Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Dumhed , grådighed eller.............
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 08/12-2011 16:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Thjaa skrev: filihankat skrev: . Man skal ikke investere flere penge i Thailand end man har råd til at miste. Lige mine ord ... ragti godt sagt vel som at spille poker. farligt at gå 'All in' man kan jo nemt blive en uinteressant spiller ved bordet, hvis/når man tabt. og måske der står en anden som er klar til at gå all in. omvendt er man vel også uinteressant, hvis man har men ikke vil byde ind Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 09/12-2011 09:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
NoiNarak skrev: Der er jo desværre intet nyt i dette og man kan jo så mene hvad man vil om det hele-det jeg af og til finder lidt besynderligt er, at alle siger: Det er da hans egen skyld-han burde have været klogere osv. osv.og i det hele taget næsten syntes, at det er ok. Manden har trods alt 17 års ægteskab bag sig med kvinden,som jeg syntes, giver en rimelig god grund til at stole på en person-thai eller ej. Men denne holdning blandt mange,at en person der stoler på en thai,er et naivt fjols,syntes jeg ikke om-og det kan da godt være, at jeg selv er et naivt fjols,men jeg mener ikke at man kan leve et liv,hvor man evig og altid skal gå og se efter tegn på, at man er ved at blive snydt og have mistillid til sin samlever/kone/kæreste. Så tror jeg man er bedre tjent med at være single-og at nogen ligefrem kan sidde og gnide sig i hænderne over en så sørgelig historie,syntes jeg,siger rigtig meget om den person-det er da sørgeligt at have et sådant syn på tilværelsen og andre menneskers ulykke. 100% enig Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/12-2011 10:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Lung Yao skrev: John skrev: Jeg er ikke helt enig for jeg mener altid man skal, vurder folk på handlinger og ikke ord. Men det er et rigtig godt indlæg Patirak. Men hvad så NÅR handlinger IKKE følger ordene , hvor meget "værd" er disse (gyldne) ord ? ![]() Jeg har tit oplevet folk siger/lover noget men når det kommer til handling er det ofte det diametralt modsætninger der sker (hvis man fx. ikke har det på skrift). ![]() Præcis - der er intet forbud i Thailand om at konstruere ægtepagter. Det er den samme sunde fornuft vi bruger herhjemme. Hvordan man så juridisk sikrer sig i Thailand, kan man jo bruge en del tid på, har jo også en søn der skal arve mig. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 09/12-2011 10:36
|
|
patirak skrev: Soi7 skrev: patirak skrev: filihankat skrev: Folk bliver snydt alle steder i verden - ikke kun i Pattaya. Man skal ikke investere flere penge i Thailand end man har råd til at miste. Hørt! - Helt enig! Nemlig.....men alligevel er der folk der bliver ved med ikke at sikre sig...selv folk der er meget fx.erfarne thaifarer...hvad er grunden til den totale dårskab ??? ............kærlighed gør blind ![]() Tror det sker når folk mister paraderne, når de efter mange år i Asien tror de kender alle "tricks". Man bliver overmodig og tror man er usårlig. Jeg har været her en del år nu og bliver ved med at "opdage" nye ting. Så snart man kommer under et lag, så dukker der et nyt op og man lærer så noget mere. Har erkendt at jeg nok aldrig bliver expert eller kommer til at kende og forstå alt ved kulturen - fordi jeg er Farang. En Farang vil aldrig blive lukket helt ind i varmen. Mit måde at overleve på her, er generelt at påtage mig et roligt, smilende og venligt ydre - og så ellers ikke stole på noget folk siger, men vurdere folk på deres handlinger. Hvis folk siger og også ender med at gøre det de siger, så opbygges tilliden efterhånden - MEN det betyder ikke at jeg oparbejder blind tillid til personen. Det skal man efter min mening aldrig gøre i Asien - hvor man ofte ser selv tætte familiemedlemmer snyde hinanden for et par håndører. Tror der er mange vesterlændinge, der har svært ved holde paraderne oppe og konstant være "på vagt", fordi det ikke er naturligt for os i vores kultur. Vi er opdraget til at alle er lige, vi skal respektere andre og som udgangspunkt tro på og have tillid til andre. Det sammenholdt med at vi er opdraget i troen på at vi er "klogere" og "bedre" end de andre, gør os også sårbare. Så er