Se indlæg
 Udskriv debat
"Drengerøvs" tur til SihanoukVille
Anonym Bruger
SIDSTE NYT!

Har i dag, fået den nedslående meddelelse fra forsikrings selskabet, at de ikke dækker i Cambodia.

Udover det skal bilen, hvis den køres over grænsen, ha' 'pasport'. Det udstedes af det lokale motorkontor. De
samme myndigheder, som ta'r sig af bilafgift og kørekort. Ifgl. det oplyste er prisen for bilen's 'passport' ca. 600 bht.

For os betyder det, at vi efterlader bilen ved grænsen til Cambodia, i Hat Lak før Kaoh Kong.

Hvem har gode råd om sikker parkering her. Hotel eller lign?
Og transport her fra og videre til Kaoh Kong? Uden fup og fiduser.

Jeppe C
Jeg har også været i Cambodia en enkelt gang på en 2 ugers tur.

Vi kendte nogle danskere i forvejen, så de viste os rundt.

MEN..

Pas MEGET på! Vi var også tæt på at blive overfaldet et par gange. Vis ikke at du er "turist", lad vær med at rende med stort kamera (havde jeg i mit tilfælde) og værdier generelt.

Det er EKSTREMT fattigt dernede!

Små børn render rundt på gader og tigger penge, mange mangler ben som følge af de landminer der stadig ligger i jorden. Der er virkelig mange tiggere, og hvis man ikke lige kan kapere det, synes jeg virkelig at man skal finde et andet sted at holde ferie.

Hvis man holder sig til turiststederne, er der dog intet at være bekymret for. Folk er generelt venlige og imødekommende, men man bliver lidt taget i røven når man er turist.

Der er ret billigt ift. Indonesien (Har ikke været i Thailand endnu) men kvaliteten af eksempelvis maden, svinger utrolig meget.

Håber i får en god tur!

Spring til debat: