Se indlæg|
Besøgsvisum til DK
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 18/11-2011 04:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Robert Kronberg skrev: buster40 skrev: Der er her skrevet meget om kærester, kusiner og nieser og de problemer der kan være med at få visum, det gør mig så lidt nysgerig for at høre om det er lige så problematisk hvis jeg gerne vil have visum til min KONE (thai) så vi freks. kan tage på en 3 ugers ferie i Danmark ? er der nogen der har erfaring med det ??? Hej buster40, Det nemmeste visum at få til Danmark er for en hustru, så du burde ikke opleve problemer. Typisk opstår der kun problemer, hvis konen tidligere har fået afslag på FS fx pga. mistanke om proforma-ægteskab eller lignende, eller hvis hun tidligere har overtrådt visum-bestemmelserne. Og det fornemmer jeg ikke er tilfældet hos dig. Jeg forstår det sådan, at du bor i Thailand (jeg husker ikke, hvor du bor), og det er heller intet problem, da du sagtens kan benytte din adresse i Thailand til at invitere hende til Danmark. Det fremgår tydeligt at visum-praksis. Hilsen, Robert Hej Robert. Jo jeg er fastboende i Thailand nærmere Buriram provins, og min kone har aldrig søgt om visum før, men jeg kan forstå på det hele at man IKKE skal aftale med familien i DK. hvornår man kommer før man har fået et visum som udgangs punkt, men vi har freks. planer om at ville blive i Dk. 3 uger men hvordan skal man søge om hvornår visumet skal gælde fra når man ikke har nogen fly billet det er jeg lidt forviret over altså vi tænker freks. at vi vil rejse til juni 2012 i 3 uger, men vil det så ikke være bedre at søge om et visum til 1 eller 2 mdr. så har vi tid nok til at finde en billet og få tingene til at passe med dem vi skal besøge ??? Ja det kan godt være jeg spørg dumt men har aldrig prøvet det før der ud over er jeg heller ikke hel med på om vi skal have de nye pas med fingeraftryk ? vi har ellers begge to 1 år gamle pas så det ville jo være ret træls hvis det er tilfældet, forsat god dag.
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2011 07:29
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
buster40 skrev: Robert Kronberg skrev: buster40 skrev: Der er her skrevet meget om kærester, kusiner og nieser og de problemer der kan være med at få visum, det gør mig så lidt nysgerig for at høre om det er lige så problematisk hvis jeg gerne vil have visum til min KONE (thai) så vi freks. kan tage på en 3 ugers ferie i Danmark ? er der nogen der har erfaring med det ??? Hej buster40, Det nemmeste visum at få til Danmark er for en hustru, så du burde ikke opleve problemer. Typisk opstår der kun problemer, hvis konen tidligere har fået afslag på FS fx pga. mistanke om proforma-ægteskab eller lignende, eller hvis hun tidligere har overtrådt visum-bestemmelserne. Og det fornemmer jeg ikke er tilfældet hos dig. Jeg forstår det sådan, at du bor i Thailand (jeg husker ikke, hvor du bor), og det er heller intet problem, da du sagtens kan benytte din adresse i Thailand til at invitere hende til Danmark. Det fremgår tydeligt at visum-praksis. Hilsen, Robert Hej Robert. Jo jeg er fastboende i Thailand nærmere Buriram provins, og min kone har aldrig søgt om visum før, men jeg kan forstå på det hele at man IKKE skal aftale med familien i DK. hvornår man kommer før man har fået et visum som udgangs punkt, men vi har freks. planer om at ville blive i Dk. 3 uger men hvordan skal man søge om hvornår visumet skal gælde fra når man ikke har nogen fly billet det er jeg lidt forviret over altså vi tænker freks. at vi vil rejse til juni 2012 i 3 uger, men vil det så ikke være bedre at søge om et visum til 1 eller 2 mdr. så har vi tid nok til at finde en billet og få tingene til at passe med dem vi skal besøge ??? Ja det kan godt være jeg spørg dumt men har aldrig prøvet det før der ud over er jeg heller ikke hel med på om vi skal have de nye pas med fingeraftryk ? vi har ellers begge to 1 år gamle pas så det ville jo være ret træls hvis det er tilfældet, forsat god dag.I kan søge tre måneder før, at I skal rejse, og så er der masser af tid til at planlægge. Når I søger skal I bla. vedlægge en flyreservation (ikke en flybillet). I kan få en flyreservation på et rejsebureau. Når visum er bevilget, så kan I betale for at få udstedt en billet. Der er ingen af jer, som skal have nye pas, før de udløber. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 18/11-2011 13:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Robert Kronberg skrev: buster40 skrev: Robert Kronberg skrev: buster40 skrev: Der er her skrevet meget om kærester, kusiner og nieser og de problemer der kan være med at få visum, det gør mig så lidt nysgerig for at høre om det er lige så problematisk hvis jeg gerne vil have visum til min KONE (thai) så vi freks. kan tage på en 3 ugers ferie i Danmark ? er der nogen der har erfaring med det ??? Hej buster40, Det nemmeste visum at få til Danmark er for en hustru, så du burde ikke opleve problemer. Typisk opstår der kun problemer, hvis konen tidligere har fået afslag på FS fx pga. mistanke om proforma-ægteskab eller lignende, eller hvis hun tidligere har overtrådt visum-bestemmelserne. Og det fornemmer jeg ikke er tilfældet hos dig. Jeg forstår det sådan, at du bor i Thailand (jeg husker ikke, hvor du bor), og det er heller intet problem, da du sagtens kan benytte din adresse i Thailand til at invitere hende til Danmark. Det fremgår tydeligt at visum-praksis. Hilsen, Robert Hej Robert. Jo jeg er fastboende i Thailand nærmere Buriram provins, og min kone har aldrig søgt om visum før, men jeg kan forstå på det hele at man IKKE skal aftale med familien i DK. hvornår man kommer før man har fået et visum som udgangs punkt, men vi har freks. planer om at ville blive i Dk. 3 uger men hvordan skal man søge om hvornår visumet skal gælde fra når man ikke har nogen fly billet det er jeg lidt forviret over altså vi tænker freks. at vi vil rejse til juni 2012 i 3 uger, men vil det så ikke være bedre at søge om et visum til 1 eller 2 mdr. så har vi tid nok til at finde en billet og få tingene til at passe med dem vi skal besøge ??? Ja det kan godt være jeg spørg dumt men har aldrig prøvet det før der ud over er jeg heller ikke hel med på om vi skal have de nye pas med fingeraftryk ? vi har ellers begge to 1 år gamle pas så det ville jo være ret træls hvis det er tilfældet, forsat god dag.I kan søge tre måneder før, at I skal rejse, og så er der masser af tid til at planlægge. Når I søger skal I bla. vedlægge en flyreservation (ikke en flybillet). I kan få en flyreservation på et rejsebureau. Når visum er bevilget, så kan I betale for at få udstedt en billet. Der er ingen af jer, som skal have nye pas, før de udløber. Hilsen, Robert Tak for svaret
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/11-2011 21:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: Lung Yao skrev: ................................... Venligst vis os hvor der står i lovgivningen at borgerne IKKE har krav på en begrundelse for et afslag Det kan jeg (heldigvis) ikke Fordi man har krav på en begrundelse for afslaget (forvaltningsloven).. Dette afslag vil ofte være en "standard formulering".. man har et par juridiske "julelege", man kan "genere" myndighederne med, hvis der ikke er givet tilstrækkelig vejledning, eller er mangler ved afgørelsen.. (Det er en del af det faglige håndværk, for jurister) men kan ellers bekræfte det Robert skriver: Det er faktisk noget ALLE, der har interesse/eller bruger visum/FS området bør være opmærksom på.. Man må regne med, at der skal træffes afgørelse efter ganske få kriterier.. Er der huller i en forklaring eller usandheder i nogle afgivne oplysninger, står man meget svagt.. Tusind tak for dit svar som er med til at kaste lidt lys over det som i manges øjne synes at være urimeligt/uretfærdigt. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 22/11-2011 17:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
hun fik sit visum. Men stor er min overraskelse over hun har fået visum fra 1. dec til 13 marts altså mere end 90 dage, hvordan er det muligt, eller er det mon en fejl. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/11-2011 18:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
sleipner skrev: hun fik sit visum. Men stor er min overraskelse over hun har fået visum fra 1. dec til 13 marts altså mere end 90 dage, hvordan er det muligt, eller er det mon en fejl. Pas nu på!!! Hvis der er en tælle fejl med dagene, vil de sige det er din fejl, du burde vide bedre vil de sige. Så tæl du 90 dage, husk at indrejse og udrejsedag tælles med i de 90 dage. Så vil du være på den sikre side. Fejl fra det offentlige erkendes meget nødigt ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/11-2011 19:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
sleipner skrev: hun fik sit visum. Men stor er min overraskelse over hun har fået visum fra 1. dec til 13 marts altså mere end 90 dage, hvordan er det muligt, eller er det mon en fejl. Hun har ikke fået visum ud over de 90 dage. Men de 90 dage skal falde inden for perioden 1. december til 13. marts. Det gives således et råderum for indrejsetidspunkt og udrejsetidspunkt. Så hvis alle 90 dage skal udnyttes, så skal hun indrejse senest 15. december med udrejse 13. marts. Hun kan også indrejse senere end 15. december, men så kan hun ikke udnytte alle de 90 dage. |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 22/11-2011 19:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
mange tak for jeres svar ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 22/11-2011 19:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
sleipner skrev: Stort tillykke
hun fik sit visum. Men stor er min overraskelse over hun har fået visum fra 1. dec til 13 marts altså mere end 90 dage, hvordan er det muligt, eller er det mon en fejl. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2011 20:11
|
sleipner skrev: hun fik sit visum. Men stor er min overraskelse over hun har fået visum fra 1. dec til 13 marts altså mere end 90 dage, hvordan er det muligt, eller er det mon en fejl. Det er helt normalt og efter bogen, at der udstedes visum med mere end 90 dage, men det betyder ikke, at man må være der mere end 90 dage (indrejsedag tæller som første dag). Det burde være beskrevet i den medfølgende vejledning fra ambassaden. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/11-2011 20:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Der var jo endeligt det jeg skrev!! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2011 20:59
|
kylling skrev: Der var jo endeligt det jeg skrev!! Præcis. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 03/05-2012 10:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
I dag blev jeg ringet op af en dame, der på engelsk, reprænsenterede sig som fra Royal ambasade, spurgte om jeg havde inviteret min kæreste til DK. Og det bekræftede jeg selvfølgelig. Hun spurgte om et par ting mere, og sagde hun thank you. Da jeg lå og sov tænkte jeg ikke mere over det, men nu kan jeg se, det er et dansk nummer der blev ringet fra. Jeg søgte på google/krak efter nummeret, men det viser, at det er et firma der laver undersøgelser. Derefter ringede jeg til nummeret, men der bliver sagt "dyilyt", "ikke eksisterende". Hvorfor ringede hun og spurgte om det samme som vi skrev i ansøgningen. Kan jeg få en fornuftig forklaring på det. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/05-2012 11:58
|
SteenJ skrev: I dag blev jeg ringet op af en dame, der på engelsk, reprænsenterede sig som fra Royal ambasade, spurgte om jeg havde inviteret min kæreste til DK. Og det bekræftede jeg selvfølgelig. Hun spurgte om et par ting mere, og sagde hun thank you. Da jeg lå og sov tænkte jeg ikke mere over det, men nu kan jeg se, det er et dansk nummer der blev ringet fra. Jeg søgte på google/krak efter nummeret, men det viser, at det er et firma der laver undersøgelser. Derefter ringede jeg til nummeret, men der bliver sagt "dyilyt", "ikke eksisterende". Hvorfor ringede hun og spurgte om det samme som vi skrev i ansøgningen. Kan jeg få en fornuftig forklaring på det. Hilsen SteenJ Er der virkelig ikke nogen der kan/vil fortælle noget om det. SteenJ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/05-2012 12:10
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det lyder næsten som om der er lækket oplysninger som burde være beskyttet i henhold til Persondataloven, hvis altså ikke det er en eller anden undersøgelse et eller andet ministerium eller lignende har iværksat. Men lyder underligt uanset hvad. Og hvis det havde været sådan en undersøgelse så burde de have indledt samtalen med at oplyse det, det tror jeg du som blev kontaktet ville have sat pris på at få oplyst.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/05-2012 12:13
|
Webmaster skrev: Det lyder næsten som om der er lækket oplysninger som burde være beskyttet i henhold til Persondataloven, hvis altså ikke det er en eller anden undersøgelse et eller andet ministerium eller lignende har iværksat. Men lyder underligt uanset hvad. Og hvis det havde været sådan en undersøgelse så burde de have indledt samtalen med at oplyse det, det tror jeg du som blev kontaktet ville have sat pris på at få oplyst. Tak Web. Ja, hvis nummeret var et thai, ville jeg jo nok ikke skænke det en tanke, men det var et dansk nummer, der tikkede ind på min telefon. Hilsen Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/05-2012 12:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Webmaster skrev: Det lyder næsten som om der er lækket oplysninger som burde være beskyttet i henhold til Persondataloven, hvis altså ikke det er en eller anden undersøgelse et eller andet ministerium eller lignende har iværksat. Men lyder underligt uanset hvad. Og hvis det havde været sådan en undersøgelse så burde de have indledt samtalen med at oplyse det, det tror jeg du som blev kontaktet ville have sat pris på at få oplyst. I principet JA, men desvære de taler ofte som en "vandfald" så du når ikke at få indført et ord og derved bliver overrumplet. Ikke længere end sidste uge blev jeg også kontaktet af en Unavngivet person, som efter tredje gangs spørgsmål presenterede sig som fra et eller andet bureau for at spørge om jeg havde modtaget Reklammer i den sidste tid. Jeg havde ringet til Distributøren for et stykke tids siden for at beklage over nogle reklammer som udeblev, men personnen som kontaktede mig var ikke ansat af Distributionens firmaet. Det er desvære ofte at Vi selv giver lov til (nogle gange tvungen) at vores oplysninger bliver videregivet til tredje part (sammarbejdspartner). MEN, i SteenJs tilfælde burde det ikke lade sig gøre da det er "Følsomme personlige oplysninger" som er givet til et Officielle instans (ULS). Mon ikke at han havde ret, da han sagde : "There is something rotten in the State of Denmark ". ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 04/05-2012 12:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Steen Blot en tanke: Måske har ambassaden entreret med et eksternt firma eller en ekstern freelance-medarbejder for at få sager fra hånden. Bruges i vidt omfang både af private firmaer og offentlige instanser. Du kunne evt. ringe til ambassaden og spørge, om de der kender noget til vedkommende og fremgangsmåden. I givet fald bør opringeren naturligvis præsentere sig som "Jeg ringer på vegne af...." eller noget i den retning. Bjarne |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/05-2012 14:15
|
Tak til ovenstående, men som skrevet i starten, sov jeg rigtig godt, da jeg lige var gået i seng, efter kommet fra arbejde. Det I skriver er også noget af det, som jeg tænker på nu. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 08/05-2012 16:09
|
: your application isready for collection please visit the Application centre ,where your submitted your application. Ovenstående er kommet på sms i dag. Jeg forstår ikke helt betydningen. Hilsen Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

altså vi tænker freks. at vi vil rejse til juni 2012 i 3 uger, men vil det så ikke være bedre at søge om et visum til 1 eller 2 mdr. så har vi tid nok til at finde en billet og få tingene til at passe med dem vi skal besøge ??? Ja det kan godt være jeg spørg dumt men har aldrig prøvet det før