Se indlæg|
Bil i pigens navn
|
|
| joensen |
Lagt på d. 06/12-2010 14:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Thongsala. Det var godtnok en grim historie, hvis det var mig det gik ud over ville jeg melde konen og manden og alle andre involveret i sagen for bedrageri. Der er faktisk eksempler på at udlændinge får en fair behandling af de Thailandske myndigheder, når de bliver snydt af Thailandske statsborgere og korrupte embedsmænd. Jeg har selv hus, rismark ,bil og motorcykler i min kones navn, men jeg stoler på at hun ikke snyder mig, penge opsparingen er i mit man. Det eneste jeg frygter er nogle af hendes familie, hvis hun dør i utide, men så er det jo børnene der er næst i rækken. |
|
|
|
| Trutidutten |
Lagt på d. 06/12-2010 14:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
flemming1949 skrev: Jeg har været sammen med en pige i 2 år, for 1 år siden købte vi en bil for at kunne komme lettere rundt, når jeg var der. Da jeg var der nede i maj måned opførte hun sig anderledes men påstod alt var ok. Ved et tilfælde har jeg nu fundet ud af hun er sammen med en anden. Hvad kan jeg gøre for at få bilen hentet og solgt. Jeg overførte pengene til hendes konto (har kontoudtog der beviser overførslen), men hun købte bilen på et tidspunkt jeg ikke var der, så den er skrevet i hendes navn. Når jeg fortæller hende jeg har opdaget hun har en anden og vil have bilen tilbage (solgt) er jeg bange for hun fjerner den eller sælger den. Hvad kan jeg gøre - kontakte advokat ? Håber nogle kan give et godt råd. Flemming Bil eller penge kan du godt skyde en hvid pil efter ! Glem alt om advokater osv. Næh .. det er payback time, the Thai Way ! Hæld godt med sukker og sprinklervædske i benzintanken, sav styreboltene 2/3 del over og ligeså med bremserørene ! Så'.. skulle den ged være barberet ! Held og lykke.... du får brug for det !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 06/12-2010 14:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Trutidutten skrev: flemming1949 skrev: Jeg har været sammen med en pige i 2 år, for 1 år siden købte vi en bil for at kunne komme lettere rundt, når jeg var der. Da jeg var der nede i maj måned opførte hun sig anderledes men påstod alt var ok. Ved et tilfælde har jeg nu fundet ud af hun er sammen med en anden. Hvad kan jeg gøre for at få bilen hentet og solgt. Jeg overførte pengene til hendes konto (har kontoudtog der beviser overførslen), men hun købte bilen på et tidspunkt jeg ikke var der, så den er skrevet i hendes navn. Når jeg fortæller hende jeg har opdaget hun har en anden og vil have bilen tilbage (solgt) er jeg bange for hun fjerner den eller sælger den. Hvad kan jeg gøre - kontakte advokat ? Håber nogle kan give et godt råd. Flemming Bil eller penge kan du godt skyde en hvid pil efter ! Glem alt om advokater osv. Næh .. det er payback time, the Thai Way ! Hæld godt med sukker og sprinklervædske i benzintanken, sav styreboltene 2/3 del over og ligeså med bremserørene ! Så'.. skulle den ged være barberet ! Held og lykke.... du får brug for det ! ![]() Hvad med de andre trafikanter, når styrtøjet ryger og bremserne svigter,op i røven med dem, fordi der er en der igen har dummet sig, så det er nok ikke lige løsningen hilsen Steen Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| flemming1949 |
Lagt på d. 06/12-2010 16:36
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
ja havde tænkt mig at foreslå jeg tog derned, sagde pænt forvel til hende over en middag, og foreslå vi solgte bilen og delte pengene. Gav 650.000 thb for den i sept. 2009, så jeg ved ikke hvad brugvognsværdien er i dag, måske 400.000 thb. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/12-2010 16:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Flemming det lyder som en meget bedre ide end at save bremserørene over ![]() |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 06/12-2010 17:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
flemming1949 skrev: ja havde tænkt mig at foreslå jeg tog derned, sagde pænt forvel til hende over en middag, og foreslå vi solgte bilen og delte pengene. Gav 650.000 thb for den i sept. 2009, så jeg ved ikke hvad brugvognsværdien er i dag, måske 400.000 thb. Jeg kan læse mellem linierne,at du er en ærlig og reel mand Flemming,men hvorfor i alverden skulle hun give dig halvdelen af "rovet"????????????????????????????????????????? |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/12-2010 18:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
de har måske haft det godt sammen.. (ved godt hun har en anden nu) det er da helt sikkert et forsøg værd... held og lykke, godt du ikke vil prøve det der med bremserørene, det gør også bare dig dummere end hende..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/12-2010 18:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det tror jeg heller ikke hun gør, har et lignende problem, men vil ikke gå i detaljer her! Vis dig selv med et godt hjerte og hun vil tabe ansigt mange steder! Det giver dig ikke pengene tilbage, men sådan er det!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Trutidutten |
Lagt på d. 06/12-2010 18:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
jesperfrb skrev: Det tror jeg heller ikke hun gør, har et lignende problem, men vil ikke gå i detaljer her! Vis dig selv med et godt hjerte og hun vil tabe ansigt mange steder! Det giver dig ikke pengene tilbage, men sådan er det! Godt hjerte ! Tabe ansigt ! Vend den anden kind til Utroligt !... at man stadig høre det ævl !! De skal sgu' da have deres egen medicin x 100 !! Tabe ansigt mange steder ! : ![]() Næh du !... der bliver fest i hele byen !! Ps: Jesper .. Utroligt at en erfaren thailandsfarende som dig , kan ryge i "suppegryden" igen !!
Redigeret af Trutidutten d. 06/12-2010 18:51 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 06/12-2010 20:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg syns du skulle tage der ned og laane biler i et par timer lige inden du kommer tilbage med den fyller du den godt op med sukker i tanken.. det kan kun skade mortor og ik ander og saa moske vare meget uhelti at spille naade der stinker af HT paa de vaerse saeder gerne gaem nogen gammel Fisk rund i bilen og paa ander maader goer den mega traels at have stil bilen hved hin og Gaa se dig ikke tilbage og kom aldri tilbage Du vil ikke faa 1 Bath fra den kvinne det naekter jeg at tro paa da hun godt ved at hun ejer den 100% og du ik kan goer en ski Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
|
Lagt på d. 07/12-2010 03:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Thjaa skrev: jeg syns du skulle tage der ned og laane biler i et par timer lige inden du kommer tilbage med den fyller du den godt op med sukker i tanken.. det kan kun skade mortor og ik ander og saa moske vare meget uhelti at spille naade der stinker af HT paa de vaerse saeder gerne gaem nogen gammel Fisk rund i bilen og paa ander maader goer den mega traels at have stil bilen hved hin og Gaa se dig ikke tilbage og kom aldri tilbage Du vil ikke faa 1 Bath fra den kvinne det naekter jeg at tro paa da hun godt ved at hun ejer den 100% og du ik kan goer en ski Det bedste forslag indtil nu, synes jeg, eventuelt suppleret med lidt småridser i lakken jævnt fordelt over bilen. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/12-2010 05:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Betragt det som en dårlig investering og at penge er tabt. I sted for ar tro at du har nogen muligheder af få nogen at penge tilbage. Så kom vider i livet Her til sidst en citat vi andre også skal huske Fortryd ikke hvad du har gjort, men fortryd til gengæld hvad du ikke ikke gjorde! Redigeret af thaikurt1 d. 07/12-2010 05:07 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/12-2010 09:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
thaikurt1 skrev: Fortryd ikke hvad du har gjort, men fortryd til gengæld hvad du ikke gjorde! He' He' Helt rigtigt...!!! Redigeret af Anonym Bruger d. 07/12-2010 09:51 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/12-2010 10:05
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Personligt synes jeg ikke, at man skal bryde et forhold over en middag, hvis du mener en middag på en restaurant - jeg synes derimod, at det skal ske i enrum og under fire øjne. Det er ganske normalt for thai-kvinder at have flere kærester. Jeg har ladet mig fortælle, at det er "fashion" - underforstået at det er en del af deres kvindeoprør, at de nu kan gøre det samme, som mændene har gjort i årtusinder... At en thai-kvinde får en ekstra kæreste er derved ikke det samme som et fravalg af den første kæreste. Ekstra-kæresten kan være pga. penge, men kan i lige så høj grad være pga. ensomhed og mangel på nærhed. Til de andre forslag om at ødelægge bilen på den ene eller anden måde, så husk lige på, at hun faktisk kan lave en politianmeldelse, og at skaderne blot dækkes af hendes forsikring (hvis hun har husket at betale denne). Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 07/12-2010 10:11 |
|
|
|
| peterengelbrecht |
Lagt på d. 07/12-2010 10:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej. Tal dog med pigen først. Måske hun fortryder sit sidespring og er til og tale med. Sidespring er jo almindeligt som Robert skriver og et godt forhold tager lang tid og udvikle for begge parter Penge betyder meget for pigerne og det har du jo en gang bevist du har og står derfor i god jord. Hilsen Peter |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 07/12-2010 16:03
|
|
Trutidutten skrev: jesperfrb skrev: Det tror jeg heller ikke hun gør, har et lignende problem, men vil ikke gå i detaljer her! Vis dig selv med et godt hjerte og hun vil tabe ansigt mange steder! Det giver dig ikke pengene tilbage, men sådan er det! Godt hjerte ! Tabe ansigt ! Vend den anden kind til Utroligt !... at man stadig høre det ævl !! De skal sgu' da have deres egen medicin x 100 !! Tabe ansigt mange steder ! : ![]() Næh du !... der bliver fest i hele byen !! Ps: Jesper .. Utroligt at en erfaren thailandsfarende som dig , kan ryge i "suppegryden" igen !! ![]() Det kan ske for alle, om det er Thailand eller et hvert andet sted i verden! Nogen piger er gode skuespiller! Har ingen undskyldninger for at være faldet i fælden, men som Thaier siger: "som nam nar"
Redigeret af jesperfrb d. 07/12-2010 16:04 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 07/12-2010 16:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Du siger hun har en anden mand, hvem er det og hvordan har du fundet ud af det. De andre Thailandske piger elsker at komme malurt i bægeret, de er i prinsippet alle konkurenter til hinanden, især når det drejer sig om sådan en som dig der ikke bor fast i Thailand og ikke er gift. I min tid i Thailand har jeg hørt så meget sladder der ikke har hold i virkeligheden, og set andre piger opføre sig fuldstændigt de skyer ingen midler. Det er helt utroligt hvad min kone har spurgt mig om gennem tiden som hun har hørt fra andre piger (læs,hendes konkurrenter) som overhovedet ikke har hold i virkeligheden. |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 07/12-2010 17:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Robert Kronberg skrev: Personligt synes jeg ikke, at man skal bryde et forhold over en middag, hvis du mener en middag på en restaurant - jeg synes derimod, at det skal ske i enrum og under fire øjne. Det er ganske normalt for thai-kvinder at have flere kærester. Jeg har ladet mig fortælle, at det er "fashion" - underforstået at det er en del af deres kvindeoprør, at de nu kan gøre det samme, som mændene har gjort i årtusinder... At en thai-kvinde får en ekstra kæreste er derved ikke det samme som et fravalg af den første kæreste. Ekstra-kæresten kan være pga. penge, men kan i lige så høj grad være pga. ensomhed og mangel på nærhed. Til de andre forslag om at ødelægge bilen på den ene eller anden måde, så husk lige på, at hun faktisk kan lave en politianmeldelse, og at skaderne blot dækkes af hendes forsikring (hvis hun har husket at betale denne). Hilsen, Robert Personligt synes jeg,at det er yderst civiliceret,at bryde et forhold over en middag,ingen grund til,at smække med døren.(det trods er alt kun din surt optjente pension,hun har stjålet) Det er ganske normalt for thai-kvinder,at have flere kærester.Det er rent faktisk bare fashion og kvindeoprør,så vær nu ikke så gammeldaws og sippet. Det er ganske normalt for thai-kvinder,at få en ekstra kæreste,og husk det er jo ikke det samme som et fravalg af dig (så op med modet,måske du kan komme ind i varmen igen ?).Det kan jo så også være pga. penge(så derfor køb en dyrere bil til hende næste gang,din cheapcharlie. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/12-2010 19:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er ganske normalt for thai-kvinder,at have flere kærester.Det er rent faktisk bare fashion og kvindeoprør,så vær nu ikke så gammeldaws og sippet. Jeg ved ikke hvem du omgås, men det postulat er godt nok ude i hampen. Gammeldags og sippet? Ekstra kæreste og ikke et fravalg? Ja, jeg ved ikke hvordan i fungerer, men fra min side er der kun et svar herpå, og det er en fodstørrelse 45 lige i den nederste del af ryggen. Hvem i Herrens navn ville finde sig i den slags opførsel i Danmark? Er det endnu et udtryk for at sige undskyld når man bliver sparket i r*ven pga underdanighed overfor "thai kultur". Iøvrigt kan jeg slet ikke nikke genkendende til den udlægning af thailandske damers tilbøjeligheder til at "have flere kærester" Det må da sige mere om de kredse man færdes i, end thailandsk kultur per se. Bottom line. Sikken da en gang forvrøvlet vås. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 07/12-2010 19:11
|
|
Enig "Rin"! Det er ikke accepetabelt, heller ikke i Thailand! Og tabe ansigt for familien, gør ondt, og det gør pigen hvis hun har mere end 1 kæreste! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.