Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Det vidste jeg ikke. Har hele livet troet, at det bare var hvad vi kalder wienerbrød.
De ved ikke hvad de går glip af
Det er dog utroligt iøvrigt (sorry udenfor tråd) at vi i så lille et land som Danmark kan have så store regionale forskelle på en ting som kager.
En brunsviger for mig som Svendborgenser, er helt ødelagt i Jylland. Der laver de bare et snit, og hælder al snasket i..
Og her på Sjælland aner de ikke hvad en bikube er...
Det var dem, jeg forgæves har forsøgt at lave til min mors fødselsdag..
Redigeret af sudsakhon d. 21/09-2011 21:43
Lille land store forskelle.
Jeg er opvokset med at røræg er blomme, med hvide, som er rørt op med sukker, såden lidt dessertagtigt, og hvis det skulle være lidt ekstra lækkert og moderne kunne man putte kakao i.
Da så en af mine venner inviterede mig på bacon med røræg, tænkte jeg det er da en mærkelig blanding, indtil jeg fandt ud af at hvad han mente med røræg er hvad jeg kalder scrampled eggs, ved sgu ikke hvad det hedder på dansk, når man ikke kalder det røræg
Jeg kan se at i supermarkeder kan man købe hvad jeg vil kalde æggestand under navnet røræg.
Når der er så store forskelle i dette lille land, mht madnavne, er det måske ikke så mærkeligt at vi tit misforstår hinanden, når vi diskuterer andre emner Redigeret af natty d. 21/09-2011 22:49
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
@ natty:
Vi kaldte også æg med sukker for røræg da jeg var barn men det hedder nu "æggesnaps"
Schrambled eggs hedder korrekt røræg på dansk og du har helt ret i at den kolde røræg som er æggemasse pocheret i vandbad hedder æggestand
Dalton
@Dalton
Pudsigt, du har ret. men hvad min ven sagde var at det jeg kaldte røræg var æggesnaps, men i min opvækst var æggesnaps æg, + sikkert noget andet, altså røræg og så en eller anden væske med eller uden alkohol og aldeles lige til at drikke.
Redigeret af natty d. 21/09-2011 23:03
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
bruno skrev:
OT
Jødekager i Nordjylland er ikke det samme som i resten af landet.
En Danish i USA er ikke et stykke wienerbrød, det er bløddej med crem og ikke et rullet winerdej.
Danish i USA - og en masse andre steder her på jorden - er ofte et forsøg på at lave wienerbrød. Men når man ikke ved at dejen skal rulles med smør så ender man med en kedelig brødagtig kage med en klat creme på.
Jeg er selv begyndt at eksperimentere med diverse danske kager og de er en stor success blandt de lokale.