Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Skole i Thailand.
|
|
| aksmoe |
Lagt på d. 07/03-2011 11:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Robert Kronberg skrev: Der er godt nok mange forskellige erfaringer om dette. Men i følge den her er det gratis at gå i skole i Thailand: http://www.moe.go...du-act.htm Er I sikre på, hvis det er en offentlig skole, at der er tale om et gebyr til skolen, og ikke til noget andet, måske bøger osv? Jeg mener også at være blevet oplyst af flere skoler, at de modtager penge fra staten til at give børnene frokost hver dag. Dog er uniformen et problem, da ikke alle har råd til denne, men ude på landet ser skolerne ofte gennem fingrerne med manglende uniform. Dertil kommer, at forældrene kan have brug for deres børns arbejdskraft. Det kan også være et problem, at der er langt til en skole, hvilket især rammer hill tribe-børn. Sådan en skole har jeg også besøgt. Dog er undervisningskvaliteten på disse skoler ganske ringe, og det er ganske normalt, at en engelsklærer ikke kan tale eller forstå engelsk. Der er i det hele taget adskillige argumenter for at betale lidt og derved få en bedre skolegang. Hilsen, Robert Landsbyskolen er gratis, bortset fra uniform og div. turer, der var 2 skoler at vælge imellem i byen, og vi valgte den der har den bedste engelsk undervisning, så det koster lidt
![]() |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/03-2011 13:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
bentmj skrev: Jeg var inde på "søg og find" for at finde indlæg om skole i Thailand, og ikke privatskole og lign. med farangbørn men børn af alm. Thaifamilier, men jeg fandt ikke det jeg søgte og prøver derfor om jeg kan få et svar herinde. Mit spørgsmål lyder: Hvad betaler Thaierne pr. måned for deres børns skole? Min kone bor oppe i Sikhoraphum og datteren er 12 år og skal nu til at gå i skole i Surin og hun skal betale næsten 2000 bath pr. måned. Er det ikke meget? Jeg tænker på en Thai familie med feks. 2 børn, så bliver det en stor udgift. Er 2000 bath prisen pr. barn pr. måned i Thailand? God weekend. Hej Bentmj. Jeg har 2 nieser på henholdsvis 11 og 14 år, hende på 11 går på privat skole det koster 2x800=1600THB årligt +uniform ca.500THB pr. styk, + 25THB til mad pr. dag. Den anden går i alm. offentlig skole og den er i og for sig gratis men man har aligevel en regl om at alle giver 1000THB årligt til div. renoveringer, der ud over 500thb til uniform +30thb til mad pr. dag. andet bliver der ikke betalt for de 2, så jeg syntes godt nok det er en hamper pris du skal give. vi bor i Buriram province. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 07/03-2011 16:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Hej. Jamen Buster så bor du jo ikke så pokker langt fra Surin, og du har ret det er en stor pris min kone skal betale for datterens skole, 23.670 bath årligt, og nu har jeg fået en forklaring på hvorfor det er så pokkers dyrt i forhold til andre skoler. Datteren har de sidste par år været til en masse test i skolen og er altid blevet nr.1, så fornyligt var hun til en stor test i Sisaket med 800 andre børn fra området og her blev hun så nummer 23, og det betyder at hun skal gå i en klasse i Surin for særligt begavede børn med et særligt talent for engelsk, matematik, teknologi mm, og derfor er prisen så høj. Jamen hvor har tøsen alle de gode hjerneceller fra?? Jamen det må jo være fra papfar. Regulær klasse koster 6.070 bath årligt så der er noget af en forskel på prisen, men omregnet til Dkr er det overkommeligt og vi vil jo alle gerne give dem så god en uddannelse som muligt. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/03-2011 17:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
bentmj skrev: Hej. Jamen Buster så bor du jo ikke så pokker langt fra Surin, og du har ret det er en stor pris min kone skal betale for datterens skole, 23.670 bath årligt, og nu har jeg fået en forklaring på hvorfor det er så pokkers dyrt i forhold til andre skoler. Datteren har de sidste par år været til en masse test i skolen og er altid blevet nr.1, så fornyligt var hun til en stor test i Sisaket med 800 andre børn fra området og her blev hun så nummer 23, og det betyder at hun skal gå i en klasse i Surin for særligt begavede børn med et særligt talent for engelsk, matematik, teknologi mm, og derfor er prisen så høj. Jamen hvor har tøsen alle de gode hjerneceller fra?? Jamen det må jo være fra papfar. Regulær klasse koster 6.070 bath årligt så der er noget af en forskel på prisen, men omregnet til Dkr er det overkommeligt og vi vil jo alle gerne give dem så god en uddannelse som muligt. Hej Igen. Hmmm det undre min kone meget da hun nemmelig også var et lille geni i skole, og det er rigtigt at der bliver delt op efter færdigheder, hvor de dygtigste elever kommer i noget der heder konge klassen som er for de specielt begavede, der helt sikkert har universitets matriale i sig, og min kone blev da også universitet uddannet som de havde forvendet, men hun siger at det selvfølgelig kan have ændret sig siden da, fordi man på da værende tidspunkt ikke betalte noget som helst ekstra for at komme i denne special klasse, det var en belønning for sine anstrengelser, men hun vil da lige høre en anden i morgen som hun ved har en datter der nettop går i en sådan klasse på nuverende tidspunkt, bare for lige at være sikker på at tingene ikke har ændret sig. Bor du i Sikhoraphum nu ? det er ikke så længe siden vi var i Roi Et og besøge en ven, så der var vi jo lige igennem Sikhoraphum, men tilbage til emnet, som min kone siger skal du helt sikkert forlange at få en kvitering fra skolen af så du har det sort på hvidt hvis der skulle blive noget bagefter, men ellers god fornøgelse i Surin. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 07/03-2011 18:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Nej Buster, jeg bor ikke i Sikhoraphum men der bor min kone og hendés datter og stort set hele familien. Vi skal bo i Surin fra Juli for jeg gider ikke bo op og ned af familien. Jeg har skam sagt at jeg gerne vil se regningen fra skolen og kvitteringen på betalingen, men jeg vil lige understrege at hun betaler selv for skolen. Jeg sender ikke penge til Thailand. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/03-2011 18:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
bentmj skrev: Hej. Jamen Buster så bor du jo ikke så pokker langt fra Surin, og du har ret det er en stor pris min kone skal betale for datterens skole, 23.670 bath årligt, og nu har jeg fået en forklaring på hvorfor det er så pokkers dyrt i forhold til andre skoler. Datteren har de sidste par år været til en masse test i skolen og er altid blevet nr.1, så fornyligt var hun til en stor test i Sisaket med 800 andre børn fra området og her blev hun så nummer 23, og det betyder at hun skal gå i en klasse i Surin for særligt begavede børn med et særligt talent for engelsk, matematik, teknologi mm, og derfor er prisen så høj. Jamen hvor har tøsen alle de gode hjerneceller fra?? Jamen det må jo være fra papfar. Regulær klasse koster 6.070 bath årligt så der er noget af en forskel på prisen, men omregnet til Dkr er det overkommeligt og vi vil jo alle gerne give dem så god en uddannelse som muligt. Hmmm min eks. fortalte mig engang, at prisen på børnenes skole afhænger af indtægt. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/03-2011 19:26
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
vandango skrev: bentmj skrev: Hej. Jamen Buster så bor du jo ikke så pokker langt fra Surin, og du har ret det er en stor pris min kone skal betale for datterens skole, 23.670 bath årligt, og nu har jeg fået en forklaring på hvorfor det er så pokkers dyrt i forhold til andre skoler. Datteren har de sidste par år været til en masse test i skolen og er altid blevet nr.1, så fornyligt var hun til en stor test i Sisaket med 800 andre børn fra området og her blev hun så nummer 23, og det betyder at hun skal gå i en klasse i Surin for særligt begavede børn med et særligt talent for engelsk, matematik, teknologi mm, og derfor er prisen så høj. Jamen hvor har tøsen alle de gode hjerneceller fra?? Jamen det må jo være fra papfar. Regulær klasse koster 6.070 bath årligt så der er noget af en forskel på prisen, men omregnet til Dkr er det overkommeligt og vi vil jo alle gerne give dem så god en uddannelse som muligt. Hmmm min eks. fortalte mig engang, at prisen på børnenes skole afhænger af indtægt. Så vidt jeg husker, er det kun 8 mil. ud af 65-70 mil. thaiere, der skal selvangive, så bevis på indtægt må i de fleste tilfælde være ganske relativt, og så er vi ved at være tilbage til det formentlige nye pointsystem... Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.