Se indlæg
 Udskriv debat
Alvoren er her nu???????? vil jeg tro....
Top High Class Fashion
Hej

Jeg taler ikke om Chaing mai men Khon khan der bor min kones far og mor i Ban pai

Pfft
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Lung Yao
Top High Class Fashion skrev:
Hej

Jeg taler ikke om Chaing mai men Khon khan der bor min kones far og mor i Ban pai Pfft

Fint, men det kunne JEG/vi ikke gætte fra dit svar, da du hverken "kvoter" eller henviser HVEM du svarer til.
Den humørikon var vist nok unødvendigt, men hvis det er den eneste måde du kan kommunikere/debatere på så...................................

Forsat god dag.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kaos2000
prasat skrev:
der er ingen problemer i prasat området andet end det har regnet kraftigt en uges tid. det kan være årsagen til i ikke kan komme igennem på telefonen.

prasat

Tak for infoen Prasat.

Konen har også fået fat i familien og der er ingen problemer i deres område.

Det er jo meget rart at høre at alt er vel omkring ens egen familie ,men forfærdeligt at se og læse om hvad andre og deres familie er udsat for. Ekstreme vandmasser kan være alt ødelæggende på deres vej, og det kan være meget svært at gardere sig imod det, bare se her hjemme...

Dæmninger der imod kan man nok ikke gøre så meget ved, lige meget hvor man er, hvis de er på bristepunktet, men forebyggende ved normal tilstand ville gøre underværker.

Richo
Elsker livet omkring Prasat...

Thailand forever...

sune
Vi er både igennem fjernsynet, og nu af de højtalervogne blevet advaret om, at nødvendigheden for åbning af sluserne fra de 5 floder som støder til vores provins er overhængende, da de fleste dæmninger ligger på 100 procent, samtidig har chianat som ligger efter vores provins sagt, at de ikke kan åbne førend om 3. dage, så det kan blive virkelig slemt.

Denne nye PM er nu gået direkte ind i sagen, for det vil få så store katastrofale følger for vores sted, at en oversvømmelse vil være uundgåelig med en stigning på op til 2 meter af det nuværende.

Så meget mere højde på digerne, er det ikke muligt at lave på 2 dage for byen.. Jeg kan måske virke bare lidt hysterisk, men de thaier tager det bare irriterende rolig, selvom deres hjem måske bliver ødelagt af vand og meget andet.

Jeg talte med min thailandske ven om problemet med denne rolighed... Han forklarede, de er sgu mere bange end du ville han tro, men det overlever man jo ikke dagen i dag på...

Stor respekt fra min side, og min beundring for thailænderne er nu blevet yderlige bekræftet.

Det er sjovt som jeg har konstateret fra flere kommentarer på trådene omhandlende det skete.

Det er den globale..
Det er o.s.v.. men.....

Som mine thailandske venner siger.. Dette er ikke i dag, for i dag kan der komme meget vand, fordi det regner i nord, og det har det altid gjort i vores provins, fordi vi får alt deres overskudsvand...

Fortsat god weekend til jer alle...og hvis vandet bryder igennem vil jeg fortælle lidt om dette.

http://s298.photo...=slideshow

BentBP
Hej sune .

Tak for info , og billederne , håber det går godt , og vandet ikke når at bryde igennem , vi krydser fingere for jer.
Også forsat god weekend , til dig og dine der nede .

sune
Tak skal du have Paveraya

Nu er det jo godt nok ikke tasker vi snakker om, som ham med disse ligegyldige ting fylder os med.

Det er virkelige menneske liv...

Håber også din weekend bliver positiv.. og jeg er dig taknemmelig for dit indlæg...

Vi håber og ser de næste par dages regn situation...

Sjovt er det bare ikke lige nu...

venligst....
Redigeret af sune d. 01/10-2011 12:58

hugoboerge
Sune, hvor bor du henne ?

ABS
Nogen slemme billeder af virkligeheden, Sune. Kan kun føle med alle som er berørt af denne kastastrofe.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
FCKdk
hugoboerge skrev:
Sune, hvor bor du henne ?

Sune skrev:
Vi er både igennem fjernsynet, og nu af de højtalervogne blevet advaret om, at nødvendigheden for åbning af sluserne fra de 5 floder som støder til vores provins

Sune må jo så være i Nakhon Sawan....(5 floder/Chainat ligger før....)Cool

Håber for Sune og andre, det ikke går så galt, som myndigheder og
meterologer forudsiger....

God Weekend, ikke mindst til Sune!!!!Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Har lige hørt i højtalerne, at de advarer da Bhumibol Dam har åbnet alle sluser, da vandet fra Chaing Mai pressede på. Hvis jeg hørte rigtig snakkede de om de næste 5 dage med sluserne åbne.

[img]http://www.gratisimage.dk/thumb-4294_4E86F864.jpg[/img] is not a valid Image.

Her en biflod til Ping River, hvor vandet helst ikke skulle komme højere.

[img]http://www.gratisimage.dk/thumb-70D9_4E86F864.jpg[/img] is not a valid Image.

Og som det ses i baggrunden er en ellers altid sikker bro nu i farezonen.

[img]http://www.gratisimage.dk/thumb-49F2_4E86F864.jpg[/img] is not a valid Image.

Og denne bro over Ping River har aldrig haft så høj en vandstand og billedet er fra igår, så når nu sluserne er åbnet, uha uha siger jeg bare.

Og alt dette vand skal ned til Sune.

sune
Min familie og jeg siger mange tak for jeres medfølelse, og vi må vel bare de næste dage håbe det bedste...

Jeg følger op på begivenheder som de sker...

NoiNarak
Det er denne kæmpe dæmning,som man nu har åbnet sluserne til:

http://www.7thaiw...l-dam.html [url][/url]-

Poul, vi tænker på Jer dernede og håber det bedste for Jer alle-hils familien fra Suphaphon og mig-også mange hilsener fra de gamle i Carstens gruppe.

Henrik45
NoiNarak skrev:
Det er denne kæmpe dæmning,som man nu har åbnet sluserne til:

http://www.7thaiw...l-dam.html [url][/url]-

Poul, vi tænker på Jer dernede og håber det bedste for Jer alle-hils familien fra Suphaphon og mig-også mange hilsener fra de gamle i Carstens gruppe.

Er det virkelig så slemt, eller pisker de talende og vrøvlende tyrolerhattedamer Manse og Marinussen som sædvanlig bare en stemmning op ?

CheersGuitarRolll

Redigeret af Henrik45 d. 01/10-2011 15:21

sune
Henrik

Jeg mener virkelig dit indlæg er usmageligt...

Hundredetusinder af mennesker afventer bare, hvad der nu kan ske, og du kommer med noget sådant..

Fy fanden siger jeg bare....

hugoboerge
Det indlaeg som Henrik45 kommer med hoerer ingen steder hjemme i denne forbindelse. Men husk lige paa at indlaegget kommer fra en person som ikke kan finde ud af at koebe kondomer i Thailand.

Webmaster burde komme med en advarsel her.

Har selv proevet at have mit hjem under vand nogle gange (1. gang 34 cm og 2. gang 5 cm) men ligegyldigt hvor dybt det er saa er lortet det samme.

Min sympati til dem der er beroert af disse oversvoemmelser.

NoiNarak
Henrik45.
Du er da noget af det mest modbydelige,der kan gå på 2 ben-at gøre grin med at tusinder af mennesker afventer-i bedste fald, at få ødelagt deres ejendom og i værste fald miste livet,for nogens vedkommende.
Jeg håber da inderligt, at du bliver smidt ud herfra siden-det der er så usmageligt,så jeg ikke engang kan finde ord for det-fy for f...

Henrik45
sune skrev:
Henrik

Jeg mener virkelig dit indlæg er usmageligt...

Hundredetusinder af mennesker afventer bare, hvad der nu kan ske, og du kommer med noget sådant..

Fy fanden siger jeg bare....

Usmageligt ?

Jeg mener nu bare, at i gør dramaet større end det i virkeligheden er.

I har ævlet om tsunami lignene tilstande og sågar jordskælv !

Som nævnt andensted i tråden, tage thaierne det forbavsende roligt.. det gør de thailandske aviser og tv såmænd også... og det er der jo nok en årsag til ikke ?Smile

..og Hugobørge er du bleven bullitimand her på siden ? eller er du bare en sladrehank ?Rolll

[img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/7068a766.jpg[/img] is not a valid Image.

Billed fra Nois link.

[img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/f131ebc3.jpg[/img] is not a valid Image.

Og her et billed taget 16 sept, og der er jo løbet meget vand i dammen på de 14 dage.

Så Henrik det er slemt, meget slemt. Der er uhyggelig mange liter vand mellem de to billeder.

Som en af bønderne sagde til mig, ja mine mellem 100 og 150.000 baht for ris er tabt, huset kan jeg bygge op igen, men pengene får jeg aldrig igen, som andet end lån, der jo skal betales tilbage.

Så det ser ud til at jeg mister alt, hvis huset skyller væk, risene er forsvundet og med dem ca 150.000 baht.

NoiNarak
Henrik45.
Tror du ikke,at de mennesker der befinder sig i omtalte område,ved bedre end du gør-der som sagt ikke engang kan finde ud af at købe kondomer og sammenlagt har været i Thailand omkring en måned-over 2 gange.?
Når folk hernede snakker om disse tilstande-både oversvømmelser og jordskælv,så er det jo nok fordi vi har oplevet det selv og tager det ret alvorligt,når der advares mod disse ting.
Det ER jo ikke helt som når vi får,det vi kalder en masse vand derhjemme-her står der altså virkelig liv på spil-det er jo ikke for sjov, at døds tallet for oversvømmelserne her, er på omkring 180 mennesker-og dette sidder du bare og laver til grin og påstår ikke er virkeligt-fortæl du det til dem der ER døde, eller deres pårørende,så er jeg ret sikker på at du ihvertfald ikke ser Thailand igen-eller noget som helst andet.
En ting er, at vi kan skændes og diskuterer herinde og flippe lidt ud over det-men det her er at gå langt over stregen og jeg syntes, at du skal sende Poul og andre berørte en kraftig undskyldning.

Henrik45
NoiNarak skrev:
Henrik45.
Du er da noget af det mest modbydelige,der kan gå på 2 ben-at gøre grin med at tusinder af mennesker afventer-i bedste fald, at få ødelagt deres ejendom og i værste fald miste livet,for nogens vedkommende.
Jeg håber da inderligt, at du bliver smidt ud herfra siden-det der er så usmageligt,så jeg ikke engang kan finde ord for det-fy for f...

Hvad er det der er så modbydeligt og usmageligt ??

Stort set alle dine indlæg her på siden, tyder på at du lider af en form for forfølgesvandvid , du ser jo konstant spøgelser og føler at alle er ude efter dig !

Hvad med prøve lykkepiller ? Cheers

Spring til debat: