Se indlæg
 Udskriv debat
Børnepenge til børn i danmark fra Thailand.
bruno
Gert skrev:
Eksempel: man har ikke faderens adresse i TH , og den danske stat betaler hele gildet , er det korrekt?

Ja. men hvis i har navnet på ham, vil ambasaden måske forsøge at finde ham, måske står han i et eller andet register eller hvad ved jeg, men jeg tror at de cancer er ret små at finder ham.

http://gj-blog.dk/
rinpoche
moerk5002 skrev:
Iøvrigt står der ingen steder at Thai faderen har mistet eller frasagt sig forældre myndigheden!

Han må sgu tage et ansvar når han får Thai børn til Danmark og ikke bare lade staten betale. Det må være rigeligt med børnechecken.

Ja, jeg er sådan set enig. Men nu vil jeg ikke gå ind i det rent etiske.

Det er mere end naivt at forestille sig, at den thailandske fader nogen sinde kommer til at betale noget som helst. Selvfølgelig gør han ikke det. Case closed.

Når det så er sagt, er der en god del danske fraskilte forældre der ej heller betaler børnebidrag.
Det offentlige lægger ud. Men modsat den thailandsk bosiddende fader kan det offentlige til enhver tid gøre udlæg i vedkommendes indtægt. Det er så ofte svært, fordi de der bringer sig selv i denne situation som oftest selv lever af en såre beskeden off. indkomst.

Hvis reglerne er således, at det offentlige vil betale børnebidrag for sammenbragte børn fra Thailand, jamen, så er det velsagtens de færreste der ville give afkald herpå.
De fleste meler deres egen kage.

Og på den lange bane, så vil børnene, når de nu vokser op i DK utvivlsomt give noget tilbage til samfundet.

mvh
rinpoche

Lung Yao
pulverkok skrev:
Hej.
Nu er det 2 år siden jeg sage at jeg ikke længer ville deltage i dette forum, men jeg kan ikke holde min kæft mere.
Det skulle du måske alligevel have forsat med at gøre, men 1) det er et debatforum 2) ytringsfriheden gælder heldigvis stadigt for alle.

moral er godt dobbestmoral er dobbelt så godt.
Kun måske bruges/vendes mod dig m.h.t. til din slut replik om "financiering" af rejsebilletter til Thailand.

Nu til svaret på det saglige og gode spørgsmål.
Din kone har ret til børen bidrag fra hendes mand, dog først efter at hun har været i DK i 3 år, og det er en betingelse at børnene bor hos hende.
Må jeg bringe "budskabet" videre til Yusuf, min Hallal slagter for af de 5 børn han har her i DK , har 3 af dem stadigt deres biologisk mor i Somalia. Men venligst oplyst hvor jeg (og andre) kan finde dokumentation for dine påstande Read the rules
..............................................
Og til dem som syntes det er for meget at staten skal betale for dine børn, så kan jeg bare sige at sådan er loven, uden på nogen måde at være bøjet til egen fordel, eller bevist misfortolket, så til dem som får ondt i røven kan jeg kun sige stik åiben ind og hold kæft
.Inden JEG "stikker piben ind", må jeg have lov til at citere dig næste gang jeg besøger Abdullah min afgansk grønthandler, det ville glæde ham meget da han er træt at ofte blive beskyldt for at være "samfundsnasser". Shock

Og til spørgeren.
Der vil komme ca 1100 per barn hver mdr, og dobblet den mdr de skal konfirmeres, det er sådan vi får vores bilet til thailand hvert år, og held og lykke med dine ærlige og redelige bidrag fra staten.
Dejligt at se at du nærmest "praler" af din bedrift. Nyd det, så længe der varer.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sudsakhon
Thailand er omfattet af Haag-konventionen, det vil i teorien sige, at Stataforvaltningen kan søge tvangsfuldbyrdelse af bidragspligt fra en thailandsk far.

Jeg har set et par gange, at myndighederne i Danmark har bedt om oplysninger om faderen.

Men jeg har aldrig hørt om, at der efterfølgende er søgt tvangsfuldbyrdelse. (Det betyder dog ikke, at det ikke er sket/ville kunne ske)
Oplysningerne skulle nok bare fremgå, selvom de ikke ville blive brugt, fordi så er alle regler formelt overholdt (mit eget gæt)

Det kan også være fordi myndighederne har vuderet på forhånd, at der er umuligt af praktiske grunde.

men der er skam hjemmel for inddrivelse (tvangsfuldbyrdelse ).

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
bruno
Sudsakhon

Kan du bekrafte det med de 3 år i Danmark ?

http://gj-blog.dk/
sudsakhon
Det skal jeg lige undersøge. Er ikke helt sikker

EnVen
Lad dog manden få nogle penge, så han har til rejser til Thailand og lad skatteyderne betale............ Hvor ligger problemet??

Det er vel ikke værre end alle de danske forretningsdrivende i Thailand, som modtager SU for at modtage undervisning over deres computer! På folkeskoleniveau!

Ja det er faktisk sandt, de modtager op til 30-40.000 baht om måneden, men så kan de jo også holde deres barer og div. kørende i disse dårlige tider, med penge fra Danmark.

Smart for dem og hamrende dumt af systemet i Danmark.

Jeg kunne brække mig over dem, om det er lovligt eller ej, så er det etisk forkert. Tror iøvrigt heller ikke det kan være lovligt, når de har forretning og tjener penge i forvejen.

Ja lige en bold i luften.................

Sarah
[quote]sudsakhon skrev:
Thailand er omfattet af Haag-konventionen, det vil i teorien sige, at Stataforvaltningen kan søge tvangsfuldbyrdelse af bidragspligt fra en thailandsk far.

Jeg har set et par gange, at myndighederne i Danmark har bedt om oplysninger om faderen.

Men jeg har aldrig hørt om, at der efterfølgende er søgt tvangsfuldbyrdelse. (Det betyder dog ikke, at det ikke er sket/ville kunne ske)
Oplysningerne skulle nok bare fremgå, selvom de ikke ville blive brugt, fordi så er alle regler formelt overholdt (mit eget gæt)

Det kan også være fordi myndighederne har vuderet på forhånd, at der er umuligt af praktiske grunde.

men der er skam hjemmel for inddrivelse (tvangsfuldbyrdelse ).[/quote

Hvad betyder dette i praksis?
- søge tvangsfuldbyrdelse af bidragspligt fra en thailandsk far.
Smile

Lung Yao
Sarah skrev:
...........................................................
Hvad betyder dette i praksis?
- søge tvangsfuldbyrdelse af bidragspligt fra en thailandsk far. Smile

Som ordet siger selv : << at fulbyrde domstolens afgørelse ved tvang >>, da der ikke forligger en "frivilligt afdragsordning".
Simpelthen at de ville prøve at agere "Kongens foged" (Incasso) i Thailand og prøve fx. at hive hans "guldtænder med en tang" Tuttelu Tralla
Men i 99% af tilfælde "nytteløs", p.g.a. man kan ikke "klippe hår på en skaldede." Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
EnVen,Sunflower

Pas på med at Pulverkokken ikke kommer og "rister" dine balder, for din udtalelse i # 27.
De "stakkels studenter" arbejder HÅRD og sveder for den "sølle SU" som de får fra DK. Rolll
De skulle måske også søg om børnechecken for at få det til at løbe rundt. (det er jo muligt, når de fylder 18, til store ærgelse for mange mødre Angel)

P.S. Kan de mon søge om "varmetillæg" ? Hehe-guy
.
Redigeret af Lung Yao d. 29/10-2011 00:55

chaingmai
har danmark ikke ansat en ,,dusørjæger" til at fange den slags ??Rolll

NoiNarak
Elille sidespring.
Så faktisk på pensionsstyrelsens side, at pensionister kan få udbetalt børnepenge under ophold i udlandet.

bimmelim
EnVen skrev:
Lad dog manden få nogle penge, så han har til rejser til Thailand og lad skatteyderne betale............ Hvor ligger problemet??

Det er vel ikke værre end alle de danske forretningsdrivende i Thailand, som modtager SU for at modtage undervisning over deres computer! På folkeskoleniveau!

Ja det er faktisk sandt, de modtager op til 30-40.000 baht om måneden, men så kan de jo også holde deres barer og div. kørende i disse dårlige tider, med penge fra Danmark.

Smart for dem og hamrende dumt af systemet i Danmark.

Jeg kunne brække mig over dem, om det er lovligt eller ej, så er det etisk forkert. Tror iøvrigt heller ikke det kan være lovligt, når de har forretning og tjener penge i forvejen.

Ja lige en bold i luften.................

Kan simpelthen ikke forstå de mennesker der syntes alle andre bare skal betale for dem og deres familie.
Tror det må være noget med opdragelsen......
Få jer en uddannelse og få et godt job istedet, det giver et kick at kunne forsørge sig selv og sin familie.

www.kgi.dk
EnVen
Lung Yao skrev:
EnVen,Sunflower

Pas på med at Pulverkokken ikke kommer og "rister" dine balder, for din udtalelse i # 27.
De "stakkels studenter" arbejder HÅRD og sveder for den "sølle SU" som de får fra DK. Rolll
De skulle måske også søg om børnechecken for at få det til at løbe rundt. (det er jo muligt, når de fylder 18, til store ærgelse for mange mødre Angel)

P.S. Kan de mon søge om "varmetillæg" ? Hehe-guy
.

Jeg ville overhovedet ikke have ondt i røven hvis det var ''rigtige'' studenter, her snakker vi om folk med restaurant, bar, osv som er 35-50 år gamle. Forstår ikke de køber forretning og når det kører dårligt skal staten betale for dem.

Det er skandaløst at det kan lade sig gøre! De må opgive falske oplysninger ved ansøgning om SU, ellers er det jo helt absurt.

Ved godt det er en forkert tråd at tale SU her. Tror jeg opretter en tråd om emnet, for synes det trænger til en debat.

tigerdut
Det er dog en utrolig pengegridskhed der råder !

At en thailandsk far, som aldrig kommer til at se sine børn mere, fordi konen har fundet en "rig" farang, skal betale børnepenge til den anden side af jordkloden, er da helt forrykt.
Selv herhjemme synes jeg faktisk at når man gifter sig med en kvinde, der har børn, så er man en samlet familie, og må klare ærterne i fællesskab. Dog hvis faderen har børnene jævnligt, ja så er det da ok at han bidrager men også herhjemme er der mange mænd der aldrig får deres børn at se men må betale og det til trods for at hans eks og børn nu lever et lykkeligt liv med en ny "far"0g mange gange med en højere levestandard en den "rigtige" far.

Lung Yao
tigerdut skrev:
Det er dog en utrolig pengegridskhed der råder !

[quote]At en thailandsk far, som aldrig kommer til at se sine børn mere, fordi konen har fundet en "rig" farang, skal betale børnepenge til den anden side af jordkloden, er da helt forrykt.

ENIG, men Jeg tror at problematikken og deraf den "foragerselse" der er udsprunget her på DTW,(i lighed med dem som med "ligningsloven i hånden KRÆVER,partnerens personfradrag for hele året, selv om hun er lige ankommet i DK i fx. i Oktober mnd), er at som OP her ville "tørre regningen" på den Danske Stat (Dig-mig-alle OS). Han ved udmærket at der er intet at hente i LOS, ogh bruger den "røgslør" med den ædle motiv at "HAN ville ikke plukke ham". (håber på at mine ord her kan gøres til skam, da jeg ikke kender alle detaljer af sagen. Men........

Selv herhjemme synes jeg faktisk at når man gifter sig med en kvinde, der har børn, så er man en samlet familie, og må klare ærterne i fællesskab. Dog hvis faderen har børnene jævnligt, ja så er det da ok at han bidrager men også herhjemme er der mange mænd der aldrig får deres børn at se men må betale og det til trods for at hans eks og børn nu lever et lykkeligt liv med en ny "far"0g mange gange med en højere levestandard en den "rigtige" far.
Det første er ikke altid holbart, når det er ofte når en "velformuende mand"(behøver ikke at være millionær) skrider fra det hele, fordi han forelskede sig i en "yngre skønhed"....fra Thailand Shock , men er det hende som er skredet fordi hun fandt en anden så må den ny tyr tage sig af "hele pakken"Angel
Det andet genkender jeg og har jeg selv levet under i flere år, men desvære var daværende gældende lovgivning ikke på min side.(jeg er hverken alkoholikker-narkoman-pædofil eller voldsmand).

.

sudsakhon
@bruno:

Sudsakhon

Udlændinge skal have boet fast i Danmark i det seneste år, dog de seneste tre år for at få særligt børnetilskud. Flygtninge er sidestillet med danske statsborgere

Lung Yao
bimmelim skrev:
..................................................................................
Kan simpelthen ikke forstå de mennesker der syntes alle andre bare skal betale for dem og deres familie.
Tror det må være noget med opdragelsen
......
........................................................................................

Ikke nødvendivis men nok noget som kaldes "Demokratiets og SOLIDARITETS" grundlæggende principer.

Jeg kan "illustrere" det med eksemplet fra nogle år siden, hvor min "enlig overbo" som havde den samme lejlighed som jeg, mente og beklagede sig højlydt over at skulle betale det samme bidrag til forbrug af vand (vi har ingen vandmåler) da min familie bestod af 5 personner, men derfaf tilknyttet øget vandforbrug ved bad - toiletbesøg - opvask osv. Og hun prøvede forgæves hvert år at stille et forslag til generalforsamling om montering at vandmåler (som jeg i øvrigt støttede), men blev hver gang nedstemt, officielt p.g.a. af "omkostningerne" = anskafelse/montering/aflæsning.

Sådan er bare verden i dag.

.
Redigeret af Lung Yao d. 30/10-2011 11:54

Lung Yao
sudsakhon skrev:
@bruno:
Sudsakhon

Udlændinge skal have boet fast i Danmark i det seneste år, dog de seneste tre år for at få særligt børnetilskud. Flygtninge er sidestillet med danske statsborgere

Taler vi her om Børnetilskud (Statens "gavecheck" ) eller Børnebidrag (afgørelse stadfæstet af fx. Statsamtet over en Far/mor ved skilsmisse).?

.

sudsakhon
Der menes Børnetilskud
( men IKKE Statens "gavecheck" )

Her er de forskelligge ydelser enlige (oftest mødre) har mulighed for:

Ordinært og ekstra børnetilskud
Ordinært børnetilskud er til enlige forsørgere, der har barnet boende hos sig. En enlig forsørger er en person, som ikke er gift og ikke lever i et ægteskabslignende forhold. Det vil sige, at der ikke må være fælles husførelse og heller ikke et samlivsforhold, som kan føre til ægteskab eller registreret partnerskab efter dansk lov.

Forældre, der begge modtager førtids- eller folkepension, kan også modtage ordinært børnetilskud. For at få børnetilskud som førtidspensionist skal man have fået tilkendt førtidspension før den 1. januar 2003. Førtidspensionister på ordningen efter 1. januar 2003 har ikke ret til dette børnetilskud.

Børnebidrag:

Forældre har pligt til at forsørge deres børn. Hvis forældrene ikke bor sammen, skal den, der ikke har barnet boende, betale børnebidrag til den anden. Der skal betales børnebidrag frem til barnet er fyldt 18 år.
Er barnet under uddannelse, kan man dog forlænge børnebidragspligten, til barnet er 24 år.

Børnebidraget består af tre dele:
•et fast grundbeløb
•et fast tillæg
•et eventuelt tillæg afhængig af forældrenes bruttoindtægt og antallet af børn.
Det normale bidrag består af et grundbeløb og et fast tillæg.

Børne- og ungeydelse (tidl. børnefamilieydelse):

Denne ydelse skifter pr. 1.1.2011 navn til Børne- og ungeydelse og der sker en inddeling som fremgår nedenfor.

Satser for børneydelse i 2011 pr. kvartal
Aldersgruppe
pr. år
pr. kvartal

Barn fra 0-2 år (babyydelse)
16.992 kr.
4.248 kr.

Barn fra 3-6 år (småbørnsydelse)
13.452 kr.
3.363 kr.

Barn fra 7-14 år (børneydelse)
10.584 kr.
2.646 kr.

Hvem får udbetalt ydelsen
Ydelsen udbetales automatisk til moderen hvis:

•Hun har forældremyndigheden og er fuldt skattepligtig til Danmark
•Barnet ikke er fyldt 18 år
•Barnet bor i Danmark
•Barnet ikke er anbragt uden for hjemmet efter Serviceloven
•Barnet ikke er gift.
Ydelsen kan udbetales til faderen, hvis faderen bor sammen med barnet, uden moderen.
Faderen skal indsende et ansøgningsskema for at få udbetalt ydelsen.

Altså efter ansøgning.. Hvem sagde "ligestilling"?
Men det har aldrig været særligt interessant for "de feminist-aktive partier"at gøre noget ved det.
(bare min personlige holdning om f.eks Enhedslistens hykleri Hammer )
Redigeret af sudsakhon d. 30/10-2011 14:42

Spring til debat: