Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Sygeforsikring
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 21:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Conrad skrev: Jeg har en sygeforsikring i Thailand hos IAG og sidst jeg fornyede den var jeg 63 og årspræmien var ca. thb 90.000 Det er rimeligt dyrt, men den dækker så også i modsætning til alle de andre forsikringer jeg kikkede på. Jeg kan være forsikret så længe jeg betaler præmien lige meget hvor gammel jeg bliver. Der er ingen egenbetaling, der er ingen max. for en enkelt sygdom, den bliver nulstillet hver år. Hvis jeg husker rigtigt var der en karens periode på 2½ år for tidligere/nuværende sygdomme hvori de ikke måtte kræve behandling og efterfølgende er disse også dækket. Jeg havde en mægler til at hjælpe mig og jeg holder til på Phuket. Husk at de fleste selskaber kræver at man tegner forsikringen inden man fylder 61 år. Min forsikring er kun for sygehus indlæggelse ikke for alm. småting på en clinic, for så havde forsikringen kostet ca. det dobbelte. Herudover har jeg en ulykkes forsikring der også gælder MC ulykker, den koster ca thb 2.800 pr år. Jeg overvejede også at være selvforsikrende og have pengene i banken, men da min hensigt er at blive på Phuket indtil jeg engang bliver brændt af i templet, så opgav jeg den løsning, da jeg fandt ud af hvor dyrt det kan blive hvis man bliver rigtigt syg og det kan jo ske når man bliver gammel. Da jeg undersøgte markedet var der så mange klausuler på de billige sundhedsforsikringer at de ikke var interessante for mig og IHI i Danmark var meget dyrere. Så jeg kan kun anbefale at man bruger en forsikringsmægler. Indtil nu har jeg ikke haft brug for sundhedsforsikringen, men har fået lidt fra ulykkes forsikringen. Conrad Interessant. Jeg synes nu ikke det lyder dyrt. Hvor gammel var du, da du tegnede forsikringen? ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 15/01-2011 22:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg var 60 år og "kørte" på en rejseforsikring indtil jeg bestemte mig for en blivende sundhedsforsikring. Når jeg kommer op i 70' erne stiger forsikringspræmien en del. Conrad |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 22:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Conrad skrev: Jeg var 60 år og "kørte" på en rejseforsikring indtil jeg bestemte mig for en blivende sundhedsforsikring. Når jeg kommer op i 70' erne stiger forsikringspræmien en del. Conrad Til gengæld kan du så skippe MC-forsikringen til den tid. ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.