Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
visum center
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/04-2011 20:43
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
barefeet skrev: Robert Kronberg skrev: barefeet skrev: Robert Kronberg skrev: barefeet skrev: handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. VFS booker ikke biletter for folk, så det er et tilfældigt rejsebureau i Amerin, der har gjort det, og ikke VFS. Hilsen, Robert Det er muligt, men det var VFS der gjorde det for hende Hun snakkede ikke selv med nogen rejse agent./Søren Hvis det er tilfældet, så tror jeg, at VFS har misbrugt deres aftale med Udenrigsministeriet, da de arbejder på vegne af ambassaden, og i så tilfælde kan VFS miste deres samarbejde med Udenrigsministeriet i hele verden. Jeg har tidligere hørt lignende påstande, men hvor det viste sig i sidste ende, at det ikke var VFS, der havde hjulpet, og jeg kan næppe tro på, at VFS vil sætte deres verdensaftale med Udenrigsministeriet over styr. Hilsen, Robert Det skal jeg ikke kunne sige Robert ![]() Jeg spurgte hende igen i dag. Hun siger at hun ikke selv har booket nogen billet til Danmark, og jeg har slet ikke, ihvertfald ikke før hun fik visum Måske der er et kontor i forbindelse med VSF (som ikke tilhører VSF) som booker billetterne så, hun siger hun kun var hos VSF, men at det var flere forskellige kontorer, måske hun har troet at det hele var VSF./Søren Okay, så er vi enige, og det er jo fin service fra VFS at bede folk om at gå et par etager anderledes eller gå i receptionen for at finde hjælp. Hilsen, Robert |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 04/04-2011 07:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
hugoboerge skrev: ...Nej med hvis de ikke selv ved hvad der er op og ned derinde som der åbenbart er andre en mig der mener....og et andet medlem der lige har hentet et visa uden hun havde betalt sin bilet..... ville det passe mig bedre da jeg ikke er sikker på jeg har løst til at blive her helt til juni.....Hvor svaert kan det egentlig vaere ? Der en fyldestgoerende checkliste hvad der er behov for og her er checklisten http://www.ambban...edPartner/ Checklisten er paa 3 sprog, engelsk, dansk og thai, saa helt umuligt kan det ikke vaere ![]() |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 04/04-2011 07:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
handy skrev: hugoboerge skrev: ...Nej med hvis de ikke selv ved hvad der er op og ned derinde som der åbenbart er andre en mig der mener....og et andet medlem der lige har hentet et visa uden hun havde betalt sin bilet..... ville det passe mig bedre da jeg ikke er sikker på jeg har løst til at blive her helt til juni.....Hvor svaert kan det egentlig vaere ? Der en fyldestgoerende checkliste hvad der er behov for og her er checklisten http://www.ambban...edPartner/ Checklisten er paa 3 sprog, engelsk, dansk og thai, saa helt umuligt kan det ikke vaere ![]() Hej Handy, det er korrekt, min veninde fik bare booket en billet samme sted som VSF ligger, hun betalte intet for den. Hvad der efterfølgende er sket med den booking aner vi ikke, for da hun fik visum bestilte vi bare selv en billet online. /Søren |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 04/04-2011 07:56
|
barefeet skrev: handy skrev: hugoboerge skrev: ...Nej med hvis de ikke selv ved hvad der er op og ned derinde som der åbenbart er andre en mig der mener....og et andet medlem der lige har hentet et visa uden hun havde betalt sin bilet..... ville det passe mig bedre da jeg ikke er sikker på jeg har løst til at blive her helt til juni.....Hvor svaert kan det egentlig vaere ? Der en fyldestgoerende checkliste hvad der er behov for og her er checklisten http://www.ambban...edPartner/ Checklisten er paa 3 sprog, engelsk, dansk og thai, saa helt umuligt kan det ikke vaere ![]() Hej Handy, det er korrekt, min veninde fik bare booket en billet samme sted som VSF ligger, hun betalte intet for den. Hvad der efterfølgende er sket med den booking aner vi ikke, for da hun fik visum bestilte vi bare selv en billet online. /Søren Altså, hun betalte intet for billetten, men hun skulle betale 1000 Baht for at de bookede for hende, det havde hun lige glemt at fortælle mig ;-) /S |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/04-2011 10:56
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
barefeet skrev: Altså, hun betalte intet for billetten, men hun skulle betale 1000 Baht for at de bookede for hende, det havde hun lige glemt at fortælle mig ;-) /S Nok derfor de var så flinke og hjælpe. Normalt betaler man ikke for booking. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 04/04-2011 11:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Webmaster skrev: barefeet skrev: Altså, hun betalte intet for billetten, men hun skulle betale 1000 Baht for at de bookede for hende, det havde hun lige glemt at fortælle mig ;-) /S Nok derfor de var så flinke og hjælpe. Normalt betaler man ikke for booking. Fed fidus,- mon der er samarbejde?? Hej |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 04/04-2011 12:44
|
Webmaster skrev: barefeet skrev: Altså, hun betalte intet for billetten, men hun skulle betale 1000 Baht for at de bookede for hende, det havde hun lige glemt at fortælle mig ;-) /S Nok derfor de var så flinke og hjælpe. Normalt betaler man ikke for booking. Er helt enig, men for en person som aldrig har prøvet at søge om visum, der kan det hele godt virke en del forvirrende, så hun ville jo gøre næsten alt for at det hele skulle gå rigtigt til ;-) |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 04/04-2011 15:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
![]() Det kunne godt lyde som om der er nogle der inde der fifler lidt 1000 bath for rejseplan vel også rimeligt de laver lidt plat nu ambassaden advare os mod at bruge visum agenter.....ha ha...jeg har ringet med en Lille opsang på amba idag og det kender jeg en mere der har gjort...og fremover bliver der bestilt tid på amba for at lavde visa.... og visa ja skægt nok været klar siden torsdag det har der bare ikke været nogle der kunne oplyse om før man skruer bissen på .... |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....
Hun snakkede ikke selv med nogen rejse agent.