Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Bath
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 07/12-2010 12:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
[quote]peterengelbrecht skrev: Hej Når jeg vil sende danske kroner til fra den Danske Bank til Kasikorn Bank skal jeg så vælge den første mulighed ; afsender og modtager deles om omkostninger? Kasikorn Bank har flere swift koder er det ligemeget hvilken? På forhånd tak Peter:[/quot Hej Peter. Jeg bruger denne swift/iban til kasikorn :kasithbk Og en anden ting er det går hurtigere til kasikorn end til f.eks SMC (siam) jeg plejer at krydse af i afsender/modtager deler omkostninger, har fået oplyst det skulle være billigst. men ikke sikker. I hvert tilfælde giver jeg 30 kr. for overførsel. Det med overførselstid har måske noget at gøre med at det ikke er alle banker i thai, som veksler med udenlandsk bank. så det måske skal igennem en af de banker som gør det først. Har overført penge samtidigt med en kollega til de 2 banker. og der er forskel hvornår de er opført på vores konti dernede, selvom vi sender fra samme bank i dk Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| nang |
Lagt på d. 07/12-2010 12:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Brug dette link til Bankog bank bliver opdateret flere gange dagligt. http://www.bangko...fault.aspx |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 07/12-2010 14:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
laodenmark skrev: [quote]peterengelbrecht skrev: Hej Når jeg vil sende danske kroner til fra den Danske Bank til Kasikorn Bank skal jeg så vælge den første mulighed ; afsender og modtager deles om omkostninger? Kasikorn Bank har flere swift koder er det ligemeget hvilken? På forhånd tak Peter:[/quot Hej Peter. Jeg bruger denne swift/iban til kasikorn :kasithbk Og en anden ting er det går hurtigere til kasikorn end til f.eks SMC (siam) jeg plejer at krydse af i afsender/modtager deler omkostninger, har fået oplyst det skulle være billigst. men ikke sikker. I hvert tilfælde giver jeg 30 kr. for overførsel. Det med overførselstid har måske noget at gøre med at det ikke er alle banker i thai, som veksler med udenlandsk bank. så det måske skal igennem en af de banker som gør det først. Har overført penge samtidigt med en kollega til de 2 banker. og der er forskel hvornår de er opført på vores konti dernede, selvom vi sender fra samme bank i dk Du bruger den rigtige iban :kasithbk
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/12-2010 15:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
laodenmark skrev: Hej Peter. Jeg bruger denne swift/iban til kasikorn :kasithbk Og en anden ting er det går hurtigere til kasikorn end til f.eks SMC (siam) jeg plejer at krydse af i afsender/modtager deler omkostninger, har fået oplyst det skulle være billigst. 1)men ikke sikker. I hvert tilfælde giver jeg 30 kr. for overførsel. 2) Det med overførselstid har måske noget at gøre med at det ikke er alle banker i thai, som veksler med udenlandsk bank. så det måske skal igennem en af de banker som gør det først. 3) Har overført penge samtidigt med en kollega til de 2 banker. og der er forskel hvornår de er opført på vores konti dernede, selvom vi sender fra samme bank i dk 1) Prøv så næste gang at afkryds fx. Afsender betaler ALLE omkostninger og du ville se "løjer" ![]() 2) Du giver selv delvis svar : det skyldes det faktum om din bank har den Thailandske som: korrespondance bank. Bruger du en anden filial fx. i Hua Hin eller Pattaya så går overførsel (næsten) altid igennem hovesædet i BKK. Du kan også risikere at blive bonget for 2X gebyr i TH (hvis den Thailandske gebyr er 500+ baht så tyder det på det). 3) OK, fra Danske Bank i DK: -- Men var det til samme bank i Thailand ? eller var det Kasikorn og Siam Commercial ? -- Var det på samme tidspunkt af dagen i overført pengene? . SMC , du mener vel SCB . for det er banker vi snakker om og ikke biler ?. Redigeret af Lung Yao d. 07/12-2010 15:47 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/12-2010 15:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Rawirot skrev: ............................................................ Du bruger den rigtige iban : kasithbk ![]() Koden er rigtigt, men det hedder SWIFT eller BIC number. SWIFT: Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication BIC (Bank Identifier Code) er en international standard til at identificere en bank. IBAN: : (International Bank Account Number). IBAN er en udvidelse af dit eksisterende kontonummer, som du kan anvende, når du foretager internationale betalinger som man bruger især til bl.a. Europa og USA Til overførsler til Thai konti skal du både oplys/skriv dit eller modtagerens kontonr(kan også være dig selv) OG Swift koden. Denne diskution har vi haft før: http://www.dansk-...rowstart=0 . . Redigeret af Lung Yao d. 07/12-2010 16:09 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 09/12-2010 04:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Lung Yao skrev:
laodenmark skrev: Hej Peter. Jeg bruger denne swift/iban til kasikorn :kasithbk Og en anden ting er det går hurtigere til kasikorn end til f.eks SMC (siam) jeg plejer at krydse af i afsender/modtager deler omkostninger, har fået oplyst det skulle være billigst. 1)men ikke sikker. I hvert tilfælde giver jeg 30 kr. for overførsel. 2) Det med overførselstid har måske noget at gøre med at det ikke er alle banker i thai, som veksler med udenlandsk bank. så det måske skal igennem en af de banker som gør det først. 3) Har overført penge samtidigt med en kollega til de 2 banker. og der er forskel hvornår de er opført på vores konti dernede, selvom vi sender fra samme bank i dk 1) Prøv så næste gang at afkryds fx. Afsender betaler ALLE omkostninger og du ville se "løjer" ![]() 2) Du giver selv delvis svar : det skyldes det faktum om din bank har den Thailandske som: korrespondance bank. Bruger du en anden filial fx. i Hua Hin eller Pattaya så går overførsel (næsten) altid igennem hovesædet i BKK. Du kan også risikere at blive bonget for 2X gebyr i TH (hvis den Thailandske gebyr er 500+ baht så tyder det på det). 3) OK, fra Danske Bank i DK: -- Men var det til samme bank i Thailand ? eller var det Kasikorn og Siam Commercial ? -- Var det på samme tidspunkt af dagen i overført pengene? Hej ad 1) Regner med at du vil se ''løjer'' ikke er anbefalesværdigt og koster kassen ad 3) Nej Fra samme Bank i DK. på precis samme tidspunkt der blev afsendt. til forskellige banker i thailand Kasikorn /SCM.(ikke bilforhandleren/ jeg havde vist 'jetlag' da jeg skrev ) hvor det går hurtigere til Kasikorn.. SMC , du mener vel SCB . for det er banker vi snakker om og ikke biler ?. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, du mener vel SCB
. for det er banker vi snakker om og ikke biler ?