Se indlæg|
Bar i Thailand ?
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 20/11-2005 15:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
clydehaumann skrev: Mr. M En tabian ban er ikke noget man faar det er noget man ansoeger om og hvad jeg har eller ikke har ser jeg som et meget privat anliggende. Clyde Tak for et klart svar ![]() |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 20/11-2005 17:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
hold da op clyde, har du fået noget som du ikke må have?? skam dig, nu er du jo lige så kriminel som MisterM, det viser sig snart at jeg som hårndværker er den eneste lovlydige verdensborger. jager |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 20/11-2005 17:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hov hov du glemte mig![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/11-2005 07:00
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Mister M Saa var det maaske interessant om du fortalte hvad du staar som i denTabianbahn... Er det... lougbahn Mister M eller noget andet Ja ja jeg ved godt det staar paa Thai, men du kan sikkert finde en der kan laese det for dig. Jager og Rolan .. pas nu paa glorien ik ![]() Le-si |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/11-2005 11:19
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
hold da op clyde, har du fået noget som du ikke må have?? skam dig, nu er du jo lige så kriminel som MisterM, det viser sig snart at jeg som hårndværker er den eneste lovlydige verdensborger. ???????????????????????????????????????????????????????????????????? Fatter ikke indlaeget, forklar venligst. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 21/11-2005 12:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg vil indlede med at understrege at jeg ikke har nogen person erfaring med at drive en virksom i Thailand!![]() ![]() Jeg har dog gjort mig del tanker omkring emnet og min kaerste driver en mindre forretning i Bangkok. Et par af mine venner har haft en "natklub" en "resturant" en "carwash" (det er lukket igen efter korte perioder) og nu har de planer om at aabne en "cafe"! En mine venner driver en meget lille cafe. ![]() Personligt ville jeg ikke aabne en forrettning der har noget som helst med alkahol og cigaretter at goere! Et er det Thailandske skattevaesen! Men to er politet og mafiaen som kontrollere markedet haardhaendet! Saa laange man er thai, saa kan man goere meget uden at myndighederne blander sig og saa laenge forretningen ikke giver en stoerre indkomst, saa kan en Thai ogsaa faa fred for de to oevrige elementer. Men hvis der kommer fart paa omsaetningen, saa sker der pludselig en hel masse! ! og hvis man ikke SOS (Slipper Slanterne Omgaaende) Saa kan problemerne i den sidste ende koste en livet!![]() Hvordan det fungere for farangs ved jeg ikke! men jeg ved at Thai kan slippe for moms, hvis indtaegten er tilstraekkelig lav (svarende til dansk momsregsistreing) men saa maa de heller ikke anfoere de 7 % vat paa kviteringerne. Da der jo ikke findes en bistandshjaelp eller understoettelse svarende til det vi kender i Danamrk. Saa er det at tjene bare et par faa hundrede baht om dagen nok til at faa en thailaender til at starte en bod eller lign. De thai som vi kender er rimeligt afklaret med, at de nok ikke faar den store indkomst, men de arbejder ogsaa kun i det om fang de gider! f.eks burde de vaere i butikken kl 8.00 men den er ofte efter kl 10.00 foer de moeder ind! Dagen gaar ofte med at smaa sove eller se tv......... De lukker tidligt hvis det regner osv......... Men de har heller ikke de samme udgifter som vi har i vores livsstil....... Der skal bare vaere til det mest noedvendige, saa de kan klare dagen og vejen og er man saa heldig at man har en farang vennekredsen, saa falder nok lidt ekstra i ny nae! ![]() ![]() ![]() Personligt har jeg ikke nogen lyst til starte virksomhed i Thailand! Vi har nok i kaerstens forretning. Min kaerste har 3 ansatte og arbejder naesten 12 timere dagligt, 6 dage om ugen og har en indkomst der ligger i den hoejste ende af middelklassen i thailand, Hvilket ikke er skidt men det heller ikke uden store personlige omkostninger. ![]() ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 21/11-2005 13:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
le-si skrev: Hej Mister M Saa var det maaske interessant om du fortalte hvad du staar som i denTabianbahn... Er det... lougbahn Mister M eller noget andet Ja ja jeg ved godt det staar paa Thai, men du kan sikkert finde en der kan laese det for dig. Jager og Rolan .. pas nu paa glorien ik ![]() Le-si Jeg ved godt hvad der staar i min Tabian Ban ![]() Men undervurder ikke Politiet/Immigrations myndighederne i Thailand Foer i tiden kunne man tage til et andet distrikt og koebe forskellige ting ![]() I dag har de et computersystem som fortaeller alt om dig fra du chekker ind i lufthavnen og alle distrikterne kan let chekke dine papierer Hvis der er noget galt er myndighederne meget agresive og fanger dig![]() Turister som kommer til Thailand er ikke under samme kontrol med mindre de kommer i politiets soegelys ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/11-2005 14:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Et virksomhed skal ikke momsregistreres, hvis den omsætter for mindre end 1.800.000 om året (erlige steget fra 1.2). Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/11-2005 14:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Mister M Jeg taenkte nok det var fiske historien om igen... Men skidt med det bare der ikke er for mange uerfarne der tror paa det. Jeg ved godt du tidligere har skrevet at ... overdrivelse .. fremmer forstaaelsen, men det er vi ikke helt enige om. Som jeg skrev saa aabner jeg selv 5 forretninger paa et eller andet tidspunkt naar jeg faar dem faerdige og jeg ville da vaere himmel henrygt hvis de hver kunne give 10.000 thb om dagen.. Men hvis de kommer til at give det til sammen saa er jeg ogsaa meget tilfreds. ha ha taenk sig 300.000 pr mdr minus x 12.. hu ha vi skulle have det sjovt saa. Saa vil jeg have en mercedes igen. og proev saa lige at taenke tanken x 5 hi hi saa vil jeg sgu have 2 mercedeser er du tosset mand det er 18 mill om aaret. Thabianbahn det er stort set rigtig som Clyde skriver der er saa bare 2 titler at vaelge imellem.. Den som vi standard faar... Lougbahn.. Praecis som jeg er lougbahn her i Khoktum... indbygger / beboer. Og saa er der.... djaubahn.. det er kongen i huset ![]() Der skal vaere en djaubahn for alle huse og der kan kun vaere en, alle andre er lougbahn.. Djaubahn skal og kan bestemme hvem der flytter ind og ud af huset, kan bestille el - vand - tlf osv. Og da vores gode ven Mister M bor til leje saa er du jo loughbahn og saa beror det paa manglende viden at du syntes det var en utrolig stor og fin gestus at familien gav dig mulighed for den gule Tabianbahn... Alt andet ville da vaere underligt eftersom de lejer huset ud til dig. De skal sgu, det er ikke en gave de giver dig. ok ikke noedvendigvis Tabianbahn for det er Thetsabahn, men for at du kan faa tabianbahn eller adresse attest skal djaubahn for huset give tilladelse til det. Hvordan reglerne helt konkret er for om vi kan vaere Djaubahn eller have en Thabianbahn, jeg aner det ikke for jeg har ikke kunnet finde nogen der kan svare paa det. Ja Mister M jeg er ind imellem efter dig, men noget af det du skriver indbyder jo til det... ![]() Emigration / politi / tage til et andet distrikt og handle, det kraever da vist en forklaring, for jeg fattede den altsaa ik. Jeg har saa faaet en forklaring paa det med Pepsi skiltene... Der er skat paa reklame skilte.. jo stoerre desto dyrere i skat. Men den betaler Pepsi hvis man reklamerer for dem og stiller en af deres koeleskabe op. Og rigtigt som Jorn skriver.. hvis man begynder at saelge spiritus faar man besoeg af Politiet / mafian, men det er ofte en og samme instans. Men det ved jeg ogsaa en del mere om naar jeg kommer saa vidt at jeg aabner.. Og ja Thaierne slipper nok generelt nemmere fra diverse, men vi kan godt tilkaempe os en position i et lokal samfund her ude, saa det kun er den tralse visa vi skal boevle med. mvh Le-si |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/11-2005 18:44
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Den kunne godt misforstaas, som jeg fik det skrevet. Den som vi standard faar... Lougbahn.. Praecis som jeg er lougbahn her i Khoktum... indbygger / beboer. Alle er lougbahn i den Tambon hvor vi staar registreret. Ordet gaar saa bare igen vedr. husregistrerings bogen ( Tabianbahn ) Jeg har saa 2 forskellige adr. ( lejet jord ) jorden er for saa vidt lige gyldig da det er en hus-registrerings bog. Og se saa bliver det sjov, for jeg kan kun staa som djaubahn paa den ene adresse, selvom jeg saa alene boede de 2 steder paa skift og ejer husene. Foerst ville de nu slet ikke hoere tale om at jeg skulle staa som djaubahn, da jeg jo havde en gul Tabianbahn.. Om det er fordi thetsabahn ved ligesaa lidt om det som mig.. ja det er nok ikke umulig. Men jeg fik min vilje og staar som djaubahn for den ene, selvom det tog lidt tid at overbevise hende om det..![]() Le-si Men nu vil jeg finde dynen, yes det er blevet vinter her, sidste nat var vi nede paa 17c. det er lige foer man skal have gang i elradiatoren ![]() |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 21/11-2005 21:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
hold da op clyde du har været væk længe, du er begyndt at tænke som en thai, engang imellem skal du bare læse og trække på smilebåndet. jager |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 22/11-2005 02:50
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Gad vide om f.eks Nayok - Gamnan og Poyabahn ogsaa er lougbahn. er der nogen der har et bud paa det.. le-si |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 22/11-2005 06:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
le-si skrev: Men nu vil jeg finde dynen, yes det er blevet vinter her, sidste nat var vi nede paa 17c. det er lige foer man skal have gang i elradiatoren ![]() Hej Le-si Her er det ogsaa blevet koldt Du maa gerne vaere efter mig og du bringer jo ting op som jeg ikke har taenkt paa foer og jeg vil da gerne laere lidt mere ![]() Som naevnt fylder jeg 65, er ikke gift og blev anbefalet kun at leje et hus for saa var jeg mere fri Jeg er faldet godt til her blandt thaierne Her er ikke mange barer eller discoteker. Desuden er musikken for hoej til mig Her er ikke mange faranger men vi moedes da af og til i BigC hvor vi kan faa en kop kaffe eller en beer Chang (11-14) ![]() Foedelsdage og jul fejre vi gerne privat hos hinanden. Som naevnt er det bedst hvis man har noget at staa op til om morgenen ogsaa her i Thailand Og thaierne er flinke til at tage mig med og ofte kan jeg give en haand med Hvis nogen for 5 aar siden havde fortalt mig at jeg en dag ville staa paa week-end market i Bangkok og saelge gardiner og andre smaa ting og resten af ugen at koere rundt, tage maal og hjaelpe til med at haenge gardiner op havde jeg skreget af grin Men tempoet i Bankok er hoejt (undtagen trafikken i myldertiden men det giver god oevelse i at koerer bil i Thailand) ![]() Livet er lettere i Ubon og jeg valgte at bo her hvilket jeg ikke har fortrudt Efter informationer fra Danmark om at de ville sende aeldre handikapede her til Isaan, oprettede jeg saa et rejse bureau for at blive registreret Men da mit forventede grundlag i Danmark faldt vaek valgte jeg at lukke firmaet Samtidig havde jeg aabnet en lille restaurant (under mesterskaberne i fodboldt sidste aar) Thaierne elsker at se fodboldt men kampene bliver herude vist fra 02:00 - 03:30 saa det var en meget lang arbejdsdag for mig. Jeg havde tilladelse til at saelge Oel, soda, whisky og cigaretter der var haengt op ved doeren saa jeg havde ingen problemer med politiet Foerste aften glaemte jeg at slukke lysene udenfor kl 24:00 Politiet kom stille og roligt og bad mig om at huske at slukke lysene udenfor kl 24:00 Som de siger herude: Saa har vi laert det ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/11-2005 08:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hej MM Man skal laere so laenge man lever isaer hvis man som os bo her. ![]() Jeg har aldrig rigtig kunnre se noget i at skulle aaben noget her det skylde nok at jeg ikke har haft det store behove eller at jeg har se for galt det kan gaar
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 22/11-2005 19:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
den eneste måde man kan score kassen ved at ha en bar i thailand, er at sælge den til en der er dummere end en selv. |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 22/11-2005 19:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
for nu ikke at komme helt væk fra spørgsmålet, så mener jeg at den eneste måde at lave penge ved at ha en bar i thailand, det er at sælge den til en der er dummere end en selv. |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 23/11-2005 04:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Ja men dog Noidam! Det er jo det hele kapitalismen byggger paa!![]() Nu ved jeg jo ikke hvilke 5 forretninger det er le-si har gang i at aabne? ![]() Men det var jo nogle flotte regnskabstal der blev lagt op. 10,000.- bath om dagen! jeg formoder at det netto overskuddet? Jeg vil da gerne hoere lidt mere om dit projekt le-si? det lyder spaendende. ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 23/11-2005 04:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
P.s Jeg sidder i Bangkok og jeg har lige vaeret noed til at tage fleesen paa (26 grader her til morgen!) tempersturen har officiaelt vaeret nede paa 27 grader, den faldt fra ca 32 paa mindre end et doegn!! til gengaeld er det holdt med regne! Der er problember nede paa Koh tao hvor ca 500 hundrede turister er strandet i monsuen. de lokale kan ikke sejle p.ga. 3-5 meter hoejeboelger og regeringen har nu rekviret et kaempeskib, der kan tage 245 passagere, men det kan ogssa kun sejle naar vejret tillader det. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 24/11-2005 18:40
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa jorn. Laeser du kun lidt af indlaeggene. Mister M skrev.... Man kan let tjene 10-20.000 Thb paa en weekend Det samme andre steder i Thailand... Og det ville jeg da ogsaa gerne laere lidt om ![]() Men jeg er bange for at det bliver ved droemmeriet.. Le-si |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 24/11-2005 19:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Le-si skrev: ha ha taenk sig 300.000 pr mdr minus x 12.. hu ha vi skulle have det sjovt saa. Saa vil jeg have en mercedes igen. og proev saa lige at taenke tanken x 5 hi hi saa vil jeg sgu have 2 mercedeser er du tosset mand det er 18 mill om aaret. Ja le-si, taeld dine mercedeser igen ![]() Jeg kan ikke tage dig alvorlig mere ![]() Dine regnskaber er fine hvornaar har du samlet 100 mercedeser![]() Du er fuld af plat men ok der er saa mange her i Thailand ![]() Lev du vidre i din droemme
Redigeret af MisterM d. 24/11-2005 19:45 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















Hvis der er noget galt er myndighederne meget agresive og fanger dig
Samtidig havde jeg aabnet en lille restaurant (under mesterskaberne i fodboldt sidste aar) Thaierne elsker at se fodboldt men kampene bliver herude vist fra 02:00 - 03:30 saa det var en meget lang arbejdsdag for mig.
Jeg havde tilladelse til at saelge Oel, soda, whisky og cigaretter der var haengt op ved doeren saa jeg havde ingen problemer med politiet