Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvorfor lære at tale THAI ?
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 03/02-2011 07:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Og så brug det!!! Det er den bedste måde at blive bedre på. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/02-2011 10:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Der er ord og sætninger som med visse toner er neutrale, med andre toner vulgære og "lave" og med andre kan være direkte uforskammede. Så pas på derude
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 03/02-2011 11:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der er håb forude. http://news.ideal...ation.html |
|
|
|
| Silpakorn |
Lagt på d. 03/02-2011 11:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hvis man ikke vil tage til sprogskolen, så prøv at snakke med nogen som også kan dansk eller i det mindst kan engelsk. Så hvis du ikke kan forstå hvordan du skal udtale på den rigtige måde, så kan den person hjælpe dig med forklarningen på andre sprog som I begge to kan forstå hinanden. Da jeg begynt med at gå til dansk på Studieskolen her i København, brugt lærer slet ikke engelsk i timen men blev ved med at forklare på dansk. Første syntes jeg slet ikke om det. Jeg har lært engelsk og fransk fra universitet og aldrig har oplevet den måde man lære sprog ligesom her, ret destructive synes jeg. Men senere kunne jeg godt se at det også har hjulpet mig med at lære dansk. en sydthai på CBS
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/02-2011 16:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
rinpoche skrev: Det er bare det at jeg siger det samme som ham thaien, men det virker sq ikke. ............................................................................................................... Du tror du siger det samme som thailænderen, men det gør du højst sandsynligt ikke. Du kan blot ikke selv høre forskellen, fordi du endnu ikke har vænnet dig til at toner og vokallængde er meningsangivende og differentierer 2 ellers tilsyneladende ens ord fra hinanden. .................................................................................................. Og den bedste og nemmeste måde at finde ud af er ved at lytte til sig selv efter at man har indtalte noget på bånd. og især hvis man har mulighed til at sammeligne med noget samtale/udtale fra en CD-rom fx. learning thai . Der er nok nogle der ville krumme tæer, jeg gjorde, . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2011 04:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej! Skulle der mon være en herinde, der kender et godt program til, at lære thai+syntes ikke rigtig dem jeg har kunnet finde,ser for lovende ud. Jeg forstår en del thai og kan klare mig i dagligdagen herhjemme og når jeg er ude i byen+men,der mangler lige det sidste+især nok, fordi vi-ligesom sikkert andre,har fået vores eget sprog herhjemme+og ofte når vi er ude,forstår de andre thaier mig ikke og damen må oversætte-men hun forstår det udmærket. Så er fælden jo, at hun ikke,er så god til, at rette på mig mig,når jeg siger noget forkert. brianmarinus. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/02-2011 07:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Man kan som begynder, bruge disse bøger med tilhørende cd, hvis man gerne vil lære thai via dansk. Køb dem her; Bangkokbooks ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 05/02-2011 01:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
Payanak skrev: Man kan som begynder, bruge disse bøger med tilhørende cd, hvis man gerne vil lære thai via dansk. Køb dem her; Bangkokbooks ![]() ![]() ![]() Jeg har begge bøger....de er da ok....men ikke som en start....jeg synes ikke om opbygningen....hvis man starter helt som ny i sproget tror j ik det er så godt..... Specielt "bar guide" er da dårlig...den er da kun for sjov.....og man skal kunne noget sprog i forvejen....low class..jeg købte den for sjov....og forstår det meste men det kræver altså andre lærebøger først efter min mening.....men det er altid bedre med 2 bøger ekstra....og dem har j nu.........men nogle gange køber folk 100 bøger og nu vil de lære thai ????jeg har selv lang vej endnu....men er på rette vej....
Redigeret af Geng-maak d. 05/02-2011 01:46 |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2011 02:06
|
|
Geng-maak skrev: Payanak skrev: Man kan som begynder, bruge disse bøger med tilhørende cd, hvis man gerne vil lære thai via dansk. Køb dem her; Bangkokbooks Hej! Ja,uden at kende disse bøger,syntes jeg også,at de ser temmelig barnagtige ud+det jeg leder efter,er nok mere noget der kan downloades,hvor man kan se ord,bogstaver osv. samtidig med at man hører udtalen+har faktisk haft det installeret,men fik det af en eller anden grund slettet og kan selvfølegelig, nu ikke huske hvad det hedder. Jeg kan jo en smule og forstår mere+får omkring 62-68 procent i en sprogtest,men mangler jo alt det grundlæggende,idet jeg bare har lært det ved daglig omgang med thaier. brianmarinus ![]() ![]() ![]() Jeg har begge bøger....de er da ok....men ikke som en start....jeg synes ikke om opbygningen....hvis man starter helt som ny i sproget tror j ik det er så godt..... Specielt "bar guide" er da dårlig...den er da kun for sjov.....og man skal kunne noget sprog i forvejen....low class..jeg købte den for sjov....og forstår det meste men det kræver altså andre lærebøger først efter min mening.....men det er altid bedre med 2 bøger ekstra....og dem har j nu.........men nogle gange køber folk 100 bøger og nu vil de lære thai ????jeg har selv lang vej endnu....men er på rette vej.... ![]() |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 05/02-2011 02:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
jesperfrb de ka nu godt forstå det lidt thai jeg har lært af min kone ude på landet og også på markeder samt bigC,samtidig hjælper de mig med udtalen hvis den er forkert,det for vi mange grinere ud af ,vi bor i Sakhon Nakhon i isan
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2011 02:57
|
|
swaddii skrev: jesperfrb de ka nu godt forstå det lidt thai jeg har lært af min kone ude på landet og også på markeder samt bigC,samtidig hjælper de mig med udtalen hvis den er forkert,det for vi mange grinere ud af ,vi bor i Sakhon Nakhon i isan ![]() Hej! Ja, det samme her+jeg klarer mig da ok. i hverdagen,men man ville jo gerne, at man kunne tale ordentligt,så alle kan forstå det man siger og ikke kun ens dame. brianmarinus. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/02-2011 11:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvis man har taenkt sig at bo her permanent er det da helt klart at det er en kaempe fordel at kunne sproget, ikke bare at tale men ogsaa laese. Jeg har stor glaede ved at vaere i stand til kommunikere med vores vaerter. Derudover giver det ogsaa lidt respekt og store smil. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2011 11:23
|
|
hugoboerge skrev: Hvis man har taenkt sig at bo her permanent er det da helt klart at det er en kaempe fordel at kunne sproget, ikke bare at tale men ogsaa laese. Jeg har stor glaede ved at vaere i stand til kommunikere med vores vaerter. Derudover giver det ogsaa lidt respekt og store smil. Hej! Ja, helt klart og man kan jo se, at lige meget,hvor man kommer,så virker de meget glade,ja, nårmest stolte, på ens vegne over at man kan bare lidt. En fed fornemmelse ihvertfald. brianmarinus. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og især hvis man har mulighed til at sammeligne med noget samtale/udtale fra en CD-rom fx. learning thai . Der er nok nogle der ville krumme tæer, jeg gjorde,