Se indlæg
 Udskriv debat
Bliver Helle.. den nye statsminister...
jc
Hold da helt op nogle indlæg! - Og jeg som tog Sunes indlæg som en morsomhed. Grin
Boet i Bangkok 1980-1983.

sune
hehe Lung

Jeg elsker din humor, altså hvis det er detAngel

sony
DKPete skrev:
Lung Yao skrev:
sune skrev:
Soc.dem fair løsning: (NOT)

- Milionærer skal betale ekstraskat (dog ik Helles mand),
- Børn skal gå i folkeskole (dog ik Helles børn),
- Danskere har ét personfradrag pr. person (dog ik Helle, hun har 2),
- Folk skal betale for at køre ind i Kbh. (ik Helle hun bor 50 meter inden for grænsen),
- Man skal cykle og køre i bus i Kbh. (dog ik Helle, der tager Polo'en hver dag fra Østerbro til Borgen),
- Man må ikke udnytte tysk moms (Helle flexleaser dog Polo'en på tysk moms hos Fleggaard)
Er dette ikke helt thailandsk eller er det bare mig....Wink

Din retorik er vist nok noget mabn skal tage det med et gran salt:
FØRST og fremmest ville lige pointere at Jeg er enig at mange ting som HELLE gører er ikke "moralsk rigtige", og selv om JEG misbilligere det så fælge hun bare gældende lovgivning som OGSÅ blå blok har tilladt for ikke at "skyde sig selv i foden og ramme deres "kernevælgere":
Milionærer skal betale ekstraskat (dog ik Helles mand),
- ligesom mange andre rige udelandske danskere og deslige.
- Børn skal gå i folkeskole (dog ik Helles børn),
- lige som mange andre, og jeg kunne godt tænke mig at se noget dokumentation om andre folketings medlemmer valg af børnenes skole.
Danskere har ét personfradrag pr. person (dog ik Helle, hun har 2),
- Det ville du også have hvis din kone ikke har noget skattepligtigt indkomst i DK. Eller spørg bare Piotr eller Stanislav
- Folk skal betale for at køre ind i Kbh. (ik Helle hun bor 50 meter inden for grænsen),
- Man skal cykle og køre i bus i Kbh. (dog ik Helle, der tager Polo'en hver dag fra Østerbro til Borgen
- Igen ligesom alle de andre.
Man må ikke udnytte tysk moms (Helle flexleaser dog Polo'en på tysk moms hos Fleggaard)
- Det samme gører største del af Blå blok velhavende vælgere.

Mine svar skal ikke opfattes som et forsvar af Helles handlingsmåde, tværtom, men ret skal være ret : Hun følger/udnytter bare gældende lovgivning. Det er ikke hende og deslige som er galt på det men LOVGIVNINGEN, eller har du måske glemte sagelig Mogens Glistrup jonglerings numre.
Så min konklusion på dit "moralsk opstød" :
MORAL er godt, men DOBBEL MORAL er dobbelt så godt.

.

Vel har hun fulgt loven (mere eller mindre ) og gjort som så mange andre - men nu er hun jo opstillet som kandidat til at være landets nye leder - og så gælder der altså andre spilleregler for moral og etik end der gør for os almindelige dødelige. Top politikerne kan idag ikke tillade sig at dingle beruset rund / have en elskerinde / lyve...og blive taget i en løgn / osv.

Vil det sige når vi ikke er valgt må vi godt lyve og bedrage?Pfft Sorry jeg kunne ikke lade være ved selvfølgelig godt hvad du mener
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

bimmelim
Kunne aldrig drømme om at stemme rød bare for at få en/min kone til Danmark.
Min stemme er meget mere værd end bare udlændingepolitik.
Og nej det er eller bliver ikke umuligt at få sin kone til Danmark...

www.kgi.dk
Hopla
Thumps up, bimmelim...

larschr5
bimmelim skrev:

Sikke nogle prioriteter du har her i livet. Imponerende at du sætter økonomisk politik over egen lykke. Hvis det var mig der ikke kunne få min udenlandske kone til landet, så stemte jeg sgu' ikke blå blok for at spare i skat.

Og når det så er sagt, så er det ikke kun udlændigepolik der afgør hvor jeg sætter min stemme (og desuden er min kone er i landet). Jeg mener at VK og DF har fejlet på en lang række områder og de har behov for at sidde på bænken i en periode.

Lung Yao
DKPete skrev:
............................................................................................................
Vel har hun fulgt loven (mere eller mindre ) og gjort som så mange andre - men nu er hun jo opstillet som kandidat til at være landets nye leder - og så gælder der altså andre spilleregler for moral og etik end der gør for os almindelige dødelige. Top politikerne kan idag ikke tillade sig at dingle beruset rund / have en elskerinde / lyve...og blive taget i en løgn / osv.

Igen :
- JURIDISK har hun (og andre) handlet "korrekt".

- Men MORALSK, JA, hun handler (og andre) "forkert" i dine og mine øjne, og skulle være grundet sin fremtrædende position, foregangskvinde/mand, for god etik.

Top politikerne kan idag ikke tillade sig at dingle beruset rund / have en elskerinde / lyve...og blive taget i en løgn / osv
RIGTIGT, men de gører det alligevel, bare se på Henriette Kjær som har boet 14 år sammen med Erik Skov Pedersen. Ingen kan/ville overbevise mig at under alle disse år, har hun ikke vist om hans BEVIST ulovligheder om ikke havde nogle annelser om det, vel vidende at det kunne(og gjorde det til sidste) koste hende en lovende politisk karriere.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

laodenmark
larschr5 skrev:
bimmelim skrev:

Sikke nogle prioriteter du har her i livet. Imponerende at du sætter økonomisk politik over egen lykke. Hvis det var mig der ikke kunne få min udenlandske kone til landet, så stemte jeg sgu' ikke blå blok for at spare i skat.

Og når det så er sagt, så er det ikke kun udlændigepolik der afgør hvor jeg sætter min stemme (og desuden er min kone er i landet). Jeg mener at VK og DF har fejlet på en lang række områder og de har behov for at sidde på bænken i en periode.

kald det prioriteter, jeg kalder det politisk overbevisning. Ingen partier følger vel ens egen sag/ tilfælde helt igennem. og vel ikke det drejer sig om. Konkret kunne jeg stemme på et par partier som ville give mig medhold i en skatteanlliggende, og derfor kontant ca 20000 kr i baglommen.
Skulle jeg så gøre det ??? nej så meget 'luder' er jeg ikke for mine egne penge. Men tænke udover egne næsetip, på hvad man så end tror på må være det det drejer sig om. men igen vi kan ikke leve af at klippe os selv.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

bimmelim
Nu er det jo sådan at jeg til enhver tid med lidt selvhjælp kan få en kone til Danmark.
Så jeg vælger ikke min egen lykke fra nogen steder.
Hvordan kan du overhovedet skrive sådan noget !!!!
Jeg forlanger selv min kone skal kunne tale Dansk hvis hun ønsker at bo her.
Skal jeg bosætte mig i Thailand ja så ville jeg sætte mig rigtig meget ind i deres kultur og forsøge at lære deres sprog.
Der er vel ikke noget galt i at integrere sig i det samfund man skal leve i er der ?

www.kgi.dk
sudsakhon
Synes at det er svært at vælge denne gang. Hader DF og mener de skal sættes helt uden for indflydelse. Samtidig bryder jeg mig slet ikke om S/SF - synes de virker utroværdige.....så hvad skal man stemme for at DF ikke får indflydelse og S/SF ikke for regeringsmagten

Det var faktisk lige sådan jeg selv ville have skrevet det..Har det på NØJAGTIGT samme måde.
Jeg afskyr Enhedslisten og deres politik, som er brud på menneskerettigheder og Grundlov. (selvom de ikke bryder sig om at snakke om det)
DF’s politik formes efter hvad de læser i Ekstra Blader eller Det bedste. Det har jeg meget lidt respekt for.
Kunne godt tænke mig at der var mere fair regler vedr. udlændinge. Således, at vi almindelige danskere ikke blev ramt af de stramninger, der er nødvendige for andre.
Derfor er liste B ikke et alternativ for mig. De er simpelthen for sødsuppenaive og virkelighedsfjerne i deres udl. Politik.
Mon hampepartiet stiller op i min kreds??

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
bimmelim
Blå politik går langtfra kun ud på at spare i skat.

www.kgi.dk
Rød og blå politik bliver folk aldrig enige om, hvad der er bedst,

men jeg vil nok se om Enhedslisten, hvis de nu får den plads som DF har haft i 10 år også er villig til, at stemme for næsten alt, bare for at beholde magten.

Bliver det en S-SF-Ø og B så giver jeg den ikke over 1 år før de ikke kan enes. så valg igen i 2012.

Uanset hvem man stemmer på skal de jo sælge ud af deres politik for at der kan regeres.

sleipner
Lung Yao skrev:

Man må ikke udnytte tysk moms (Helle flexleaser dog Polo'en på tysk moms hos Fleggaard)

Problemet er at fruen vil være statsminister. du ved det med de brede skuldre skal bære mest.
Mens hun selv gerne vil spare sølle 6 % moms.
Det kan du og jeg gøre, men sku ikke en person, der gerne vil være statsminister.

bimmelim
sleipner skrev:
Lung Yao skrev:

Problemet er at fruen vil være statsminister. du ved det med de brede skuldre skal bære mest.
Mens hun selv gerne vil spare sølle 6 % moms.
Det kan du og jeg gøre, men sku ikke en person, der gerne vil være statsminister.

Kan kun være enig.
Men der er desværre nogen som ikke kan se det store perespektiv ;-)
Bare tænk på alle de gode fagforeningspenge som går til deres propaganda, som medlem bliver man godt nok spurgt, men de bruger alligevel deres penge, selvom de har afvist at være med til at betale til det!!!!!

www.kgi.dk
Peder1968
chaingmai skrev:
ja er det ikke dejligt,vi kan sidde her og brokke osRolll

Det bedste indlæg i denne tråd.

Til dem der stemmer. Ha et godt valg
Til dem der ikke stemmer men har muligheden for det: Stop brokkeriet Pfft

DKPete
Vil det sige når vi ikke er valgt må vi godt lyve og bedrage? Sorry jeg kunne ikke lade være ved selvfølgelig godt hvad du mener
--------------------------------------------------------------------------------
Sony - nææ - for når politikerne bliver taget, træder de bare tilbage og hæver deres pension - du & jeg derimod ryger i boxen Shock

jeg håber det bliver en blå blok med Radikale som støtteparti - men tvivler desværre lidt hmmmm

larschr5
bimmelim skrev:
Nu er det jo sådan at jeg til enhver tid med lidt selvhjælp kan få en kone til Danmark.
Skal jeg bosætte mig i Thailand ja så ville jeg sætte mig rigtig meget ind i deres kultur og forsøge at lære deres sprog.
Der er vel ikke noget galt i at integrere sig i det samfund man skal leve i er der ?

Jamen det er da dejligt at du med selvhjælp kan få din kone til landet. Hvad med dem der forelsker sig i en almindelig pige og ikke lige har 100.000 kr. i baglommen? Hvorfor skal kærlighed opgøres i nytteværdi for det danske samfund? Det er simpelthen for lavt at smide danske skatteborgere ud af landet fordi de har forelsket sig i en kvinde fra et ”forkert” land.

Ja, selvfølgelig skal udlændinge der kommer til Danmark lære dansk. Men de skal ikke sidde på skolebænken i deres hjemland i 3-6 måneder og opgive deres job for at tilfredsstille Pia Kærsgaard. Det må man som udgangspunkt gå ud fra at de har lyst til, når de nu har giftet sig med en dansk mand/kvinde. Og når de så kommer til Danmark er dansk undervisningen tvungen, dvs. følger de ikke undervisningen bliver opholdstilladelsen ikke forlænget. Længere er den da ikke.

DKPete
larschr5 skrev:
bimmelim skrev:

Jamen det er da dejligt at du med selvhjælp kan få din kone til landet. Hvad med dem der forelsker sig i en almindelig pige og ikke lige har 100.000 kr. i baglommen? Hvorfor skal kærlighed opgøres i nytteværdi for det danske samfund? Det er simpelthen for lavt at smide danske skatteborgere ud af landet fordi de har forelsket sig i en kvinde fra et ”forkert” land.

Ja, selvfølgelig skal udlændinge der kommer til Danmark lære dansk. Men de skal ikke sidde på skolebænken i deres hjemland i 3-6 måneder og opgive deres job for at tilfredsstille Pia Kærsgaard. Det må man som udgangspunkt gå ud fra at de har lyst til, når de nu har giftet sig med en dansk mand/kvinde. Og når de så kommer til Danmark er dansk undervisningen tvungen, dvs. følger de ikke undervisningen bliver opholdstilladelsen ikke forlænget. Længere er den da ikke.

Jeg stemmer på dig Lars Grin

jc
Jeg vil istedet opfordre rød bloks vælgere til at stemme i løbet af dagen..... så bliver der ikke trængsel ved valgstederne om aftenen, når blå bloks vælgere har fri fra arbejde...
Boet i Bangkok 1980-1983.

ABS
Uden at have læst tråden. JAAAAAAAA hun bliver Statsminister.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Spring til debat: