Se indlæg|
Er et lokalt netværk nødvendigt???
|
|
|
Lagt på d. 31/05-2011 18:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja, men det er da rigtigt-det ER smadder hyggeligt-og som jeg skrev,ikke mindst konerne hygger sig gevaldigt-plejer at drille hende lidt med-nå, så får du ondt i kæbe benene idag,med alt det snak. Men det kræver jo selvfælgelig, at der er andre i området hvor man bor-men jeg er eksempelvis eneste dansker når vi har de piknicks og en enkelt svensker er der også,men resten er Amerikanere, Englændere og Australiere. Men det kræver jo sådan set bare, at der en,der tager initaitivet og kommer med nogle forslag-og det igen kræver jo så, at I har et fælles forum eller lignende. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/05-2011 18:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Joe skrev: rinpoche skrev: hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber? Fordi i mange situationer har man ikke noget fornuftigt sprogfællsesskab. Det er selvfølgelig ikke rart, hvis alternativet til en ølklub er, at sidde derhjemme alene. Men hvis jeg bosatte mig i Thailand, ville jeg da kæmpe for at lære sproget. Det er vel også i egen interesse at man kan tale med svigerfamilie, osv. Ellers svarede det til at min kone som bor i DK nu, ikke ville lære dansk og kun begik sig i Thai kredse. Det er ikke en sammenlignelig situation. I DK er der et element af tvang mht. at lære dansk, da velsagtens de allerfærreste hertil flyttende thailændere har været selvforsørgende ved ankomsten. I Thailand er det modsat: Alle hertil flyttende danskere er selvforsørgende. Og dermed kan man mange steder klare sig med engelsk. Afslutningsvis vil jeg sige, at som jeg har oplevet det igennem snart 20 år, så begår thailændere bosat i Danmark sig stort set udelukkende i thai kredse. mvh rinpoche |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/05-2011 19:37
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche skrev: Joe skrev: rinpoche skrev: hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber? Fordi i mange situationer har man ikke noget fornuftigt sprogfællsesskab. Det er selvfølgelig ikke rart, hvis alternativet til en ølklub er, at sidde derhjemme alene. Men hvis jeg bosatte mig i Thailand, ville jeg da kæmpe for at lære sproget. Det er vel også i egen interesse at man kan tale med svigerfamilie, osv. Ellers svarede det til at min kone som bor i DK nu, ikke ville lære dansk og kun begik sig i Thai kredse. Det er ikke en sammenlignelig situation. I DK er der et element af tvang mht. at lære dansk, da velsagtens de allerfærreste hertil flyttende thailændere har været selvforsørgende ved ankomsten. I Thailand er det modsat: Alle hertil flyttende danskere er selvforsørgende. Og dermed kan man mange steder klare sig med engelsk. Afslutningsvis vil jeg sige, at som jeg har oplevet det igennem snart 20 år, så begår thailændere bosat i Danmark sig stort set udelukkende i thai kredse. mvh rinpoche Det er også min erfaring - dog undtaget min ekskone, der ikke ville omgås thaiere i Danmark, andet end i helt enkle tilfælde. Hun fik simpelhen nok af thaiere, altså af det der ofte sker i disse kredse... Hun fik så venner andre steder. Om hun havde ret i sin bedømmelse af thai-kredse i Danmark, må være op til hende, men jeg tror ikke, at hun havde helt uret. De fleste thaiere i Danmark er ganske givet gode mennesker, men der er nogle enkle højråbende thaiere, der får det hele sovset ind i spil, plat og meget andet, og når man er i et fremmedt land, så kommer man nemmere til at lytte til markante personligheder. Hilsen, Robert |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 31/05-2011 19:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Robert Kronberg skrev: rinpoche skrev: Joe skrev: rinpoche skrev: hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber? Fordi i mange situationer har man ikke noget fornuftigt sprogfællsesskab. Det er selvfølgelig ikke rart, hvis alternativet til en ølklub er, at sidde derhjemme alene. Men hvis jeg bosatte mig i Thailand, ville jeg da kæmpe for at lære sproget. Det er vel også i egen interesse at man kan tale med svigerfamilie, osv. Ellers svarede det til at min kone som bor i DK nu, ikke ville lære dansk og kun begik sig i Thai kredse. Det er ikke en sammenlignelig situation. I DK er der et element af tvang mht. at lære dansk, da velsagtens de allerfærreste hertil flyttende thailændere har været selvforsørgende ved ankomsten. I Thailand er det modsat: Alle hertil flyttende danskere er selvforsørgende. Og dermed kan man mange steder klare sig med engelsk. Afslutningsvis vil jeg sige, at som jeg har oplevet det igennem snart 20 år, så begår thailændere bosat i Danmark sig stort set udelukkende i thai kredse. mvh rinpoche Det er også min erfaring - dog undtaget min ekskone, der ikke ville omgås thaiere i Danmark, andet end i helt enkle tilfælde. Hun fik simpelhen nok af thaiere, altså af det der ofte sker i disse kredse... Hun fik så venner andre steder. Om hun havde ret i sin bedømmelse af thai-kredse i Danmark, må være op til hende, men jeg tror ikke, at hun havde helt uret. De fleste thaiere i Danmark er ganske givet gode mennesker, men der er nogle enkle højråbende thaiere, der får det hele sovset ind i spil, plat og meget andet, og når man er i et fremmedt land, så kommer man nemmere til at lytte til markante personligheder. Hilsen, Robert kloge ord skrevet af en klog mand. ( jeg mener det sgú ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/05-2011 20:01
|
|
De fleste thaiere i Danmark er ganske givet gode mennesker, men der er nogle enkle højråbende thaiere, der får det hele sovset ind i spil, plat og meget andet, og når man er i et fremmedt land, så kommer man nemmere til at lytte til markante personligheder. Lad dette stå mejslet i sten. Meget enig med såvel dig TG som Robert. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/05-2011 20:06
|
TG950 skrev: Robert Kronberg skrev: rinpoche skrev: Joe skrev: rinpoche skrev: hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber? Fordi i mange situationer har man ikke noget fornuftigt sprogfællsesskab. Det er selvfølgelig ikke rart, hvis alternativet til en ølklub er, at sidde derhjemme alene. Men hvis jeg bosatte mig i Thailand, ville jeg da kæmpe for at lære sproget. Det er vel også i egen interesse at man kan tale med svigerfamilie, osv. Ellers svarede det til at min kone som bor i DK nu, ikke ville lære dansk og kun begik sig i Thai kredse. Det er ikke en sammenlignelig situation. I DK er der et element af tvang mht. at lære dansk, da velsagtens de allerfærreste hertil flyttende thailændere har været selvforsørgende ved ankomsten. I Thailand er det modsat: Alle hertil flyttende danskere er selvforsørgende. Og dermed kan man mange steder klare sig med engelsk. Afslutningsvis vil jeg sige, at som jeg har oplevet det igennem snart 20 år, så begår thailændere bosat i Danmark sig stort set udelukkende i thai kredse. mvh rinpoche Det er også min erfaring - dog undtaget min ekskone, der ikke ville omgås thaiere i Danmark, andet end i helt enkle tilfælde. Hun fik simpelhen nok af thaiere, altså af det der ofte sker i disse kredse... Hun fik så venner andre steder. Om hun havde ret i sin bedømmelse af thai-kredse i Danmark, må være op til hende, men jeg tror ikke, at hun havde helt uret. De fleste thaiere i Danmark er ganske givet gode mennesker, men der er nogle enkle højråbende thaiere, der får det hele sovset ind i spil, plat og meget andet, og når man er i et fremmedt land, så kommer man nemmere til at lytte til markante personligheder. Hilsen, Robert kloge ord skrevet af en klog mand. ( jeg mener det sgú ) Takker og bukker, men det er ikke mine ord, men min ekskones, så jeg kan ikke tage æren, hvis hun har sagt noget fornuftigt. Men jeg er ikke uenig med hende - i denne ting. Hilsen, Robert |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 01/06-2011 04:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Men gad hvide om der er lige så mange højt råbene kloge åger af thailænder i Dk, som der er den slags dansker i Thailand ??? for der vil jeg da mene at der er rigeligt med karl smarte fyre der tror de er verdens mestre men det er jo bare min opfattelse, men der ud over har min mor i Dk fundet sig en masse gode thai venner, og hun hygger sig gevaldigt i disse krese og bliver behandlet rigtig godt der, så mon ikke thai krese er lige så forskellige som danske krese ???
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/06-2011 05:08
|
|
Jeg tror, at vi alle,hver især har fundet os til rette der hvor vi er-på hver vores måde-og sådan skal det jo nok også være. Det der for mig at se sker nogen gange,er når vi prøver at fortælle andre hvordan tilværelsden osv. er i Thailand-det er forkert,for den er så himmel råbende forskellig afhængig af hvor i landet du er-så vores hverdag ligner garanteret ikke hinandens-eksempelvis en fra Bangkok,Pattaya og os her i Nord Thailand-og derfor er vores oplevelser jo også vidt forskellige-men den enes hverdag er jo ikke værre eller bedre end den andens-eller mere eller mindre rigtig. Så det vi kan gøre er,efter min mening, at komme med relevante input,når nogen spørger om forholdene i det område hvor man bor og lever sin hverdag-og ikke(som også jeg har gjort)gå ind og kloge i andres hverdag. Men alt i alt vælger jeg dog at tro på, at folk kommer med indlæg og input til diverse tråde, i den hensigt at hjælpe og informerer andre-selvfølgelig er der undtagelser-som i de fleste tilfælde her i livet. Men vil da gerne lige i denne forbindelse sige, at jeg syntes, at DTW debat forum,er blevet utroligt godt på det sidste-gode og seriøse debatter,holdt på et rigtig godt plan. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/06-2011 19:56
|
brianmarinus skrev: Jeg tror, at vi alle,hver især har fundet os til rette der hvor vi er-på hver vores måde-og sådan skal det jo nok også være. Det der for mig at se sker nogen gange,er når vi prøver at fortælle andre hvordan tilværelsden osv. er i Thailand-det er forkert,for den er så himmel råbende forskellig afhængig af hvor i landet du er-så vores hverdag ligner garanteret ikke hinandens-eksempelvis en fra Bangkok,Pattaya og os her i Nord Thailand-og derfor er vores oplevelser jo også vidt forskellige-men den enes hverdag er jo ikke værre eller bedre end den andens-eller mere eller mindre rigtig. Så det vi kan gøre er,efter min mening, at komme med relevante input,når nogen spørger om forholdene i det område hvor man bor og lever sin hverdag-og ikke(som også jeg har gjort)gå ind og kloge i andres hverdag. Men alt i alt vælger jeg dog at tro på, at folk kommer med indlæg og input til diverse tråde, i den hensigt at hjælpe og informerer andre-selvfølgelig er der undtagelser-som i de fleste tilfælde her i livet. Men vil da gerne lige i denne forbindelse sige, at jeg syntes, at DTW debat forum,er blevet utroligt godt på det sidste-gode og seriøse debatter,holdt på et rigtig godt plan. Hej buster40 og brianmarius, Naturligvis er der kloge-åge-thaiere både i Danmark og Thailand, ligesom der også er kloge-åge-faranger begge steder, som tror, at de ved alt, men intet har forstået. Og naturligvis er der både gode og dårlige netværker begge steder. Desuden er jeg enig i, at vi oplever tingene i Thailand meget forskelligt, alt efter hvor vi bor, hvad vi laver, og hvor vi kommer, ligesom vore koner/kærester også er forskellige. Så hvad jeg oplever som normalt, kan en anden dansker opleve som unormalt, og omvendt. Generelt, når jeg oplever at en kæreste har tilknytning til en kloge-åge-thai, der måske er ældre end hende, og dermed større respekt, så forsøger jeg at lukke ned. Engang ringede jeg til en daværende kæreste, hvor hun spillede smart i telefonen, og så konfronterede jeg hende med, at hun kun spillede smart, fordi hun sad foran veninderne - hun gik lidt væk fra veninderne og indrømmede i telefonen, at hun havde talt sådan for at undgå at tabe ansigt... Hilsen, Robert |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/06-2011 20:37
|
|
buster40 skrev: Men gad hvide om der er lige så mange højt råbene kloge åger af thailænder i Dk, som der er den slags dansker i Thailand ??? for der vil jeg da mene at der er rigeligt med karl smarte fyre der tror de er verdens mestre![]() Hehe, jeg husker en episode fra Bkk. Jeg boede på et rigtig billigt hotel på Soi 29, Crown Hotel sammen med min 5-årige søn og mødte der 2 gamle danskere (50+) ![]() På trods af deres fremskredne alder, var de vældig hyggelige. Det viste sig, at de var på vej til Kanchanaburi, og det var vi også. Så vi bookede en bil sammen. Den ene af gutterne havde opholdt sig i årevis i Thailand, havde angiveligt flere ejendomme, et resort og var ejer af en fabrik. Han tegnede og fortalte på turen til `Kan og jeg fik at vide, at floden i provinsen hed Kwai og det betød vandbøffel. ![]() Jeg nænnede ikke at fortælle ham, at jeg havde været der et par gange tidligere. Han var en rigtig kloge Åge, men sød og rar ved min søn, så det skulle han da bare have lov til. Vel ankommen til `Kan og Jolly Frog Guest House stødte hans thailandske steddatter til os, og vi begav os alle mod Erawan vandfaldet i en minibus. Steddatteren bemærkede mit søns thailandske udseende og begyndte at tale thai til ham i den tro, han var thailænder. Det kom hun ikke så langt med, da han for det første kun var 5 år gammel på daværende tidspunkt og for det andet, fordi han nærede en udpræget modvilje mod at tale thai, selvom han udmærket kunne forstå. Jeg svarede så i stedet for og vi talte så thai sammen i en rum tid. Først blev der dødstille i minibussen bortset fra den lyd, der opstod som følge af at Åges underkæbe kolliderede med sædet foran af bare overraskelse. Efter en tid, udbrød han irriteret: Kan i da ikke tale engelsk i stedet for?! Og her havde han selv siddet og talt dansk med os alle sammen hele turen. Det huede ham slet ikke, at der var en dansker der kunne tale thai. ![]() Det tog lidt af toppen af kloge Åge. Han blev nu hurtigt god igen, og vi tilbragte yderligere et par dage sammen. Og på trods af hans manglende thai kundskaber, så var han faktisk særdeles vidende om mange ting specielt i dette område som han kendte indgående. Det korte af det lange er som så, jeg lærte faktisk en del af Åge og han lærte måske ikke at skue hunden på hårene. mvh rinpoche |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 02/06-2011 07:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Robert Kronberg skrev: brianmarinus skrev: Jeg tror, at vi alle,hver især har fundet os til rette der hvor vi er-på hver vores måde-og sådan skal det jo nok også være. Det der for mig at se sker nogen gange,er når vi prøver at fortælle andre hvordan tilværelsden osv. er i Thailand-det er forkert,for den er så himmel råbende forskellig afhængig af hvor i landet du er-så vores hverdag ligner garanteret ikke hinandens-eksempelvis en fra Bangkok,Pattaya og os her i Nord Thailand-og derfor er vores oplevelser jo også vidt forskellige-men den enes hverdag er jo ikke værre eller bedre end den andens-eller mere eller mindre rigtig. Så det vi kan gøre er,efter min mening, at komme med relevante input,når nogen spørger om forholdene i det område hvor man bor og lever sin hverdag-og ikke(som også jeg har gjort)gå ind og kloge i andres hverdag. Men alt i alt vælger jeg dog at tro på, at folk kommer med indlæg og input til diverse tråde, i den hensigt at hjælpe og informerer andre-selvfølgelig er der undtagelser-som i de fleste tilfælde her i livet. Men vil da gerne lige i denne forbindelse sige, at jeg syntes, at DTW debat forum,er blevet utroligt godt på det sidste-gode og seriøse debatter,holdt på et rigtig godt plan. Hej buster40 og brianmarius, Naturligvis er der kloge-åge-thaiere både i Danmark og Thailand, ligesom der også er kloge-åge-faranger begge steder, som tror, at de ved alt, men intet har forstået. Og naturligvis er der både gode og dårlige netværker begge steder. Desuden er jeg enig i, at vi oplever tingene i Thailand meget forskelligt, alt efter hvor vi bor, hvad vi laver, og hvor vi kommer, ligesom vore koner/kærester også er forskellige. Så hvad jeg oplever som normalt, kan en anden dansker opleve som unormalt, og omvendt. Generelt, når jeg oplever at en kæreste har tilknytning til en kloge-åge-thai, der måske er ældre end hende, og dermed større respekt, så forsøger jeg at lukke ned. Engang ringede jeg til en daværende kæreste, hvor hun spillede smart i telefonen, og så konfronterede jeg hende med, at hun kun spillede smart, fordi hun sad foran veninderne - hun gik lidt væk fra veninderne og indrømmede i telefonen, at hun havde talt sådan for at undgå at tabe ansigt... Hilsen, Robert Den oplevelse med at spille smart for ikke at tabe ansigt, har jeg så til gengæld oplevet mange danske mænd der opførte sig sådan i DK, men jeg tænker et eller andet sted så skal vi vel bare bahandle andre som vi selv vil behandles, og opføre os som vi også syntes andre burde opføre sig, så kan det vel ikke gå helt galt.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 02/06-2011 09:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
For at svare lidt paa "Er et lokalt netvaerk noedvaendigt?" Jeg kender ikke noget til Thai'er i Danmark og behovet for netvaerk vil vel ogsaa altid vaere individuelt. Men som Dansker bosiddende i Thailand vil jeg mene at et lokalt netvaerk i allerhoejeste grad er noedvaendigt. Man flytter ikke kun langt vaek fra der hvor man er vokset op og hvor ens familie og venner bor, man lander ogsaa i en kultur som er vidt forskellig fra den som vi kommer fra. Mange finder sig maaske en lokal kaerlighed og skulle det gaa i stykker staar mange foerst helt alene. Jeg har kendt en der boede her i 15 aar og hvar gift i 13 af dem, han begik selvmord 1/2 aar efter at konen smuttede. Og lokal aviserne er fyldt med tilsvarende historier. Det er ikke mere end tre ugers siden at jeg laeste om en dansker paa 25 aar forsoegte at tage livet af sig efter at det ikke gik med kaeresten (Tror nok at det var i Pattaya people jeg laeste om ham i). Har man ikke et netwaerk/omgangskreds er turen hen til lokale for lidt selskab alt for nem. Og der er vist mange der falder i det hul med at drikke for at for tiden til at gaa. Thailand har lidt mere at byde paa. Selv spiller jeg golf alt det som familien tillader, og jeg vil da anbefale alle der flytter til Thailand at faa sig en aktiv hobby. Det kunne evt. vaere bowling, golf, fittness, dykning eller lign. Men at have en omganghskreds med samme interesser er i mine oejne et must. Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 02/06-2011 09:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Mener at det her har været oppe flere gange ? og burde måske være et fast kapitel ?? Ja nu er jeg ikke fastboende så kan vel ikke rigtigt tale med om det ? men opholder mig i Pattaya ca. et ½ år. Og der findes jo en Skandinavisk Expat Club og jeg syntes den er ganske god at komme i ? der foregår da en del med Ture, Gode råd og de støtter et Børnehjem. til møder 2 gange om md. kommer der 60 til 90 medlemmer og gæster. Men Danskere føler sig åbenbart ikke som Skandinaver ? eller de bare har rigeligt i sig selv ? eller der muligvis findes en Danske Klub som jeg ikke har hørt om ?? Der er også et udlån af bøger. Og det er bestemt ikke en Øl klub jeg tror der måske er 10 der drikker sig en øl til de møder. Der er også tilknyttet en Dame klub som holder deres egen sladder møder. Men stort set ingen Danskere ? det kan muligvis være Sprogproblemer ? men såfremt nogen Danskere var interesseret var der jo nogen til at oversætte ? det er der både Norsk og Svensk. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 02/06-2011 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Allan Flot skrevet, nu er tråden tilbage på sporet... Håber dit handicap bliver bedre ved oplevelsen med Thailand... ![]() |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 02/06-2011 10:36
|
Sank Kan da kun give dig ret i, at denne klub i Pattaya må da være guld værd for den lokale dansker… Jeg kan forstå på det du skriver, at der ikke er så mange lokale danskere i Pattaya, for disse mennesker møder jo ikke som du siger, til noget positivt… Det er ikke kun Thailand, men alle steder i verden…. Danskerne der er fastboende har nok i sig selv, og de få venner de nu har fundet, bliver dyrket, men alt dette ligegyldigt som du her nævner… Det gider de da ikke…. For så skal man tage stilling Det kunne da være interessant at få belyst fra alle disse kloge hoveder, der jo altid ved alt… Hvorfor er de altid vidende mennesker, med et potentielt materiale til en opsætning af en guide til hjælp for andre nye, pludselig forsvundet for alle sider omhandlende Thailand, og de problemer som farangs i Thailand nu engang må få. Tror der er startet en ny trend…. Os der ved alt… Jeg nævner selvfølgelig ikke nogen navne, for så er det da for nemt… Vi skal nok forklare det virkelige liv hehehe… Ingen navne ingen glemt… Thailand er et paradis for den enkelte, altså hvis man har forståelse for landet og dets befolkning…. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 02/06-2011 11:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Ja nu er der da sat begrænsninger på netværket som mussehunden efterlyser. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 02/06-2011 16:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Ja jeg synes at det er vigtigt med et lokalt netværk, det kan jo bruget til tusinde ting, både snak, hygge, til at få gode idé og til at løse problemer! Det behøvs jo ikke at være en klub for hjerneforskere og andre videnskabsmænd, jeg er sikker på at der er temlig mange normalt begavet falanger i LOS, nok er der nogen der får en lille en til halsen i ny og næ men det gør dem nødvendigvis ikke til dumme! Når vi engang om 5-6 år flytter til Thailand vi jeg da håbe at jeg finder nogen at"netværke" med! Jeg har heldigvis allerede 3 stykker som jeg hygger mig med, en tysker, en hollænder og en dansker, men håber da på flere,så bare kom ud af busken hvis der er nogen der er interesseret... Vi bo 50 Km vest for Phitsanulok nær en by der hedder Bang Rakam, I behøver ikke at bo der fast, tyskeren og hollænderen som jeg kender bor der fast og danskeren kommer derned 2-3 mdr. om året. De fastboende kender jo en masse fiduser til at løse alverdens problemer så dem kan man jo bruge konstruktivt når der er brug for det, danskeren er startet op dernede for vistnok 7-8 år siden så han kan også komme med en del viden til opstart som måske ris/ sukkerbonde på ca. 30 rai som nok er planen for vores vedkommende og så er jeg gør-det-selv mand om en hals og kan uden at prale lave næsten alt, dog ikke murer en blank mur og lave piger, men resten kan jeg! Håber der er nogen der byder ind med bekendskabs-lyst, hvis det er intersant er jeg 48 og min kone 38 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/06-2011 06:22
|
|
Hej! Ja, undskyld-sidder sgu og bliver lidt harm. På en tidligere omtalt side omhandlende Thailand osv.-hvor web master selv indtrængende beder folk om, at holde tråde herfra og fra andre forums på disse sider-ser jeg nu idag en større debat om denne tråd-hvor en person mere eller mindre direkte påstår at de folk,der påstår,at vores koner/damer hygger sig ved sammenkomster osv.er fulde af løgn-for det gør de IKKE-nej,de sidder bare og fylder hinanden med løgn og kan være op til flere dage om at komme sig mentalt over sådan en oplevelse. Hold dog kæft,en gang ævl,at lukke ud-og hvad ved en sådan person om vores koner/damer og hvad de hygger sig med. Syntes, at det var bedre om personen havde droppet sine kommentarer herinde, så folk kunne få en mulighed for at svare ham. Men så typisk den side-altid negativ omkring Thailand og thaier-for som web master siger-det andet er der ingen-klik- i. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 03/06-2011 09:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
flyer Har et virkelig godt indlæg, og er man til farang netværk så er et svar på indlæget nok mere vigtig end hvad der skrives på en anden thaiside. Og brianmarinus du kunne jo bare gå ind og fortælle manden du er uenig med ham om hans syn på thailand. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 03/06-2011 11:38
|
Hej Det er vel mange gange i bund og grund et spørgsmål om, hvad ens behov er. Jeg har da mødt mange mennesker, som helt klart ved alt om Thailand. De Thailandske samfundsforhold og da ikke mindst de skønne thailandske kvinder. Upåagtet af alle de kloge mennesker, og upåagtet af nogle kan sidde på deres flade i det dejlige Danmark. De har en enorm lyst til at gøre sig dommere i de enkeltes tilfælde ude i det thailandske. Det er bare mig imod, men pyt da med dette, for bare et par stykker starter et netværk, eller bare et par stykker ikke er bange for den forp...... jantelov, så er jeg af den overbevisning, at der nok skal være mange der vil høste noget positivt. Lad os en stund glemme the hard cores, for de vil altid være på sider som denne og andre, for deres ego er af en sådan beskaffenhed, at mustet er, at dette at gøre sig bemærket giver en form for tilfredsstillelse, og dette uden at se tilbage på de lig, der findes på deres vej, men de sidder jo som professionelle i det danske og vejleder dig og mig. HERUDE... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

for der vil jeg da mene at der er rigeligt med karl smarte fyre der tror de er verdens mestre
men det er jo bare min opfattelse, men der ud over har min mor i Dk fundet sig en masse gode thai venner, og hun hygger sig gevaldigt i disse krese og bliver behandlet rigtig godt der, så mon ikke thai krese er lige så forskellige som danske krese ???

Mener at det her har været oppe flere gange ? og burde måske være et fast kapitel ?? Ja nu er jeg ikke fastboende så kan vel ikke rigtigt tale med om det ? men opholder mig i Pattaya ca. et ½ år.