Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Kørekort
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 02/10-2005 19:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
rinpoche skrev: I betragtning af at du har så travlt med at tillægge deltagere på denne site drikfældighed og din tilsyneladende optagethed heraf, kan jeg kun slutte at det er dig der lider under dette problem. Som de siger, tyv tror hver mand stjæler ![]() PS, kan godt lide din signatur linje, den siger jo ligesom det hele. Yes yes Jeg kikker kun paa indlaegene men du har ret![]() Min signatur siger det hele, du har selv givet den til mig
Redigeret af MisterM d. 03/10-2005 05:51 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/10-2005 11:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Og du vil måske være så elskværdig at henlede min opmærksomhed på den post hvor jeg har givet dig denne? Er du nu ved at blive senil? |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 05/10-2005 14:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej MisterM, Rinpoche har ret. Det var le-si der skrev det i et indlæg i "Vaccination i Thailand ?" Peter
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 05/10-2005 18:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Ok ![]() Rinpoche og le-si er faktisk af samme skuffe ![]() De var i hvertfald enige ![]() Men never mind, jeg kan godt taale det
Redigeret af MisterM d. 05/10-2005 18:21 |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 05/10-2005 21:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Måske har tingene forandret sig meget, siden jeg havde den udsøgte fornøjelse at erhverve mig et Autoriseret Thailandsk kørekort. Dengang - tilbage i år 1999, var det ikke noget synderligt problem. Man skulle fremvise sit gyldigt Europæiske førerbevis til de Thailandske myndigheder. Samt en behørigt opholdtilladelse i Thailand på mindst et ½ år. Efterfølgerne skulle man gennemføre en teoretisk test på engelsk - med et akseltablet resultat til følge. 20 rigtige svar ud af 25 mulige! Hvis man forinden - i sammenhæng med sit almene gebyr - havde vedlagt ekstra 2.500 THB. Ville de første 20 spørgsmål allerede være afkrydset i ens test skemaet. Således kunne man selv efterfølgerne ”fedte” med de sidste 5 teoriteske trafikale spørgsmål. Havde man 20 rigtige besvarelser - var den teoretiske del i hus….. Efterfølgerne skulle man køre en tur rundt på en anlagt plads, uden at vælt de påsatte kegler. Hvilket efter min mening skulle være rimeligt muligt for enhver - selv efter indtagelse af adskillige Beer Chang. I dag går det nok ikke så nemt. Der er givetvis indført skrappere regler for udstedelse af Thailandsk førerbevis for falager. Hilsen Rasmus. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/10-2005 19:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Rasmus. Nej da for pokker det er blevet meget nemmere. ![]() Du skal vaere i besiddelse af en Internationalt koerkort - en adresse attest fra Ambassaden med mindre du har en Tabianbahn. Og saa en laege atttest, men den koebes udenfor enten i laegens bod eller hos ham/hende der saelger lotteri... Derefter skal du bestaa en bremse / reaktions test - en farve test og faa 2 smaa pinde til at staa lige ud for hinanden... det sidste ved jeg ikke hvad har med koerekort at goere. Det er saadan det foregaar i Lopburi... alle andre steder kender jeg ikke til. Den gaelder 1 aar af gangen de foerste 3 aar, derefter faar man en for 5 aar eller livstid, jeg kender ikke kriterierne. Mister M ... ok jeg har lige lagt en besked til dig i et andet indlaeg.. men det du citerer var i forbindelse med at du paastod det var spild at blive vaccineret... Jeg kan love dig man bliver syg af Hipatitis og det er faktisk ret udbredt her ude... Men der er saa den fordel at naar man har overstaaet en helvedes masse kvaler er man vaccineret for livs tid, da man danner antistoffer ligesom de fleste Thaieer har.... Men for Gamle maend som dig og andre med svagt helbred kan det blive ret alvorligt at blive smittet. Da der ikke findes nogen medicin, kun tiden til at helbrede. Le-si |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.