Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
HØJ feber og hoste/utilpashed i 7 dage??!
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 23/05-2011 16:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Marymus. Forstår dig ikke, Tænk at du sætter dine børns skolegang og "falden"til højre end din mands helbred. Tænk nu hvis han stillede "træskone" fordi du / I lyttede til gode råd, isteddet for at få ham indlagt. Fatter det ikke. Det er måske nemmere at få en ny mand end at tage en tur på hospitalet og så glemme lidt om skolen. Få dog fat i kyndig hjælp isteddet for at spilde tiden på et forum der alligevel ikke kan hjælpe dig. Husker engang en der var alvorlig syg, det hjalp med kalkpiller. held og lykke til dig, men God og snarlig bedring til din mand Kim
|
|
|
|
| marymus |
Lagt på d. 23/05-2011 17:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Kære Kim. Egentligt ligger det ikke til mig overhovedet at besvare sådan en hentydning du kommer med.. Jeg bliver nu alligevel lige nødt til at sige, at hvis du ikke har noget pænt at skrive så synes jeg du skal holde dig til at læse. Som jeg skrev i mit indlæg søgte jeg blot efter nogen som havde prøvet det eller hørt om et forløb som dette. Jeg har altså på intet tidspunkt skrevet at min mand ligger for døden. Jeg har ejheller på noget tidspunkt søgt en diagnose, men blot søgt andre som kendte til symptomerne. Både jeg og min mand er udemærket i stand til at tage stilling til, om hvorvidt han skal på hospitalet eller ej. Heller ikke DET har jeg søgt svar på fra andre. For at gentage mig selv endnu engang, så ville jeg prissætte, hvis tonen forblev med respekt. Jeg bryder mig bestemt (her har jeg sgú lyst til at bande) ikke om, at du får mig til at lyde som en kælling der skider min mand et stykke. Som sagt har vi SAMMEN besluttet, hvad vi gjorde dag for dag. Mvh. M. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 23/05-2011 17:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Marymus, - Forstår det stadig ikke. Alle ved jo at 'mænd' ikke går til læge - det går over-) Problemet er - det er ikke altid tilfældet. For pokker , få dog den mand til læge. Har ingen anelse om jeres etniske relationer - eller hvor I bor i Thailand. Men som du selv siger, forsikring/penge er ikke noget poblem. Søg hjælp! Pøj pøj |
|
|
|
| marymus |
Lagt på d. 23/05-2011 17:32
|
Milex.. Vi er pure danskere begge 2 ;o) Min mand går til læge, hvis han føler han har brug for det, så det er ikke fordi jeg er "chefen" og bestemmer at ungerne er vigtigere. Jeg er ked af hvis det har lydt sådan. endnu engang tak for bekymringen. Hilsner M. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 23/05-2011 20:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Søde Marymus I dit første indlæg slutter du med "Nogen bud eller erfaringer??" efter at du har lavet en pæn sygdomsbeskrivelse, samt 2 diagnoser fra hospitalet. Så det ser da ud som om du søger en 3die "vejledning/diagnose". eller kan jeg ikke læse. Nu er det et debatforum du har skrevet på, og det er derfor ikke altid at folk bliver talt efter munden. Nu er det jo ikke mig der bruger et grimt sprog, men dig. Men held og lykke Kim
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/05-2011 21:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg ville nok selv foretrække at kigge i kaffegrums eller theblade for at finde en behandling frem for at indhente den på fx. DTW. Men ok - nogle få af os er tidligere eller nuværende barstolsinterlektuelle, sååå... ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 23/05-2011 21:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
kro90 skrev: Søde Marymus I dit første indlæg slutter du med "Nogen bud eller erfaringer??" efter at du har lavet en pæn sygdomsbeskrivelse, samt 2 diagnoser fra hospitalet. Så det ser da ud som om du søger en 3die "vejledning/diagnose". eller kan jeg ikke læse. Nu er det et debatforum du har skrevet på, og det er derfor ikke altid at folk bliver talt efter munden. Nu er det jo ikke mig der bruger et grimt sprog, men dig. Men held og lykke kro90, dejligt at vi skriver pænt til hinanden, men jeg kunne da godt "misforstå" dette: Det er måske nemmere at få en ny mand end at tage en tur på hospitalet , grimt sprog eller ej. Men nok om det, vi håber alle at Marymus mand har det bedre imorgen. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| DetBlaaEgern |
Lagt på d. 23/05-2011 21:57
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Marymus, Jeg vil foreslå en konsultation på skadestuen. Din mand er ikke tjent med en on-line diagnose. Ved en blodprøve kan man se hvordan immunforsvaret har det lige nu. Ved at se på de forskellige celletyper kan man få et indblik i om det er en: Svampe infektion, bakterie infektion, parasit infektion eller inflamatorisk reaktion der er på spil. Ved bloddyrkning og prøve fra spyt, kan man også nærme sig en diagnose og relevant behandling - men det er en læge der skal vudere hvad der er relevant og hvilke prøver der skal tages. Jeg prøver ikke at stille en diagnose, men blot fremhæve et par ydmyg eksempler på hvorfor en tur hos lægen kunne være en god ide. God bedring til din mand DetBlaaEgern |
|
|
|
| marymus |
Lagt på d. 24/05-2011 04:20
|
Kære Egern. Jeg har ikke søgt en "on-line" diagnose, men blot råd.. Når man tager på hospitalet i Thailand og man kun taler deres sprog spinkelt, er det rart at vide, hvad man skal spørge efter. Ved at søge blandt "venner", kunne jeg måske få af vide at andre havde stået i samme situation eller kendte til symptomerne. Derfor skrev jeg om nogen havde råd eller erfaringer. Jeg søgte ikke en direkte diagnose. DTW er vel oprettet, således at vi kan hjælpe hinanden. Mon man kunne gøre det uden at dømme.. Debatten her er blevet til noget, hvor jeg skal forsvare mig selv, hvilket er ærgeligt! Vi har naturligvis allerede været til lægen 2 gange, og fået 2 forskellige svar. Tænk nu hvis én her fra DTW kunne sige "hey, min xxx havde samme tur sidste år, det viste sig at være xxx. Sig de skal tage xxx prøver.." Jeg blev selv lidt opilet igår over Kims kommentar "måske er det lettere at finde en ny mand".. Det fik mig til at lyde som en kold kone. DET er jeg ikke, derfor bruger jeg blandt andet, tid på at efterspørge gode råd. Og at skrive et indlæg på DTW tager max 10 minutter... Var jeg kold og ligeglad ville jeg ikke spendere de 10 min. på at finde en årsag til denne omgang. Dit svar gav mig egentligt det jeg eftersøgte. En idé til, hvad jeg kan kræve på hospitalet.. Nemlig blodprøver både på bakterie, parasit, svampe infektion. De 2 sidstnævnte havde jeg ikke selv tænkt over (ved godt at dengue er en parasit, men han er allerede testet for dette), så TAK for dit svar. Til alle andre.. Vi smutter afsted på hospitalet om lidt. Når jeg vender tilbage med en diagnose stillet af en læge, har i jo alle sammen et råd til den næste i "møder" med samme symptomer. Tak for hjælpen. Tanker fra M. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/05-2011 04:44
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Melder historien noget om hvor i Thailand Marymus og hendes mand befinder sig ? Hvis i Bangkok kan det vel ikke vaere saa svaert at tage ind paa et af de store hospitaler, Bumrungrad, Bangkok Nursing Home etc. Der tales engelsk og hvis engelsk er et problem kunne det vaere at der blandt staben er nogle der er dansktalende. God bedring. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/05-2011 04:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hugpboerge hvis du læser indlæggene er det tydeligt hvor marymus og hendes mand befinder sig.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/05-2011 11:33
|
natty skrev: hugpboerge hvis du læser indlæggene er det tydeligt hvor marymus og hendes mand befinder sig. Marymus skrev: Vi bor i Thailand og min mand har efter en tur på Samui i sidste weekend fået en ordenlig omgang sygdom. Vi boede på Al´s resort. Nu har jeg laest indlaegget og det fremgaar ikke hvor i Thailand Marymus og hendes familie befinder sig. Jeg er ikke den foerste der spoerger. Milex har nemlig ogsaa spurgt uden at faa svar. "Har ingen anelse om jeres etniske relationer - eller hvor I bor i Thailand." Som det fremgaar saa bor familien i Thailand og boede paa Al's Resort paa Samui. Det vil sige hvis de boede der saa maa de vel have forladt stedet. Jeg henviser bare til hvis og saafremt de befandt sig i Bangkok saa en tur paa Bumrungrad. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 24/05-2011 12:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
hugoboerge skrev: natty skrev: hugpboerge hvis du læser indlæggene er det tydeligt hvor marymus og hendes mand befinder sig. Marymus skrev: Vi bor i Thailand og min mand har efter en tur på Samui i sidste weekend fået en ordenlig omgang sygdom. Vi boede på Al´s resort. Nu har jeg laest indlaegget og det fremgaar ikke hvor i Thailand Marymus og hendes familie befinder sig. Jeg er ikke den foerste der spoerger. Milex har nemlig ogsaa spurgt uden at faa svar. "Har ingen anelse om jeres etniske relationer - eller hvor I bor i Thailand." Som det fremgaar saa bor familien i Thailand og boede paa Al's Resort paa Samui. Det vil sige hvis de boede der saa maa de vel have forladt stedet. Jeg henviser bare til hvis og saafremt de befandt sig i Bangkok saa en tur paa Bumrungrad. Jamen så prøv at læse # 14, der står: Hvis ingen fuld friskhed og stadig feber, så går turen definitivt til Samui Bangkok Hos. Vi bor tæt på Don Sak, så vi kan let komme dertil. Mvh.,-Anton |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/05-2011 14:41
|
AL 48 skrev: hugoboerge skrev: natty skrev: hugpboerge hvis du læser indlæggene er det tydeligt hvor marymus og hendes mand befinder sig. Marymus skrev: Vi bor i Thailand og min mand har efter en tur på Samui i sidste weekend fået en ordenlig omgang sygdom. Vi boede på Al´s resort. Nu har jeg laest indlaegget og det fremgaar ikke hvor i Thailand Marymus og hendes familie befinder sig. Jeg er ikke den foerste der spoerger. Milex har nemlig ogsaa spurgt uden at faa svar. "Har ingen anelse om jeres etniske relationer - eller hvor I bor i Thailand." Som det fremgaar saa bor familien i Thailand og boede paa Al's Resort paa Samui. Det vil sige hvis de boede der saa maa de vel have forladt stedet. Jeg henviser bare til hvis og saafremt de befandt sig i Bangkok saa en tur paa Bumrungrad. Jamen så prøv at læse # 14, der står: Hvis ingen fuld friskhed og stadig feber, så går turen definitivt til Samui Bangkok Hos. Vi bor tæt på Don Sak, så vi kan let komme dertil. Mvh.,-Anton Det maa da have vaeret da de boede paa Al's Resort. Nok om det. Don Sak ligger paa fastlandet 40 km fra Surat Thani, saa bor de nok i Don Sak. Hvad kan man lave der ? Det er vist kun et faergeleje til Koh Samui. Men nu vil jeg oenske Marymus's mand rigtig god bedring og det vil vaere interessant at vide hvad diagnosen egentlig loed paa ? |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/06-2011 15:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hej Marymus Og Hvad skete der så ? Efter alt debat tumult lovede du os et svar......Mange af os var alvorligt engagerede.
Redigeret af Boes d. 13/06-2011 16:13 "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 10/07-2011 14:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Boes skrev: Hej Marymus Og Hvad skete der så ? Efter alt debat tumult lovede du os et svar......Mange af os var alvorligt engagerede. ![]()
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.