Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Historien om Håkon
|
|
| VIP |
Lagt på d. 28/10-2010 04:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
chaingmai skrev: man skal vel have noget at gå op i danmark også: Det er nemlig rigtigt. Og har man ikke noget at stå op til i Thailand, går der nemt druk i den! Meeeeeeeeeen..... Som pensionist, er det meget 'sjovere', at 'kede' sig i Thailand end i Danmark
Redigeret af VIP d. 28/10-2010 04:57 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 28/10-2010 11:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
NU bor jeg ude på landet i Thailand, jeg arbejder 2 måneder(ikke i Thailand) og så hjemme i Thailand i 2 måneder, så jeg er ikke pensioninst endnu, men kender godt fænomenet kedsomhed, her hvor jeg bor. Jeg lærer mig Thai så jeg kan kominikere med folket, det går fremad men er fandens svært, men jeg er sikker på., at når jeg sådan rigtig kan sproget, så vil det gå meget bedre. Det er vigtigt at have noget at tage sig, og man skal helst have en bil også, så man kan køre ud af landsbyen en gang imellem. Jeg har et netværk af folk der kan hjælpe mig med praktiske ting. Jeg vil not til at spille golf or rejse lidt mere i Thailand så går tiden jo med det, jeg er også hjemme i Danmark ihverfald en gang om året, vi har også en rismark, men der er meget arbejde for mig der. Det er også vigtigt at have lidt penge når man bor i Thailand, der kan blive for trist og sidde hjemme og trille tommelfinger fordi man ikke har penge til at tage ud at se for. Da jegt boede i Danmark kedede jeg mig også når jeg var hjemme fra arbejde, så kedsomheden kommer man nok ikke udenom når man har så meget fritid, helle kede sig ihjel end dø af stress. Jeg tror nok ensomheder er værre end kedsomheden, men folk tager ikke skade af at kede sig lidt en gang imellem. Man siger godt nok at kloge mennesker aldrig keder sig, man det passer ikke, og så er det også når du keder dig mest dine ultra greative gener kommer til live, så lidt kedsomhed er kun godt, men alt med måde. |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 28/10-2010 11:49
|
Jeg sad lige og røv kedede mig foram Pcen, så kom min thailandske nabo pludselig og bød mig på hakket and og så en kop øl, så livet er ikke så ginge endda.![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 28/10-2010 12:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Har læst et sted, at det kun er uintiligente mennesker som keder sig... Tænk lidt over den... |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 28/10-2010 12:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Hvis traaden stadig omhandler Haakon, saa er det jo trist, men en aeldre herre har jo ikke nemt ved at laere et fremmed sprog. Kan man sproget, kan man saa sandeligt ogsaa kede sig i ny og nae, jeg taler vel ca. 70-80 procent Thai, laeser og skriver det dog ikke. Jeg kan sagtens foelge Haakon, haaber at han er endnu og er lykkelig........! PS. Kender flere Haakon, ogsaa folk som er lidt oppe i alderen, bor uden for lov og ret, og det er FANDME konen der bestemer alt....Phuck saadan et forhold...... Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 28/10-2010 15:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
namprik du rammer plet for hvad skal man lave i en lille landsby langt ude på landet, bo tæt på en større by![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 28/10-2010 17:04
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
chaingmai skrev: namprik du rammer plet for hvad skal man lave i en lille landsby langt ude på landet, bo tæt på en større by ![]() Næh det er rigtig hvis man kun kender til et liv i en lejlighed i byen. Det første ½ eller hele år går nemt, men på et tidspunkt slutter ferien. Der er det vigtig man har noget at kunne lave. Og uanset hvor svært det er, er det vigtigt at lære så meget Thai at man kan klare de fleste dagligdags ting selv. Hvad man skal lave i en landsby ude på landet. ? Der er uanede muligheder. Bare nyde roen og freden. en stor have dyrke sine egne grøntsager En tam Beostær, and eller dværg høne. Bage sit eget brød - kager osv Joe det betyder man mister den totale frihed og der er nogle ting der skal passes / tages hensyn til. Men der er altid noget man kan give sig til.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/10-2010 18:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det kan du, Leif. Men jeg tror der er mange der er for rastløse hertil og ikke kan finde den samme tilfredsstillelse i stilfærdige gøremål. Og uanset hvor svært det er, er det vigtigt at lære så meget Thai at man kan klare de fleste dagligdags ting selv Meget enig. Det er så absolut nøglen til at have en meningsfuld tilværelse i en thailandsk landsby. Ellers er man for altid reduceret til statist og 100 procent afhængig af konen. Det er lidt af en limbo tilværelse. Redigeret af rinpoche d. 28/10-2010 19:20 |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 29/10-2010 15:41
|
Det der ireterede mig grænseløst førhen, var at der var altid en Thai person (som regel konen) som skulle hjælpe dig, og nogle gange gættede de sig til hvad det var du ville og så fik du det ikke som du ville, men som den hjælpsomme thai troede du ville have det, det problem bliver jo løst når du behesker sproget, og så føler du også at du er mere selvstændig. Hvis du ikke kan sproget og lever der hvor de ikke snakker engelsk, så er du faktisk degraderet til en retarderet persom som skal have hjælp til alt og det er da ikke et liv, og det er hvad der sker når gamle mænd flytter ud på landet med deres thai koner, så kan livet ikke blive andet end trist, for uden støttepedagogen (konen) kan man ingenting. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.