til meget i sådan en dyt og den er dejlig at køre i også på lange ture. Har kørt 120.000 km på 3½ år.

Conrad

Funnyboy
xxxx skrev:
jens skrev:

Ok hvordan kan det så være det kun kræver personvogns kørekort. ?

Udlændinge må under ingen omstændigheder køre en lastvogn i Thailand, da det kræver en arbejds tilladelse og det kan vi ikke få til chauffør arbejde..

Hvis du får et international kørekort hjemme fra og du har kort til at må køre en lastbil så skulle der ikke være noget i vejen for selv at købe sådan en maskine og trille rundt i hvis det er det man lyster.

Problemet opstår hvis man køre lastbil i forbindelse med arbejde der ovre. Så går den ikke med mindre man har arbejdstilladelse. Og ganske rigtig som du siger at det kan vi ikke få.

Rasmus
Hej Thaikurt1

Thaikurt1 skrev: indlæg #16
Når vi alligevel er skriver om biler.
Vil jeg godt havde et god råd med på vejen. Vi har tænk os at købe en bil hvad mærke er bedst det skal være en lille bil skal vi købe ny eller brugt. Skal det være med automatik da det er kone der skal køre den.
Har aldrig før haft en bil i danmark.

Thaikurt1 skrev: indlæg #24
Vi skal mest bruge den til at køre rundt i Pattaya og omegn og måske en gang om året til at køre hjem til svigermor og familien.
Så det bliver nok en jazz eller af samme model.

Vores gl. bil var en Honda City 1600cc, (årgang 2004) en helt alm. 4 dørs sedan udgave med automatgear og Aircon. Vi købte den brugt, gennem nogle venner for ca. 365.000 THB i efteråret 2005, til den pris som forhandleren ville give for den da de købte ny bil. Det må siges at det har været os en rigtig god bil gennem de sidste 5 år. Selvfølgelig har der været div. små reparationer gennem tiden, men ikke noget i nævneværdig grad. Den har bragt os mange steder rundt om i Thailand de disse 5 år.

Det er først her på det sidste at den begynder at vise tegn på slitage og alderdom. Men det er ikke bilens skyld, det skyldes mest manglende vedligeholdelse fra div. bruger i den pukkelryggede familie i Thailand!

Når der skulle købes ny bil i Thailand faldt valget igen på en Honda – underforstået konens valg. Og da vi (læs: konen) fik en formidabel pris for den gl. Honda var valget selvsagt uundgåeligt, godt hjulpet på vej af en meget dygtig sælger. Valget faldt på en Honda Freed.

Så Kurt: hvis du påtænker at købe bil i Thailand, vil jeg personligt anbefale dig at købe en brugt Honda i passende størrelse som max er et par år gl. Den kan anskaffes for en rimelig pris, og samtidig bevarer den en vis brugtvogns værdi.

Hilsen Rasmus

PS: husk at holde familiemedlemmer på behørigt afstand af bilnøglerne.Wink

dutling68
og ang brugte biler i thailand så se her....

http://www.one2ca...fault.aspx

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Payanak
Jeg forstår ikke hvorfor man vælger en pickup fremfor en alm. bil når man ikke ligger og transporterer ting og sager hele tiden, men bare bruger den til alm. kørsel med familien etc.
En pickup bruger væsentligt mere brændstof en f.eks en Honda City eller en Toyota Vios, som begge er udemærkede familiebiler.
Hertil kommer at pickups ikke fås med automatgear, hvilket er et must i Thailand og især i byerne.
Køre egenskaberne er også ringere i en pickup.
Prisen for en pickup med div. ekstraudstyr, er dyrere end en tilsvarende udstyret familiebil.

På trods af alt dette, så er Thailand det land i verden, som har det højeste antal pickups per indbygger efter USA.

Saendaeng
Payanak skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor man vælger en pickup fremfor en alm. bil når man ikke ligger og transporterer ting og sager hele tiden, men bare bruger den til alm. kørsel med familien etc.
En pickup bruger væsentligt mere brændstof en f.eks en Honda City eller en Toyota Vios, som begge er udemærkede familiebiler.
Hertil kommer at pickups ikke fås med automatgear, hvilket er et must i Thailand og især i byerne.
Prisen for en pickup med div. ekstraudstyr, er dyrere end en tilsvarende udstyret familiebil.

På trods af alt dette, så er Thailand det land i verden, som har det højeste antal pickups per indbygger efter USA.

Nu fås både Toyota og Nissan med automat gear. Den sidste Toyota jeg havde var med automatgear.
Skal ikke kunne svare på om Isuzu fås med automatgear.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
steen nielsen
Payanak skrev:

SmileHer hvor jeg bor er der mange veje hvis man kan kalde dem for veje, hvor man ikke kan køre med små biler, jeg har kørt i regn,hvor vandet står op til dørtrinet, på min Toyota Vigo der må have en fabriksfejl, for den har Automatgear 4wd, og jeg syntes den køre bedere end en lille bil, komforten fejler intet, det eneste min bil mangler er varme i sæderne (joke)
hilsen fra Phuket
Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!

Payanak
ic
De pickups jeg kiggede på havde ikke automatgear.
Men jeg vil stadig ikke have en pickup Bvdrrr

thaikurt1
HEJ Rasmus
Det er hver at overvej at det skal være en Honda når vi skal købe bil.

Jeg har se ingen grund til at købe en ny bil da kone hele ikke vil bruge så mange penge på en ny bil. .

Det bliver kone der skal køre den da jeg god nok synes at trafikken er for hurtig og for farligt til at jeg vil køre bil da jeg aldrig har kørekort har altid være til kolletid

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Nuk
Jo da, ISUZU Laver skam automatgear. Det gjorde de allerede for 7 år siden, og det virker.
Ang. økonomien, jo.........3.0liter turbo med automatgear, 13.5 km/l ved landevejs kørsel.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

rinpoche
Payanak skrev:
.

Præcis. Jeg kan ikke engang huske hvor mange vi var på den tur her, men vi var 8 alene på laddet.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/pickup.jpg

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
@ Kurt.

Nu ved jeg ikke rigtig hvorledes jeres kørselsbehov er.
Men hvis man har en thai familie ser jeg som det eneste rigtige valg en (turbo) diesel pickup med 2 rækker sæder og et lad.
Der vil altid være opgaver der bedst løses med et sådant setup: Fragt, mange passagerer etc.
Endvidere finder jeg ikke små biler særligt velegnede i Thailand, medmindre man kun kører korte distancer.
Man sejler rundt i en lille bil pga ujævnheder på vejene selv ved cruising speed. (Min yngste søn blev køresyg og skulle kaste op, sidst vi kørte i en sådan, selvom jeg kun kørte 80 km.
En 2 tons diesel pickup tager ujævnheder i vejene langt bedre og så er der også sikkerheden i, at der er noget der kan tage fra hvis man skulle være så uheldig at blive impliceret i et uheld.

Dette er sagt af en som normalt kører lange distancer i Thailand. Hvis du kun har et lokalt behov, så har mit indlæg nok ikke så megen relevans.

Mvh
rinpoche

Jeg har en Toyota Vios, og vi kører lange distancer - "ofte" 600 km, og den er billig i gasohol.

Men det er rigtigt, at den hopper meget på vejen, men på trods af det, så bliver konen ikke kørersyg, selv om hun bliver køresyg i en bus.

Og selv om den hopper. så har den endnu ikke mistet vejgrebet.

Desuden kan den komme ind alle steder, da den er "lille" (smal).

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Frank
Den løser nok ikke problemet, men det er i hvert fald svært at køre, når den er sat på hjulet.

[img]http://www.automobile-theft.com/wp-content/uploads/2009/11/wheel-clamp.jpg[/img] is not a valid Image.

lung
sid ALDRIG på ladet af en pickup

lung

Spring til debat: