Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Ferie i Thailand - hvor lang tid?
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/04-2011 18:01
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg kan se, at vi har mange meninger om det her, og da jeg flyttede til Thailand på et non-immigrant, da måtte jeg også købe en returbillet, for at få mit visum (det var dog fra ambassaden og ikke konsulatet). Den gang var der ikke så meget internet, og DTW havde kun madopskrifter... Dog var det også sådan dengang, at returbilleter var dyrere end enkeltbilleter, så det gjorde således ikke noget (tværtimod), om end det var mærkeligt, da flyveren fløj hjem uden een selv... Min pointe er blot, seler og livrem, at det er bedre at tjekke med konsulatet, før der betales for billetten, da de nævnte datoer er lige på kanten. Hvis jeg har uret er intet tabt - hvis jeg har ret er alt eller i det mindste noget vundet... ikke? Min beregning viser i al fald, at der mindst er en dag for meget. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 01/05-2011 14:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hej. For at få visa, skal man vise billet eller rejseplan. Rejseplanen kan skrives på et stykke papir. F.eks. Jeg rejser til Thailand d.6 oktober, og forventer at tage tilbage til Danmark d.6 december. Flybillet er ikke nødvendig. Jeg har forøvrigt rejst flere gange på enkeltbillet. Go tur. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/05-2011 15:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
ban-chang skrev: Hej. For at få visa, skal man vise billet eller rejseplan. Rejseplanen kan skrives på et stykke papir. F.eks. Jeg rejser til Thailand d.6 oktober, og forventer at tage tilbage til Danmark d.6 december. Flybillet er ikke nødvendig. Det kommer så sandelig an på, hvem der sidder på konsulatet/ambassaden den dag. Jeg har endnu ikke kunnet nøjes med ét besøg på ambassaden i Hellerup. Første gang, jeg skulle have visa, manglede der noget, som ikke stod på hjemmesiden - jeg husker ikke længere, hvad det var. Men det var ikke flybillet, der kunne jeg nøjes med at angive datoer, som du skriver. Anden gang var alle papirer i orden - det vil sige, jeg havde ingen kopi af billetten. Men ingen kopi af billetten, ingen visa. At det ikke havde været nødvendigt første gang var de fuldstændig ligeglade med. Jeg blev tiltalt som en fem-årig, at den skulle jeg bare hente, for det sagde de og sådan var det. Så som skrevet tidligere, hvis man vil være sikker på, hvad man skal have med, så kontakt dem (gerne skriftligt) og få en liste. Og medbring gerne deres svar, hvis der sidder en anden på kontoret den dag ansøgningen skal behandles. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 02/05-2011 06:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
ban-chang skrev: Hej. For at få visa, skal man vise billet eller rejseplan. Rejseplanen kan skrives på et stykke papir. F.eks. Jeg rejser til Thailand d.6 oktober, og forventer at tage tilbage til Danmark d.6 december. Flybillet er ikke nødvendig. Jeg har forøvrigt rejst flere gange på enkeltbillet. Go tur. Du glemmer at skrive om det er på ambassaden eller Konsulatet i Hvide Sande. Jeg bruger altid Konsulatet uden problemer. Pr. post tog det sidste gang 3 dage. Der er kun 1 mand til at klare det hele, og møder man personligt op tager det ca. 15min. incl. udfyldelse af papirer, som han også gerne hjælper med.- Kun tilfredse kunder hos ham. Hej |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/05-2011 07:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
AL 48 skrev: Jeg bruger altid Konsulatet uden problemer. Pr. post tog det sidste gang 3 dage Det kunne da være, jeg skulle prøve ham næste gang. Jeg er bare ikke så glad for at sende passet med posten. Man har jo lidt af et problem, hvis det forsvinder, og der kun er en uge til man skal rejse. Efter mit sidste forsøg på ambassaden blev jeg så forbandet over behandlingen - at blive tiltalt som et lille barn - at jeg sagde til mig selv, at jeg sgu bare bliver hjemme. Den beslutning holdt hele vejen op fra kælderen og ud ad havegangen, indtil jeg stod i de knæhøje snedriver ude på vejen. |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 02/05-2011 16:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
AL 48 skrev: ban-chang skrev: Hej. For at få visa, skal man vise billet eller rejseplan. Rejseplanen kan skrives på et stykke papir. F.eks. Jeg rejser til Thailand d.6 oktober, og forventer at tage tilbage til Danmark d.6 december. Flybillet er ikke nødvendig. Jeg har forøvrigt rejst flere gange på enkeltbillet. Go tur. Du glemmer at skrive om det er på ambassaden eller Konsulatet i Hvide Sande. Jeg bruger altid Konsulatet uden problemer. Pr. post tog det sidste gang 3 dage. Der er kun 1 mand til at klare det hele, og møder man personligt op tager det ca. 15min. incl. udfyldelse af papirer, som han også gerne hjælper med.- Kun tilfredse kunder hos ham. Hej Hej, altid Hvide Sande og jeg kører gerne de 150 km. for at have tjek på det hele, kan lige ryge en smøg udenfor så har jeg visa, men jeg forstår godt dem som er usikre, når man hører om behandlingen på ambassaden. |
|
|
|
| kimberg |
Lagt på d. 03/05-2011 06:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
Der er nu også et andet problem. Hvis din ven skal til cambodia i en måned bagefter. Hvis han bare tager landegrænsen over til cambodia, og ikke har en gyldig flybillet ud af thailand senest 60 dage efter indrejse, kan det vel også være et problem. Ikke at jeg tror det. Er personligt aldrig blevet bedt om og vise gyldig retur billet i immigration. Men en gang da vi fløj til Phillipinerne var der en af os som kun havde en enkelt billet derover. Han kom til og købe en retur i lufthavnen inden de ville tjekke ham ind. Så nogen gange kan det godt være de tjekker. Men få da bare 2 x 60 dages visa til thailand. Det kan forlænges på immigration og jeg mener at det er gratis. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2011 09:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
kimberg skrev: Der er nu også et andet problem. Hvis din ven skal til cambodia i en måned bagefter. Hvis han bare tager landegrænsen over til cambodia, og ikke har en gyldig flybillet ud af thailand senest 60 dage efter indrejse, kan det vel også være et problem. Ikke at jeg tror det. Er personligt aldrig blevet bedt om og vise gyldig retur billet i immigration. Men en gang da vi fløj til Phillipinerne var der en af os som kun havde en enkelt billet derover. Han kom til og købe en retur i lufthavnen inden de ville tjekke ham ind. Så nogen gange kan det godt være de tjekker. Men få da bare 2 x 60 dages visa til thailand. Det kan forlænges på immigration og jeg mener at det er gratis. Det var så vidt jeg husker til og med marts, at turist-visum var gratis. Dertil kommer, at det koster 1900 baht at forlænge. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/05-2011 13:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
kimberg skrev: Der er nu også et andet problem. Hvis din ven skal til cambodia i en måned bagefter. ![]() Hvis han bare tager landegrænsen over til cambodia, og ikke har en gyldig flybillet ud af thailand senest 60 dage efter indrejse, kan det vel også være et problem. Ikke at jeg tror det. ........................................................................... ........................................................................... Blister skrev ![]() En anden ting er så, at vi rejser d. 6 oktober og jeg skal hjem igen d. 6 December .. Min ven tager så d 6 December til Colombia en månede. Der er vist nok en "kommunikationsbrist" her eller hur? ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.