Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Det at bygge hus eller købe lejlighed
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 21/09-2010 13:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
thulegrisen skrev: Hej Noidam Min forståelse for, at dit ego pludselig skal gøres til genstand for, om jeg er den ene eller anden. Dette røre mig da dybt, for hvad pokker skal dette have med mit indlæg at gøre, om jeg er den eller den du ønsker jeg skal være…. Var det ikke på tide, at andre interesser fanger dig. Jeg kan se du har været på denne side i mange år, så hvad betyder det egentligt for dig, hvad andre som Namprik og andre mener. Håber da ikke du bare er en der følger med, for at følge med. Hvis det er rigtigt, som du har opgivet, at du befinder dig ude hos os andre dødelige, så er jeg da et stort spørgsmålstegn. Jeg kan da ikke forstå, at vigtigheden af et måske godt indlæg og oplysninger om, at den fortællende er SUK, PL…Manse… eller andre du mener ikke skal have deres berettigelse her… Jeg er bare skuffet, men da samtidig beæret over, at andre sammenligner mig med kapaciteter som dem… eller mangel på samme…………. Nu er det jo iøjnefaldende den måde det bliver skrevet på. Men som du siger er det ligemeget hvem der skriver disse indlæg. Men vi mennesker er jo født nysgerrige og dit indlæg har utrolig meget tilfælles med en anden person. Og da du lige er meldt ind.Så er det hurtigt du har fundet de gamle navne frem ![]() Dog ellers en god beretning. Dog havde jeg foretrukket en Glasfiber pool. Og er dog også igang med at finde priser på dette. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 13:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 67 |
And so what, who you are or what you are doing have nothing to do with the person you are.. Jeg ved ikke rigtig hvad dit problem er, ud over at du nu vil undersøge alternativer. Du tror åbenbart ikke, atandre også får disse tanker.... Da jeg undersøgte det marked du taler om, var prisen for en pool af samme størrelse 100.000.- baht dyrere, men så var den også fransk. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 21/09-2010 13:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Fint hus & pøl. Ser ud som om beplantning er kommet i en hulens fart :-) Tak for at dele med os andre - gid der var flere der gjorde det samme....uanset identitet ![]() |
|
|
|
| thulegrisen |
Lagt på d. 21/09-2010 13:37
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 67 |
Du har ret DKpete Vi havde store kampe om dette. Jeg ville bruge penge på enorme og dyre og store planter, hvor konen sagde. Om 2 år er de samme størrelse, og vi har sparet 70 procent. Hun havde ret nu er træerne fra 50 cm. blevet til 5 meter hæje træer.... |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 21/09-2010 14:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
he he - man skal da vist plante med omhu - ellers bliver haven sgu da til ren jungle i løbet af ingen tid ! Jeg noterer det lige til det bliver min tur. Ikke noget så træls som at komme til at overbeplante med træer, for derefter at bruge en formue på at fælde og udbedre evt. skader![]() |
|
|
|
| RPM |
Lagt på d. 21/09-2010 14:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
du har vis laant baade bil og tegning af Sune=manse ,![]() Jeg har et hus på 187 kvm., balkoner 75 kvm. 1. enormt stort forældre soveværelse med enormt stort bade værelse. 3 andre, store soveværelser, med eget badeværelse.. Alt dette uden ekstra 2.2.- mill. baht med grund. Huset er jo det mindste, for så kommer jo alt det andet. Jeg købte ekstra grund. Jeg byggede en svømmepøl på 15 X 5 meter. Jeg har overdækket den store balkon på 60 kvm. Jeg overdækket alt omkring huset med murede vægge og tegltag, ikke som en thailænder vil gøre.. Den billige løsning. Jeg har også investeret i et ordentligt køkken med varmluftsovn, micro, udtræks skabe og alt det andet... Så kommer der jo også alle flisearbejderne omkring huset. Så bliver der anlæggelse af have, hvis man selvfølgelig har land nok. Der synes sgu ingen ende på de udgifter hele tiden, men nu efter 3. år er jeg færdig med mit drømmehus i Thailand. Nu skal det siges at dette køkken kostede 350.000.- baht ekstra, så skal det siges at det ekstra jord kostede 500.000.- baht, så skal det siges at denne dejlige pøøøllll kostede det nette af 1,1 mill.- baht, og det er saltvand. Ekstra toiletter, opbygning og tag omkring hele huset, anlæggelse af haven, Smuk overbygning af den store balkon på 60 kvm, så det følger hældning og tagsten og alt andet som resten af huset. Jeg kunne jo nok blive ved med alle disse ekstra ting, men dem kan man jo bare vælge fra. Så et hus som mit på 187 kvm. skrats som et Thailandsk hus, vil med land i dette område her koste 2.2.- mill. baht, men alt det ekstra plus en HONDA CIVIC, plus møbler og indbo til 1. mill. baht har kostet den nette sum af 4.8.- baht. Så alt er hele herligheden endt op i den nette sum af ca. 7.- mill. baht. Nogen vil jo nok sige meget dyrt, måske, men tænk lige på hvad jeg har fået for disse penge… Det har kostet alt inklusive 1. mill. gode danske kroner. Det var hvad jeg solgte en lille lejlighed for i København. Før man vil fokusere på værdierne i det nye, må man lige tænke på, hvad denne sølle mill. danske kroner har givet en. Kære Styx Hvis du er til et afslappet liv med et simpelt hus, Thailandsk køkken og alt andet lavet efter denne standard, så vil jeg garantere det bliver meget, meget billigt, så klø du bare på, men hvis du har muligheden for at følge byggeriet, samt hvis du giver en øl, sodavand og andet godt som Thailænderne kan lide, så vil du også uden beregning giver dig noget ekstra…… Held og lykke med dit projekt, hvis det var det du mente. Du er altid velkommen til at sende en PB, hvis du skulle have lyst til at vide mere.. Er livet ikke bare herligt. -------------------------------------------------------------------------------- Redigeret af sune d. 23-02-2010 09:01 |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 21/09-2010 15:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
![]() |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 21/09-2010 17:22
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvorfor kan man ikke bare kalde sig for eks manse 2 eller suk nr 3 eller pl nr 4 hvorfor alt det hemmeligheds klammeri....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2010 18:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
![]() på den anden side så er siden fuld af genganger, men de fleste dansk-thai spøgelser opfører sig jo bedre, når de går igen, så det er vel et mindre problem. |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 21/09-2010 18:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Dansk-Thai spoegelser, den var sq go' ![]() Og alle ved jo hvem der er i spoegelserne......... Redigeret af Namprik d. 21/09-2010 18:35 Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 21/09-2010 19:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
nu ikke for at sammenligne, men det hus er lige så flot som et andet et jeg har set, det hed Swangård lækkert.. ![]() lung |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 21/09-2010 20:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Fin video! Pænt rækkehus i sig selv. Men naboerne er for mig lidt for tæt på.
Redigeret af Frank d. 21/09-2010 20:12 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.