Se indlæg
 Udskriv debat
Hævekort/visa
NoiNarak
Thailand

In Thailand, there's no fee for domestic same-bank transaction. However, for inter-bank most of the banks will allow you to have 5 withdrawal or balance inquiry transactions for free , then charges you 5 THB per additional transactions[17]. For foreign card, the standard fee is 150 THB (USD 5.00 (approx)). However, there's an exception on the ATMs from AEON (Financial Servicde company) that will not charge the additional fee on the foreign card. You can usually find those ATMs in the major department stores.

Saendaeng
laodenmark skrev:
Hej Saendaeng/Michael. Beklager hvis jeg var lidt ubehøvlet i mit svar. Skulle jo ikke afholde folk fra at være nysgerrige og søge informationer. Det er vel netop det sitet her er der for.
Så god vind til dig i korat /Sikio eller hvor du ny driver den af.

Til Carsten : aner ikke om du er norsk eller dansk, men hvis du kunne oprette en konto i dk.
skulle det vel være muligt at oprette en konto i dk. så sende til thailand via dk. Men hvis/når det er som du skriver. vil det så betyde alle nordmænd skal i banken for at transfer derned ? men som du ser i tråden er det åbenbart også forskelligt om de danske banker kan bruge swift

Tilbage til Trådens oprindelige spørgsmål. Syntes alle Atm's charger mig de skallede 20 baht. Men måske jeg af en eller anden 'mystisk' årsag ikke kan huske om det også er tilfældet, når jeg hæver i den 'branch' hvor jeg oprindeligt oprettede kontoen.

Jo tak, Det er nu helt i orden.
Jeg ligger pt på sygehus i Østersund Nord Sverige med et brækket ben og venter på tilladelse til at flyve hjem. Men da jeg lige er blevet opereret så skal jeg vente nogle dage.Sad
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
laodenmark
NoiNarak skrev:
Thailand

In Thailand, there's no fee for domestic same-bank transaction. However, for inter-bank most of the banks will allow you to have 5 withdrawal or balance inquiry transactions for free , then charges you 5 THB per additional transactions[17]. For foreign card, the standard fee is 150 THB (USD 5.00 (approx)). However, there's an exception on the ATMs from AEON (Financial Servicde company) that will not charge the additional fee on the foreign card. You can usually find those ATMs in the major department stores.

Hej hvor er dette 'sakset' fra- altså fra hvilken bank og hvornår skulle det gælde fra ?
Har indtil nu samme erfaring (med Kasikorn) som John, altså at selv 'homebank' charger et fee udenfor sin egen 'branch'

Mht: Sydbank skiver du at du ikke forstår hvad jeg skrev. Når jeg skrev at netbank ikke accepterer Swift, men at det nok er muligt med/efter personlig henvendelse at lave(evt. fast) overførsel. hvilket også fremgår af din kommentar :qoute Forstår jeg da ikke rigtigt-jeg havde Sydbank i starten jeg var hernede og havde da ingen problemer-ok. måtte selv første 2 gange skrive mail og ringe til dem,for at forklare alt dette om mangel på i-ban nr. osv. men derefter ingen problemer.

Seendang: God bedring, håber du når hjem i god tid før jul

NoiNarak
Det er ikke fra en bank-men herfra:

http://en.wikiped...usage_fees [url][/url]

laodenmark
NoiNarak skrev:

Ja, det viser jo bare at ikke alt der skrives på nettet kan man stole på.

quote :
In Thailand, there's no fee for domestic same-bank transaction. unquote

da vi er flere herinde som har konstateret en fee på same-bank transaction. Hvis hævning i samme bank's Antager ATM går ind under dette. overskriften siger jo: ATM usage fees:

Leif56
carstenj skrev:
Saendaeng skrev:
carstenj skrev:
et spørgsmål som måske er lidt ude af tråd, men stadig om thailandske banker.
er der nogen der kan fortælle mig hvorfor bankerne i thailand ikke har i-ban nummer, det kræves jo hvis man vil overføre
penge fra europæiske net banker.

Det går nu fint nok uden IBAN. Der bruges jo bare SWIFT.

jeg bor i norge, og her kan man ikke overføre penge til udenlandske banker uden i-ban nummer, så jeg må gå i banken
og få dem til at sende hvergang.

Hej!
Jeg har overført mange gange fra Norge (DNBNoR) der har aldrig været problemer, de har 2 metoder for overførsel, en med og en uden IBAN. Prøv evt. at sende en mail til deres support, hvis ikke tingene kan lykkes.

Leif

Lung Yao
laodenmark skrev:
NoiNarak skrev:

Ja, det viser jo bare at ikke alt der skrives på nettet kan man stole på.

:
In Thailand, there's no fee for domestic same-bank transaction.

da vi er flere herinde som har konstateret en fee på same-bank transaction. Hvis hævning i samme bank's Antager ATM går ind under dette. overskriften siger jo: ATM usage fees:

Nemlig rigtigt, da WIKIPEDIA er ikke "biblen". Artiklen kunne lige så godt være skrevet af Noinarak - Laodenmark eller LungYao. Derfor "troværdigheden" af det skreven hænger i et tyndt tråd.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: