Se indlæg
 Udskriv debat
Førstegangsrejsende i Thailand - Hvorhen?
Jeppe C
Nå..

Hvordan ser det ud med regn, sidst maj, start juni i Ao-Nang området?

16 nætter på "Emerald Garden Resort" - 17.500kr.
eller "Timber House" 16.000kr.

Det er med SAS til BKK, og BKK til Krabi med Thai.

Er det et fornuftigt valg?

Hvordan med baggage? Når vi skifter mellem SAS og THAI, så skal vores baggage vel checkes ind, endnu en gang?

natty
Det eneste jeg kan svare på, er at det ikke burde være noget proglem at checke baggagen ind hele vejen fra CPH. Har gjort det både på seperate og sammenhængende billetter på SAS/Thai/Thai.

hsn
Jeppe C skrev:
Nå..

Hvordan med baggage? Når vi skifter mellem SAS og THAI, så skal vores baggage vel checkes ind, endnu en gang?

Er prisen inkl. fly?
Min anbefaling plejer at være: Book fly og intet andet.
Men det kommer jo an på hvilken type person man er.

Vedr. flyskifte. Så er det intet problem med bagagen, hvis det er 1 billet. Alle selskaber i Star Alliance har en Boarderline Agreement. Hvilket gør bagagen checkes ind fra start til slut.

Jeppe C
hsn skrev:
Jeppe C skrev:
Nå..

Er prisen inkl. fly?
Min anbefaling plejer at være: Book fly og intet andet.
Men det kommer jo an på hvilken type person man er.

Vedr. flyskifte. Så er det intet problem med bagagen, hvis det er 1 billet. Alle selskaber i Star Alliance har en Boarderline Agreement. Hvilket gør bagagen checkes ind fra start til slut.

Prisen er inkl. fly Smile

Super med baggagen, tænkte ikke lige over at Thai var med i Star Alliance..

Jeppe C
Hvordan ser det ud med regnvejr i Krabi på det tidspunkt vi vil rejse?

Geng-maak
Jeppe C skrev:
Nå..

De priser på hotel er da langt fra jeres budget....( vildt dyrt)

man kan bo billigere , som tidligere anbefalet Koh Samet, det er skønt men jeg synes bare kedeligt efter 2 dage....men smag/behag.

Selvom mange synes Pattaya området er vildt så synes jeg nu godt jeg vil anbefale Jomthien området....det er en god base... Wink

Jeppe C
Geng-maak skrev:
Jeppe C skrev:
Nå..

De priser på hotel er da langt fra jeres budget....( vildt dyrt)

man kan bo billigere , som tidligere anbefalet Koh Samet, det er skønt men jeg synes bare kedeligt efter 2 dage....men smag/behag.

Selvom mange synes Pattaya området er vildt så synes jeg nu godt jeg vil anbefale Jomthien området....det er en god base... Wink

Jeg synes nu ikke at 16 nætter inkl. fly/hotel til 17,5K er specielt meget.. Det kan godt være at det bare er mig?

Dalton
Om hotellet er dyt kommer jo lidt an på hvad man forventer men jeg forestiller mig flybiletterne koster ca 2 x 5500 +/-
Så ender hotellet på ca 2000 bath pr nat og det kan normalt sagtens fåes billigere.
Jeg ville afsætte ca 800 - 1000 bath, for det kan man sagtens få et godt værelse med aircon og på hotel med swimming pool.
Når jeg rejser til et sted jeg ikke har været før plejer jeg at finde et hotel på nettet og booke 1-2 nætter og så enten forlænge eller finde et andet der passer mig i pris og standard.
Husk på, når i booker, at billeder er taknemlige , de kan ofte være både 10 og 20 år gamleSmile

Jeppe C
Dalton skrev:
Om hotellet er dyt kommer jo lidt an på hvad man forventer men jeg forestiller mig flybiletterne koster ca 2 x 5500 +/-
Så ender hotellet på ca 2000 bath pr nat og det kan normalt sagtens fåes billigere.
Jeg ville afsætte ca 800 - 1000 bath, for det kan man sagtens få et godt værelse med aircon og på hotel med swimming pool.
Når jeg rejser til et sted jeg ikke har været før plejer jeg at finde et hotel på nettet og booke 1-2 nætter og så enten forlænge eller finde et andet der passer mig i pris og standard.
Husk på, når i booker, at billeder er taknemlige , de kan ofte være både 10 og 20 år gamleSmile

Hele rejsen er faktisk fundet med Spies Special, så går stærkt ud fra at værelserne er ok.
Har dog luret på diverse billeder, og det ser sgu ok ud.

Geng-maak
Jeppe C skrev:
Dalton skrev:

Hele rejsen er faktisk fundet med Spies Special, så går stærkt ud fra at værelserne er ok.
Har dog luret på diverse billeder, og det ser sgu ok ud.

Ja selvfølgelig incl. flybilletter , så er det da meget ok...men ikke hvis det er uden....nogle vælger hotel til 5000 bath/døgn, og mere også, det ville jeg også gerne ,men har desværre ikke så mange penge...Wink god tur.

Jeppe C
Hvad er der at se i Krabi/Ao Nang området? Hvad skal man tage på af ture?

Har selv fundet lidt på nettet..

- Koh Phi Phi, selvom det er overberendt af turister
- Koh Jum
- Koh Lanta
- Railey Beach
- Chicken Island
- Koh Poda
- Koh Hong
- Than Bok Koranee National Park
- Khao Phanom Bencha National Park
- Wat Tham Sua templet

Tilføj gerne lidt Smile
Redigeret af Jeppe C d. 26/12-2010 11:03

kro90
Hej Jeppe
Prøv også Tiger Cave
Redigeret af kro90 d. 26/12-2010 12:22
Kim

rinpoche
Det har han allerede selv nævnt Smile Wat Tham Suea = Tiger Cave Temple.

Fra en af mine andre tråde vedrørende Krabi:

Krabi, her kan du se "Wat Tham Seau", som er et tempel, som ligger ca. 10 km udenfor Krabi by.
Overse ikke den skjulte dal hvor munkenes kuti ligger op ad bjergmassivet, flere huler her og vilde aber og et gigantisk træ der er 1600 år gl.
Man kan gå op ad en stejl trappe 1300 trin op til en helligdom på toppen af en klippeknold og derfra få en fantastisk udsigt over de karstformationer som Krabi er kendt for.
(alt under 20 minutter for at bestige trappen er verdensklasse )

Den varme kilde (bor narm rohn) i Klong Thom 70 km fra krabi på vejen til Trang. Det er helt specielt, jeg kunne næsten ikke overtale konen til at forlade stedet igen

Den krystalklare Crystal Pool eller "Sra Thung Tiaow" i samme område, her er der også mulighed for på egen hånd at vandre rundt i Khao Pra-Bang Kram Wildlife sanctuary og besøge et par mindre vandfald.

Railey Beach, som man kan sejle til både fra Ao Nang og krabi by.
Her er et smukt udsigtspunkt bag ved Dusit Rayavadee komplekset og en lille tidevandssø gemt inde i klippemassivet. Sra Phra Nang.
Der ligger også 2 grotter hvoraf Tham Phra Nang Nai, inner princess cave er den mest interessante og langt den største med stalakitter etc.
Du kan klatre med guider i dette område, leje kajakker etc.

Koh Poda og chicken island ½ times sejltur fra Krabi byder på fin snorkling, jeg så en 2 meter revhaj der. På chicken island vil du bla få lejlighed til at se næsehornsfugle. De er ellers stærkt på retur i thailand.

Lej en longtail og besøg Khao Kanarb Narm, de 2 kalkstensformationer der flankerer krabi floden inde i byen. Den ene har en spændende hule.

Besøg den muslimske fiskerlandsby på pæle der ligger i mangroven og se deres fiskeopdræt. På vejen prøv at lægge mærke til dyndspringerne og vinkekrabberne, monitor lizzards er der også en god del af og lejlighedsvis krabbeædene makak-aber.

Besøg een af de 2 Catfish restauranter 10 km udenfor Krabi by. Her er der opdræt af diverse mallearter, tilapia etc. Og igennem det udendørs spiseområde løber der et klart vandløb som man kan bade i før eller efter man har spist. Prøv deres Pla Duk en meget populær spisefisk i thailand.

Huay Dtoh vandfaldet i Khao Khanom Bencha nationalparken 25 km øst fra Krabi by. Her er også mulighed for af stier at udforske på egen hånd. Og selvfølgelig bade i de pools der ligger nedenfor faldene.
På vejen hertil passerer i skilte der bekendtgør at her ligger denne og hin grotte, og dem kan i jo så passende udforske hvis det har jeres interesse.

Kryds med longtail båd tidevandsstrømmen Klong Haeng for enden af Hat Noppharat Thara og besøg det stille og rolige område på den anden side, hvortil der ikke er vej eller trafik.
Her ligger der 3 hyggelige resorts af beskeden standard, som i måske ville kunne lide. Jeg kunne lide dem så godt at jeg blev i 3 måneder !
Ellers et godt valg for en sundowner.

Besøg aftenmarkedet i krabi by ved floden hvor bådene lægger til og prøv nogle af de mange spændende gadekøkkener, hvor maden er noget af det bedste jeg har fået hernede.

Øen Koh Hong nordvest for Ao Nang er også et must, har en indelukket bugt a la Ao Maya på Phi Phi Don, den du har set i The Beach med Leonardo.
På vejen passerer i en lille klippeø Koh Daeng, her er der flotte soft corals og revhajer.
I vil også kunne se kongens domicil blinke i guld inde på fastlandet herfra.

Der er adskellige elefant outfits i området. Jeg ville anbefale Baan Sra Nai.
Dette outfit ligger op til en kalkstensklippeformation perforeret med grotter. Jeg synes den har den rette "junglestemning".
Også en klar sø her man kan bade i.

Ao Luek, 40 km nord for Krabi har nogle af de mest mageløse kalkstensformationer jeg har set.
Der ligger 2 grotter i dette område som er et must.
Tham Hua Galårk (kraniegrotten) og Tham Lård (tunnelgrotten), Tham Lård sejler man igennem idet det er en tunnel der fører igennem bjerget.
Tham Hua Pee ligger lige ved siden af.
Begge disse ligger i et smukt mangrovelandskab flankeret af de allestedsnærværende monolitiske karstformationer.

I nærheden ligger også et temmelig enestående sted: Than Bokharani, en national park, der er omend lille af størrelse ligner noget som Walt Disney kunne have konstrueret.
Glasklart vand, små pludrende vandfald, masser af fisk og så kan man svømme ind i en grotte hvorfra vandet flyder.
Der ligger en del små lokale spisesteder lige ved siden af.

Jeppe C
Det var satme noget af et indlæg! 1000 tak, det ser rigtig fedt ud Smile

Jeg er dog stadig ret bekymret for vejret derned i slut maj/start juni. Så vidt jeg kan læse mig til, er maj/juni nogle meget våde måneder. Hvad er jeres erfaringer med vejret dernede på det tidspunkt?

Robert Kronberg
Jeppe C skrev:
Det var satme noget af et indlæg! 1000 tak, det ser rigtig fedt ud Smile

Jeg er dog stadig ret bekymret for vejret derned i slut maj/start juni. Så vidt jeg kan læse mig til, er maj/juni nogle meget våde måneder. Hvad er jeres erfaringer med vejret dernede på det tidspunkt?

September er ofte den værste måned, hvorimod maj/june plejer at være stille og rolige, men ikke slemt. Dog kan ingen spå om vejret, men umiddelbart ville jeg ikke være bekymret.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
MM
Nej April, Maj juni, er rolige måneder uden for meget regn i AoNang,, bare mine erfaringer. Cool

http://mhhm.dk/sveg
Jeppe C
Så er rejsen bestilt og betalt!

Det blev lidt anderledes end forventet.
Jeg fandt en afbudsrejse hos Spies.

2 uger inkl. fly/3* hotel med afgang d. 18/3, 15.500kr.

Desværre er det med Thomas Cook direkte til Phuket, dog har vi bestilt ekstra benplads forest i flyet - En forholdsvis lille pris på 400kr. i alt synes jeg er ok, når man tænker på at det er charter. Desværre er det også med mellemlanding i Emiraterne på vej tilbage..

Vi skal bo i Ao Nang, og så må vi tage den derfra, hvad vi skal på af ture Smile
Redigeret af Jeppe C d. 01/01-2011 15:43

Jeppe C
Hvad med veksling af baht? Så skal jo først afsted i midten af marts, ville det være klogt at vente lidt med at veksle?
Synes baht'en er ret højt oppe for tiden, så hvis man kan spare lidt ekstra ved at vente, ville det næsten være for nemt..

Robert Kronberg
Jeppe C skrev:
Hvad med veksling af baht? Så skal jo først afsted i midten af marts, ville det være klogt at vente lidt med at veksle?
Synes baht'en er ret højt oppe for tiden, så hvis man kan spare lidt ekstra ved at vente, ville det næsten være for nemt..

Jeg, altså da jeg boede i Danmark, har god erfaring med blot at hæve fx 10.000 baht ad gangen på mit visakort.

Så har man ikke for mange kontanter på sig, og Visa har en god kurs.

Det der med at fjolle rundt med en hel masse kontanter, fordi man enten tror, at det er billigere, eller måske er billigere (hvad jeg ikke tror), modsvares af riskoen.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Jeppe C
rinpoche skrev:
Det har han allerede selv nævnt Smile Wat Tham Suea = Tiger Cave Temple.

Fra en af mine andre tråde vedrørende Krabi:

Krabi, her kan du se "Wat Tham Seau", som er et tempel, som ligger ca. 10 km udenfor Krabi by.
Overse ikke den skjulte dal hvor munkenes kuti ligger op ad bjergmassivet, flere huler her og vilde aber og et gigantisk træ der er 1600 år gl.
Man kan gå op ad en stejl trappe 1300 trin op til en helligdom på toppen af en klippeknold og derfra få en fantastisk udsigt over de karstformationer som Krabi er kendt for.
(alt under 20 minutter for at bestige trappen er verdensklasse )

Den varme kilde (bor narm rohn) i Klong Thom 70 km fra krabi på vejen til Trang. Det er helt specielt, jeg kunne næsten ikke overtale konen til at forlade stedet igen

Den krystalklare Crystal Pool eller "Sra Thung Tiaow" i samme område, her er der også mulighed for på egen hånd at vandre rundt i Khao Pra-Bang Kram Wildlife sanctuary og besøge et par mindre vandfald.

Railey Beach, som man kan sejle til både fra Ao Nang og krabi by.
Her er et smukt udsigtspunkt bag ved Dusit Rayavadee komplekset og en lille tidevandssø gemt inde i klippemassivet. Sra Phra Nang.
Der ligger også 2 grotter hvoraf Tham Phra Nang Nai, inner princess cave er den mest interessante og langt den største med stalakitter etc.
Du kan klatre med guider i dette område, leje kajakker etc.

Koh Poda og chicken island ½ times sejltur fra Krabi byder på fin snorkling, jeg så en 2 meter revhaj der. På chicken island vil du bla få lejlighed til at se næsehornsfugle. De er ellers stærkt på retur i thailand.

Lej en longtail og besøg Khao Kanarb Narm, de 2 kalkstensformationer der flankerer krabi floden inde i byen. Den ene har en spændende hule.

Besøg den muslimske fiskerlandsby på pæle der ligger i mangroven og se deres fiskeopdræt. På vejen prøv at lægge mærke til dyndspringerne og vinkekrabberne, monitor lizzards er der også en god del af og lejlighedsvis krabbeædene makak-aber.

Besøg een af de 2 Catfish restauranter 10 km udenfor Krabi by. Her er der opdræt af diverse mallearter, tilapia etc. Og igennem det udendørs spiseområde løber der et klart vandløb som man kan bade i før eller efter man har spist. Prøv deres Pla Duk en meget populær spisefisk i thailand.

Huay Dtoh vandfaldet i Khao Khanom Bencha nationalparken 25 km øst fra Krabi by. Her er også mulighed for af stier at udforske på egen hånd. Og selvfølgelig bade i de pools der ligger nedenfor faldene.
På vejen hertil passerer i skilte der bekendtgør at her ligger denne og hin grotte, og dem kan i jo så passende udforske hvis det har jeres interesse.

Kryds med longtail båd tidevandsstrømmen Klong Haeng for enden af Hat Noppharat Thara og besøg det stille og rolige område på den anden side, hvortil der ikke er vej eller trafik.
Her ligger der 3 hyggelige resorts af beskeden standard, som i måske ville kunne lide. Jeg kunne lide dem så godt at jeg blev i 3 måneder !
Ellers et godt valg for en sundowner.

Besøg aftenmarkedet i krabi by ved floden hvor bådene lægger til og prøv nogle af de mange spændende gadekøkkener, hvor maden er noget af det bedste jeg har fået hernede.

Øen Koh Hong nordvest for Ao Nang er også et must, har en indelukket bugt a la Ao Maya på Phi Phi Don, den du har set i The Beach med Leonardo.
På vejen passerer i en lille klippeø Koh Daeng, her er der flotte soft corals og revhajer.
I vil også kunne se kongens domicil blinke i guld inde på fastlandet herfra.

Der er adskellige elefant outfits i området. Jeg ville anbefale Baan Sra Nai.
Dette outfit ligger op til en kalkstensklippeformation perforeret med grotter. Jeg synes den har den rette "junglestemning".
Også en klar sø her man kan bade i.

Ao Luek, 40 km nord for Krabi har nogle af de mest mageløse kalkstensformationer jeg har set.
Der ligger 2 grotter i dette område som er et must.
Tham Hua Galårk (kraniegrotten) og Tham Lård (tunnelgrotten), Tham Lård sejler man igennem idet det er en tunnel der fører igennem bjerget.
Tham Hua Pee ligger lige ved siden af.
Begge disse ligger i et smukt mangrovelandskab flankeret af de allestedsnærværende monolitiske karstformationer.

I nærheden ligger også et temmelig enestående sted: Than Bokharani, en national park, der er omend lille af størrelse ligner noget som Walt Disney kunne have konstrueret.
Glasklart vand, små pludrende vandfald, masser af fisk og så kan man svømme ind i en grotte hvorfra vandet flyder.
Der ligger en del små lokale spisesteder lige ved siden af.

Undskyld jeg lige quoter dette kæmpe indlæg.. Men hvordan er det nemmest og billigst at komme rundt og se ovenstående? Vi tør ikke leje bil, så det er helt udelukket.

Spring til debat: