Se indlæg
 Udskriv debat
Thaikvinde og Dansk mand forhold?
kimkingo
Min kone siger jeg ikke må svare.Rolll
He he

Nixon
Djan skrev:
Gokinok skrev:
Frank skrev:
I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod.

Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde.

Og så kan jeg ikke se det underdanige i at tilbyde en øl. Smile

Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. Smile

Der ER ingen kamp, fordi jeg bestemmer!

Hvis ikke, så er det sgu´ manden der er noget galt med, dvs. for blød, slatten og veg.. (Mændene i Thy-udsendelsen)

De der på typisk dansk ligeværdighedsfacon nærmest praler af at være lige og "snakke om alle beslutninger" - har misforstået noget i det forhold.

Manden udviser lederskab, Thai-kvinden giver støtte ved sin feminime udstråling, en komplet og naturlig symbiose, en mand er en mand, og kvinden er FEMINIM kvinde til fingerspidserne!

S*teme godt der aldrig har været, og aldrig nogensinde VIL være en "kvindekamp" i Thailand.

"Kvindefrigørelsen" i vesten fritog kvinden fra sig selv, hun nedgjorde sit naturlige feminime væsen og har været frustreret og utilfreds lige siden.

Desværre giver hun stadigvæk manden skylden for den fejltagelse, og han bliver veg og underdanig, eller det modsatte; bliver vanvittig og går i krig mod alt og alle!

Dr. Gonzo

Naturligvis fis det dér.

Kvindekampen, kvindefrigørelsen var godt. Problemet var, at der ikke var nogen kamp. Mange mænd lagde sig fladt ned og er blevet liggende lige siden.
Så aben er hos manden, som er blevet svag - ikke at kvinden er blevet stærk.
Som svag mand er du så åbenbart taget til Thailand, da kvinderne angiveligt skulle være til at have at gøre med, og du kan spille "stærk".
Stærke mænd finder stærke kvinder. Svage mænd finder svage kvinder.

Nu kan jeg kun snakke på egne vegne men der er noget du helt fundamentalt har misforstået. Kvinderne i thailand er absolut ikke svage så hvis du tror målet er at finde en svag kvinde så var de fleste nok blevet hjemme og havde fundet en af de utallige danske kvinder som har en fast tid om ugen hos sin psykolog eller som er i en anden form for terapi. Nej noget så svagt som en dansk kvinde der end ikke har rygrad nok til at være kvinde og er mere interesseret i at sidde i social rundkreds og ævle om alverdens ting de alligevel ikke fatter en brik af har simpelthen ingen interesse. Det der trækker er et naturligt afbalanceret forhold mellem mand og kvinde. Vel og mærke en kvinde som er Kvinde med stort K. For der er ikke meget kvinde over de danske blævrende kvinder længere hvis man ser bort fra plørehullet nede mellem deres ben og deres akavet forsøg med overdreven brug af sminker og cremer på at tiltrække sig opmærksomhed fra det modsatte køn i tide og utide. Satme hellere gang i klør fem end at hoppe på de ufeminime og usympatiske danske kællinger. Men heldigvis findes der stadigvæk rigtige kvinder andre steder end herhjemme og de sjatpissere som kalder sig mænd herhjemme og som åbenbart kan hoppe på hvad som helst må hellere end gerne beholde de danske søer for dem selv men hvordan skulle de også vide bedre hvis de aldrig har prøvet andet. Hav dog lidt ære i livet og find sammen med en rigtig kvinde i stedet for sådan et halvbøsseforhold med en dansk kvinde som vekslevirker mellem en kvindelig og mandlig rolle i en tragiskkomisk tragedie inde på det kgl teater.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
Gokinok
Djan skrev:
Gokinok skrev:
Frank skrev:
I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod.

Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde.

Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. Smile

Hvis ikke, så er det sgu´ manden der er noget galt med, dvs. for blød, slatten og veg.. (Mændene i Thy-udsendelsen)

De der på typisk dansk ligeværdighedsfacon nærmest praler af at være lige og "snakke om alle beslutninger" - har misforstået noget i det forhold.

Manden udviser lederskab, Thai-kvinden giver støtte ved sin feminime udstråling, en komplet og naturlig symbiose, en mand er en mand, og kvinden er FEMINIM kvinde til fingerspidserne!

S*teme godt der aldrig har været, og aldrig nogensinde VIL være en "kvindekamp" i Thailand.

"Kvindefrigørelsen" i vesten fritog kvinden fra sig selv, hun nedgjorde sit naturlige feminime væsen og har været frustreret og utilfreds lige siden.

Desværre giver hun stadigvæk manden skylden for den fejltagelse, og han bliver veg og underdanig, eller det modsatte; bliver vanvittig og går i krig mod alt og alle!

Dr. Gonzo

Naturligvis fis det dér.

Kvindekampen, kvindefrigørelsen var godt. Problemet var, at der ikke var nogen kamp. Mange mænd lagde sig fladt ned og er blevet liggende lige siden.
Så aben er hos manden, som er blevet svag - ikke at kvinden er blevet stærk.
Som svag mand er du så åbenbart taget til Thailand, da kvinderne angiveligt skulle være til at have at gøre med, og du kan spille "stærk".
Stærke mænd finder stærke kvinder. Svage mænd finder svage kvinder
.

Ikke nogen kamp?

HVor gammel er Djan, og hvor blev barneårene tilbragt, på Gul Stue, råbende Ho-Ho Ho Chi Min i kor med "lilla-ble" pædagoggerne?

Jeg er sgu´ikke svag og har aldrig i livet haft problemer med danske/vestlige kvinder.

Jeg har plukket dem jeg gad, og lade bitchene kæfte op, drikke deres bajere, ryge Grøn Look, og blive overtatoverede, up to them!

Men jeg gider dem bare ikke længere, de er for meget, de kæfter op ustandseligt, og utallige af dem har prinsessedrømme, drømme der aldrig nogensinde vil blive indfriet, og de er single, og vil blive ved at være single til de er ældgamle, mens de jagter det umulige...

Nå, ikke tid til det p*s her, fruen vil give massage!

Rolll

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 22/10-2010 16:20

jimmikoldenborg
chaingmai skrev:
jeg fatter ikke denne tråd, skal man nu til at gøre rede for hvem vi er gift med og hvorfor, og hvem der bestemmer hvad i ægteskabet, jamen kan vi komme længer ud i dumme spørgsmål, at nogen kan tage dette alvorlig,lad den snuser, som åbent,kan lide at svælge i anders private forhold prøve at finde ud af noget selv uden i stiller op og svarer hamBVDr

Nu var det jo mere for at komme Div. Fordomme til livs men det har du jo ikke fattet!
Så du rammer måske ganske godt ind på de fordomme der er om mænd m thaikoner.
Respekt for dem der gider forklare sig, og kan forklare sig, da en af fordommene lyder på at det er mindre bemidlede mænd, som tager Thaikoner.

Og hvis du havde læst mit indlæg en 5-8 gange kunne det være du havde set at der ikke står at nogen skal forklare noget som helst.

Og nej. Jeg ser ikke mig selv som en snushane, men som en person der ikke umiddelbart gider høre på fordomme, men jeg må da sige at du rammer helt plet:-)
Tak for dit positive besyv:-)))
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
jimmikoldenborg
Big-Viking skrev:
Det var dog de mest mærkelige 20 spørgsmål til professoren, jeg har set. Din nysgerrighed og undren, nærmere sig chikane af privatlivets fred. Ja, jeg gider ikke at svare på et eneste af de mærkelige spørgsmål.

Chikane af privatlivets fred?? Næppe! Men du behøver da bestemt heller ikke svare.

Alt dette kommer af en diskusion jeg har haft med min familie, som helt klart har meget klare holdninger til hvem der finder Thaikoner. Så det var såmænd bare for at høre jeres egen mening, om I havde noget fornuftigt at sige. Og det er der heldigvis nogen
der har.
Her er hvad min familie mener om mænd der finder Thaipiger:

Skal lige igen sige at dette ikke er mine holdninger:

Mænd der finder Thaipiger kan ikke få en Dansk
De er mindre bemidlede rent intellektuelt
De vil bestemme over deres kone
De er racister, og småfede (denne her har jeg selv Grinnet meget af)
Og så drikker de alt for meget!
Deres koner er meget yngre end dem.

Så dette er såmænd bare for at blive klogere.
Programmet fra Thy til Thailand tegnede jo nogle meget klare billeder af de mænd der var med her.

Håber ikke at der er nogen der bliver tøsefornærmede. Viking du behøver ikke svare, kan jo de du allerede er blevet spidsmundet:-)

jimmikoldenborg
Thaikurt1 skrev:
Jeg ingen grund til at offentliggøre mit ægteskabet.

Vi helle komme med et rim der passe til emne.

For at blive lykkelig med en mand må man forstå ham meget og elske
ham lidt.

For at blive lykkelig med en kvinde må man elske hende meget og overhovedet ikke forvente at forstå hende

Godt citat:-)

jimmikoldenborg
Thaikurt1 skrev:
Jeg ingen grund til at offentliggøre mit ægteskabet.

Vi helle komme med et rim der passe til emne.

For at blive lykkelig med en mand må man forstå ham meget og elske
ham lidt.

For at blive lykkelig med en kvinde må man elske hende meget og overhovedet ikke forvente at forstå hende

Godt citat:-)

chaingmai
hej jimmi sikke da en dejlig familie du har,de lyder lige som dig, alene at du gider stille de platte spørsmål, på deres vegne, viser klart familieskabetBvdrrr

jimmikoldenborg
chaingmai skrev:
hej jimmi sikke da en dejlig familie du har,de lyder lige som dig, alene at du gider stille de platte spørsmål, på deres vegne, viser klart familieskabetBvdrrr

Ja den er god du:-)

Jeg kender kun Hugo og Nang, så de er de eneste Dansk/thai par jeg kender, og her rammer det jo helt plet!!
Hugo er godt nok hård ved Nang (ironisk ment)

Frank
Gokinok skrev:
Frank skrev:

Dr. Gonzo

.... Du bestemmer - ja-ja så siger vi det. I så fald har du vundet magtKAMPEN indtil nu. Og magten har du kun så længe, du er i stand til at holde fast i den. Ingen alpha-hanner holder for evigt. Om du så har ret - det er en anden sag.Smile

Men kvindekamp eller ej. Min hustru har 5 søstre i Thailand, og de har alle bukserne på i hver deres familie.

chaingmai
hej jimmi, du er vel ikke den ,,berømte" forfatter fra en anden thai-webside,han var kendt for at være så hurtig til at skrive, at hans lile hjerne ikke kunne følge med, hvis det ikke er dig så glem det.

ps. det er da godt,at du kun kender et thai-dansk par så er der da ikke flere du kan hænge ud med navnBvdrrrrrr

Gokinok
Frank skrev:
Gokinok skrev:
Frank skrev:

Dr. Gonzo

.... Du bestemmer - ja-ja så siger vi det. I så fald har du vundet magtKAMPEN indtil nu. Og magten har du kun så længe, du er i stand til at holde fast i den. Ingen alpha-hanner holder for evigt. Om du så har ret - det er en anden sag.Smile

Men kvindekamp eller ej. Min hustru har 5 søstre i Thailand, og de har alle bukserne på i hver deres familie.

Nu omgås jeg af princip ikke TomBoys (lesbiske) - som der faktisk er rigtig mange af i LOS!

"Frank i knibe" kan det vel passende kaldes, tø-hø...

Wink

Dr. Gonzo

Namprik
Rolll
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
jimmikoldenborg
chaingmai skrev:
hej jimmi, du er vel ikke den ,,berømte" forfatter fra en anden thai-webside,han var kendt for at være så hurtig til at skrive, at hans lile hjerne ikke kunne følge med, hvis det ikke er dig så glem det.

ps. det er da godt,at du kun kender et thai-dansk par så er der da ikke flere du kan hænge ud med navnBvdrrrrrr

Nej det er jeg ikke.

Hvad er det for en side?

Joe
jimmikoldenborg skrev:
Big-Viking skrev:
Det var dog de mest mærkelige 20 spørgsmål til professoren, jeg har set. Din nysgerrighed og undren, nærmere sig chikane af privatlivets fred. Ja, jeg gider ikke at svare på et eneste af de mærkelige spørgsmål.

Deres koner er meget yngre end dem

Så må det jo være din debile familie der er noget galt med, siden de slynger om sig med generaliserende påstande. Og du ved åbenbart ikke selv bedre, eftersom du poster et sådant indlæg herinde. Mændene i serien 'Til Thy fra Thailand' har godt nok fået hjælp til at finde en ægtefælle, men det gør dem ikke til alkoholiserede racister.

Robert Kronberg
jimmikoldenborg skrev:
Big-Viking skrev:

Chikane af privatlivets fred?? Næppe! Men du behøver da bestemt heller ikke svare.

Alt dette kommer af en diskusion jeg har haft med min familie, som helt klart har meget klare holdninger til hvem der finder Thaikoner. Så det var såmænd bare for at høre jeres egen mening, om I havde noget fornuftigt at sige. Og det er der heldigvis nogen
der har.

Programmet fra Thy til Thailand tegnede jo nogle meget klare billeder af de mænd der var med her.

Håber ikke at der er nogen der bliver tøsefornærmede. Viking du behøver ikke svare, kan jo de du allerede er blevet spidsmundet:-)

Der er mange forskellige typer fra alle mulige sociale lag i Danmark, som støder ind i en Thai fra ligeså mange forskellige lag herude, og meget har ændret gennem årerne både i Danmark og Thailand.

Men fokus i disse Thy-programmer var ikke at vise det brede billede, men et billede der ligger inden for Sines arbejdsfelt, der mere er konkrete migrations-ægteskaber, hvilket vil sige ægteskaber, hvor udsigten til penge i udlandet får kvinde til at gifte sig med en udenlandsk mand.

Men gentagne programmer, som disse Thy, historier i aviser om de mange thai-prostituerede i Danmark, og Pattayas ry er i kombination ikke med til at vise det brede billede af Thailand.

Hilsen, Robert

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
jimmikoldenborg
Hej Robert!

Tak for et godt seriøst svar.

Også tak til jer andre der har taget det seriøst.

Synes bare det er skide irriterende at hver gang der er noget om Thailand itv, så er det om Thaipiger der vil til vesten pga velfærd. Der bliver ikke (efter min mening) tegnet et ordentligt billede af Thailand. Fordommene lever i bedste stil. Og jeg har forstået at nogle af jer mener at jeg, med mine indlæg, selv må tro på disse fordomme. Jeg Pointerer igen, igen, igen!!!!
Jeg mener jo nettop ikke at tingene, som hovedregel, ser sådan ud, men det er da klart at mange danskere tror at tingene hænger sådan sammen, når det er sådan tingene bliver serveret i Tv. Jeg forstår ikke hvorfor jer der lever i Thaiforhold, ikke stiller op og fortæller omverden, at sådan hænger tingene Fa..... ikke sammen. I stedet for at angribe mig, så forklar dog hvordan tingene hænger sammen. Jeg prøver jo for søren bare forklare venner og familie, hvordan vi har oplevet Thailand, men det er ikke let at argumentere for at det er helt alm. mænd som finder Thaikoner, når der ikke bliver kommenteret konstruktivt, men bare bliver kastet en sviner tilbage.

Iøvrigt mener jeg ikke at min familie er debil.... Lidt snævertsynede måske, men de er nu nok et ret godt billede på en alm gennemsnitslig dansk Ligusterfamile.

VH
JImmi

Robert Kronberg skrev:
jimmikoldenborg skrev:
Big-Viking skrev:

der har.

Der er mange forskellige typer fra alle mulige sociale lag i Danmark, som støder ind i en Thai fra ligeså mange forskellige lag herude, og meget har ændret gennem årerne både i Danmark og Thailand.

Men fokus i disse Thy-programmer var ikke at vise det brede billede, men et billede der ligger inden for Sines arbejdsfelt, der mere er konkrete migrations-ægteskaber, hvilket vil sige ægteskaber, hvor udsigten til penge i udlandet får kvinde til at gifte sig med en udenlandsk mand.

Men gentagne programmer, som disse Thy, historier i aviser om de mange thai-prostituerede i Danmark, og Pattayas ry er i kombination ikke med til at vise det brede billede af Thailand.

Hilsen, Robert

Hilsen, Robert

jimmikoldenborg
chaingmai skrev:

Hænge ud for hvad?

Nu er Hugo og Nangs navne jo blevet nævnt ikke så få gange, så der hænger jeg vel ikke noget ud. Eller hvad???

Frank
swaddii skrev:
Frank bliv voksen før du lukker sååen en gang bullshit ud du er sku da Pii Baa

Er det bedre at lukke bullshit ud når man er voksen?Smile

Fri mig for din ubehageligt omklarende, opdragende prædiken. Du må finde en anden menighed.

Frank
17 år +

John
swaddii skrev:
Frank bliv voksen før du lukker sååen en gang bullshit ud du er sku da Pii Baa

Sådan taler vi ikke til hinanden her.
Rød prik givet
Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: