Se indlæg
 Udskriv debat
tyrkiet i eu
rolan
jeg kunne ikke skrive det bedre selv
er enig suk
jeg er også bekymret for min søn og kommende barn ikke kun på grund af, at der er chancer for at vi bliver et fundamentalistisk land
men også fordi fremmed hadet blir større og større
hvordan vil man så se på mine børn vil de også blive hadet
Redigeret af d. 15/11-2005 17:09

rolan
jeg var ikke klar over at han var gået i protest pinligt

high-tower
Enig - jeg mener heller ikke Tyrkiet har noget som helst at gøre i EU.

Det viser jo desværre med al ønskelig tydelighed, at selv en top embedsmand sætter religionen over ytringsfriheden.

Så tør jeg slet ikke tænke på havd unge mennesker der har været en tur forbi en koran skole mener!

I middelalderen drog folk fra europa på korstog og dræbte de vantro, det lader til at mange muslimer stadig lever i den tidsalder.

I betragtning hvor tolerant DK er overfor andre religioner, på trods af vores officielle religion er kristendommen, er det efterhånden til at brække sig over den sygelige hensynstagen der er til muslimer.

Tag nu f.eks. Thai´er - der er da ingen ballade hverken med Dk eller dem fordi de er budhister - de formår at parktisere deres tro i dk uden på nogen måde at komme i konfrontration med det danske samfund.

Det viser jo også med al tydelighed at tyrkiets premier minister slet ikke fatter hvad ytringsfrihed går ud på.

Ja, vi har vores ytringsfrihed, men vi kan så sandelig hurtigt ryge i klammeri med injurie lovgivningen, racisme paragraffen osv.

At manden kan opføre sig sådan som gæst i et land og i trods forlade et pressemøde fordi Dk giver en tv station lov at dække begivenheden siger jo alt.

Men de er jo nok ikke så glade for medier i det hele taget i Tyrkiet, det ville jo også være meget uhensigtsmæssigt hvis man fik for meget dårlig presse fordi man så lidt anderledes på menneske rettigheder osv.

Europa har gennem de sidste århundreder moderniseret vores religion.

Selvom der står i bibelen at "kvinder skal tie i forsamlinger", at "man skal holde 7 dagen fri", har vi da både kvindelige politikere og Irma holder Søndags åbent. - Og tak for det Irma Grin

Men den middelalderlige praktisering af sammenblanding mellem politik og religion, som praktiseres mange steder i mellem østen hører ingen steder hjemme i en moderne verden.

Man burde tilstræbe at alle nationaliteter kunne leve sammen i et hvilket som helst land, og hvor laveste fælles nævner burde være at overholde det pågældende lands love.

Det virker sjovt nok fint nok for europæere, amerikanere osv.

Det kan lyde barskt, men jeg syntes alle nydanskere også 2 og 3. generations invandrere, simpelthen skal kunne udvises af Danmark såfremt de i forhold til praktisering af deres religion tilsidesætter den danske grundlov eller ytringsfriheden.

Så er jeg ligeglad med om de har boet her i både 30 og 40 år, for så burde de sku have lært at indordne sig - og frem for alt vide konsekvenserne af deres handlinger.

Det er egentigt lidt pudsigt, for ikke mange år tilbage rystede alle på hovedet af Mogens Glistrup og hans syn på muslimer.

Ikke at jeg forherligere manden på nogen måde, men vi kan blot læne os tilbage og konstatere at det er muslimer der er mest bøvl med.

Suk Rak Ning
Næ der er ingen ballade med Thai'er i DK, men til gengæld en del ballade med muslimer i Thailand. ( Og i det meste af verden )

Sørgeligt men sandt....................

Heldigvis er der DØD-STRAF i Thailand

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

falang yao
Hej Suk,
Du skrev :
<En varm kartoffel eller ej, nogen må snart vise at de har nosser>
Det var det som Louise Frevert havde prøvet på, men da hun så sig selv i spejlet opdagede hun at naturen havde ikke ekviperet hende med nogle, så var hun tvunget til at tlbagetrække sine udtalelser og sende sorte per videre til sin webmaster . Wink Pfft Pfft
Nu skal vi ikke være hykler, for hvor var I henne da der var den ramaskrig mod de forældre som sendte deres børn til genopdragelse i deres hjemland (ikke for de synes at børnene var blevet for europæiseret, men bare fordi de kunne ikke magte mere at sætte dem på rette spor igen, da de ifølge den dansk lovgivning ikke må revse dem.
En knægt på 12/14 år der giver fingeren til politiet, bare fordi de løftede pegefingeren af ham da han lavede narrestreger, han skulle have fingeren brækket her og nu.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 17/11-2005 12:35
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

paulsenp
falang yao skrev:
Hej Suk,
Du skrev :
<En varm kartoffel eller ej, nogen må snart vise at de har nosser>
Det var det som Louise Frevert havde prøvet på, men da hun så sig selv i spejlet opdagede hun at naturen havde ikke ekviperet hende med nogle, så var hun tvunget til at tlbagetrække sine udtalelser og sende sorte per videre til sin webmaster . Wink Pfft Pfft
Cool

Louise Frevert, det var vist hende, der for en del år siden troede på den med "du bliver, hvad du spiser"WinkGrin
Peter

paulsenp
high-tower skrev (blandt andet)

Men den middelalderlige praktisering af sammenblanding mellem politik og religion, som praktiseres mange steder i mellem østen hører ingen steder hjemme i en moderne verden.

Man burde tilstræbe at alle nationaliteter kunne leve sammen i et hvilket som helst land, og hvor laveste fælles nævner burde være at overholde det pågældende lands love.

Selvfølgelig bør vi kunne leve fredeligt sammen, hvorsomhelst vi ønsker det, men...

De er jo først ved at lære det i Nordirland. Det er heller ikke så længe siden, den var helt gal i det tidligere Jugoslavien, og de er vist stadig ikke blevet venner.
Peter

high-tower
Jeg syntes ikke helt det kan sammenlignes. I nordirland og Jugoslavien er det kampe landets indbyggere imellem.

Her er der tale om fremmede der rejser til et helt nyt land, og laver ballade og ikke indordner deres nye land og kultur.

At invandrere ikke skal sende deres børn hjem til genopdragelse og revsning i deres hjemland, bunder vel igen i at man er indbygger i et land hvor den slags ikke er god latin - faktum er at det tilsyneladende går en del bedre for danske forældre uden at de behøver tæske løs på deres yngel.

Men jeg syntes da vi skal begynde at tage lidt af deres kultur til os, vi kan jo starte med at stene de lømler der muntrer sig med at brænde biler af i Kbh. Wink
Redigeret af high-tower d. 17/11-2005 18:29

paulsenp
Hej igen high-tower,

Selvfølgelig er det ikke samme situation, men det var også kun ment som en illustration af, at også "rigtige" europæere kan have svært ved at opføre sig ordentligt overfor hinanden. Og ofrene er sikkert ligeglade med, om voldsmændene har navne, der ligner deres egne.
Peter

Bjarne
Sjovt med Frevert. Jeg skulle naturligvis lige ha' en kigger på festlige billeder fra damens fortid, da Ekstra Bladet forleden lagde dem ud. Og se - det viste sig jo, at damen tidligere har været endog særdeles åben (!!!!) for mennesker af anden hudfarve. Både her og der....
Blot en useriøs betragtning, men rar at formidle, når man ikke kan med de folk fra det parti.

/ BjarneGrin

falang yao
Hej High Tower,
Du skrev blandt andet:

Det er vist nok en sandhed med visse modifikationer, for jeg kan huske at det er ikke så forfængeligt længe at det var noget der hed K-K-K, i "verdens største demokrati", som i guds navn myrdede løs på mennesker hvis eneste "fejl" var at de havde den "forkerte hudfarve".
Jeg billigere på ingen måde den utilstedelig opførsel fra visse rabbiate grupper, men vi skal passe på ikke at "genopbluse" stemmingen fra 1939 i europa, ved at være snævertsynet og generaliserende.

Hvad vi være jeres reaktion hvis en tyrker kom med den udtalelse at fordi Hitler og tyskerne under anden verdens krigen var nazister så er alle KRISTNE europæer inkluderet danskerne også nazister.Shock

Redigeret af falang yao d. 18/11-2005 01:02
falang-yao@dansk-thai.dk

Webmaster
Hvad vi være jeres reaktion hvis en tyrker kom med den udtalelse at fordi Hitler og tyskerne under anden verdens krigen var nazister så er alle KRISTNE europæer inkluderet danskerne også nazister.

Mig bekendt har tyrkerne historisk set ikke ret meget mod Hitler eller Tyskland i kraft af at det Osmanske Rige under Første Verdenskrig var allieret med Tyskland, og til trods for at Tyrkiet under Anden Verdenskrig officielt var neutrale modtog de Marshallhjælp efter krigen (det tror jeg ikke andre neutale lande som f.eks. Sverige gjorde)...

Nu har jeg også mere end én gang hørt at unge muslimske anden generations indvandre fra Nørrebro udtale at Hitler var en fin fyr, fordi han slog jøder ihjel og at englænderne og amerikanerne er nogle svin fordi de stoppede Hitler. Ét ville være hvis jeg havde hørt dette synspunkt en enkelt gang, men jeg har hørt synspunktet flere gange. Så der må være nogle som lærer disse unge fyre den "sandhed" af historien.

Hvad jeg syntes er langt værre er at jeg også mere end én gang af visse af langskæget muslimske indvandre her i landet har måtte høre på at jeg er et hvidt kristen svin. Det kan godt være at jeg er hvid, men kristen er jeg sgu' ikke (udmeldte mig af folkekirken da jeg blev 18 fordi jeg ikke tror på gud eller noget som helst andet for den sags skyld). Men det viser bare hvilket syn visse af disse "medborgere" har på os andre.

Så for at komme tilbage til Falang Yao's indlæg, så tror jeg desværre ikke at vi helt kan undgå en genopblusning af en grim stemning - en grim stemning som til dels allerede er vidt udbredt verden over, men denne gang mod de vantro. Det er den røde tråd jeg ser igen og igen hver gang jeg læser eller ser nyhederne og også den stemning jeg kan spore hos mange af vore "langskæget venner".

At der skulle kommer en modreaktion på et tidspunkt kan efterhånden dårligt siges at være urealistisk..... Og så er risikoen for en ny Krystalnat desværre også tilstede.

Og til Bjarne, jeg har ikke det indtryk at Louise Frevert eller DF generelt har et problem med folk af anden hudfarve. Der har du vist misforstået noget. Men hvis det er "Og så skal udlændinge til at respektere dansk skik og brug samt danske love og regler. Ellers må de rejse." som DF skriver på deres hjemmeside, som er problemet så forstår jeg dig absolut ikke.

Men du kan læse lidt nærmere på [url]www.danskfolkeparti.dk[/url] omkring udlændingespørgsmålet og se om der overhovedet er en grund til at være så foraget over DF (ikke fordi jeg selv stemmer på DF, men jeg har svært ved at forstå foragelsen og modstanden mod DF fra venstrefløjen - en modstand som nærmeste nærmere sig det udemokratiske).
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
high-tower
Til Falang Yao,

Det jeg mener det er når europæere, amerikanere osv. bosætter sig i udlandet for at bo/arbejde.

Man hører jo ikke om de går amok i Saudiarabien eller i Thailand - man indordner sig efter de gældene skikke og regler.

Det der pisser mig af er muslimer som kommer til vesten og vil have vesten til at indordne sig efter deres kultur.

Deres unger må ikke bade sammen med andre børn i skolen, folk kræver erstatning hvis de ikke må have tørklæder på på arbejdet osv.

Jeg mener simpelthen at de skal indordne sig over et lands gældende love - og kan de ikke lide at vores ytringsfrihed tillader af afbillede profeten, jamen så smut tilbage til hulerne i hjemlandet og foren jer i fælles bøn.

Den tude koncert der har været over det er til at brække sig over - de hyler op om at man tilsmudser deres helligdom - sjovt nok kommer der ikke samme scener ud af et par jesus sandaler med billede af jesus.

Hvor tit ser man ikke også at der brændes flag af i mellemøsten - når man ikke kan lide amerikanerne, så laver man et fint bål på gaden og futter et par amerikanske flag af.

Men nåja, det er jo de "vantro" så det må man godt....

Man skal selvfølgelig passe meget på med ikke at generalisere og skære alle over en kam - der findes mange invandrere der er fint integreret, og knokler røven ud af bukserne til en ussel hyre.

Stor respekt for dem - de har vist vejen.

Men jeg er bange for at webmaster har ret - på et tidspunkt bliver det for meget og jeg kunne nemt forestille mig en ny krystalnat.

MisterM
Giver high-tower og webmaster retFrown
Naar man bor/opholder sig i et andet land maa man foelge loven derSmile
Redigeret af MisterM d. 18/11-2005 16:53

rolan
med hensyn til luise frevert burde hun hyldes for at stille op selv om hun har haft en sjov ungdom og de usmagelige sjonalister og avise der sælge plat på andres bekostning og skabe amerikanske tilstande burde boykottes

når det var ikke det jeg ville sige
forde hun engang har leg med farvede kan hun jo godt have ændret mening med alderen da jeg var yngre gik jeg også ind for indvandere
men det har ændret sig og de folk som var forarvede over at jeg sagde min mening har idag samme synspunkt som mig faktisk være

om der kommer en krystal nat igen er jeg bange for at vi blir taberenSad

falang yao
Hej High Tower,

Jeg er fulstændigt enig med dig, min pointe var og jeg citerer dig:

<<Man skal selvfølgelig passe meget på med ikke at generalisere og skære alle over en kam - der findes mange invandrere der er fint integreret, og knokler røven ud af bukserne til en ussel hyre.
Stor respekt for dem - de har vist vejen.>>

Og jeg skulle bare påpege denne uheldig tendens som begyndte at forme sig i det forum, som i bund og grund skulle dreje sig om THAILAND.

Redigeret af falang yao d. 18/11-2005 23:17
falang-yao@dansk-thai.dk

rolan
hej fallang yau
jeg tror nu heller ikke at der er så mange i danmark som kunne tænke sig sådanne tilstanne

med kkk eller andre yderlig gående grupper de er jo ikke bedre end teoristerne

high-tower
Hej Falang Yao,

Det drejer sig vel i høj grad også om Thailand - eller sagt på en anden måde dem af der ønsker eller har giftet sig med en Thai.

Der er ingen tvivl om at de stramninger der kommet i forhold til ingåelse af ægteskaber/familie sammenføring, er en udløber af at der i for mange år er kommet for mange uheldige elementer til Danmark - og at integrationen er slået fejl.

Med al den ballade der er med nogle muslimer, bliver det endnu sværere med tiden.

Så det er vel i høj grad os almindelige dødelige danskere der lider under det.

rolan
ja high tovover
det er rigtigt og grunden til at det går ud over alle udlænninge er at der ikke må gøres forskæl imellem folkrslag

og nogle vil sige at det aldrig må ske inklusiv mig selv men hvad er alternativet at der blir ved med at komme de forkerte ellementer til europa for det er jo ikke kun dk det er galt
og så vil krystalnatten måske komme

hjælp mig lige med hensyn til krystal natten kort

hvis de nu også tillod deres børn at gifte sig med danskere ville det sikkert også gå bedre med integrationen

Webmaster
Nu har dette ikke meget med Tyrkiet eller Thailand at gøre, men nogle gange tror man at det er løgn det man sidder og læser.

Sådan en følelse havde jeg da jeg læste følgende:

http://www.politi...eID=409064

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: