Se indlæg|
Hvad kan man stole på ?
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 31/10-2011 16:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
SinghaLover skrev: Hej Alle Jeg skal til og booke hotel på Phuket (karon) og jeg har prøvet sawadee.com og Agoda.com ...begge steder fine og overskuelige bookingsider.....men når jeg går ind på f.eks sawadee og vil booke en bestemt hotel så står der "sold out" og det er selvfølgelig ikke muligt at booke ...går jeg så ind på Agoda, så er der på nøjagtig det samme hotel (og selvfølgelig nøjagtig samme periode) masser af værelser ...ja man kan booke alle typer værelser og her er der intet "sold out" ..... Er der en god forklaring eller er der et af de to bookingsider der ikke er helt troværdige ? vil nødigt troppe op og så få at vide at hotellet har overbooket eller noget i den retning Fortsat god weekend Ja, det er der en god grund, Sawadee har måske sat sig på 20 værelser, Agoda måske 80, og når de er solgt, kan det være umuligt for dem at få flere tilrådighed! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/11-2011 16:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej igen Er stadigvæk lidt forvirret med hensyn til AGODA ...når jeg har fundet hotellet jeg gerne vil være på kommer der en pris op og nedenunder står en pris med "gråt" (hotelskat) skal de to priser lægges sammen eller ER de blevet det ? Har kopieret eksempel ind her under The Old Phuket Hotel Deluxe With Breakfast 1 Voksen sø 20 nov, 2011 - sø 27 nov, 20117 nat/nætter Antal værelser:1 Pris for værelse (pr. nat) DKK 564,45 + Hotelskat og servicegebyr DKK 119,82 Pris inkluderer morgenmad Tidsbegrænset tilbud! – Ekstra lav pris – pris inkluderer 55% rabat! |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 04/11-2011 17:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Ja - de skal lægges sammen. Det vil være den endelige pris når du booker. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/11-2011 17:51
|
|
milex skrev: Ja - de skal lægges sammen. Det vil være den endelige pris når du booker. Tak for det så er prisen jo noget anderledes |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 04/11-2011 18:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 223 |
her kan du tjekke : http://www.hotels...contracted |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/11-2011 19:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
SinghaLover skrev: milex skrev: Ja - de skal lægges sammen. Det vil være den endelige pris når du booker. Tak for det så er prisen jo noget anderledesOg du kunne have fået resultatet at se, hvis du forsat, indsat dit pasword og godkendte overførelsen. (bordet fanger) Jeg ved ikke om der er nogle som har prøvet at annulerer en bestilling hos Agoda og hvad der har kostet i gebyrer? Du skal heller ikke hope på deres "limpind": The room is available. We can only hold the room for the next 20 minutes Det er lodret løgn, de skulle helller skrive: We want your money within 20 min. som ville passe bedre med sandheden og virkeligheden. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 04/11-2011 19:30
|
|
rolig nu Lung Yao ![]() hvis du kikker på mit link, står der + afgifter og skatter og præcis her, ser det ikke ud til at agoda er billigst, der er dog nogle point at hente, hvis man er medlem af agoda, men om det er nok ved jeg ikke |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/11-2011 19:44
|
|
Lung Yao skrev:
SinghaLover skrev: milex skrev: Ja - de skal lægges sammen. Det vil være den endelige pris når du booker. Tak for det så er prisen jo noget anderledesOg du kunne have fået resultatet at se, hvis du forsat, indsat dit pasword og godkendte overførelsen. (bordet fanger) Jeg ved ikke om der er nogle som har prøvet at annulerer en bestilling hos Agoda og hvad der har kostet i gebyrer? Du skal heller ikke hope på deres "limpind": The room is available. We can only hold the room for the next 20 minutes Det er lodret løgn, de skulle helller skrive: We want your money within 20 min. som ville passe bedre med sandheden og virkeligheden. ha ha ha Lung Yao ...er du tankelæser ? det var lige nøjagtig det jeg tænkte Det vender sig i mig når jeg skal indtaste mine kreditkort oplysninger FØR bekræftelse osv osv ...det er første gang jeg har set den teknik...ja man kan sgu da sige at bordet virkelig fanger når de først har kreditkort oplysningerne .....tak for input ![]() . Redigeret af d. 04/11-2011 19:58 |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 04/11-2011 20:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
det kan vel ikke være så svært - står jo højt og tydeligt at tallene skal lægges sammen. |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 04/11-2011 20:50
|
|
jo milex, for nogle er det ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2011 07:22
|
|
milex skrev: det kan vel ikke være så svært - står jo højt og tydeligt at tallene skal lægges sammen. NEJ det gør der ikke !!! Så havde de jo nok lagt tallene sammen og vist det totale beløb. Tag og læs det igen karl smart ![]() |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 05/11-2011 10:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej SinghaL Prøv nu at kikke på Agoda's hjemme side. Prisen står pænt fremhævet pr. nat. pr. værelser, nedenunder står der i en anden farve + Hotelskat og servicegebyr ? og så et beløb, ligeledes pr. nat.Ved at fører musen hen på linien får du en forklaring på beløbet. Der er ikke mange der ser det, og i modsætning til mange andre sider der reklamerer med og viser total prisen, kan man godt tro at Agoda er billigst. Total prisen vises først når du har købt rejsen Pris for værelse (pr. nat) DKK 693,59 + Hotelskat og servicegebyr DKK 147,24 Kim
|
|
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2011 11:17
|
|
kro90 skrev: Hej SinghaL Prøv nu at kikke på Agoda's hjemme side. Prisen står pænt fremhævet pr. nat. pr. værelser, nedenunder står der i en anden farve + Hotelskat og servicegebyr ? og så et beløb, ligeledes pr. nat.Ved at fører musen hen på linien får du en forklaring på beløbet. Der er ikke mange der ser det, og i modsætning til mange andre sider der reklamerer med og viser total prisen, kan man godt tro at Agoda er billigst. Total prisen vises først når du har købt rejsen Pris for værelse (pr. nat) DKK 693,59 + Hotelskat og servicegebyr DKK 147,24 Se DET er et svar man kan bruge til noget tak for hjælpen ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/11-2011 11:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
tingtong skrev: rolig nu Lung Yao ![]() hvis du kikker på mit link, står der + afgifter og skatter og præcis her, ser det ikke ud til at agoda er billigst, der er dog nogle point at hente, hvis man er medlem af agoda, men om det er nok ved jeg ikke Som er desvære, den samme "narresut" som bonusmiles hos flyveselskaberne. Ville gerne høre hvor mange "glæder" har disse point givet kunderne? Husk lige på at disse rabatter som Agoda "giver" er ikke af deres egne lommer, men det som de vrister ud af hotelejerne for at netop henvise til stedet. (Boes kan af/bekræfte udsagnet)Hvis Agoda fx. bookede 20 værelse hos Boes til lad os sige 800B per nat og "solgte dem" til os for 6-700B, så ville jeg godtage deres salgsargument med : du får xx% i rabat igennem os. Man skal også lige tænke på den Thailandske "salgsteknik": I Vesten ved lav konjonktur falder priserne, ud fra devisen: Heller lidt i kassen end intet. I Thailand ved lav konjonktur stiger priserne, ud fra den "beregning": De få som kommer betaler for dem som udeblev (logik for "burhøns", ikke ) . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/11-2011 16:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Så vidt jeg ved, har agoda - og lignende tjenester - forhandlet sig til en speciel pris. Denne ændres ikke ved, at kunden får/bruger bonuspoints, så bonuspointene tages fra agodas salær.
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 05/11-2011 18:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Lung Det er ganske naturligt, at alle der køber stort ind, hvad enten det er øl, eller hotelværelser, har opnået en lav pris i forhold til dem der kun køber en øl/et værelse. At Agoda eller Hotels.com har købt f.eks. 100 værelser pr. år til 800 Baht, og vidre sælger dem til den normale pris. f.eks 1.200 B. er der vel ikke noget galt i. Når Agoda så efterfølgende giver en rabat på 10% eller 120 B. gør vel ikke deres tilbud dårligere ??. Agoda's point opsparing er jo bare at de forsøger at fastholder kunderne ved at videre give lidt mere rabat. Kan ikke tro at du betaler samme pris for et hotel værelse om du skal bo der een nat, eller 14 nætter. Jeg gør det ikke. Sidst vi var i CM. skulle hotellet have 1.500 B, pr. nat. ville ikke betale da dette var den normale pris, for een nat og vil ville booke 10 nætter, uden problem fik vi værelset til 1.200 B, hvilket forøvrigt var 50 B. mindre en hotels.com skulle have, Kim
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/11-2011 19:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Agoda er ok, hvis du skal være 14 i Hua Hin og 3 dage i Bangkok, så bestiller du først i Hua Hin, og bruger din bonus på de sidste 3 dage i Bangkok. Ellers svarer det næsten nogenlunde til dette: http://www.latest... - bruger dem begge. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/11-2011 19:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Lung Yao skrev: tingtong skrev: rolig nu Lung Yao ![]() hvis du kikker på mit link, står der + afgifter og skatter og præcis her, ser det ikke ud til at agoda er billigst, der er dog nogle point at hente, hvis man er medlem af agoda, men om det er nok ved jeg ikke Som er desvære, den samme "narresut" som bonusmiles hos flyveselskaberne. Ville gerne høre hvor mange "glæder" har disse point givet kunderne? Husk lige på at disse rabatter som Agoda "giver" er ikke af deres egne lommer, men det som de vrister ud af hotelejerne for at netop henvise til stedet. (Boes kan af/bekræfte udsagnet)Hvis Agoda fx. bookede 20 værelse hos Boes til lad os sige 800B per nat og "solgte dem" til os for 6-700B, så ville jeg godtage deres salgsargument med : du får xx% i rabat igennem os. Man skal også lige tænke på den Thailandske "salgsteknik": I Vesten ved lav konjonktur falder priserne, ud fra devisen: Heller lidt i kassen end intet. I Thailand ved lav konjonktur stiger priserne, ud fra den "beregning": De få som kommer betaler for dem som udeblev (logik for "burhøns", ikke ) Bankede min billet fra 6000 ned til 4200, fordi jeg havde bonuspoint. Så flyselskaberne er ok... Ja i Chiang Mai opretholder tøjsælgerne nogle syge priser, men det kan de så tørre røv i, når de ikke spiller på gaderne for en "smuk" fremtid.. |
|
|
|
| kirsten64 |
Lagt på d. 06/11-2011 11:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 65 |
Hej Det foregår på følgende måde, i hvertfald på de sider som jeg arbejder med: Hotellet vælger selv hvor mange værelser, de vil have på de bookingsites som man har en aftale med. Prisen vælger hotellet selv. Når der 1 eller 2 værelser tilbage på bookingsiden, får hotellet en besked om, at der ikke er ret mange værelser tilbage, om man vil have flere på, hvis de mener de selv kan sælge dem og det er ofte til en højere pris end de er på bookingsiden. Derfor oplever man ofte at der står: Kun 2 værelser tilbage. Gæsten skynder sig at booke måske 2 værelser, så nu er der 0 værelser tilbage. Hotellet får besked og inden for kort tid er der ofte igen: Kun 2 værelser tilbage . Man kan selvfølgelig opleve at hotellet ikke smider flere på.Hotellerne vælger ofte selv hvor mange værelser de vil have på de forskellige booking sider, så derfor kan den ene side have 10 værelser og den anden 1 værelse. Hotellet betaler så provision til "bookingsiden" Det hotel jeg arbejder på i DK, betaler 10 %. Så hotellet vil få mere ud af selv at udleje værelset, men chancen for at udleje et værelse på en bookingside er ofte større end direkte hos hotellet. Hvis man som gæst får en bekræftelse og hotellet evt. har en overbooking, er det hotellets ansvar at finde et andet hotel til gæsten og det må aldrig være af lavere standard end det man har bestilt. Bookingsiden formidler kun. Håber dette kan hjælpe I februar oplevede vi at det hotel som vi havde en bekræftelse til, havde lavet en overbooking, så der var ikke noget værelse til os. De var godt klar over, at det var dem, der havde lavet fejlen, så vi fik et sted at sove ![]() |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 06/11-2011 12:56
|
|
jeg havde 5 ufrivillige overnatninger i bkk. her i foråret pga. problemer med min hjemrejsebillet,der var vel omkring 150 værelser, og vi boede vel omkring 10-15 stykker på hotellet...nu til sjove...jeg kunne godt betale i receptionen, men så var prisen 1180 bth. bookede jeg via hotels.com fra mit værelse og vidersendte mailen til hotellet, kunne jeg gå ned og betale 1000 bt. og alle var glade ![]() thailogik på højeste plan ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(bordet fanger)