Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad hedder Bangkok på Thai ?
Robert Kronberg
888 skrev:
Robert Kronberg skrev:
Men det bidrager næppe til en afklaring, når folk blot siger, at jeg ikke kan Thai.

Hilsen, Robert

Kan du da det?
Hvis ja, hvor meget mener du så, at du kan???

Ja, ja, ja, men dit spørgsmål minder mig om en gang, da jeg var til eksamen i filosofi på universitet.

Jeg er ikke god til tysk, faktisk hader jeg tysk, og teksten var på tysk, men jeg havde helt fat i, hvad der stod, da jeg kunne den udenad.

Nuvel, censor, der var tidligere tysklærer, begyndte at fatte mistanke til, at jeg ikke var supermester i tysk.

Da jeg var helt nede i knæene i forhold til alle hans grammatiske spørgsmål, spurgte jeg, om jeg igen var til eksamen i tysk, hvilket jeg mente allerede var overstået på HF/gymnasie-niveau.

Nej, svarede han, og så kom fokus tilbage til teksten, og jeg bestod.

Samme i denne tråd - der blev spurgt om, hvad Bangkok hedder på Thai, og så kom jeg med et forsigtigt udkast til, hvad Bangkoks navn kan oversættes til på dansk.

Det synes jeg er en spændende diskussion, og nu er jeg kommet med mit beskedne bidrag, men ingen har endnu kommenteret min oversættelse med konkrete med- eller modargumenter.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
888
Altså kan man udlede af din lange udenomssnak, at du ikke taler thai, ikke sandt?
888

Spring til debat: