Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Den dejlige landsby....
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2005 10:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
[quote]rinpoche skrev:Barer? Kunne ikke interessere mig mindre. heller ik her men der er nu kommet en del fine musikbarer i bkk, som jeg ofte besøgerhttp://www.bangko... |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 29/09-2005 12:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Bangkok er et hul i jorden desvære en nødvendighed for at komme vidre til Ubon.og op på landet til Yashoton.![]() ![]() Fra vores landsby er der til Ubon ca 100 Km og til Yashoton ca 25 km så vi går ikke lige til byen. ![]() Men fred det har vi i lange baner. de baner har det bare med at blive for lange ![]() ![]() .men jeg elsker at følge med i hvordan de får hverdagen til at gå, og se hvad de laver. Nogle gange tænker jeg at det er sgu meget primitivt. ![]() ![]() de skære små strimler af bambus og lægger det til tøre i solen så det kan bruges til at binde ris-neg sammen med hmmmm ![]() ![]() Jeg havde da bare købt en rulle sejlgarn (snor) men set fra deres side så koster det jo penge, og mens de sidder og ser på risen gror kan de ligeså godt lave disse binde tråde.... DE har jo ret, måske har man i vores travle verden en forkert indstilling til tingene. ![]() ![]() Jeg må sige at jeg har revideret min opfattelse af primitivt til konstruktivt..... hvorfor bruge penge når du har tingene gratis lige forand snuden,,, ![]() ![]() ![]() I vores landsby er der kun en farlang det er en englænder og han er ligeså dum som vådt bølgepap. ![]() ![]() ![]() Jeg har aldrig set ham ædrug selvom vi har været i tempel både kl 05 og kl 09.... og han føre sig bare frem. så meget at Thaierne løber ud til alle sider når de ser ham...... ![]() ![]() Jeg er så heldig (føler jeg ) at der tit kommer thaier fra landsbyen bare for at snakke ( kan vi ikke ) vi snakker tegn sprog og tegner i gruset og lever på mimikken, går fint. og de ved at jeg ikke drikker øl om dagen kun vand. de har tit både øl og vand med. ![]() ![]() men jeg giver altid en bid brød det ved de... ![]() ![]() Disse oplevelser vil jeg nødigt undvære og tit henter de mig fordi de vil vise mig et eller andet. sidst måtte jeg gå ca 5 km i 42 grader og solskind for at se at en thais gris havde føt et plettet svin. ![]() ![]() det mente de var morsomt,,så efter at havde fået ca 15 liter vand og vel hjemme igen ,,, begyndte jeg også at kunne se det sjove i det ![]() ![]() om ikke andet så blev jeg luftet lidt og konen fik sig et billigt grin ![]() ![]() Der er nogle som siger at de drikker meget ude på landet. det har jeg ikke set eller oplevet andet til fest eller sådan. den største svamp jeg er rendt ind i udover englænderen er politi mesteren. vi delte en Mekong whisky. han blev svimmel og kørte politi bilen hjem, jeg fik meget ondt i knolden, og konen mente at min seng havde godt af mig. ![]() ![]() Jeg vil sige det sådan. Opfør dig som du ønsker at de andre opføre sig overfor dig. så kan du få mange gode oplevelser..... bare lidt fra mig Mvh Olsen ![]() ![]()
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/09-2005 13:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Så er du jo heldig med at du kan blive i lufthavnen, indtil dit fly letter til nord-på.............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2005 13:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Dav Olsen Ja hvem er dum,tænk sig at han fik dig til at gå så langt for at se en gris De griner da endnu Det var sikkert din kone som stod bag,,,,,,,,, de havde sikkert væddet om de kunne lokke dig med til den lille tur rundt om hjørnet...5 km HAHAHAHAHA jeg ville gerne ha sit dit ansigt da du opdagede at det bare var en lille grissebasse..nå olsen nu skal du snart derud igen så tag dig iagt, for flere baghold ![]() ![]() ![]() grinebamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/09-2005 19:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
clydehaumann skrev: For de der ikke ved det er Pu-Thai en gruppe af Thaier der lever i omraadet Sakonankorn and Nakorn Panom. Sproget er "Thai" men lyder mere som en blanding af dialekten der tales i nord og Laotisk. Der er i realiteten ikke tale om forskellige sprog men om forskellige dialekter. hej Clyde, Det har du ret i, men jeg tvivler overordentlig meget på at en thai-talende udlændig vil kunne forstå dem. Og det var nærmest det jeg ville påpege, da jeg har set mere end een thai-talende udlændig se lidt paf ud, når han hører sproget som det tales i landsbyerne i Isan. mvh rinpoche |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 29/09-2005 20:29
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
rinpoche nu tales det ogsaa paa den anden side af floden og det var der jeg rent faktisk stiftede bekendtskab med denne dialekt foerste gang. Det tog dog ikke serligt lang tid at faa det paa plads. Jeg tilbragte 6 aar i laos under Vietnam krigen og virkede som tolk for den enhed jeg var ved
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 29/09-2005 21:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Bamse::: du skulle vist nok også afsted..kan altid vise dig sådan en gris.....
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 29/09-2005 23:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej Olsen Sådanne historie du fortæller der, er fede at læse. Det kan man lære noget af. Ha´det helt fantastisk Don Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 30/09-2005 00:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
olsen skrev: Bamse::: du skulle vist nok også afsted..kan altid vise dig sådan en gris..... ![]() Hej Olsen, Det behøver du ikke tænke på, for sådan en ser han hver morgen i spejlet i badeværelset ![]() Undskyld Bamsen, jeg kunne ikke lad være. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/10-2005 18:55
|
|
rinpoche nu tales det ogsaa paa den anden side af floden og det var der jeg rent faktisk stiftede bekendtskab med denne dialekt foerste gang. Det tog dog ikke serligt lang tid at faa det paa plads. Jeg tilbragte 6 aar i laos under Vietnam krigen og virkede som tolk for den enhed jeg var ved Hej Clyde, Nu tror jeg hurtigt at vi kan blive enige om at det er de færreste thai-talende udlændinge der har din sproglige baggrund, du er formentlig undtagelsen der bekræfter reglen ![]() rinpoche |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/10-2005 18:57
|
|
dobbeltpost
Redigeret af rinpoche d. 02/10-2005 18:57 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.