Se indlæg|
Nogen der skal til Pattaya i uge 38?
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 17/08-2011 20:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
rinpoche - du må meget undskylde, men er du ikke lidt for naiv nu? Du tror da ikke for alvor på at en redaktør i Danmark vil sende en journalist og et kamerahold en uge til Pattaya med alt betalt fordi journalisten synes "det kunne være rart at finde ud af hvordan der er at bo"? Prøv engang at kaste et blik på eyeworks hjemmeside http://www.eyewor.../catalogue Et hurtigt kig fortæller vist alt om hvilken slags film og TV-udsendelser de normalt laver. Og så mener du at de nu pludselig skulle lave noget seriøst om danske tilflyttere i Thailand? Jeg mener ikke at der er tale om at jeg (og andre herinde) er forudindtaget. Tværtimod synes jeg at der er tale om dyrekøbte erfaringer med flere andre journalister der har henvendt sig her på siden med en fuldstændig identisk forespørgsel. mvh. filihankat |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 17/08-2011 20:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Rin skriver: Personligt ville jeg da sætte pris på, at høre/læse/se danskere, der har fundet en god tilværelse i Thailand, også i Jomtien. Det er da godt nyhedsstof. Jeg kender adskillige, der har en god karriere, lykkeligt thai gifte og har formået at få tingene til at hænge sammen, selvom de er så meget på udebane. Flere af dem taler thai på et særdeles højt niveau, og det er da en fornøjelse at være vidne til. Danskere der begår sig såre vel i Thailand, er vel-integrerede og behersker sprog og skikke, og som kan belære os andre. Og også de, der måske ikke har nået disse højder, men stadig har en god tilværelse i Thailand. Hvis dette ikke er godt nyhedsstof, så ved jeg ikke hvad der ellers kræves. og hvornår tror du så der kommer sådan en udsendelse ?? Aldrig, for det gider ingen se, hvis et pogram ikke handler om druk intriger sex og andet plat, ja så sælger det bare ikke. Det ses jo også tydeligt på alle de platte reality programmer, den ene værre som den anden..det sælger. jeg er kommet i Jomtien/ Pattaya i over 30 år og har set folk der er kommet dertil som sømand og spillet guitar på barene for at overleve, og som i dag har tjent rigtig mange millioner, men hvem fanden gider at høre/se om det......INGEN jeg har hørt og set mange Jornalister der er kommet til Pattaya med gode intensioner, men hvad er der kommet ud af det,...altid det samme En Journalist på golfbanen.....det har jeg ved gud aldrig set da.. iøvrigt rejser jeg i uge 38 og bliver til marts 2012. Deltage, gu vil jeg da ej lung |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/08-2011 20:12
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Godt skrevet rinpoche. Jeg kan heller ikke se, hvorfor folk himler sådan op. Der kommer en enkel forespørgsel, og straks bliver journalisten skudt alle mulige motiver i skoene. Man kan jo så spørge sig selv om, hvorfor nogle medlemmer reagere så voldsomt. Er det fordi de er bange for at fordommene bliver bekræftet? Men så kan man jo spørge sig selv om det kun er fordomme? Jeg mener jo så ikke, at det kun er fordomme. Pattaya er ligeså meget expacts, som lever deres rolige og dejige hverdagsliv. jo også pige- og luderbarer, det kan man jo ikke komme udenom. Er det en fordom? Hvis nu vedkommende som de eventuel får fat i til at rejse derned, tager derned for at tage på sexferie, og fortæller at han har bollet med så og så mange, fortæller at man ikke kan stole på pigerne osv., mens han halvfuld, halvnøgen og halvfed sidder på en pigebar, med den yngste chick på skødet, så er det vel også en del af virkeligheden. Men han er da en idiot, at udstille sig selv sådan, men det er vel ret normalt at når rejsende kommer syd for Gudenåen, hænger de hovedet under armen. Simpelt glemmer hvordan deres udsvævende opførsel bliver opfattet i det kristne nord, specielt når det bliver vist for hele den danske befolkning. Men jeg kan da ikke se, at det er vores problem. Hvis jeg var journalisten, ville jeg da tænke, nå de der medlemmer, må da føle sig stødt, føler de sig truffet, siden de reagerer så voldsomt, uden de ved hvad programmet går ud på, og tænke hvad er de så stødt over og hvorfor mon det? Derefter ville jeg måske koncentrere mig om det. PS mine kommentarer er først og fremmest en reaktion på de første kommentarer hvor ord som uforskammet og usmageligt blev brugt. Da tænker jeg bare i mit stille sind, hvorfor reagere så voldsomt? Redigeret af natty d. 17/08-2011 20:39 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/08-2011 20:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
lung skrev: iøvrigt rejser jeg i uge 38 og bliver til marts 2012. Deltage, gu vil jeg da ej lung Fair nok, Lung. Men hav en rigtig god tur ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 17/08-2011 21:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Kender en del der skal der skal også selv men deltage i noget en junalist skal lave aldrig.Har set flere gange hvordan junalister behandler folk og det dejlige land på både tv og i aviser.De kan da bare rejse dertil og lave et program som de nok skal omfulere på en skidt måde.Vil ikke engang snakke med en Dansk junalist der hvis man mødte dem i Thailand. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/08-2011 21:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
lung skrev: Rin skriver: Personligt ville jeg da sætte pris på, at høre/læse/se danskere, der har fundet en god tilværelse i Thailand, også i Jomtien. Det er da godt nyhedsstof. Jeg kender adskillige, der har en god karriere, lykkeligt thai gifte og har formået at få tingene til at hænge sammen, selvom de er så meget på udebane. Flere af dem taler thai på et særdeles højt niveau, og det er da en fornøjelse at være vidne til. Danskere der begår sig såre vel i Thailand, er vel-integrerede og behersker sprog og skikke, og som kan belære os andre. Og også de, der måske ikke har nået disse højder, men stadig har en god tilværelse i Thailand. Hvis dette ikke er godt nyhedsstof, så ved jeg ikke hvad der ellers kræves. og hvornår tror du så der kommer sådan en udsendelse ?? Aldrig, for det gider ingen se, hvis et pogram ikke handler om druk intriger sex og andet plat, ja så sælger det bare ikke. Det ses jo også tydeligt på alle de platte reality programmer, den ene værre som den anden..det sælger. jeg er kommet i Jomtien/ Pattaya i over 30 år og har set folk der er kommet dertil som sømand og spillet guitar på barene for at overleve, og som i dag har tjent rigtig mange millioner, men hvem fanden gider at høre/se om det......INGEN jeg har hørt og set mange Jornalister der er kommet til Pattaya med gode intensioner, men hvad er der kommet ud af det,...altid det samme En Journalist på golfbanen.....det har jeg ved gud aldrig set da.. iøvrigt rejser jeg i uge 38 og bliver til marts 2012. Deltage, gu vil jeg da ej lung HØRT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det er lige nøjagtig sandheden....hvor mange af de "Thailands programmer" der indtil videre har været sendt er lødige og sobre INGEN |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 17/08-2011 22:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
go,e gamle pattaya den kan få folk til tasterne![]() |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 17/08-2011 22:27
|
læg iøvrigt også mærke til at der søges efter MÆND....hvis det er et sobert pogram om delvis fastboende og danskerkoloni hvorfor kan kvinder så ikke bruges ??? næ du, mænd..nu skal det igen handle om øl og billig fisse og tak Rin, glæder mig til at komme ud og fræse rundt... lung Redigeret af lung d. 17/08-2011 22:33 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/08-2011 22:39
|
SinghaLover skrev: HØRT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det er lige nøjagtig sandheden....hvor mange af de "Thailands programmer" der indtil videre har været sendt er lødige og sobre INGEN jeg synes da at Fra Thailand til Thy var ganske lødigt og sobert, som uden fordomme fortalte om en virkelighed, selvom det for det meste selvfølgelig foregik i Danmark. Hvor mange "Thailands programmer" lavet af danskere er det egentlig som har været sendt? Ja jeg spørger bare. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/08-2011 22:43
|
lung skrev: glæder mig til at komme ud og fræse rundt... lung Fræse rundt på hvad og/eller med hvad og hvem? Redigeret af natty d. 17/08-2011 22:48 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 17/08-2011 23:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
journalisten skrev: Til program på TV2 søges mænd, der rejser til Jomtien-området i uge 38. Vi vil skulle følge dig i din rejse fra Danmark til Thailand og en smule under dit ophold i Thailand. Programmet studerer den store mængde danskere, som bor i Thailand og de mange danskere, der tager der til hvert år. For mere info skriv til eller ring 29616375. Det er jo så logik for perlehøns, at de allerede har fundet familier, kvinder til programmet allerede, siden de kun søger mænd :-) eller kan de vel ikke beskrive mangfoldigheden dernede. Og måske de har valgt dette område for selv at kunne komme på 'daseferie' ved stranden. Men måske man ser dem på golfbanerne dernede i uge 38 ( men sikkert kun hvis de selv spiller) Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 18/08-2011 00:26
|
sådan Natty.. uden for tråd godt nok... http://www.flickr...@N04/show/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/08-2011 07:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Egentlig utroligt hurtigt denne interessante tråd døde hen. Jeg giver Rin ret i hans indspark, men siger så samtidig som Natty: Aldrig mere! Mit interview med journalisten fra Danmarks Radio tog små 4 timer, vi var hele vejen rundt om mit liv og min indgang til Thailand og livet med en thai, der blev stillet mange gode spørgsmål og det er blev sendt havde jeg intet at klage på, der blev brugt sølle 10 minutter at min historie og undrede mig så, da oplægget til de tre udsendelser var at møde mennesker som mig, mens det endte op med at man hørte om flæskestegsspisende danskere juleaften på Jomtien, 2 unge sønner der fortale at deres far købte damer til dem ogmere af samme skuffe. Mit gæt er, at da journalisten kom hjem med alle de historier og redaktionschefen hørte alle de liderlige versioner så valgte han dem, ud fra egne drømme. På samme måde er det gået gang på gang med journalister fra diverse blade. EB sender unge mennesker her ud, de falder i svime over alle de lækre damer og den billige sprut, når aldrig længere en til den ene bar og skriver så deres historie ud fra det de har hørt i baren og det er vel der alle de frustrerede kommentarer dukker op, for det er fra det miljø historierne kommer og disse barstols-entusiaster føler sig udleverede. Os der lever et stille, harmonisk liv er der sku ingen der gider høre om. Når man læser trådstarterens indlæg kan man så undre sig over hvorfra hun har fået interesse for lige det sted på Jomtien. Alle ved sku da, at er der noget sted de fastboende ikke kommer så er det da der, måske nogle få stykker. Det er da ikke der man henter oplysninger om de gode liv i Thailand ud over drukhistorierne. Men nu er det en kvindelig journalist så måske kan hun få en anden indgangsvinkel, men ærlig talt jeg tvivler! Skal lige fortælle den om besøget af en journalist fra Euroman, en dejlig positiv gut som skrievr nogle gode historier og med interesse i at høre de gode historier. Han skrev tre artikler og alle endte op i besøg på diverse barer, hans to fotografer som skulle komme og tage billeder, ringede med 8 dages forsinkelse, og jeg bad dem om at holde sig væk, deres fotoreportage var blev så fra den bar de frekventerede og en af pigerne de have købt. Det var det hans redaktør ville have, ikke de gode historier, sådan er den journalistiske verden skruet sammen og det er det publikun vil have, alle de andre køber jo FamilieJournalen eller Hjemmet eller ser Soap. Skeptikeren |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 20/08-2011 07:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hvad er det dog som er saa interessant ved at en ex. dansk mand bor i Thailand med sin thaikone...Det er mig en gaade... Verden er efterhaanden blevet saa lille, jeg kunne forstaa hvis vi skrev en del aartier back........ Os der lever her, lever vel ikke saa meget anderledes end hr. og fru. Jensen i Danmark.........altsaa bortset fra at vi har en smukkere og mere forstaaende kone.. ![]() Nae de vil have oel fisse og thai musik paa krogen................. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 20/08-2011 09:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Jeg forstår fuldt ud folks reaktion på journalister,der laver den slags-men jeg må sige-og der skal så lige siges, at denne pige/kvinde,jeg var udsat for,var kun elev og skulle bruge noget til en opgave til eksamen. Det foregik over Skype-med megen snak og hygge-og hun skrev tilbage og gav mig en kopi af hendes eksamens opgave-og spurgte, om det var ok. Dernaest skrev hun lykkeligt, at hun fik 12 i karakter for den. Det var forresten herinde, hun spurgte efter haelp til opgaven. Så sådan kan det også gå og man kan jo så håbe, at når hun er udlaert og kommer på job,at hun stadig kan få lov til, at gøre et så sobert stykke arbejde. |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 20/08-2011 09:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
NoiNarak. Det var fint at hjaelpe en pige med en opgave, det ville jeg saamaend ogsaa have gjort, men at have et kamerahold i nakken og filme min goeren og laden der siger jeg fra.... PS. Tak for din PB.. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 20/08-2011 10:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Wittaya skrev: NoiNarak. Det var fint at hjaelpe en pige med en opgave, det ville jeg saamaend ogsaa have gjort, men at have et kamerahold i nakken og filme min goeren og laden der siger jeg fra.... PS. Tak for din PB.. Ja, men det er vi da helt enige i-det ville jeg heller ikke bryde mig om-og selvom man hjaelper sådan en pige,så ved vi jo alle, at det er redaktøren der bestemmer,når engang hun får job og så må hun vel lave det han forlanger,eller undvaere job. |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 20/08-2011 10:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 213 |
Hej lung. Lidt uden for tråden og alligevel ikke , forstår du glæder dig til din tur , med dine billeder : http://www.flickr... Forstår jeg hvorfor , det ser da bare godt ud , god tur og pas på aberne ![]() |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 20/08-2011 15:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Problemet er, at det er TV2. DR er langt mere lødige - har set en del programmer og hørt de podcasts, som de har lavet. TV2 har sendt et åndssvagt program "Thailand på røven" eller sådan noget med en engelsk Turist Politibetjent. TV2 søger SENSATIONEN - og er der ikke nogen, så opfinder de den selv (Triple A): "Vi overtager fucking Sjælland og København," udtalte et hårdkogt medlem af indvandrerbanden Triple A og viftede med et gevær i TV2 Nyhederne den 17. juli. Studieværten præsenterede historien: "Indvandrerbander ruster sig lige nu til krig med andre om magt og penge - og de er stærkt bevæbnede og frygtløse. TV2 har fulgt banderne og kan her vise sider af en underverden, der ikke skyr nogen midler." - Sagen er bare, at indslagets voldelige billedside ikke afbilder bandevold, men stammer fra et råbånd til en musikvideo, og at udtalelser fra "bande-medlemmer" om at overtage Sjælland er ment som reklame for et tøjmærke! Aldrig TV2! |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 20/08-2011 15:21
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jeps tv 2 er totalt ødelagt efter ham se og hør manden henrik Q er kommet til. Det er sensations stof evigt og altid, men det skal jo sælge
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.