Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad laver jeres kvinder til daglig ? ...
vandango
Det rager ikke jer.
 
Thjaa
Min kone arbejter som en gal selom det i det store ikke er noventi for vores overlevse
men som hun siger hvorfor skal jeg stoppe med at arbejte nu naar jeg kan lige det saa det er 100% op til min kone

det med at goere rant og vaske op .. Bestemt nej det har hun jo sin datter og soend til de arbejter jo et par timer minder en min kone goer om dagen saa de har faade det huslig ogsaa...
Livet er forkort til store problemmer
 
kennyth
Ja, det lyder til i alle har vidundertlige koner.
Jeg må beklageligvis tilstå jeg kan ikke se min egen kone "leve op til" det samme niveau som jeres pt.
Jeg har selv tidligere lavet alt i hjemmet (da jeg boede alene), og brugte gerne et par timer på det daglige husarbejde, nu til dags bruger jeg mine dage på genoptræning (har haft slem ulykke så skal konstant træne for at kunne gå ordentligt), ser nyheder/ holder mg opdateret generelt + jeg laver hjemmesider, men holder mig generelt beskæftiget med noget fornuftigt dagen igennem. Minimum 6-8 timers arb/studier pr dag. Ikke at jeg tjener det store ved siden af min pension, men bare det at "holde sig til ilden" er vigtigt syntes jeg.
Jeg har altid haft en ide om at der kun findes 2 typer thaièr. Dem der knokler røven ud af bukserne, og dem der slapper Grin
Min kone føler hun tidligere har knoklet og knoklet (syerske i bangkok + eget firma (gik konkurs)osv..) så nu gider hun ik længere "det hårde liv" .. Jeg tror muligvis hun mangler noget inspiration i sit hverdagsliv ... Prøver at tale med hende senere iaften..
 
AL 48
[quote]kennyth skrev:
Hmm.. Der begynder så småt at tegne sig et billede her .. Tuttelu Tralla

Min kones dag er at stå op hen af formiddagen, vaske tøj, gøre rent, sætte vand over til kaffen, og ellers hygge sig med venninderne eller købe lidt tøj osv..
Jeg vil skyde på hun laver 3 timers aktivitet pr dag. Dette er + lidt studie tid foran pc, men det måske 1 times tid om dagen oveni.
Det er mig der laver mad, handler ind, og er den der ligesom sætter alting igang hvis vi skal ud af huset..
Vi har ikke firma/job i thailand pt, (har dog haft, og der var hun aktiv!), nu er det hele dog blevet lidt forsumpet de sidste mnd..
Måske er problematikken at jeg skal åbne noget ny forretning til hende, så hun lige får kickstartet sine hjerneceller, og kommer lidt mere ud af huset Cool

"Madammen" hos mig starter dagen kl.06 med rengøring i hytten, derefter forberedelse til skolen, -tager hjemmefra kl.08 (er skolelærer). Når hun kommer hjem om eftermiddagen (ca. 16:30) har hun købt ind til aftensmad, og går så i gang med vask og husrengøring,- når jeg er dernede laver jeg så tit aftensmaden, men ellers er hun i fuld vigør til vi har spist. Så er der et par timers afslapning med tv eller på terrassen.
 
Saendaeng
Lillemor passer hendes butikker. Samt sørger for børnene. Så hun har rigeligt at se til.
Vi har rengøringshjælp på for ellers vil det blive for meget.
Jeg er heller ikke hjemme , da jeg arbejder uden for Thailand.
Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
sum
MH! Det ser udtil at de der lever i forhold med en thai lever et rigtig Hr og fru Danmark liv.

Ikke at der noget galt med det, vores liv ligner da osse jeres, og så alligevel ikke. Jeg synes nu nok vi har væsenligt flere udfordringer i privaten, men måske er det også derfor at jeg synes, at jeg sider og læser glansbilleder.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun
 
iThai
Der blev spurgt om, hvad vores kvinder laver.
Vil du vide noget om problemerne i hverdagen, så laver du bare en ny tråd.
ithaiuthai@hotmail.com
 
atm
NoiNarak skrev:
Prøv og sæt dig ned en dag og læg mærke til hvad hun egentlig laver-og jeg vil næsten garanterer dig, at med de dagligdags ting,som du skriver,rengøring,tøjvask,handle ind osv. osv.-s


Det kan klares på et par timer, alt i alt.
 
atm
Jeg indrømmer lige, at jeg "holder meget" af udtrykket Jeres Kvinder. Jeg sidder på min stol, og skriver på min computer, og giver jer min mening, og hvad jeres kvinder laver. Hvilket marked købte i dem på. Huskede i at prutte om prisen?

Spørgsmålet er kun rettet til den, som begyndte tråden.
 
kennyth
atm skrev:
Jeg indrømmer lige, at jeg "holder meget" af udtrykket Jeres Kvinder. Jeg sidder på min stol, og skriver på min computer, og giver jer min mening, og hvad jeres kvinder laver. Hvilket marked købte i dem på. Huskede i at prutte om prisen?

Spørgsmålet er kun rettet til den, som begyndte tråden.


Dejligt med en positiv indstilling når man skriver kommentarer, ik ? ..
Kan læse mellem linierne at du er af opfattelsen af min kone er luder eller lign..

Min kone har haft sit ejet firma i bangkok, men gik konkurs for 3 år siden. Hun har knoklet som en hest hele sit liv fra hun var 14 år. Efter firmaet gik ned med flaget har hun ikke lavet det store, andet end som jeg har skrevet i det oprindelige indlæg, et par kurser i ny og næ, osv..

Jeg kan ligeledes forstå på din kommentar at du ser ned på dem som har været så heldige at finde kærligheden med en bar pige, eller har jeg misforstået noget ?

Ydermere virker du umiddelbart som om du tror du kan sidde på din "høje hest" og dømme alle andre der ikke lige lever det perfekte liv som du åbenbart gør.. Eller har jeg misforstået noget mere..
 
Saendaeng
sum skrev:
MH! Det ser udtil at de der lever i forhold med en thai lever et rigtig Hr og fru Danmark liv.

Ikke at der noget galt med det, vores liv ligner da osse jeres, og så alligevel ikke. Jeg synes nu nok vi har væsenligt flere udfordringer i privaten, men måske er det også derfor at jeg synes, at jeg sider og læser glansbilleder.


Det er derfor jeg ikke er så meget hjemme Smile
Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
sum
iThai skrev:
Der blev spurgt om, hvad vores kvinder laver.
Vil du vide noget om problemerne i hverdagen, så laver du bare en ny tråd.


Lige netop! Så hvorfor er det ikke bare at skrive, hvad kæresten går og laver?

Hvad er det for et billede, man prøver på at male og hvorfor?

Det ikke ment som om at indlæggende er usande, men malende.

Hvis jeg ville leve et Hr. og Fru Danmark liv, så ville jeg 1. vælge en Dansker. 2. Bo i Danmark. 3. Kede mig til døde.

Hvad kærsten går laver?

Kort fortalt: Efter at have kæmpet med tømmermænd i en times tid, kommer "my messenger" og henter resterne, så er det "arbejde" i buttikken til sent og alt efter hvor mange kunder der har lagt penge til indkøb af sprut, så kommer kærsten vel hjem ved 21.30 tiden og kl. 23, så soves der. Torsdag, fredag, og lørdag vare festen til kl 2.00 og da er "vi" i byen med vennerne. Søndag er slappe dag i "skønhedssalonen" og middag på en god resturant sammen med sønnen, som man også skal huske at tage sig af.

Jeg kan da godt beskrive kærestens dagligdag, arbejde og vores liv på en en helt anden måde, hvor kærsten fremstår som en engel, så i alle vil få et andet indtryk og den forsøgte jeg overfor min mor, men det var vel for at beskytte den gamle kone, men hun er nu en klog gammel kone og har sagt at hun godt kender sandheden, hun forstår mit valg og elsker min kæreste højt

Men hvis jeg sætter kærsten ind i vores forhold, så er vi da også meget andet og heldigvis meget glade for hinanden. men det var bare ikke det der blev spurgt om.

Vi lever et i to kulturelt forhold og det faktum gør at vi aldrig kommer til at leve som Hr. og Fru. Danmark og jeg har ikke noget som helst ønske om at fremstå som "prinsen på den hvide hest" der flyver afsted og hugger fordomme ned med glansbilleder.
Redigeret af sum d. 14/10-2011 05:44
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun
 
bk
atm skrev:
Jeg indrømmer lige, at jeg "holder meget" af udtrykket Jeres Kvinder. Jeg sidder på min stol, og skriver på min computer, og giver jer min mening, og hvad jeres kvinder laver. Hvilket marked købte i dem på. Huskede i at prutte om prisen?

Spørgsmålet er kun rettet til den, som begyndte tråden.


Flot generalisering og smart afslutning..... føler med dig, du ha brændt snuden mange gange siden du skriver som du gør Hmmmmmm
 
flyer
atm skrev:
Jeg indrømmer lige, at jeg "holder meget" af udtrykket Jeres Kvinder. Jeg sidder på min stol, og skriver på min computer, og giver jer min mening, og hvad jeres kvinder laver. Hvilket marked købte i dem på. Huskede i at prutte om prisen?

Spørgsmålet er kun rettet til den, som begyndte tråden.


Hvis ikke det er for sent for dig, så skynd dig at få et livKick you først læste jeg dit indlæg, der efter fik jeg lige skævet op på dit brugernavn....... Det siger jo det hele, så se du at komme vidre, det er forhåbentlig ikke for sent!?

Undskyld men du måtte lige have dette snudeslag for din sjældent sete arrogance!!Surprise
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You
 
buster40
Min kone og jeg står op når det passer os, men for det meste omkring kl. 7 - 8. så laver min kone Thai morgen-
mad som tager ca. 30min hun vasker tøj, og det foregår i hånden med 3 store vaske baljer da vi ikke har nogen
vaskemaskine, det skal lige siges at jeg har prøvet det en gang, og det var noget der gav kraftig svet på panden Sad
der ud over rengøre hun huset og handler ind og laver aftensmad, (også på thai vis med enten koks eller træ i en lille
spand eller med et enkelt gasblus når der er gas på den), det er de faste daglige ting. Der ud over hjælper hun også
af og til med i haven og/eller blander mørtel eller lip til mit arbejde på huset og resten af tiden vi har sammen af de
daglige 15 timer, bruger vi på at læse og så taler vi rigtig meget sammen hvor der sagtens kan gå flere timer med
dybe samtaler, så jeg må give mange af de andre i denne tråd ret. at doven oplever jeg så absolut heller ikke min
Thailandske kone. forsat god dag her inde...
Venlig hilsen
Boonta
 
chaingmai
lige nu er min kone ved ,at gøre klar til stegt flæsk og persillesovs og det er ikke løgn.Smile
 
vandango
Det er ligesom et gækkebrev, først en ydmyg tråd om boligfinancering, som jeg fandt meget interessant.

Så en ny tråd "Hvad laver jeres kvinder til daglig ? ... "

Og en verdensmester der kommenterer hid og did.
Masser af brugere hopper på den.

Hvem er så verdensmesteren kennyth?

Er sgu lidt nysgerrig?
 
kennyth
vandango skrev:
Det er ligesom et gækkebrev, først en ydmyg tråd om boligfinancering, som jeg fandt meget interessant.

Så en ny tråd "Hvad laver jeres kvinder til daglig ? ... "

Og en verdensmester der kommenterer hid og did.
Masser af brugere hopper på den.

Hvem er så verdensmesteren kennyth?

Er sgu lidt nysgerrig?


Haha.. ja, jeg ved det sku ik ..
Det er ihvertilfald ikke undertegnede, for jeg syntes da at have flere problemer end resten af jer tilsammen, efter at have læst hvad der foregår "på den anden side af hegnet". Der var en der skrev "glasbillede" og det udtryk må jeg nok erklære mig lidt enig i. Virker meget positivt, og lykkeligt det hele. Jeg syntes jeg har mine kampe med alt alt fra kulturforskelle til økonomi til familieproblemer, men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg er personligt bare nysgerrig ang hvad andre bruger deres liv på, og om der er noget man selv kan lære af, om det er positivt eller negativt. Det er vel derfor vi alle er herinde i dette forum, ik ? For at støtte op om hinanden, lære af hinandens fejltagelser, høre om de ånsvage ting man har gjordt med en barpige efter en lang druk tur osv..
MVH
 
buster40
kennyth skrev:
vandango skrev:
Det er ligesom et gækkebrev, først en ydmyg tråd om boligfinancering, som jeg fandt meget interessant.

Så en ny tråd "Hvad laver jeres kvinder til daglig ? ... "

Og en verdensmester der kommenterer hid og did.
Masser af brugere hopper på den.

Hvem er så verdensmesteren kennyth?

Er sgu lidt nysgerrig?


Haha.. ja, jeg ved det sku ik ..
Det er ihvertilfald ikke undertegnede, for jeg syntes da at have flere problemer end resten af jer tilsammen, efter at have læst hvad der foregår "på den anden side af hegnet". Der var en der skrev "glasbillede" og det udtryk må jeg nok erklære mig lidt enig i. Virker meget positivt, og lykkeligt det hele. Jeg syntes jeg har mine kampe med alt alt fra kulturforskelle til økonomi til familieproblemer, men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg er personligt bare nysgerrig ang hvad andre bruger deres liv på, og om der er noget man selv kan lære af, om det er positivt eller negativt. Det er vel derfor vi alle er herinde i dette forum, ik ? For at støtte op om hinanden, lære af hinandens fejltagelser, høre om de ånsvage ting man har gjordt med en barpige efter en lang druk tur osv..


(Virker meget positivt, og lykkeligt det hele. Jeg syntes jeg har mine kampe med alt alt fra kulturforskelle til økonomi til familieproblemer)

Du lyder lige som jeg en gang for mange år siden lød da jeg var gift med min danske kone rol Jeg troede heller ikke at virkelig glansbilled lykke fantes, og det hele var en kamp hver eneste dag, men til min store overraskelse og ikke mindst glæde så findes denne lykke med sikkerhed, og jeg kunne i dag bestemt ikke finde på at leve i et forhold hvor jeg ikke var fuldstændig lykkelig.
Nu efter at jeg ved at det kan lade sig gøre er det et absolut krav fra min side at mit liv skal være lykkeligt resten af mine dage, og det er jo helt op til mig selv, om det skal være det eller ej, for er jeg ikke lykkelig, jamen så må jeg sku da bare flytte min røv, for at sige det på godt dansk og se at komme ud og finde den lykke som jeg længtes efter, for der er helt sikkert lykke til alle hvis vi bare går efter det, og ikke bare lader os nøje med det næst bedste, forsat god aften...
Venlig hilsen
Boonta
 
kennyth
Til Buster40:

Jeg er total enig, og anser mig også for lykkelig. Nok ikke et perfekt liv, men arbejder på det ligesom alle andre.
Jeg ser bare mange kommentarer, hvor det virker (måske min fejl at læse imellem linierne) udelukkende lykkeligt, og der er ikke nogen udfordringer i det daglige.
MVH
 
Spring til debat: