Se indlæg|
skal man fortaelle hvad man ved
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 30/10-2005 13:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
rolan skrev: det minder mig om danskernes berørings angst lige som de 3 aber ikke se ikke høre ikke tale ![]() Det har ikke noget med berøringsangst at gøre, men om respekt for andre menneskers privatliv. Det er jo noget, som ikke kommer hverken dig eller mig ved, og ingen af os kender tilstrækkeligt til kendsgerningerne til at kunne komme med kvalificerede råd til manden. Hvis det er et ømt punkt for ham, er der ingen grund til at træde i det, specielt for os der ikke kender parret personligt Peter
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 30/10-2005 16:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
respekt er mange ting peter det med de tre aber var ikke myntet på dig men generelt er det respekt for andre menesker hvis man ved noget evt dårligt om hvad en anden gør over for et andet meneske hvis jeg snakkede med nogle personer og de viste at anden person tog røven på mig ville de bestemt ikke være en del af min omgangs kreds men som du siger kender vi ikke nok til historien da han ikke er vendt tilbage jeg har selv stået i samme situation som ham |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 31/10-2005 09:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
rolan skrev: respekt er mange ting peter det med de tre aber var ikke myntet på dig men generelt er det respekt for andre menesker hvis man ved noget evt dårligt om hvad en anden gør over for et andet meneske hvis jeg snakkede med nogle personer og de viste at anden person tog røven på mig ville de bestemt ikke være en del af min omgangs kreds men som du siger kender vi ikke nok til historien da han ikke er vendt tilbage jeg har selv stået i samme situation som ham Hej igen rolan, Nu kendte de to par jo tilsyneladende ikke hinanden i forvejen, og udfra det vi har hørt, kan vi ikke med sikkerhed vide, hvad pigen har fortalt ham. Du vil gerne have at vide, hvis en anden person har "taget røven" på dig. Hvis en vildtfremmed person fortæller dig, at han "har hørt", at din kone/kæreste er tidligere barpige, så er du glad for, at han kommer til dig med det? Det er en helt anden situation, hvis man er mellem venner, men hvad mener du om dette eksempel: Du har griset lidt ved siden af, og en af jeres venner har hørt om det. Er det i orden, hvis han (eventuelt via sin egen kone) lader det sive videre til din kone? Så hører han formodentlig heller ikke længere til vennekredsen. Går "oplysningspligten" begge veje? Peter
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 31/10-2005 15:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Den danske mand er vel bare bange for at blive stemplet ud fra fordomme om at alle thailandske bar-piger er nogle værre nogle. Om du vil nævne til ham at du via konen fik "sandheden" at vide må være op til dig - hvis det udvikler sig til et nært venskab ville jeg, hvis det havde været mig, nævne det ... hvis du da netop ikke har disse fordomme. Anyway, det er vel hvem hun er nu som person og ikke hendes fortid som skal bruges til at bedømme om hun er en person som du vil have i din vennekreds. Held og lykke med venskabet. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 31/10-2005 17:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Rolan. Jeg vil da gerne vide , hvad du mener med, at det er et åndsvagt svar jeg kommer med......................... Mvh. Suk ..........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 31/10-2005 18:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej suk det var nu bare denne her Glemte lige at skrive, det er sq da det mest latterlige spørgsmål jeg har læst længe, meget længe........................ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 31/10-2005 18:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej igen peter Du vil gerne have at vide, hvis en anden person har "taget røven" på dig. Hvis en vildtfremmed person fortæller dig, at han "har hørt", at din kone/kæreste er tidligere barpige, så er du glad for, at han kommer til dig med det? sådan som jeg læser spørsmålet arbejder hun sådan nu og ikke i et stormagasin og ja så burde man sige noget da man kan rede manden for nogle grimme oplevelser (hvis han da ikke ved det i forvejen) Det er en helt anden situation, hvis man er mellem venner, men hvad mener du om dette eksempel: Du har griset lidt ved siden af, og en af jeres venner har hørt om det. Er det i orden, hvis han (eventuelt via sin egen kone) lader det sive videre til din kone? Så hører han formodentlig heller ikke længere til vennekredsen. Går "oplysningspligten" begge veje? hvis han kom og var ærlig og sagde at han ikke kunne holde tæt ville han stadig være en del af venekredsen jeg mener at hvis jeg har griset må jeg selv stå til ansvar for mine handlinger ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 31/10-2005 19:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
[center][i][b][center][i][b]Okay Rolan. Men jeg kan da ikke se hvad det kommer andre folk ved, hvad ens kone / kæreste har lavet eller laver. Hvis det var min kæreste ville jeg da være ligeglad om hun havde arbejdet på en bar, eller hvis hun stadig gjorde det, det er jo ikke alle bar-piger der er slemme. PS. hvor mange her på sitet tror du ikke har haft kontakt med en bar-pige, jeg har haft det adskillige gange, men det er slut nu, da jeg lever i fast forhold med Kanchalee Poolsawas.................................. Mvh...........Suk................... ![]() Et lille eksempel fra 2001. Kendte en bar-pige fra tidligere rejse til TH, mødte hende igen i 2001 i Pattaya, jeg løb tør for penge, flybilletten var blevet for gamel, hvem tog sig af mig ang. kost og logi....det gjorde barpigen i 3 uger, hvor det kostede mig 0 THB, men sendte selvfølgelig nogen penge da jeg kom til DK, i dag er hun en af mine meget gode Thai-veninder, hun ved at jeg bor sammen med en anden, men siger til mig, hvis jeg har problemmer er jeg velkommen til at kontakte hende.....................jeg besøger hende af og til, men der er ingen snavs [/b][/i][/center] Mvh. Suk [/b][/i][/center]
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 31/10-2005 21:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
rolig suk jeg tænker ikke dårligt om barpiger eller glædes piger ![]() og jeg dømmer ikke folk uanset hvordan de lever eller vil leve deres liv bare de ikke tar røven på andre for det får mit pis op at koge ![]() om andre mænds koner har arbejdet i bar er jeg lige glad med for de behøver jo ikke at være dårligere end andre kender nogle meget søde eks barpiger kunne godt lide din historie til sist ![]() |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 31/10-2005 22:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Selvfølgei ved manden hvad pigen har lavet før. Good for Falang |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/11-2005 08:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er ligeså sikkert som amen i svømmehallen! rinpoche |
|
|
|
| ebbesen |
Lagt på d. 03/11-2005 07:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
takker meget for svarene det er nok svaert at vide hvad at goere vil jeg sel gerne have besked. Ved ikke amen i svoemmehal aldrig hoert |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/11-2005 08:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa med jer Hvis man fortæller en mand om noget man har hørt om hans kone Så er det næsten stensikkert, at man bliver uvenner Fordi en forelsket mand nægter at tro sådan om sin kone/kæreste Så det er meget svært om man ikke bare skal tie bamsen Redigeret af d. 04/11-2005 22:18 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 04/11-2005 19:40
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej.. Jamen det nemmeste er at holde sin mund, men om det er det rigtige... Jeg kan give jer et par eksempler som er lidt nemmere at tage stilling til da den som startede traaden ikke var ret tydelig. En dag jeg gaar og arbejder ude ved vejen stopper en MC, jeg kunne godt se benene var lidt blege og soerme jo da styrthjelmen kom af var det Mister Joe.. Ja jeg kendte ham ikke dengang, men han ville da lige hoere hvad jeg gik og lavede... Jeg lurede godtnok lidt paa hans saakaldte veninde.. som han havde moedt via Internet og nu var i Lopburi for at moede... Men jeg sagde ikke noget for hun kunne jo vaere flyttet hjemmefra uden jeg vidste det. Bor mindre end 1 km her fra..... Ja altsaa Joe troede hun boede i Lopburi. En tid efter talte jeg med hendes mand ( thai ) og spurgte saadan helt uskyldigt til konen... Naa hende, hun var ude med Joe.. oeh naa om han syntes det var ok... Ja da for hun lavede nogle gode penge og han havde tid til at vaere sammen med hans Mianoi... Hun havde endda haft Joe med hjemme, men forklaret ham at manden var en af hendes venner.. For 3 uger siden kom Joe igen paa besoeg og jo jo mokken var med. ¨Hvad ville i goere... lade som ingen ting eller fortaelle ham at han vist havde et lille problem.. ------------------------------------------------------------- Jeg har siddet her ude i haven og overhoert en dame sidde og sige. Hun ville giftes med en farang, MEN han maatte ikke forstaa Thai Han maatte ikke have vaeret Thai gift foer Han maatte ikke have kommet ret meget i Thailand. Det blandt en del andet, manden sad total uvidende om hvad hans kone sad og sagde for hun havde faaet sine oensker opfyldt.. Skal man saa sige noget til ham, eller bare lade ham sejle sin egen soe. Le-si |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 04/11-2005 21:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hvor blev dit svar af suk |
|
|
|
| luna |
Lagt på d. 04/11-2005 21:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
ups....det var en stor mundfuld på en gang...![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/11-2005 23:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Mit svar er, jeg kender også flere Thai'er i DK, de er ikke interresret i at manden lære for meget Thai.
Men har ikke oplevet det her i TH, der er de vilde efter, at jeg skal lære Thai. Hvem narre hvem & og hvem er nogen gange lidt for naiv ? Suk.................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/11-2005 04:47
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hi Suk, Ja, der er ingen tvivl om, at Thai-sprog-verdenen er en hemmelig verden, og det andet ansigt, ikke kun af pigen, men af hele Thailand. Og især hvis pigen skjuler noget, så er det ikke godt for hende, hvis farang får øre på. Min generelle opfattelse både i DK og i TH er, at Thaiere både respektere og synes det er sjovt, hvis man vil lære Thai. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 05/11-2005 05:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
personligt mener jeg ikke man skal blande sig i andres indbyrdes forhold, man maa formode, at der er tale om to voksene mennesker der besidder en egen doemmekraft og kan handle ud fra den. Pas paa med at cittere thai for deres indbyrdes samtaler. I thai kulturen siger man ofte hvad man tror den anden gerne vil hoere. At sige et og mene noget andet er mere reglen end undtagelsen. Reglen goer sig osse gaeldende naar de "stikker dig en hvid loegn" Hvis farangen er lykkelig, saa handler det om at fastholde illusionen og hvor for skal en "ven" saa odelaegge det ved, at fortaelle hvad kaersten siger, for at lyde rigtig, overfor venner og familie? Personligt har jeg ikke noget oenske om, at min kaerste laere dansk! Men vi bor heller ikke i Danmark. vores indbyrdes sporg er engelsk og det er selv om at jeg kan tale og forstaa en del thai. Voeres venner finder det naturligt ,at jeg skal laere thai. De taler paa sproget til mig, de griner naar jeg traeder ved siden af og hjaelper mig et langt stykke hen af vejen ogsaa naar det gaelder dialekterne. og jeg har til dato ikke moedt en eneste thai der ikke har fortalt at taler "ernormt godt thai" men de paaser ogsaa paa hvad de siger "bag ryggen". Ikke fordi at de bange for hvad jeg forstaar, men for hvad jeg kan misforstaa! At laere et andet sprog er ikke kun at laere at tale og skrive det! Hvis man ikke laere at laese og forstaa kulturen, saa forstaar man heller ikke sproget tilfulde. Jeg ser her paa hjemmesiden, at der er mange der baade taler og skriver thai og jeg er meget misundelig. Det er mit maal at laere det men min taalmodighed er dansk! og jeg finder det meget svaert at forstaa store dele af Thaikulturen og deres maade at taenke paa. Thai logik er nok den del af thaikulturen jeg svaerest ved. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/11-2005 10:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
jorn skrev: Thai logik er nok den del af thaikulturen jeg svaerest ved. Kan jeg ikke fortænke dig i, jeg kæmper stadig ![]() rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















