Se indlæg
 Udskriv debat
Phuket for første gang
Frank
sony skrev:
Ok sorry lidt udenfor tråden, men hvorfor ikke kho samui, har godt nok ikke været der men er det så slemt som i får det til og lyde?

Nej. Én af mine kollager og hans kone har lige tilbragt 14 dage på øen, og de er fuldt ud tilfredse.

Jeg nåede at besøge øen inden de store kæder gjorde deres indtog. McDonalds, Tesco og varemærke-butikker. Ja nu er den fantastiske lufthavn også bygget om. Det er for meget for mig. Jeg har midt billede af, hvordan det skal se ud. Andre vil sikkert synes øen blev ødelagt, da lufthavnen oprindelig blev bygget Smag og behag er som bekendt forskellig. Smile

sony
Ja ok Frank jeg kan godt se hvad du mener, det er en trist udvikling, det er heller ikke lige sådan nogle steder jeg gider og komme, så kan man jo ligeså godt blive herhjemme.Grin
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

lindy
SamSongCoke skrev ; Hvem faen tager til thailand for at spise pizza????
Det gør jeg!!!!!!!!
Efter en arbejdsulykke hvor jeg blev kørt over på langs af en traktor med påmonteret kompressor, ca. 3-4 ton, har maven ikke været helt i topform. Det påvirker selvfølgelig mit valg af mad, hvor blot en anelse chilli, spring onion, eller hvidløg, og andre stærke ting, resulterer i 2 dage på langs. Så for mit vedkommende er det 99,9% sikkert at jeg ville blive syg af mad fra et gadekøkken. Når man som jeg gerne vil have så meget dykketid som muligt skal maden i hverttilfælde ikke ødelægge min ferie. Jeg tænker iøvrigt på om ikke både mel, vand, skinke, tomat,ost, osv. er lokalt fremstillet?
Og maden lavet af en thai, ja så kalder jeg det sgu, thaimadEating Fast Var for en del år siden til en turistkomsammen på Grand kanaria, hvor munuen var hvidløgsbøf, jeg bad diskret tjeneren om at få en bøf uden hvidløg, hvorefter min svenske borddame, underholdte hele selskabet med mit valg, og at jeg jo i grunden slet ikke havde været i Spanien hvis man ikke spiste lokalt! Så ja jeg er en af dem som opsøger en dansk restaurant for at få et stykke rugbrød, på den måde har det været muligt for mig at se en stor del af verden, og tak for det, hvad jeg spiser og drikker skal jeg nok selv styrePfft

V.h. Lindy
Smile

Payanak
lindy skrev:
SamSongCoke skrev ; Hvem faen tager til thailand for at spise pizza????
Det gør jeg!!!!!!!!
Efter en arbejdsulykke hvor jeg blev kørt over på langs af en traktor med påmonteret kompressor, ca. 3-4 ton, har maven ikke været helt i topform. Det påvirker selvfølgelig mit valg af mad, hvor blot en anelse chilli, spring onion, eller hvidløg, og andre stærke ting, resulterer i 2 dage på langs. Så for mit vedkommende er det 99,9% sikkert at jeg ville blive syg af mad fra et gadekøkken. Når man som jeg gerne vil have så meget dykketid som muligt skal maden i hverttilfælde ikke ødelægge min ferie. Jeg tænker iøvrigt på om ikke både mel, vand, skinke, tomat,ost, osv. er lokalt fremstillet?
Og maden lavet af en thai, ja så kalder jeg det sgu, thaimadEating Fast Var for en del år siden til en turistkomsammen på Grand kanaria, hvor munuen var hvidløgsbøf, jeg bad diskret tjeneren om at få en bøf uden hvidløg, hvorefter min svenske borddame, underholdte hele selskabet med mit valg, og at jeg jo i grunden slet ikke havde været i Spanien hvis man ikke spiste lokalt! Så ja jeg er en af dem som opsøger en dansk restaurant for at få et stykke rugbrød, på den måde har det været muligt for mig at se en stor del af verden, og tak for det, hvad jeg spiser og drikker skal jeg nok selv styrePfft

V.h. Lindy

Godt skrevet med argumenter, der er til at forstå.

rinpoche
Enig.
Iøvrigt skal man da heller ikke ligge under for noget som helst meningstyranni, hvad mad angår.
Man spiser da bare det man lyster.

SangSomCoke
Lindy ---> Forståeligt nok at du spiser som du gør, hvis du skal ligge under for maveproblemer og derved misse muligheden for at dykke, al respekt for det, det kan man jo ikke argumentere imod og der er da heller ingen grund til det, for MENINGSTYRANI er ikke noget jeg gør det i, og det kan man langt fra påråbe en enkelt kommentar i min post --->(Rinpoche).. Hvis du synes det, er det nok fordi du et eller andet sted mangler indhold i tilværelsen og derfor angriber mig... Jeg angreb aldrig nogen, stillede blot et spørgsmål, men hvis jeg har opfattet din kommentar forkert, skal du være velkommen til at udrede den?

Jeg var måske lidt hurtig med min udtalelse om Pizza, for selvfølgelig er det da også en oplevelse at spise Pizza i Thailand, de har jo bla.a nogen helt fantastiske Sea Food Pizza'er, hvilket jeg gladeligt kan anbefale.

MEN, posten omhandler jo som sagt 2 fyres første rejse til Thailand, og derfor mente jeg bare at man da hellere skal opleve "rigtig" Thai mad, frem for en skinke pizza du alligevel kan bestille hver dag herhjemme.??????????

ภูเขาสูงหากคุณไม่ย่อท้อที่จะปีนป่าย สักวันคุณย่อมไปจนถึงยอดเขานั้น

No hill is too steep. No mountain is too tall. With hope and faith, you can conquer them all.

Thongthai
Ok manden har maveproblemer, men hvor skulle man vide det fra.

Men i kender vel typen der kommer i uge eller 2 på charterferie men efter
2 dage leder efter en restuarant der servere lejerpostejsmadder.
Specielt Englænderde er helt tossede med deres Breakfast.Men folk
er forskellige og heldigvis for det.

Thongthai
Thongthai skrev:

Men i kender vel typen der kommer 1 uge eller 2 på charterferie men efter

Personligt selv er mit eneste savn af mad sharvarma når jeg er ude på ferie i længere tid.

Payanak
Thongthai skrev:
Thongthai skrev:

Men i kender vel typen der kommer 1 uge eller 2 på charterferie men efter

Personligt selv er mit eneste savn af mad sharvarma når jeg er ude på ferie i længere tid.

Det kan du også få på turistresorterne, og mange steder i Bangkok.

rinpoche
SangSomCoke skrev:
Lindy ---> Forståeligt nok at du spiser som du gør, hvis du skal ligge under for maveproblemer og derved misse muligheden for at dykke, al respekt for det, det kan man jo ikke argumentere imod og der er da heller ingen grund til det, for MENINGSTYRANI er ikke noget jeg gør det i, og det kan man langt fra påråbe en enkelt kommentar i min post --->(Rinpoche).. Hvis du synes det, er det nok fordi du et eller andet sted mangler indhold i tilværelsen og derfor angriber mig... Jeg angreb aldrig nogen, stillede blot et spørgsmål, men hvis jeg har opfattet din kommentar forkert, skal du være velkommen til at udrede den?

Det tager min indlæg personligt, ingen grund til det.
Det var ikke møntet på din person, men helt generelt rettet mod "politisk korrekte" doktriner a la: man skal da spise thai mad i Thailand. Man skal da opleve det "rigtige" Thailand osv.

Whatever rocks your boat.

Dalton
Skal i fra den ene ende af byen til den anden i Patong så tag en motorcykel taxi ca 40 bath imod en tuk tuk til 200 og prisen er ikke til diskusion! Spild af tid at prøve...

jimmikoldenborg
Som udgangspunkt hænger det med at opleve Thailand, og "rigtig thaimad, ikke rigtig sammen med at opholde sig på Phuket, så derfor tænkte jeg at at det da er rart at kende et godt sted hvor du kan få noget mad der virkerGrin Og alle ved at det bedste efter en nat i byen er en reparationspizza!!! Og da de skriver om vi kender nogle gode barer (som der jo også er herhjemme), er det vel meget godt at vide hvor der ligger et godt sted at få pizza.

Jeg elsker selv at spise fra gadekøkkenerne, men vi rejser ca hvert andet år til Thailand og rejser rundt i ca 3 måneder, og når vi som regel slutter de sidste 20 dage på Phuket, ja så trænger jeg altså til noget "derhjemmefra".

Skal det være god Thaimad er der massere af steder. Prøv bl.a Sweet Restaurant tæt ved Patong Beach Hotel.

Iøvrigt burde det være forbudt at putte seafood på en pizzaPfft

SangSomCoke skrev:

Jeg var måske lidt hurtig med min udtalelse om Pizza, for selvfølgelig er det da også en oplevelse at spise Pizza i Thailand, de har jo bla.a nogen helt fantastiske Sea Food Pizza'er, hvilket jeg gladeligt kan anbefale.

MEN, posten omhandler jo som sagt 2 fyres første rejse til Thailand, og derfor mente jeg bare at man da hellere skal opleve "rigtig" Thai mad, frem for en skinke pizza du alligevel kan bestille hver dag herhjemme.??????????

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
SangSomCoke
Rinpoche ---> Ja jeg må indrømme at jeg følte din kommentar var møntet på mig, men der er "no hard feelings" efter din udredning Smile

JimmiKolding ---> Seafood + Pizza = Hammer men alligevel fungerer det nu meget godt med en god sweet chili sauce på toppen hehe, var selv temmelig skeptisk inden jeg prøvede første gang, men lod mig lokke i fordærv og fortryder det ikke et sekund Wink

Reperationspizza... Ja se nu er vi ude i et grundlag jeg kan forholde mig til, det funger' og så vil jeg lade det blive ved det... Men personligt(endnu engang hver sin smag) vil jeg nu fortrække en heftig Pappaya bokbok, eller en hvilken som helst anden afskygning af stærk mad der kan sparke r*vhullet ud af kroppen, dagen derpå hehe.
ภูเขาสูงหากคุณไม่ย่อท้อที่จะปีนป่าย สักวันคุณย่อมไปจนถึงยอดเขานั้น

No hill is too steep. No mountain is too tall. With hope and faith, you can conquer them all.

Frank
Apropos pizza: Efter i Metro at have set "skinken" og "osten", som anvendes af pizzariaer, så er jeg blevet kureret for min trang til produktet. Det er nærmest klamt. Ingen tvivl om at Mik Schack har ret når han siger, at æsken er den dyreste ingrediens. Smile

DKPete
Jeg kan godt li' Thai mad - men efter et par uger på ris - trænger jeg altså til noget brød i en eller anden form - på landet er pizza næsten den eneste mulighedShock

Payanak
DKPete skrev:
Jeg kan godt li' Thai mad - men efter et par uger på ris - trænger jeg altså til noget brød i en eller anden form - på landet er pizza næsten den eneste mulighedShock

BigC, Tesco Lotus og 7-Eleven mm. sælger bl.a. toast brød i stride strømme...

Payanak
Frank skrev:
Apropos pizza: Efter i Metro at have set "skinken" og "osten", som anvendes af pizzariaer, så er jeg blevet kureret for min trang til produktet. Det er nærmest klamt. Ingen tvivl om at Mik Schack har ret når han siger, at æsken er den dyreste ingrediens. Smile

Ja ost er et helt andet fænomen her i Thailand.

Robert Kronberg
Utroligt, hvor meget der kan skrives på DTW om, hvad en dansker bør spise i Thailand.

Jeg spiser det, som falder mig ind og naturligvis i henhold til den restaurant, som jeg befinder mig på.

Det kan være indisk, japansk, thai, dansk, kinesisk, svensk, fransk, italiensk og så videre.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert Kronberg skrev:
Utroligt, hvor meget der kan skrives på DTW om, hvad en dansker bør spise i Thailand.

Jeg spiser det, som falder mig ind og naturligvis i henhold til den restaurant, som jeg befinder mig på.

Det kan være indisk, japansk, thai, dansk, kinesisk, svensk, fransk, italiensk og så videre.

Hilsen, Robert

helt enig,
jeg spiser også hvad der passer mig, dog mest thai mad...men spiste for 2 år siden flæskesteg med kartofter osv. på dansk restaurent på phuket i 37 gr eller 40+ he he og det smagte rigtig godt....det var jo også i december Grin

Spring til debat: