Se indlæg
 Udskriv debat
Helbredsforsikring
handy
buster40 skrev:
handy skrev:
Thai/tyske selvskab AYUDHYA-ALLIANZ hvor jeg er dækket i hoved og røv for at sige det mildt og mine indbetalinger er en slags opsparing ind til jeg bliver 70år hvor de vil blive udbetalt med mindre jeg da har brugt dem allle på hospitals besøg ....hvormeget indbetaler du så pr md.....har spurgt til noget der minder om det i banken....skulle jeg op på en nogenlunde dækning skulle jeg indbetale lidt over 11000 pr md.....Smile....fin nok men lige i overkanten for mit budget desværre for kunne være dejlig at ha råd til at holde rund fødselsdag som 70... om buddha vil smiler....tror nu det var noget med 4 eller 7 år i banken...

Hej handy.

Jeg betaler knap 4800THB pr. månde og det er den dyre pris. forde jeg vil have at det skal være pr. mdr. det er noget billiger hvis det er pr. år eller ½ år. men husker ikke disse priser da jeg nu har haft dette her i ca.2 år og som sagt har jeg af prøvet deres service da jeg i 2010 i Phuket blev overfaldet af den elefant jeg passede og der ved brækede armen, super service og ene værelse i god standart, og da jeg flyttede til nord øst Thailand kort efter og der med skulle have gipsen af her oppe, var der heller ikke nogen problemer med det nye hospital, alt var dækket med det samme, så hurtig ekspidition og fuld tilfredshed fra mig.....
Takker...lyder godt...Smile

buster40
handy skrev:
buster40 skrev:
handy skrev:
Thai/tyske selvskab AYUDHYA-ALLIANZ hvor jeg er dækket i hoved og røv for at sige det mildt og mine indbetalinger er en slags opsparing ind til jeg bliver 70år hvor de vil blive udbetalt med mindre jeg da har brugt dem allle på hospitals besøg ....hvormeget indbetaler du så pr md.....har spurgt til noget der minder om det i banken....skulle jeg op på en nogenlunde dækning skulle jeg indbetale lidt over 11000 pr md.....Smile....fin nok men lige i overkanten for mit budget desværre for kunne være dejlig at ha råd til at holde rund fødselsdag som 70... om buddha vil smiler....tror nu det var noget med 4 eller 7 år i banken...

Hej handy.

Jeg betaler knap 4800THB pr. månde og det er den dyre pris. forde jeg vil have at det skal være pr. mdr. det er noget billiger hvis det er pr. år eller ½ år. men husker ikke disse priser da jeg nu har haft dette her i ca.2 år og som sagt har jeg af prøvet deres service da jeg i 2010 i Phuket blev overfaldet af den elefant jeg passede og der ved brækede armen, super service og ene værelse i god standart, og da jeg flyttede til nord øst Thailand kort efter og der med skulle have gipsen af her oppe, var der heller ikke nogen problemer med det nye hospital, alt var dækket med det samme, så hurtig ekspidition og fuld tilfredshed fra mig.....
Takker...lyder godt...Smile

Velbekomme, min kone har lige kikket i mine papire og hun siger det helt korekte navn er :
AYUDHYA-ALLIANZ C.P C.P er åbentbart vigtigt da det er det største selvskab i Thailand manden som ejer det skulle næsten være på højde med Taksin ang. rigdom, nå men det syntes hun altså var vigtigt at få med, så det er altså 3 store virksomheder der stor bag og ikke 2 som jeg trode....
forsat god dag
Venlig hilsen
Boonta

bentmj
Hej Buster40.

Tak for din mening om min overvægt, du er fra nu af min bedste ven.

Min vægt er mindst 20 kg for meget, men nu er jeg gået igang med at tabe mig, og Noi har sat mig på diæt, men en diæt som er til at leve med.
Helbredet vil have godt at at jeg smider 20 kg, og så vil Bupa fjerne deres forbehold i min helbredsforsikring.
Jeg har det godt med at lave en masse sjov og ballade med min vægt, og mange laver godmodige drillerier, også herinde og det er fint for mig og jeg giver gerne selv bolden op til det, men nu også rart en gang imellem med lidt pæne ord, tak for det.

Ok, jeg indrømmer gerne jeg er lækker og sexet og alle Thaikvinder elsker mig for mit gode udseende, og man kan jo ikke bebrejde dem deres gode smag.

Have a nice day. Bent

bentmj
Hej Bannok.

Du skrev til mig i indlæg nr.6 at du har en helbredsforsikring hos Thai Life Insurance til omkring 27.000 bath + diverse som dækker det hele, det lyder jo godt så Noi kontaktede dem og vi havde 4 timer senere besøg af ikke mindre end 3 assurandører som jeg forklarede at jeg ønskede en helbredsforsikring som dækkede mig resten af livet, men de diskede op med en helbredsforsikring/livsforsikring som kostede 73.000 bath årligt og varede i 30 år hvorefter jeg ville få udbetalt 880.000 bath udbetalt hvis jeg ikke havde brugt dem til hospitalsbetalinger, og helbredforsikringen stoppede ved det fyldte 70 år.
Jeg forklarede igen og igen at jeg blot ønskede en helbredsforsikring som dækkede mig resten af livet men det kunne åbenbart ikke lade sig gøre, så jeg valgte at sige farvel og tak for besøget.
Helbreds og livsforsikring til 73.000 bath om året er en dårlig invistering, faktisk bedre at spare pengene op i banken.

Hvad gik galt? Du har en helbredsforsikring hos dem til 27.000 bath og det kunne jeg ikke lave? De spurgte overhovet ikke til mit helbred.

bentmj
I dag kontaktede Noi de andre omtalte selskaber, og Muang Thai Insurance og Thai insurance Public som kun forsikrede til det fyldte 70 år. En kommentar fra brugere af disse selskaber?

Ayudhya-Allianz forsikrede til det fyldte 70 år men ville forsikre med både helbredsforsikring og livsforsikring på samme måde som jeg skrev i indlægget om Thai Life Insurance. En kommentar fra brugere af dette selskab?

Jeg har konto i Siam Commercial Bank som jeg vil spørge om tilbud på helbredsforsikring.
Indtil nu har jeg kun mødt Bupa som ville forsikre efter det fyldte 70 år, kan det virkeligt passe?

Et godt indlæg jeg har banket ned her, tak for de mange gode svar og den gode hjælp, jeg skylder jer alle en is.

Fik for nogle år siden, lige inden jeg fyldte 67 det råd at tage kontakt med LMG Pacific Helthcare, de ville tegne livsvarig helbredsforsikring for mig til en súm der var acceptabel. Kan i dag ikke huske hvor meget men vel omkring små 20.000 årligt. Måtte til diverse undersøgelser (meget gennemgribende på Bangkok Hospital og de kunne så fortælle alt det jeg fejlede og der blev så diverse der IKKE kunne dækkes.

I dag 7 år senere, er præmien oppe på 52.000, kunne have fået den for 48.000 men grundet min lille pension fra DK så måtte jeg bede om at få den splittet op. Jeg betaler så 26.312 hver 6. mdr. men dem fik jeg så lov til at betale over tre omgange. Præmien stiger på grund af alder ca. 10.000 hver 3.år. Hver gang man får en ny lidelse tages der forbehold i den kommede police, så nu må jeg selv betale for mit tidligere vellevned (Podagra).

Men det er fandme svært at være pensionist med kun 5.420 DKK om måneden når man også skal leve og samtidig betale medicin og forsikringer. Tænk om man også kunne få tillægget.

Skeptikeren

bangkoknielsen
Hej Bent! - En klog beslutning du har taget! - Jeg er selv forsikret i Bupa og har været det i mange år. - Min police indeholder også klausuler, der desværre ikke som dine kan slettes, bl.a. for kronisk astma. Alligevel har Bupa hidtil betalt hospitalsregningerne, til nu ikke mindre end tre gange, da mit hospital opgiver anfaldende som følgevirkninger af forkølelse/lungebetændelse og derfor skal dækkes! - Så er du tilknyttet et godt hospital og en god læge, så kan klausulerne nogle gange omgåes...
At Bannon fortæller, at hans forsikring koster 27.000 årligt er da OK, men han glemmer jo at fortælle hvor gammel han var på tegningstidspunktet. Alderen er jo afgørende for hvor stor præmien er, eller om selskabet overhovedet vil forsikre en! - Jeg er fuldstændig enig med dig, når du skriver, at de forsikringer der fungerer som "opsparinger" til 70 års alderen, er en dårlig investering - især hvis man håber på at være i live efter de 70 - og hvem gør ikke det?
Ha´en god dag...

buster40
bangkoknielsen skrev:
Hej Bent! - En klog beslutning du har taget! - Jeg er selv forsikret i Bupa og har været det i mange år. - Min police indeholder også klausuler, der desværre ikke som dine kan slettes, bl.a. for kronisk astma. Alligevel har Bupa hidtil betalt hospitalsregningerne, til nu ikke mindre end tre gange, da mit hospital opgiver anfaldende som følgevirkninger af forkølelse/lungebetændelse og derfor skal dækkes! - Så er du tilknyttet et godt hospital og en god læge, så kan klausulerne nogle gange omgåes...
At Bannon fortæller, at hans forsikring koster 27.000 årligt er da OK, men han glemmer jo at fortælle hvor gammel han var på tegningstidspunktet. Alderen er jo afgørende for hvor stor præmien er, eller om selskabet overhovedet vil forsikre en! - Jeg er fuldstændig enig med dig, når du skriver, at de forsikringer der fungerer som "opsparinger" til 70 års alderen, er en dårlig investering - især hvis man håber på at være i live efter de 70 - og hvem gør ikke det?
Ha´en god dag...

Det gør jeg da bestemt de fleste i min familie er da blevet over 85 år og gennemsnits danskeren skulle efter statistikkerne blive 81,2 år så jeg ser da frem til en ekstra skilling til min 70 års fødselsdag og syntes da også helt klart at danske forsikringer burde give noget tilbage af alle de dyre forsikringer man har i Dk. hvis kunden ikke har haft et stor forbrug af den individuelle forsikring, men fint nok at du har levet nok som 70 årigRolll
Venlig hilsen
Boonta

bangkoknielsen
Buster! - Jeg håber da sandeligt også, at du vil leve rigtigt, rigtigt længe - men du må da kunne indse, at når du fylder 70 år, så har du ikke længere en forsikring, men i bedste fald en lille slat penge, når dit forsikringsselskab har fratrukket de omkostninger de mener at have krav på!
Hvad vil du gøre efter de 70..?
- At tegne en ny forsikring er til den tid uden tvivl umulig, men lykkedes det vil præmien sikkert også være så høj, at du næppe kan betale den af det folkepensions-grundbeløb du vil få udbetalt som 65-årig...
- men de bedste ønsker skal herfra lyde...

NB.: C.P. er ikke noget andet selskab, men en selskabsbetegnelse, akkurat som man bruger Aps, A/S, I/S osv... - men din kone har ret, den thailandske partner er styrtende rig, ikke mindst fordi han ejer eller har interesser i mange af thailands privathospitaler...

buster40
bangkoknielsen skrev:
Buster! - Jeg håber da sandeligt også, at du vil leve rigtigt, rigtigt længe - men du må da kunne indse, at når du fylder 70 år, så har du ikke længere en forsikring, men i bedste fald en lille slat penge, når dit forsikringsselskab har fratrukket de omkostninger de mener at have krav på!
Hvad vil du gøre efter de 70..?
- At tegne en ny forsikring er til den tid uden tvivl umulig, men lykkedes det vil præmien sikkert også være så høj, at du næppe kan betale den af det folkepensions-grundbeløb du vil få udbetalt som 65-årig...
- men de bedste ønsker skal herfra lyde...

NB.: C.P. er ikke noget andet selskab, men en selskabsbetegnelse, akkurat som man bruger Aps, A/S, I/S osv... - men din kone har ret, den thailandske partner er styrtende rig, ikke mindst fordi han ejer eller har interesser i mange af thailands privathospitaler...

Det er da muligt at du syntes at 1mill Thb er en lille slat penge, men det er det ikke for os, og da slet ikke når
vi er i den alder, og der ud over kan jeg lave en forsikring hos dem som fornyes hvert år jeg husker ikke prisen
men den var ikke voldsom i forhold til den anden, men det må jeg jo se på til den tid, men jeg tror i hvertifælde godt jeg kan få et par ønsker opfyldt med 1mill THB rol

Der ud over trode jeg også at CP. var en forkortelse for et eller andet lige som aps og lignene men det er et firma siger min kone og det heder (jeg står ikke inde for oversættelsen til engelsk) Cruajarern Pohkapan companay.
Venlig hilsen
Boonta

Wittaya
Du kan evt. proeve at kontakte :

Thai Health Insurance Co. Ltd
02 642 3100
Website : [url]www.thaihealth.co.th[/url]

Det er der jeg er forsikret, jeg har haft brug for dem et par gange og der har ikke vaeret problemer.
Med venlig hilsen Wittaya.

Wittaya
Maa lige paapege, jeg er 48. jeg giver ca. 20 K. baht om aaret, men er ogsaa kun daekket op til ca. smaa 400.000 baht...
Med venlig hilsen Wittaya.

bentmj
Jeg har heldigvis endnu 10 år før jeg bliver folkepensionist og må leve af grundbeløbet + ca. 1000 kr fra atp og supp, men til den tid bliver der sikkert ikke råd til meget sjov og ballade, men jeg går jo og håber lidt på at reglerne til den tid er ændret, men satser dog ikke på det og vi vil derfor spare så meget som muligt op i banken inden den tid kommer så vi kan få en nogenlunde god alderdom uden sygdom forhåbentligt, og når jeg så bliver meget gammel og Buddha trækker mit nummer skal jeg bare lade være med at vågne en morgen.

Bupa siger jeg kan være helbredsforsikret hos dem resten af livet, men jeg har nu 4 gange bedt om en tabel på prisen for 65-70, 70-75 år osv. uden held og vil forsøge igen i dag.
Prisen er jo afgørende for fattigrøve som mig, og er den for dyr for grundbeløbet må jeg jo selv betale ved sygdom.

En dejlig morgen her i Surin, dejligt varmt og tørvejr efter en meget regnfuld nat.
Noi siger vi skal ud på banen og excersise her i formiddag, så jeg må jo nok i de frække stramme bukser og de smarte sportssko og motionere lidt. Ingen is, kager, eller singha bagefter, det er nu ikke let at være mig, jeg håber i føler med mig.
I må alle have en god dag.
Mvh. Bent.

basse50
He He Bentmj !. Ja godt du har noget humor, selvom man er lidt rund, ja du skrev jo selv!!!. Tak herfra at vi stadig hører hvad der sker i den thailandske forsikrings verden, til gavn for dig selv, samt os andre herude, hvilket nok mange af os skal igennem på et tidspunkt hvis/når vi flytter derud. God dag til alleWink

bentmj
Ja Basse50, humør er en god og vigtig ting at have, det kan hjælpe meget i de sure stunder.

Jojo, vel er jeg rund, men også ret atletisk. En lækker lille sag siger Noi, men det er selvfølgelig også længe siden hun fik testen øjnene. Nej hun er skam ikke både blind og døv.

Spring til debat: