Se indlæg
 Udskriv debat
Kulturforskel...?
high-tower
MisterM,

Jeg er helt enig med Locturian.

Det kunne jo være Mintz mente kl. 17.00.

Sådan som jeg læser indlæget står der "ikke gå udenfor efter kl. 5 - kun lave lektier og derefter tage på arbejde".

Det er vel de færreste der laver lektier kl. 05.00.

Jeg syntes nu heller ikke det er en særlig pænt at kalde folk dumme, uanset deres mening. - eller fordi man måske ikke helt selv magter at læse indenad.

Tilmed insinuerer du nærmest tilmed at hun er en glædes pige til fals for højest bydende.

Simpelthen smagløst! Angry

Mintz
MisterM skrev:
Mintz skrev:
Jeg belv for dansk og stak af Smile pga. jeg ikke måtte noget som helst.. Ingen fester .. ingen venner på besøge .. må ikke gå udenfor efter kl. 5 .. den eneste jeg skal laver er mine lektier.. og tage på arbjede med dem .. om aften . da de har et rengørent firma..

HejMintzGrin Jeg tror stadig ikke paa digGrin Selvom det er et flot billede af digGrin
Eller er du dumFrown Ingen danske eller normale thailandske eller danske foraeldre vil lade deres datte loebe rundt i byen til kl 05:00

Sorry du er dum saa tag imod de tilbud du har faaet du fortjener ikke mereSad
Jeg er sikker paa at du kan tjene mange pengeGrin

Inggen dansker?! hvor er det sjov .. fordi jeg har efterhånd været i byen mere end kl. 5 med nogle af dansker venner? Min egen opfatter af dansk kultur spiller meget på"tillid" hvis man kan stoler på unge sige .. giver de mere frihed? har jeg ret?

Tage imod tilbud jeg har fået? JA jeg er taknemlig for jeg er her i DK.. men har stadigvæk ikke lov til behandler mig som en fanger? ved du hvor meget jeg tjent på en mdr hos dem .`? 500 kr! man skal tage med dem på arbjede hverdag borset fra weekenden.. det er ikke der hedder at man er syg.. man skal bare på arbejdet .. og hvis man hold op med arbjeder hos dem er man utakmenlig..?!
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

rolan
mister m mente måske taitid hehe

MisterM
Mintz skrev:
high-tower skrev:

Men derfor kan man jo godt sætte nogle grænser - f.eks. at barnet ikke skal komme fuld hjem kl. 3 om natten, at skolen skal passes osv.

Hvorfor er der ikke noget probleme med hvis en dansk pige gå i byen til kl 5 om morgen .. men det skal være forskel for en thai..? Dansker unger de passe stadigvæk deres skoler selvom de har været i byen i weekenden..? Og hvorfor skal det være forskle at thai skal blive hjemme og passe lektier.?!!!

Jo du kan gaa i byen til kl 5 om morgenen som visse danske piger, der er ingen forskel paa danske eller thaier pigerGrin

Det er dit vaelgGrin

Og med dit gode danske sprog kan jeg ikke forstaa at du arbejder for 500 dkk om maanedenGrin Der er noget galtGrin
Redigeret af MisterM d. 24/11-2005 18:01

Robert Kronberg
Hej Mintz,

Mintz skrev:
MisterM skrev:
Mintz skrev:
Jeg belv for dansk og stak af Smile pga. jeg ikke måtte noget som helst.. Ingen fester .. ingen venner på besøge .. må ikke gå udenfor efter kl. 5 .. den eneste jeg skal laver er mine lektier.. og tage på arbjede med dem .. om aften . da de har et rengørent firma..

HejMintzGrin Jeg tror stadig ikke paa digGrin Selvom det er et flot billede af digGrin
Eller er du dumFrown Ingen danske eller normale thailandske eller danske foraeldre vil lade deres datte loebe rundt i byen til kl 05:00

Inggen dansker?! hvor er det sjov .. fordi jeg har efterhånd været i byen mere end kl. 5 med nogle af dansker venner? Min egen opfatter af dansk kultur spiller meget på"tillid" hvis man kan stoler på unge sige .. giver de mere frihed? har jeg ret?

Tage imod tilbud jeg har fået? JA jeg er taknemlig for jeg er her i DK.. men har stadigvæk ikke lov til behandler mig som en fanger? ved du hvor meget jeg tjent på en mdr hos dem .`? 500 kr! man skal tage med dem på arbjede hverdag borset fra weekenden.. det er ikke der hedder at man er syg.. man skal bare på arbejdet .. og hvis man hold op med arbjeder hos dem er man utakmenlig..?!

I mine ører lyder det (tilgiv mig, hvis jeg tager fejl), at din bedstemor har inviteret dig til Danmark, så hun kan få billig arbejdskraft.

http://www.danishschool.dk/thailand/
Mintz
Det snakkede de meget om i skolen den gang jeg snakkede med lære på skolen om det .. hvad det var mening med det hele at jeg er heroppe.. men de nægte .. den eneste grund til jeg er heroppe er fordi jeg skal have en fremtid.. det sage de til lærene.. da var en dag hvor hendes mand troede jeg havde fri kl.2 .. man jeg kom først hjem kl 14.30 .. det blev han sur over .. og jeg gav et papir hvor der stå, at jeg havde fri kl 14.30 den dag .. han var ligeglad.. og jeg svare tilbage igen (det er meget forkert af en thai der svare igen) fik en lussing.. kl 00:00 den 16.01/04 besluttede jeg mig før, at jeg ikke gider findes mig i det mere.. jeg snakkede ikke med min bedste mor i et år.. fordi jeg blev uvenner med en af hendes søn.. hun blev sur over hver gang jeg snakkede med hendes mand.. han var den eneste jeg kan snakker med .. det var for meget til sidst .. og så stak jeg af..

MisterM : På det tidspunkt kun jeg ikke så meget dansk .. men vil gerne selv finde job.. det måtte jeg ikke .. jeg måtte ikke engang tage tog til Hundige en st . væk fra mig .. pga. der er for mange invadrere..

Lige nu har INTET kontakt til min bedstemor, og heller ikek hendes mand..!
Redigeret af Mintz d. 24/11-2005 21:25
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Mads_T
MisterM skrev:

Ærligt talt MisterM, dine nedrige bemærkninger hører ingen steder hjemme !

Skal man da tro på dig, - er du mon ikke bare en umoden drengerøv på 14-15 år, der ikke kan finde på andet end at have en mening om alting ?

Eller er du mon en umoden drengerøv på 65 år med en kæmpe trang til bestandig at lufte din bedreviden ?

Uanset om du er den ene eller anden type drengerøv synes jeg, at du skulle klappe hesten og klappe i !!

Mads

thaikurt1
Saa Mads_T vi skal alle sammen vaere her der er ingen der skal bestemme hvad man skal skriver.Angry
Redigeret af thaikurt1 d. 25/11-2005 05:55
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
[

Skal man da tro på dig, - er du mon ikke bare en umoden drengerøv på 14-15 år, der ikke kan finde på andet end at have en mening om alting ?

Eller er du mon en umoden drengerøv på 65 år med en kæmpe trang til bestandig at lufte din bedreviden ?

Uanset om du er den ene eller anden type drengerøv synes jeg, at du skulle klappe hesten og klappe i !!

Mads

Ja Mads-t
Det du skriver til mister M
viser jo helst klart at du selv en en umoden drengerøv
Så blive lige voksen ,,,og klap hesten
bamsen

rolan
jeg har ingen hest

christian-s
Skal vi nu ikke passe på denne ellers relevante debat ikke ender låst i "censur" kategorien ?
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

paulsenp
high-tower skrev:
MisterM,

Jeg er helt enig med Locturian.

Det kunne jo være Mintz mente kl. 17.00.

Sådan som jeg læser indlæget står der "ikke gå udenfor efter kl. 5 - kun lave lektier og derefter tage på arbejde".

Det er vel de færreste der laver lektier kl. 05.00.

Jeg syntes nu heller ikke det er en særlig pænt at kalde folk dumme, uanset deres mening. - eller fordi man måske ikke helt selv magter at læse indenad.

Tilmed insinuerer du nærmest tilmed at hun er en glædes pige til fals for højest bydende.

Simpelthen smagløst! Angry

Og jeg er helt enig med dig high-tower.

Det var et par dumme og uovervejede indlæg fra MisterM. Han har ikke forstået det indlæg, han svarede på.
Peter

MisterM
Mads_T skrev:

Ærligt talt MisterM, dine nedrige bemærkninger hører ingen steder hjemme !

Mads

Jeg er nok det sidste og kan godt klappe hestenGrin

Du har vist ikke laest alle indlaegneCool

Mintz skrev:
high-tower skrev:

Men derfor kan man jo godt sætte nogle grænser - f.eks. at barnet ikke skal komme fuld hjem kl. 3 om natten, at skolen skal passes osv.

Hvorfor er der ikke noget probleme med hvis en dansk pige gå i byen til kl 5 om morgen .. men det skal være forskel for en thai..? Dansker unger de passe stadigvæk deres skoler selvom de har været i byen i weekenden..? Og hvorfor skal det være forskle at thai skal blive hjemme og passe lektier.?!!!

Ja du har ret men det gaelder ogsaa i ThailandGrin

MisterM : På det tidspunkt kun jeg ikke så meget dansk .. men vil gerne selv finde job.. det måtte jeg ikke .. jeg måtte ikke engang tage tog til Hundige en st . væk fra mig .. pga. der er for mange invadrere..

He he og nu har du allerede glemt dit thailandske, se andet linkGrin
Redigeret af MisterM d. 25/11-2005 11:55

Mintz
MisterM skrev:
[quote]Mads_T skrev:

Hvad mener du?
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

MisterM
Mintz skrev:
MisterM skrev:
[quote]Mads_T skrev:

Hvad mener du?

Skrev du ikke at du oenskede at laere thai Grin

Har lige set dit flotte billede af dig og din venGrin
Tillykke med detGrin Nu har du vist brug for at saette dig ind i en ny kulturCool

Under alle omstaendigheder er du jo over 21 og kan goere som du vilGrin

Fra min side vil jeg oenske dig al lykke og held i fremtidenGrin

Mintz
MisterM skrev:
Mintz skrev:
MisterM skrev:
[quote]Mads_T skrev:

Hvad mener du?

Skrev du ikke at du oenskede at laere thai Grin

Har lige set dit flotte billede af dig og din venGrin
Tillykke med detGrin Nu har du vist brug for at saette dig ind i en ny kulturCool

Under alle omstaendigheder er du jo over 21 og kan goere som du vilGrin

Fra min side vil jeg oenske dig al lykke og held i fremtidenGrin

Jeg er kun 18 . men vi kan godt sige at jeg er over 21 Pfft.. jamen jeg skal nok læse thai på KBH uni i 2008 .. det tror jeg nok
Goddag Wink

หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

jager
hvor er det lige jeg tabte tråden??

jeg syntes min kæreste er lækre end dig Mintz så ingen kærestebreve fra mig til dig. ggg

jager

jager
hvordan lægger man et billede ind

jager

John
Her er et link til FAQ
http://www.dansk-...p?cat_id=6

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Locturian
Jeg synes denne tråd er blevet til en gang vås og mudderkastning - Skulle vi ikke starte en ny, om noget lidt mere relevant, og en i en lidt mere sober tone? Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Spring til debat: