Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Taxa
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/09-2011 20:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Kim Ludvigsen skrev: godt jeg ikke skal spise med dig ha ha
rinpoche skrev: Dit eksempel på sodavand er jo ekstremt ![]() Hvad jeg blot siger er dette, er der ikke en bagatelgrænse? Selvfølgelig er der det. Det sker, at jeg blot accepterer i stil med det, Robert Kronberg skrev tidligere. At man ikke gider/orker. Men reelt er det jo ikke prisen, men det at man bliver snydt, der betyder noget. I eksemplet med taxi fra lufthavnen er det for øvrigt ikke pebernødder. Hvis den reelle pris er 450 baht og man betaler 600-700 baht, så betaler man mellem 30 procent og 55 procent i overpris (og det af en pris der i forvejen er kunstig høj). Besparelsen er næsten på højde med mit daglige madbudget. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/09-2011 20:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
fckguld skrev: Kim Ludvigsen skrev:Besparelsen er næsten på højde med mit daglige madbudget. godt jeg ikke skal spise med dig ha haJeg kan godt lide simpel mad, som fx khao pad gai, og det koster typisk under 100 baht inklusive en sodavand. 160 baht, når det går vildt for sig. Og det er selvfølgelig endnu billigere andre steder end Patong. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 14/09-2011 23:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Ja det kan hurtigt løbe op: Det meste jeg har givet for en tur fra lufthavnen til Patong er 1700 Bath!! ![]() Havde boet på samme hotel et par gange og blev som regel hentet af værten eller hans kone og det tog de normalt ikke noget for Så jeg havde aftalt at de skulle hente mig igen, men da jeg kom ud fra lufthavnen blev jeg modtaget af min kæreste fra sidst, og jeg troede så hun var kørt derud sammen med værten. Nej, hun ville såmænd overraske mig og havde fået en veninde til at køre sig derud. Hvilket jo også var en behagelig overraskelse. ![]() Inden vi kunne køre hjem til hotellet, måtte jeg jo så lige finde min bestilte chauffør og forklare at jeg havde et lift. På hotellet fik jeg så at vide at jeg ville blive noteret for turen, nu de havde kørt forgæves 700,- Næste dag spurgte kæresten så om ikke jeg synes hendes veninde der havde kørt hende kunne få en skilling: Jo, selvfølgelig, hvor meget? 1000 Bath! Okay! Blev så paf at jeg bare stak hende de 1000 bath ![]() Så, jo det kan godt betale sig at have styr på prisen inden turen! ![]() Dalton |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/09-2011 23:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Selvfølgelig er der en bagatelgrænse, men hvis man føler at man bliver pisset op og ned af ryggen, når man kender priserne i resten af Thailand, så hold jeg væk fra Phuket. Derfor forstår jeg også godt at charterturister som kun kender til Phuket blot betaler, for de ved ikke bedre, men for os andre erfarne Thailand farere er Phuket et rip-off. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 15/09-2011 04:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
sådan er der på turiststederne, var på fanø i sommer, hos bagren der kostede et rundstykke 8 kr. hjemme kostede de 5,50. kr.så det med sådanne steder er dyre, gælder over hele verden, osse thailand![]() |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 16/09-2011 09:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
De priser de kører med i Puket er ikke de samme som alle mulige steder i verden, hvis man sammenligner turist steder og ikke turiststeder i de forskellige lande. For 7 år siden var jeg på puket, og vi kørte i en tuk tuk, som jeg så mange gange havde gjort det i Songkhla, og jeg var vant til at betale 10 til 20 Baht, for den samme strækning, men denne tuk tuk i Puket forlangte 200 baht og jeg sagde til ham at det måtte være en joke, men det var det ikke, jeg syntes at 50 baht var rigeligt, men så pludselig stod de begge ud af bilen og sagde at de ville have mere, så jeg gav dem 100 baht, men det var kun få minutters køretur, jeg fik faktisk et shok. Det samme gjalt når vi var ude at spise, seafood, fisken blev vejet og vågten noteret før den blev forberedt, i songkhla kunne jeg spise det det dobbelte for det halve, så de er lidt vilde med priserne på Puket. Man kan selfølgelig altid spørge om prisen først, og så må man tage stilling til om man vil betale den eller lade være. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne Puket med provinsen i Thailand, for man må lige huske på at nogle af de rigeste i verden ferier i Puket, og de skider på prisen, som så ødelægger det for dem der vil have det for den reelle pris. Overalt i Thailand udenfor storbyerne og turist områderne, kan man få et måltid mad for 25 til 35 baht, og vand er som regel gratis. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.