Se indlæg
 Udskriv debat
Motorcykel ?
NoiNarak
Kim Ludvigsen skrev:
Hvordan er du gået over tiden? Du kan ikke få det nye 5-års-kort før 1-års-kortet er udløbet. Hvilket i praksis sikkert betyder, at en hel masse kører ulovligt til motorkontoret for at få kortet fornyet.

Ja, men ihvertfald her, er det jo det mest normale-folk kommer og skal tage kørekort,anstigende på motorcykel og kører lige så fint derfra igen-ikke en reagerer på det.
Lige så-jeg undrede mig også,da jeg blev røvrendt i et køb af en motorcykel-skulle have flyttet papirer osv. fra Chiang Mai og hertil og kører lige så fint ud på transport og land office, for at ordne det-så viser det sig, at svinet jeg havde købt af,havde lavet numre og stelnumre osv. var filet væk eller var ændret.De ville/kunne ihvertfald ikke accepterer det.Så blankt afvist.
Så gik jeg da naturligvis ud fra, at så var cyklen jo da også konfiskeret-det ville jo ske med det samme derhjemme.Men nej-jeg kunne køre derfra lige så fint igen
.

For øvrigt, til dem som ikke har kort: 5-års-kortet gælder til ens fødselsdag + fem år, så hvis man planlægger lidt, kan det gælde næsten 6 år.

bannok
Du kan få køtrkort i Thailand på mange måder og med diverse forudgående forudsœtninger o.s.v.

Men hvad siger loven hvis det går galt en dag og du havner i et trafikuheld.

Når du som turist i Thailand har erhvervet dig et Thai kørekort uden at have et nationalt (Dansk) kørekort, er det så lovligt, ja jeg ved det ikke, men jeg tvilver på at en Thai turist i København kan tage et dansk kørekort, med et turistvisa i passet.

Reglerne med kørekort og kørsel med bil og motorcykel og fœrdselreglerne, viger ikke ret meget fra land til land.

Hvad jeg vil sige er, at man skal passe lidt på når man er turist i Thailand, det er ikke en undskyldning at man ikke kender loven, hvis tingene går galt, så det man foretager sig i Thailand skal man sikre sig er lovligt.Bla bla bla

NoiNarak
cesse skrev:
Skulle vi ikke lige afslutte denne tråd så i ved hvad der skete

Jeg fik købt motercyklen og fik den over i midt eget navn det tog lidt tid med at komme rundt til de forskellige kontorer og få de forskellige parpirer men det løkkes da til sidst
I samme ombæring fik jeg også lavet to kørekort et til bil og et til motercykel
Alt dette på 3*2 måneders visa så det med at man skal have 1 ÅRS VISA holder ikke

Hilsen Cesse

Meget muligt, at du har fået dine kørekort på denne vis,men DET HOLDER altså IKKE ifølge loven:

http://driving.in...cence.html [url][/url]

Spring til debat: