Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Førtidspensionister. Read and Weep...
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/11-2011 16:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
DKPete skrev: patirak skrev: AL 48 skrev: Den største skurk er jo nok "systemet".- Den der råber højest får først hjælp. Man undres jo også over den danske langsommelighed, nu da EU har åbnet for 750 mill. kr. til iværksættere. http://www.tv2fyn...cle/257412 anske-ivaerksaettere-faar-ikke-del-i-EU-laanDe fleste penge fra EU går vel stadig til projekter i Øst-Europa, hvor pengene "forsvinder" i korruptionens tegn og bare gør de rige rigere?? Vi smider i "kampen" for at hjælpe de "fattige" så utroligt mange penge ud af vinduet hvert år. Pengene ryger lige i lommerne på de rigeste og de smarteste. Her kommer man ikke langt med moral og etik... Har desværre set alt for mange eksempler på det. ![]() Må desværre give jer ret. Havde f.ex. en forsendelse af et stort vandrense anlæg til Xiamen, Kina - støttet af Danida. Danida troede at Xiamen lå i det indre Mongoliet.... da det så viste sig at Xiamen er en industriby i sydkina, prøvede Danida at stoppe det - men da var alle kontrakter skrevet etc..... mon ikke der var andre der havde mere brug for pengene (170 mill) Ja, og lad mig gætte... Danida "lagde låg" på sagen... ikke? ... og 170 mill. danske skattekroner er væk for evigt. Jeg kunne fortælle et utal af ligende eksempler. Altsammen noget der dysses ned, inden sandheden når de danske skatteydere. De folk, der udviser moral, etik og kritiserer systemet - Ja, de ender på den "sorte liste". Her får man ikke ros eller skulderklap for at være moralsk, kritisk og ville det bedste for de fattige.... Næ... Man vinder desværre kun ved at "holde kæft"... Desværre er det sådan virkeligheden er... også i vores ellers så fantastiske og ukorrupte danske system... Tror man mig ikke... så tag til et af de lande, der modtager støtte fra f.eks. Danida, EU og Verdensbanken. Tjek luksusbilerne der kører rundt i byen ud... og gæt så hvor pengene kommer fra... Hvis man gætter på, at det er penge tjent af en ærlig lokal forretningsmand... så prøv at gætte igen... Redigeret af patirak d. 10/11-2011 16:26 |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 10/11-2011 16:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Vores system er ikke korrupt - der er bare mange ansætte der intet fatter. Jeg har siddet med forsendelse af hele fabriks anlæg i mange år - mange anlæg sponsoreret af Danida. Det er ikke mange % af disse der har kørt efter at det danske management er taget hjem. Når danida er inde over, er der næsten altid klausuler omkring hvor stor en % del der skal være dansk. Dette omgås rask væk ved hjælp af skuffe firmaer i DK - varen kommer alle andre steder fra end DK....Tror det værste jeg har været med til var 20x40' med ventiler, der blev sendt fra Kina til DK - ompakket & sendt tilbage igen som værende danske..... Har ikke det store til overs for vores "hjælp" til udlandet længere. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/11-2011 16:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
DKPete skrev: Vores system er ikke korrupt - der er bare mange ansætte der intet fatter. Jeg har siddet med forsendelse af hele fabriks anlæg i mange år - mange anlæg sponsoreret af Danida. Det er ikke mange % af disse der har kørt efter at det danske management er taget hjem. Når danida er inde over, er der næsten altid klausuler omkring hvor stor en % del der skal være dansk. Dette omgås rask væk ved hjælp af skuffe firmaer i DK - varen kommer alle andre steder fra end DK....Tror det værste jeg har været med til var 20x40' med ventiler, der blev sendt fra Kina til DK - ompakket & sendt tilbage igen som værende danske..... Har ikke det store til overs for vores "hjælp" til udlandet længere. Enig, efter jeg har fået indblik i hvordan tingene i praksis fungerer, så har jeg heller ikke meget tilovers for vores "hjælp" til udviklingslandene. Det er sørgeligt, men desværre skal man se det med sine egne øjne for man tror på det. Det eneste jeg kan konkludere er, at vi ihvertfald ikke hjælper de fattige og de mennesker der har mest brug for det. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 10/11-2011 16:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
patirak skrev: paulsenp skrev: Uanset hvad man ellers mener om systemets måde at behandle borgerne på, er det da altid godt, når man hører om nogen, tingene endelig lykkes for. Rima Zum Zum har fået et mikrolån, og er blevet en glad selvstændig erhvervsdrivende. Hvor meget, hun har LÅNT, fremgår ikke, men man kan vel ikke forvente, at mikrolån i Bangladesh og Danmark skal kunne sammenlignes i kroner og øre. Og glem ikke, at der er tale om et lån, ikke en foræring. Tror du seriøst at de andre i projektet det ikke er lykkedes for, nogensinde kommer til at ville kunne tilbagebetale de lån, de har modtaget? Jeg tror det næppe... Lånene er givet til mennesker der ikke tjener penge og modtager offentlige ydelser. De betaler sgu da aldrig en krone tilbage... Seriøst? Det har jeg overhovedet ikke udtalt mig om. Det er da rigtig flot, at det for Rima Zum Zum med en fin frisøruddannelse, er lykkedes hende at modtage (et sikkert møg-billigt lån) til at starte virksomhed for. Vi andre måtte først arbejde og spare op, før vi kunne få hjælp i banken til opstarten. Hvis Rima Zum Zum har tid til at drive selvstændig virksomhed, så ville hun efter min mening også have mulighed for at tjene de penge der skulle til for at starte op. Iværksætteri kræver for mig en enorm vilje til at få tingene til at lykkedes. Alle successfulde iværksættere, som jeg kender har knoklet røven ud af bukserne og lavet kæmpe personlige satsninger for at komme igang. Bare vent og se - den kære Rima Zum Zum lukker biksen inden der er gået et år - medmindre det offentlige kaster flere penge i hende for at beholde deres ene successhistorie. De resterende 7 "iværksættere" - ja, de må nok hellere bare på førtidspension. Kunne være sjovt at høre, hvor mange penge, man fra offentlig side reelt har brugt på at etablere Rima Zum Zum's frisørsalon og gøre denne ene kvinde glad. Det er nok ikke så lidt, når man beregner løn til projektledere, løn til sagsbehandlere, tab på lån til de 7 andre o.s.v. Det har du ret i, og så kunne det være en idé, om politikerne vurderede, om der var mulighed for bedre udnyttelse af pengene. Men flot gjort Rima Zum Zum. Nu ved jeg hvor jeg skal finde penge til mit næste projekt, hvis jeg engang går ned med det jeg har knoklet for og opbygget igennem årene. Og Rinpoche... M.h.t. til din gode ven, så har du fuldstændig ret. Det er direkte sørgeligt... Peter
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/11-2011 17:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
AL 48 skrev: Pudsigt nok stod hun "ene med 4 børn", da hun skulle arbejde for andre. - Nu nævner hun ikke et ord om dette!! Ja, der er en del der er "ene" med 4 børn, det kan bedst betale sig når man er på offentligt overførsel. Godt set AL 48. Og her et klynke-citat fra Zim Zalabim: [quote- Jeg kontaktede kommunen og fortalte dem om min situation. De valgte mig på den baggrund, at jeg ville blive socialt udsat om nogle år. Jeg ville simpelthen blive hjemløs][/quote] Ja, sikkert. Mor til 4 børn i DK, hjemløs?? Den får ikke for lidt med den selvmedlidende og frit opfundne klynke-retorik. Et eller andet sted, tror jeg pengene var givet bedre ud til en repatrieringsydelse. Men så dum er hun desværre nok ikke. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/11-2011 03:23
|
Om hun er/var alene med 4 børn eller ej, kan forhåbentlig ikke komme so nogen overraskelse for myndighederne. Med alle de kontrolsystemer der er til rådighed, har de vel helt styr på det.
Peter
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/11-2011 10:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
paulsenp skrev: Om hun er/var alene med 4 børn eller ej, kan forhåbentlig ikke komme so nogen overraskelse for myndighederne. Med alle de kontrolsystemer der er til rådighed, har de vel helt styr på det. Det kommer garanteret ikke som nogen overraskelse. Det der kan undre er, at da hun var "arbejdssøgende", havde hun ingen tid tilovers fordi hun skulle passe sine 4 børn,- hvoraf 2 har diagnosen ADHD (Damp). Nu, hvor hun så har fået rentefrit mikrolån til frisørsalon, nævner hun ingen steder problemer med børnepasning?? - Det er da kun fint hvis hendes familie støtter hende der,- men kunne de ikke også have gjort det dengang hun var alm. arbejdssøgende? Ifølge hendes udtalelser til bladet "Hjemløs" er hun selvfølgelig rigtig glad for opbakningen fra komm. og andre, for nu kan hun vise sine børn, at hun ikke bare lever af hjælp.- Hun har altid villet have sin egen frisørsalon. - Nu er det så lykkedes med kommunal hjælp. Helt fint,- men resourcesvag?- Nej PS. Hendes far har også egen frisørsalon. Den familie klarer sig fint, - bedre end mange etniske danskere i samme område. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/11-2011 10:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
rinpoche skrev: AL 48 skrev: Ja, der er en del der er "ene" med 4 børn, det kan bedst betale sig når man er på offentligt overførsel.Pudsigt nok stod hun "ene med 4 børn", da hun skulle arbejde for andre. - Nu nævner hun ikke et ord om dette!! Godt set AL 48. Og her et klynke-citat fra Zim Zalabim: - Jeg kontaktede kommunen og fortalte dem om min situation. De valgte mig på den baggrund, at jeg ville blive socialt udsat om nogle år. Jeg ville simpelthen blive hjemløs Ja, sikkert. Mor til 4 børn i DK, hjemløs?? Den får ikke for lidt med den selvmedlidende og frit opfundne klynke-retorik. Et eller andet sted, tror jeg pengene var givet bedre ud til en repatrieringsydelse. Men så dum er hun desværre nok ikke. Kun 4 børn ? Det er synd at hun ikke nåede at få flere, for så var det ikke nødvendigt med mico/macro lån, spørg bare Fiz-Fiz og mange andre . Kondom ? Nåh, er det ikke de sjove dims/ballonger som danskere bruger til at pynte ved fødselsdage ![]() M.h.t. citatet er jeg at den overbevisning af det er journalistens "makværk"(det som sælger), spørg bare dem som tidligere er blevet interviewet i/om et "kontroversielt emne". ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/11-2011 13:42
|
AL 48 Nu vil jeg ikke begynde at diskutere uden at kende fakta, så her er bare et par spørgsmål og kommentarer. Du siger, at lånet er rentefrit. Er det noget du ved? Hvem passer børnene? Familien eller vuggestue / børnehave? Når nu moderen arbejder, synes jeg, at det naturlige ville være, at de kom i vuggestue og børnehave, eller eventuelt også i skole, hvis de ældste har alderen til det. Peter
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/11-2011 16:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
paulsenp skrev: AL 48 Nu vil jeg ikke begynde at diskutere uden at kende fakta, så her er bare et par spørgsmål og kommentarer. Du siger, at lånet er rentefrit. Er det noget du ved? Hvem passer børnene? Familien eller vuggestue / børnehave? Når nu moderen arbejder, synes jeg, at det naturlige ville være, at de kom i vuggestue og børnehave, eller eventuelt også i skole, hvis de ældste har alderen til det. Ja disse mikrolån er rentefrie, læs her: Med rygsækken fyldt med gode erfaringer og en grundig gennemarbejdet model for mikrolån startede SUS og Aarhus Kommune i 2010 Mikrolån 2.0. Modellen baserer sig på § 65 i Aktivloven, der giver en kommune mulighed for at give revalidender rentefrit lån til at etablere egen virksomhed. Og ti nye borgere i Aarhus er nu godt på vej til at realisere deres drømme om et liv som selvstændige. Interessen for mikrolånsmodellen har været stor. Kommuner i hele landet har vist interesse for mikrolån, og med støtte fra Socialministeriet arbejder SUS nu med at introducere Mikrolån model 3.0 i flere nye kommuner. Hele nyhedsbrevet kan ses her: http://www.sus.dk...newsid=148 - Og er der ikke noget med, at troende muslimer ikke må betale renter?? Her kan du se "damen" i sin salon,- hun er iøvrigt kusine til bokseren Reda ZamZam. Så en rigtig fighterfamilie. http://aarhus.lok...707309991/ Redigeret af AL 48 d. 11/11-2011 16:09 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 12/11-2011 04:23
|
AL 48 Tak for oplysninger og links, men lige en enkelt korrektion. du skriver: "- Og er der ikke noget med, at troende muslimer ikke må betale renter??" Det er den anden vej rundt, de må ikke kræve rentebetaling, når de låner penge ud. Men det er en regel, der let kan omgås. Peter
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/11-2011 04:50
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
“De, som opæder rente, skal ikke stå op på anden måde, end den står op, som Satan har slået med vanvid”, hedder det nemlig i Koranens Sûra 2, vers 276. Links: - Bank overvejer sharia-lån (Politiken, 2005) - Profeten bestemmer profitten (Information, 2007) Linket til Information er nok det der er mest informativt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

anske-ivaerksaettere-faar-ikke-del-i-EU-laan