Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Bliver du også berørt af pointsystemet?
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/11-2010 19:38
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Peder1968 skrev: Robert Kronberg skrev: De her regler gælder FREMTIDIGE familiesammenføringer, og vi ved ikke, hvornår det reelt starter (jeg har i al fald ikke set en dato). I thai-danske-forhold vil pigen normalt være herude, have været Danmark på besøgvisum eller være i Danmark på besøgsvisum, når der søges FS. Dog lægges der op til, at hun skal have været på flere besøg, før der kan bevilges FS (dette punkt er dog lidt uklart, synes jeg, når man læser hele teksten, men det bliver tydeligtgjort, når der bliver lavet en "praksis" .Der skrives erhvervserfaring eller universitetsgrad, så har hun ikke en bachelor, så er det erhverserfaring, og her starter polemikken... Hilsen, Robert Som reglerne er indtil d. 1. januar 2011 er følgende nok for du er "fritaget" for spørgsmålene om tilknytningsforholdet: "Du behøver dog ikke at besvare spørgsmålene om jeres tilknytning til Danmark, hvis du har været dansk statsborger i mere end 28 år, er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 28 år eller er kommet hertil, inden du fyldte 6 år og nu har boet her uafbrudt i mindst 28 år, eller du er beskæftiget inden for et erhverv, der er omfattet af Positivlisten" Hvis det ikke ændres er det minimalt, efter min mening, hvor mange Dansk/Thai par der bliver ramt af tilknytningskravet. Men ellers vil det kræve et par besøg i Danmark efter hvad jeg forstår..... Dvs. igen en stor udskrivning (flybilletter, andre transport, mad, fornøjelser osv.). ![]() Enig, der er noget med tilknytningskravet, for danskere over 28 år, der stadig ser positivt ud. Der er mange ting, som stadig er uafklaret, så vi må vente og se hvad praksis bliver. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 24/11-2010 21:20
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Robert Kronberg skrev: De her regler gælder FREMTIDIGE familiesammenføringer, og vi ved ikke, hvornår det reelt starter (jeg har i al fald ikke set en dato). En anden ting som jeg har siddet og tænkt over er de danske ægtefæller som har børn her i landet. Under de tidligere/nuværende regler så vi at dem med børn slap for nogle af kravene, vistnok tilknytningskravet. Bliver også spændende at se om noget lignende vil gentage sig under de nye regler. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/11-2010 21:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
alle der finder sig en thai uden uddannelse bliver vel berørt af de nye regler. for et par dage siden blev skårup df spurgt om netop dette, om det ik var urimeligt at lovgive om man ville gifte sig med en fx. thai uden uddannelse,,,og han svarede : det har vi jo slet ik lovgivet om,,,- vi siger "bare" at hvis man gifter sig med en "sådan" kan man "bare" ik bo i Danmark....man kan gifte sig i et andet land...he he,,,hvad er det da for en mærkelig mand/parti,,,jeg fx kan jo ik bare flytte til Thailand og gifte mig der og så klare mig der resten af livet sådan lige ummiddelbart...men jeg har job i Dk og kunne sagtens forsørge en ægtefælle her...men nej det må jeg ikke nu... ![]() det er helt urimeligt med de stramninger, og man er nærmest umyndiggjort i sit eget land..... ![]() håber staten er glade for mine månedelige skattepenge og moms betalinger..... ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/11-2010 22:40
|
|
VKO har solgt denne her stramning, med udtalen om at familiesammenføring nu ikke længere skal værre en menneskeret, så vi må forvente stramninger over hele linjen. som jeg ser det, er tilknytningskravet for danskere ikke ligegyldigt, spørgsmålet er hvor henne i har opholdt jer længst. Da dette nu er stærkt afgørende for om i kan få familiesammenføring. De danske myndigheder har nu via registre sammenførings reglerne, nu mulighed for at gå ind og se hvor mange gange du har brugt dit betalingskort i thailand, eller hvor ofte du har overført penge derned, og evt. om du har købt flybilletter som der kan kædes sammen med thailand. Dette er grotesk nok noget man skal tænke på, når man laver familiesammenføring for fremtiden. også folk der bruger Sverige modellen skal overveje om de ikke lige skal tage 3-4 ophold af 3 måneder i Danmark inden de flytter til Sverige eller et andet eu land for på den måde at flytte til Danmark. |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 25/11-2010 00:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
"også folk der bruger Sverige modellen skal overveje om de ikke lige skal tage 3-4 ophold af 3 måneder i Danmark inden de flytter til Sverige eller et andet eu land for på den måde at flytte til Danmark." Hvorfor det? "EU-domstolen har senest i den såkaldte Metock-dom C-127/08 fastslået, at en EU-borger, som flytter fra ét EU-land til et andet, har ret til at medbringe og bosætte sig sammen med sin ægtefælle, også selvom ægtefællen ikke tidligere har haft lovligt ophold inden for EU. " http://www.eu-opl...lov_euret/ Udover det, så læg mærke til DF-politikernes ansigter, når de bliver spurgt om Metock-dommen. De hader det - for de ved , at de INTET kan gøre for at forhindre folk i at gøre brug af deres ret... EU-ret! |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/11-2010 00:23
|
|
Djan skrev: "også folk der bruger Sverige modellen skal overveje om de ikke lige skal tage 3-4 ophold af 3 måneder i Danmark inden de flytter til Sverige eller et andet eu land for på den måde at flytte til Danmark." Hvorfor det? "EU-domstolen har senest i den såkaldte Metock-dom C-127/08 fastslået, at en EU-borger, som flytter fra ét EU-land til et andet, har ret til at medbringe og bosætte sig sammen med sin ægtefælle, også selvom ægtefællen ikke tidligere har haft lovligt ophold inden for EU. " http://www.eu-opl...lov_euret/ Udover det, så læg mærke til DF-politikernes ansigter, når de bliver spurgt om Metock-dommen. De hader det - for de ved , at de INTET kan gøre for at forhindre folk i at gøre brug af deres ret... EU-ret! det forlyder at danmark er begyndt at afvise familiesammenførte der har større tilknytning til sverige end danmark, men hvad ved jeg... Redigeret af d. 25/11-2010 00:24 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.