Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvad sker der Danmark
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/04-2011 16:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Horribelt og helt uantageligt! Selvfølgelig skal der i "gråzoner" udvises personlig conduite. Los den libanesiske "mønsterborger" FizFIz ud af landet Pronto og ret op på det bureaukratiske makværk, der har fundet sted mht Daniel, der er lige så dansk som du og jeg. ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 08/04-2011 17:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
idioti, idioti & atter idioti, hvis daniel ikke er dansk statsborger men thailandsk stasborger med dansk pas Hmmm, konklusionen må så være: statsløs og så skal han jo tilbydes danskstasborgerskab eller hvad ? en ny sag om statsløshed !! jamen hvis det er rigtigt så må Pinden jo af Pinden. Læs: Søren Pind ( integrationsminister ) bliver spændende at følge. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 08/04-2011 19:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Ja, det er helt horribelt og uantageligt....meen hvis vi får en ny regering...vil de lave nogle ændringer på området???? jeg tvivler desværre....men jeg håber da det kan ændre noget....... Håber den unge mand får det statsborgerskab i Dk som han fortjener....synes jeg....( han kan ikke engang tale thai).....- han er dansk og har levet hele livet her.... - og han uddanner sig allerede her i landet.... Det ville da være (næsten mord) at sende ham til Thailand.........det må da ikke ske.... ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 08/04-2011 20:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
chacha skrev: Ja, det er helt horribelt og uantageligt....meen hvis vi får en ny regering...vil de lave nogle ændringer på området???? jeg tvivler desværre....men jeg håber da det kan ændre noget....... Håber den unge mand får det statsborgerskab i Dk som han fortjener....synes jeg....( han kan ikke engang tale thai).....- han er dansk og har levet hele livet her.... - og han uddanner sig allerede her i landet.... Det ville da være (næsten mord) at sende ham til Thailand.........det må da ikke ske.... ![]() det vil DF da skide på, tvært imod så ville de nyde det........ Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 08/04-2011 21:02
|
TG950 skrev: chacha skrev: Ja, det er helt horribelt og uantageligt....meen hvis vi får en ny regering...vil de lave nogle ændringer på området???? jeg tvivler desværre....men jeg håber da det kan ændre noget....... Håber den unge mand får det statsborgerskab i Dk som han fortjener....synes jeg....( han kan ikke engang tale thai).....- han er dansk og har levet hele livet her.... - og han uddanner sig allerede her i landet.... Det ville da være (næsten mord) at sende ham til Thailand.........det må da ikke ske.... ![]() det vil DF da skide på, tvært imod så ville de nyde det........ TG950, Jeg tror DF nyder det,.... ( med garanti) de har jo netop lavet reglerne..... Det passer dem rigtig godt....den unge mand får et spark i røven til LOS ...langt væk fra sin mor som bor i Dk....hans far er iøvrigt død ..... Den unge taler ikke thai.......ja de er glade i DF ......han kan evt dø af sult i LOS...for hvordan skal han klare sig der..... Tænk der er nogle mennesker der kan stemme på Df...det er helt ubegribeligt....de laver et virkelig svinagtigt arbejde......jeg håber snart vi kan slippe for de djævle.......... ....
Redigeret af chacha d. 08/04-2011 21:11 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 08/04-2011 21:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
rinpoche skrev: Horribelt og helt uantageligt! Selvfølgelig skal der i "gråzoner" udvises personlig conduite. Los den libanesiske "mønsterborger" FizFIz ud af landet Pronto og ret op på det bureaukratiske makværk, der har fundet sted mht Daniel, der er lige så dansk som du og jeg. ![]() wise words from a wise man.. der er noget helt galt i danmark, når der findes denne form for uretfærdighed
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 09/04-2011 00:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
har lige være i hyggestludder, og alle gav udtryk, DF, ville de aldrig stemme på. Jeg spurgte om de havde gjort det, og det havde de gjortl men er blevet klogeret. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 09/04-2011 00:53
|
natty skrev: har lige være i hyggestludder, og alle gav udtryk, DF, ville de aldrig stemme på. Jeg spurgte om de havde gjort det, og det havde de gjortl men er blevet klogeret. Det var da godt nutty.... Sikke en masse stavefejl du laver her sidst på dagen....skal jeg hjælpe dig....he he... ....double:![]() ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 09/04-2011 03:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hold da kæft jeg/man skal aldrig aldrig drikke og derfra holde kæft. Peace. ;-)= Sorrig. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2011 23:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg så lige at der var 2 tråde. Så må jeg hellere kommentere denne også. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke har fået opholdstilladelse for jeg læste lige lidt på det og der er jo undtagelser for unge under 19. Jeg mener det kom måske som en overraskelse for ham at han ikek var dansker men loven på området er jo klar. Jeg mener han overholder ikke kravet for at være blevet dansk statsborger. Dengang han blev født var det ufravigeligt at statsborgerskabet fulgte moderen. Da de ikke blev gift og moderen ikke søgte dansk statsborgerskab er han derfor Thai. det er ikke det danske samfunds skyld at folk ikke undersøger tingene. Men ifølge den TV2 artikel så fik han jo et brev nogle månder før sin 18 års fødselsdag og det har han vel reageret på og så søgt opholdstilladelse. Da han nu er 19 år må han have søgt for sa 1 år siden og dermed falder han under undtagelses bestemmelsen. "Unge, der inden det fyldte 19 år har indgivet ansøgning om tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i perioden fra den 26. marts 2010 og indtil medborgerskabsprøvens ibrugtagning, og som opfylder de øvrige betingelser for at få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse, men som får afslag under henvisning til, at de mangler de 15 point for aktivt medborgerskab, vil have mulighed for at få genoptaget deres sag, hvis de består den først afholdte medborgerskabsprøve. Genoptagelse af sagen vil indebære, at ansøgeren får behandlet sin sag i henhold til de lempeligere regler for unge, som ikke er fyldt 19 år." Men derudover undrer jeg mig da lidt, hvordan beandles unge uden statsborgerskab i danmark ellers når de bliver 18. Det er vel ikke sådan at de smides ud af landet når de fylder 18, der må da være regler der sikrer dem ophold i det land de er vokset op i. |
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 10/04-2011 08:17
|
Familien regner selvfølgelig med at drengen efter hele livet her er blevet statsborger helt automatisk...hvad skulle de også ellers tro når der er blevet givet 4 danske pas til ham i perioden som "statsborger", nu har den unge så fået 2 års opholdstilladelse igen, så mon ikke problemet alligevel løser sig, jeg vil da mene staten har ansvar i det her. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/04-2011 11:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
chacha skrev: Familien regner selvfølgelig med at drengen efter hele livet her er blevet statsborger helt automatisk...hvad skulle de også ellers tro når der er blevet givet 4 danske pas til ham i perioden som "statsborger", nu har den unge så fået 2 års opholdstilladelse igen, så mon ikke problemet alligevel løser sig, jeg vil da mene staten har ansvar i det her. Det er klart at når han har fået udleveret Danske pas så tror familien naturligvis at han er dansk, det kan jeg godt forstå. Men man bliver ikke automatisk dansk statsborger bare fordi man bor i Danmark. Der er regler der skal opfyldes. Konen har en fætter som var ude i lidt det samme, her blev det dog korrekt afvist at få ham skrevet i passet som lille da han var dansk statsborger og han er født på samme vilkår som her. Han er dog senere blevet dansk statsborger da hans mor fik statsborgerskab. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 11/04-2011 09:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
den danske lovgivning på udlændinge-området er blevet noget makværk og lappetæppe fordi tosserne inde på borgen ikke tør kalde en spade for en spade. de tør jo helt klart ikke at tage tyren ved hornene og lovgive ud fra det som egentlig er meningen med loven. det er jo helt klart at det er muslimske indvandere og deres fætter og kusine brylluper, og analfabeter fra den anatolske højslette, som for de flestes vedkommende ikke ikke kommer for andet end at nyde godt af vores velfærdsystem. jeg nægter at tro på at det er de thai eller andre asiatiske kvinder som blivber gift med en dansk mand, som politikerne vil undgå at få ind i landet. så tag jer sammen og få rettet i det makværk sådan at loven giver mening, og så sig tingene som i mener og ikke generalisere i frygt for at få et racisme stempel, det nu en gang sådan at om man sidder i folketinget, da må man også have mod til at tage et ansvar, og ikke lave livet surt for alle, men bare for de man ikke ønsker. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

....