Se indlæg
 Udskriv debat
bonus thaiair
flyer
natty skrev:
flyer skrev:
Jeg er oz medlem af ROP og modtager en mail fra dem engang imellem, uden rigtig at læse den....Sikkert DUMTAngry
Men jeg har på fornemelsen at når man som jeg køber billetterne hos enten Supersaver eller Kilroy er der ikke noget at komme efter.....

Nogen der kan hjælpe......?

Det handler sådan set ikke om hvor du køber billetterne, men generelt sagt mere om hvad billetterne koster og dermed om i hvilken booking klasse ens billet er udstedt i. Hvis en billet koster 4-6000 kr. vil man normalt ikke optjene point hos Thai og ROP, men koster den ca. 8000-9000 kr, som en "billig" nemt kan gøre i højsæsonen, og derover vil man normalt optjene points.

Hos SAS og Eurobonus er systemet anderledes, hvis man er medlem af EB og flyver på SAS vil man altid optjene mindst 25%, ligemeget hvor billig billetten er. SAS har også andre regler mht. hvordan man kan kombinere kontanter og point og hvordan man kan blive opgraderet til Economy+.
Alle programmer er forskellige.
Ved godt at sidste del at mit svar er lidt uden for tråden, som jo handler om ROP.

Nårh-ja men det er da fint med lidt tillægsoplysninger!! Hvordan med at bestemme/ reservere sæder på Thai er det muligt eller out of reach hvis man kun har givet 5500,- pr billet.Hmmmmmm
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

natty
flyer skrev:

Nårh-ja men det er da fint med lidt tillægsoplysninger!! Hvordan med at bestemme/ reservere sæder på Thai er det muligt eller out of reach hvis man kun har givet 5500,- pr billet.Hmmmmmm

Det kan du sagtens, meeeen en del online bureauer er begyndt at sælge tillægsprodukter kaldes "servicepakke" og andet vås, som en tilægspakke, for at man kan vælge sæde og finde sin rejse på checkmytrip.com og andre tilsvarende sider. Ydelser som var en del af normal service tidligere.
Prøv at se på hjemmesiden og prøv ellers at ring til bureauet.
Ellers plejer Thai, ihvertfald tidligere, at være flinke mht. sæder og andre oplysninger.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

bimmelim
Lung Yao skrev:
[quote]Bimmelim skrev:
Hej
Man kan godt få flyttet point fra et medlem til et andet.
Fik det gjort sidst år til min kone.
Så kunne hun så købe en billet for mine point.
Man kan ikke bruge egne point til at købe en billet til konen, pointene skal flyttes os så skal hun selv købe for de point.

Hvis din kone står på din "nominees list", JA så du kan købe en billet til hende, MEN det kræver at du har allerede 70.000 på kontoen eller som Kalasi skrev at du køber (Top Op) den manglende antal og derefter bestemmer du SELV hvem der skal have glæde af den gratis billet.
(MEN måske kender du reglerne bedre end ROP personalet,
Tuttelu Tralla.)

Thai Airways
Ringede og fik det gjort i DK

JA, men du glemmer vist at fortælle at Du allerede havde 70.000 eller mere på kontoen, ellers NIX.

Læs lige igen hvad jeg skrev!!
Jeg skrev
" Fik det gjort sidst år til min kone.
Så kunne hun så købe en billet for mine point"
Og det er der så slet ikke noget forkert i at sige er der ??
Så drop dit vås med at spørge om jeg kender reglerne bedre end ROP personalet !!

Jeg syntes trådstarteren selv skal ringe til Thai for at få oplyst hvordan han skal bære sig ad.
De er meget flinke at tale med hos Thai.

www.kgi.dk
Lung Yao
bimmelim skrev:
....................................................................
Jeg skrev
Så drop dit vås med at spørge om jeg kender reglerne bedre end ROP personalet !!Jeg syntes trådstarteren selv skal ringe til Thai for at få oplyst hvordan han skal bære sig ad.

Jeg læste HVAD du skrev, ikke direkt forkert men...og derfor skulle jeg påpege at dit svar var "mangefulde og misvisende", idet mange ville have den opfatelse at man kan BARE købe en billet fra hinandens konto. Og det var en mærkelig slut bemærkning til trådstarteren, som alle os andre stillede et relevant spørgsmål i troen at han kunne hente hjælp og vejledning her på DTW. Husk det SELV næste gang du spørger om noget her på siden. Violin

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bimmelim
Lung Yao skrev:
bimmelim skrev:
....................................................................
Jeg skrev
Så drop dit vås med at spørge om jeg kender reglerne bedre end ROP personalet !!Jeg syntes trådstarteren selv skal ringe til Thai for at få oplyst hvordan han skal bære sig ad.

Jeg læste HVAD du skrev, ikke direkt forkert men...og derfor skulle jeg påpege at dit svar var "mangefulde og misvisende", idet mange ville have den opfatelse at man kan BARE købe en billet fra hinandens konto. Og det var en mærkelig slut bemærkning til trådstarteren, som alle os andre stillede et relevant spørgsmål i troen at han kunne hente hjælp og vejledning her på DTW. Husk det SELV næste gang du spørger om noget her på siden. Violin

.

Er sikker på at jeg ikke får brug for hjælp fra din side.
Hvad er det for noget vrøvl du siger.
Man kan sagtens købe en billet for en anden person hvis man har point nok på sin konto.
Hvis jeg skriver jeg har købt en billet for mine point så har jeg købt en billet for mine point.
Ikke direkte forkert men forket, hmm ja jeg tænker så mit.
Kan slet ikke forstå du gider bruge tid på at kommenterer mit indslag nu hvor det ikke er forkert ( direkte ) LOL LOL

www.kgi.dk
laodenmark
vandango skrev:
Brugte mine eurobonus point til at reducere en billetpris hos SAS.

Når jeg kiggede i pointshoppen kunne jeg få en oppustelig sovepude og en Anders And øloplukker samt et kæmpe klask i måsen for mine bonuspoint.

Men da jeg brugte mine bonuspoint som delvis betaling, hakkede det 1900 kr. af biletten.

Er klar over SAS eurobonus er lidt uden for tråden, men dog om point i star alliance, hvor begge typer kan bruges på tværs (dog lidt dyrer) men lige en information anyway
Men jeg har også gjort som fandango. Dog skal man være opmærksom på at der ikke altid opspares point (ikke i mit tilfælde) nå man delbetaler med point. Altså kan det jo være en direkte bagdel hvis man bruger f.eks 8000 point til reduction af pris, hvis man mister 10800 point på normal economy fare, I mit tilflæde mistede jeg kun 2700 point da det var den billigste billet jeg købte. Så når Sas og andre herinde hævder man altid får point ved at rejse med dem, gælder det ikke (selvfølgeligt og som alt) på fuldt pointbetalt rejse. men ej heller på
rejse med delbataling med point (i det mindste for billigste rejser)
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Lung Yao
bimmelim skrev:
.....................................................................................................
Kan slet ikke forstå du gider bruge tid på at kommenterer mit indslag nu hvor det ikke er forkert ( direkte ) LOL LOL

Og lige måde. Slutter nu, da det er nytteløs at forsætte diskution og ende i nogen "mudderkastning" som ingen af os ville være tjente med.

Forsat god dag.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: