Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Køb af ny bærbar i Thailand.
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 24/10-2010 12:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Kan også kraftigt anbefale IBM/Lenovo's T-serie. Har selv kun haft samme mærke siden 1996, men er måske også lidt farvet af at have arbejdet for firmaet i over 10 år ![]() Har hørt skidt om Dells kvalitet og de andre har jeg ingen holdning til. Skulle du overveje en netbook så hold dig væk fra Toshiba AC100 som er ganske underholdende anmeldt her: http://www.dr.dk/... Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 24/10-2010 13:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
hn skrev: Tak for svarene indtil nu. Inden jeg startede tråden har jeg selvfølgelig været ude i butikkerne og set på bærbare, - mange ! Og efter nogle timers kiggeri kan det blive lidt svært at skelne mellem de forskellige mærker og modeller, så derfor tog jeg hjem og skrev det første indlæg i denne tråd. Min foreløbige konklusion er, at jeg vil kigge nærmere på Asus, Lenovo og Toshiba. Det er ikke et problem for mig, at der ikke er dansk tastatur, efter mange års brug af computer ved fingrene, hvor æ, ø og å findes. På hjemmecomputeren, jeg skriver på nu, er installeret Xp Professional engelsk udgave samt thai og dansk sprog, som man enkelt skifter imellem, det fungerer fint. hn er lidt nysgerrig, kan du skifte sprog i din XP, så den nu både er på eng., dansk og thai? I så fald kan man gøre det med win 7 dk? - og hvordan? Redigeret af vandango d. 24/10-2010 13:25 |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 24/10-2010 13:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
vandango skrev: hn skrev: Tak for svarene indtil nu. Inden jeg startede tråden har jeg selvfølgelig været ude i butikkerne og set på bærbare, - mange ! Og efter nogle timers kiggeri kan det blive lidt svært at skelne mellem de forskellige mærker og modeller, så derfor tog jeg hjem og skrev det første indlæg i denne tråd. Min foreløbige konklusion er, at jeg vil kigge nærmere på Asus, Lenovo og Toshiba. Det er ikke et problem for mig, at der ikke er dansk tastatur, efter mange års brug af computer ved fingrene, hvor æ, ø og å findes. På hjemmecomputeren, jeg skriver på nu, er installeret Xp Professional engelsk udgave samt thai og dansk sprog, som man enkelt skifter imellem, det fungerer fint. hn er lidt nysgerrig, kan du skifte sprog i din XP, så den nu både er på eng., dansk og thai? I så fald kan man gøre det med win 7 dk? - og hvordan? Kan ikke lade sig gøre i XP Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2010 14:02
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
vandango skrev: hn skrev: Tak for svarene indtil nu. Inden jeg startede tråden har jeg selvfølgelig været ude i butikkerne og set på bærbare, - mange ! Og efter nogle timers kiggeri kan det blive lidt svært at skelne mellem de forskellige mærker og modeller, så derfor tog jeg hjem og skrev det første indlæg i denne tråd. Min foreløbige konklusion er, at jeg vil kigge nærmere på Asus, Lenovo og Toshiba. Det er ikke et problem for mig, at der ikke er dansk tastatur, efter mange års brug af computer ved fingrene, hvor æ, ø og å findes. På hjemmecomputeren, jeg skriver på nu, er installeret Xp Professional engelsk udgave samt thai og dansk sprog, som man enkelt skifter imellem, det fungerer fint. hn er lidt nysgerrig, kan du skifte sprog i din XP, så den nu både er på eng., dansk og thai? I så fald kan man gøre det med win 7 dk? - og hvordan? Mine XP og W7 (og tidligere styresystemer) købt i Thailand kan alle skrive Thai, Engelsk og Dansk på det thai-engelske keyboard, ligesom mit gamle Windows 98 købt i Danmark kunne skrive Thai. I kontrolpanelet vælger du Sprog, og her vælger du Tastatur og Sprog (eller hvad det kaldes på dansk), og her kan du så tilføje allle mulige sprog. Der er dog ikke Lao og Khmer, men det har Ubuntu. Hilsen, Robert |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 24/10-2010 14:08
|
|
Ok det ved jeg godt man kan, men det er selve sproget i Windows, fruen har min dansksprogede computer i thailand, ville gerne have windows på engelsk eller thai. Hun har lidt svært ved at finde rundt i det danske sprog i min Win7 dk version. Kan jo selvfølgelig installere en piratkopi, men vil gerne holde den bærbare "straigth", uden licenssnyderi. Redigeret af vandango d. 24/10-2010 14:11 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 24/10-2010 14:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Så er du vel nødt til at gen-installere, og vælge det sprog du vil ha´ systemet til at køre i? Andre der har en nemmere løsning? Dr. Tech. Amatør Gonzo |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 24/10-2010 14:13
|
|
Gokinok skrev: Så er du vel nødt til at gen-installere, og vælge det sprog du vil ha´ systemet til at køre i? Andre der har en nemmere løsning? Dr. Tech. Amatør Gonzo Hvad hulen er det her? http://windows7ce...mui-packs/ Surt: This feature is only available in Windows 7 Enterprise and Ultimate. You can download these language packs via Windows Update. Google works as well. The hard part is installing them, which is outlined in the walkthrough below: OK! - der var den, nu kan jeg ændre min danske windows til thailandsk. http://blog.rccru...ofessional http://www.froggi...nload.html Der kan man bare se...
Redigeret af vandango d. 24/10-2010 14:28 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2010 14:21
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
vandango skrev: Ok det ved jeg godt man kan, men det er selve sproget i Windows, fruen har min dansksprogede computer i thailand, ville gerne have windows på engelsk eller thai. Hun har lidt svært ved at finde rundt i det danske sprog i min Win7 dk version. Kan jo selvfølgelig installere en piratkopi, men vil gerne holde den bærbare "straigth", uden licenssnyderi. Ok, nej, det ved jeg desværre ikke, men muligivis er der stadig tilbud på 1700 baht for Windows 7 Starter? Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.