der selvfølgelig også dem, der blot bliver forblændet af kærligheden og glemmer at tænke med det store hoved. Det er vel nok det værste der kan ske for en i Thailand. Vurder folk på handlinger og ikke ord - - - og så ellers ikke tro blindt på nogen som helst - - - så kommer man langt i Asien og man ender faktisk med at komme dybere under de forskellige lag, fordi man opnår at få respekt. Men man skal huske, at man altid vil være en Farang... ligemeget hvad. I Danmark tror jeg som udgangspunkt på det meste af det folk siger indtil det modsatte er bevist. I Thailand er det lige omvendt. Her har jeg opbygget et usynligt skjold, som sikrer at jeg ikke bliver "taget i rXvXn". Skjoldet er tykkere eller tyndere afhængig af hvem jeg er sammen med - men det er der altid - også når jeg er sammen med min kæreste, som jeg holder utroligt meget af og som jeg vil påstå jeg stoler på. Jeg stoler bare på en anden måde i Thailand end jeg gør i Danmark, fordi spillereglerne er helt anderledes. Hvis jeg skulle leve et sådan et liv som du beskriver der, med paraderne oppe og konstant være "på vagt", så ville jeg flytte hjem til lille Danmark igen (ikke at jeg personligt tror mere på dansker ind Thailænder TVÆRDIGMOD), det ville da være en forfærdelig tilværelse og jeg ville om ingen omstændigheder hverken kunne eller villle leve sådan i total mistillid, jeg har 120% tillidt til min kone og svigerforældre, det betyder ikke at der ikke er andre i familien eller omgangs kræsen som jeg ikke har stor tillid til, men det er for mig ikke meget anderledes ind i Danmark, nogen har jeg tillid til og andre absolut ikke, og hvad det angår penge så har jeg ikke betalt sinsod, jeg har aldrig lånt nogen i familien penge, tværdig mod har de lånt min kone og jeg penge af og til, jeg har intet at miste men alt at vinde her i min Thailandske familie, og at nogen så vil mene at det er naivt, tosset eller hvad end de nu måtte kalde mig, kunne ikke være mere lige gyldigt for mig, jeg har sku undt af de mennesker der må leve et liv i frygt i stedet for frihed og tillid... Ps. Det kunne være sjovt om der var en lignene web side om forhold med danske mænd eller kvinder, og så se hvor mange løgnagtige partner der ville dukke op der
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 09/12-2011 11:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Kan da sagtens følge Patirak's synspunkter langt hen af vejen. I danmark hører man jo ofte historier om en eller anden lotto milionær som i sin naivitet har formøbet hele sin formue. Ofte vil en Farang kunne opfattes som en sådan set ud fra et økonomisk synspunkt. Når nu det er billigere dernede, og hvis nogen har noget på kistebunden. er det jo direkte skørt at bruge det hele, hvis man kan nøjes med det halve. Sådan forholder det sig vel også i dk. Kulturelt ser jeg den største forskel i at Familien har større betydning/magt dernede, ikke som i dk. hvor folk nemmere vælger tosomhed hvis der ikke lige er noget som passer familien. Men hvordan folk agerer dernede er vel lige så forskelligt som det er i dk. Men har man intet at sætte til, så er der jo det mindre at bekymre sig om. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 09/12-2011 12:53
|
|
laodenmark skrev: Kan da sagtens følge Patirak's synspunkter langt hen af vejen. I danmark hører man jo ofte historier om en eller anden lotto milionær som i sin naivitet har formøbet hele sin formue. Ofte vil en Farang kunne opfattes som en sådan set ud fra et økonomisk synspunkt. Når nu det er billigere dernede, og hvis nogen har noget på kistebunden. er det jo direkte skørt at bruge det hele, hvis man kan nøjes med det halve. Sådan forholder det sig vel også i dk. Kulturelt ser jeg den største forskel i at Familien har større betydning/magt dernede, ikke som i dk. hvor folk nemmere vælger tosomhed hvis der ikke lige er noget som passer familien. Men hvordan folk agerer dernede er vel lige så forskelligt som det er i dk. Men har man intet at sætte til, så er der jo det mindre at bekymre sig om. Helt rigtigt det er lige så forskelligt som i dk. jeg havde mine eks. danske sviger forældre noget mere rendene i dk. ind jeg har min thailandske s. forældre, de respektere at min kones og mit privat liv, og nogen gange går der 14 dage til 3 uger i mellem at vi ser dem, på trods af at de kun bor ca. 200m oppe af gaden, min kone og jeg sætter stor pris på vores tosomhed, min kone faktisk mere ind jeg, så jo det er lige så forskelligt som i DK. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 09/12-2011 23:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
Det, at han har investeret i en lånehajs virksomhed er nok til at jeg på ingen måde har ondt af ham. Folk der ønsker at leve af andre folks elendighed fortjener selv at leve i elendighed.... |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 09/12-2011 23:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Uanset hvad man kaster sig ud i Thailand, så er det nok en god idé at have til returbilletten...![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/12-2011 01:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
buster40 skrev: patirak skrev: Soi7 skrev: patirak skrev: filihankat skrev: Folk bliver snydt alle steder i verden - ikke kun i Pattaya. Man skal ikke investere flere penge i Thailand end man har råd til at miste. Hørt! - Helt enig! Nemlig.....men alligevel er der folk der bliver ved med ikke at sikre sig...selv folk der er meget fx.erfarne thaifarer...hvad er grunden til den totale dårskab ??? ............kærlighed gør blind ![]() Tror det sker når folk mister paraderne, når de efter mange år i Asien tror de kender alle "tricks". Man bliver overmodig og tror man er usårlig. Jeg har været her en del år nu og bliver ved med at "opdage" nye ting. Så snart man kommer under et lag, så dukker der et nyt op og man lærer så noget mere. Har erkendt at jeg nok aldrig bliver expert eller kommer til at kende og forstå alt ved kulturen - fordi jeg er Farang. En Farang vil aldrig blive lukket helt ind i varmen. Mit måde at overleve på her, er generelt at påtage mig et roligt, smilende og venligt ydre - og så ellers ikke stole på noget folk siger, men vurdere folk på deres handlinger. Hvis folk siger og også ender med at gøre det de siger, så opbygges tilliden efterhånden - MEN det betyder ikke at jeg oparbejder blind tillid til personen. Det skal man efter min mening aldrig gøre i Asien - hvor man ofte ser selv tætte familiemedlemmer snyde hinanden for et par håndører. Tror der er mange vesterlændinge, der har svært ved holde paraderne oppe og konstant være "på vagt", fordi det ikke er naturligt for os i vores kultur. Vi er opdraget til at alle er lige, vi skal respektere andre og som udgangspunkt tro på og have tillid til andre. Det sammenholdt med at vi er opdraget i troen på at vi er "klogere" og "bedre" end de andre, gør os også sårbare. Så er der selvfølgelig også dem, der blot bliver forblændet af kærligheden og glemmer at tænke med det store hoved. Det er vel nok det værste der kan ske for en i Thailand. Vurder folk på handlinger og ikke ord - - - og så ellers ikke tro blindt på nogen som helst - - - så kommer man langt i Asien og man ender faktisk med at komme dybere under de forskellige lag, fordi man opnår at få respekt. Men man skal huske, at man altid vil være en Farang... ligemeget hvad. I Danmark tror jeg som udgangspunkt på det meste af det folk siger indtil det modsatte er bevist. I Thailand er det lige omvendt. Her har jeg opbygget et usynligt skjold, som sikrer at jeg ikke bliver "taget i rXvXn". Skjoldet er tykkere eller tyndere afhængig af hvem jeg er sammen med - men det er der altid - også når jeg er sammen med min kæreste, som jeg holder utroligt meget af og som jeg vil påstå jeg stoler på. Jeg stoler bare på en anden måde i Thailand end jeg gør i Danmark, fordi spillereglerne er helt anderledes. Hvis jeg skulle leve et sådan et liv som du beskriver der, med paraderne oppe og konstant være "på vagt", så ville jeg flytte hjem til lille Danmark igen (ikke at jeg personligt tror mere på dansker ind Thailænder TVÆRDIGMOD), det ville da være en forfærdelig tilværelse og jeg ville om ingen omstændigheder hverken kunne eller villle leve sådan i total mistillid, jeg har 120% tillidt til min kone og svigerforældre, det betyder ikke at der ikke er andre i familien eller omgangs kræsen som jeg ikke har stor tillid til, men det er for mig ikke meget anderledes ind i Danmark, nogen har jeg tillid til og andre absolut ikke, og hvad det angår penge så har jeg ikke betalt sinsod, jeg har aldrig lånt nogen i familien penge, tværdig mod har de lånt min kone og jeg penge af og til, jeg har intet at miste men alt at vinde her i min Thailandske familie, og at nogen så vil mene at det er naivt, tosset eller hvad end de nu måtte kalde mig, kunne ikke være mere lige gyldigt for mig, jeg har sku undt af de mennesker der må leve et liv i frygt i stedet for frihed og tillid... Ps. Det kunne være sjovt om der var en lignene web side om forhold med danske mænd eller kvinder, og så se hvor mange løgnagtige partner der ville dukke op der ![]() Når jeg ser på det rent erhvervsmæssigt i Asien, så stoler jeg ikke på nogen som helst. Der vil jeg helt klart sige, at jeg har meget mere tillid til f.eks. danske virksomheder. Det skyldes først og fremmest korruption og at man retsmæssigt ofte er "sat ud af spillet" i Asien. Man har som Farang ofte ikke en kinamands chance, hvis noget går helt galt og man skal til at tage loven i brug. Korruptionen styrer og som Farang er man ofte taberen. Privat stoler jeg 100% på min kæreste. Hun har ofret mere for vores forhold, end nogen anden dansk kvinde som jeg har været sammen med. Hun er en af de mest ærlige personer jeg kender og jeg har enormt respekt for hende. Men hun er også Thai - og vi lever sammen i Thailand - hvilket man aldrig må glemme. Med det mener jeg, at vi lever i et land uden socialt sikkerhedsnet og med andre kulturelle og sociale normer/værdier. Vi lever et sted, hvor langt flere mennesker end i Danmark, konstant må kæmpe for dem selv og deres familie. Et sted, hvor der ikke er et kommunekontor, gratis sygehus m.v. Deri ligger den helt store forskel i det at være Thai og Dansker. Vi er født og opvokset i et samfund hvor staten har taget sig af os, hvilket gør os naive og blinde, når det gælder den "virkelige" verden. Går det os dårligt i Thailand - Ja, så flygter vi jo bare hjem til Danmark og får hjælp. Problemet er, at det kan en Thai ikke. Vi danskere undrer os ofte over hvorfor Thaier tit virker pengefikseret. Prøv at være fattig og uden muligheder for hjælp - så forstår man måske bedre hvorfor. Det manglende sociale sikkerhedsnet og det at mange ofte er opvokset under meget fattige vilkår, gør hele forskellen. Især når det drejer sig om evnen til at tro og have fuld tillid til andre mennesker. I bund og grund er vi alle os selv nærmest. Man skal bare langt ud, før man finder ud af det. I Danmark kan vi så glæde os over at det er de færreste, der går sulten i seng hver aften. Her er vores største problem familier, som ikke har råd til at spise andesteg til jul og give deres børn en iPad hver i julegave. Så er man nemlig fattig i Danmark. Den Farang, der blev snydt i artiklen og som alle andre Faranger, der bliver snydt i Asien, har jeg ikke ondt af. Ofte bunder disse sager i grådighed, dumhed, naivitet og en manglende respekt for Thailand og deres befolkning. Det ene øjeblik kaster de rundt om sig med penge og vælter sig rundt i Thai-piger. Det næste øjeblik er de blanket af og straks skal de i avisen og fortælle deres sørgelig historie om hvordan de blev snydt og nu er fattige. Det er godt nok synd. Hvor er historierne og familierne der dagligt lever i extrem fattigdom og som ikke har en jordisk chance for nogensinde at komme videre? Redigeret af patirak d. 10/12-2011 01:28 |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 10/12-2011 02:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Jeg er enig med dig i, at er det på grund af grådighed eller manglende respekt for Thailand eller Thailændere-så har jeg heller ikke ondt af folk der bliver snydt. Men netop det du kalder dumhed og naivitet,er jo som du selv nævner, ting som vi i forhold til det du kalder-den virkelige verden-er født og opvokset med. Så i grunden er mange danskere nok dårligt rustet, mentalt til Thailand-men jeg mener dog ikke, at man skal gouterer at folk bliver snydt,fordi de har forelsket sig og naivt eller dumt,har overladt midler til damen-sikkert i troen på,at eftersom det er hendes hjemmebane vil hun bedre kunne håndterer en masse ting,rent praktisk.Naivt-ja-men syntes ikke, at det,med vores baggrund er så underligt,eller at man af den grund skal gouterer at mandenden flåes og hoved og r... Så længe en masse faranger gouterer dette og griner fjoget og siger-det er da bare ok-det er hans egen skyld...ja, så er der nok ikke store muligheder for,at Thaiernes syn på det ændres. Derimod,hvis vi alle sammen,hver især langsomt prepererer vores kone/samlever og thai omgivelser og fortæller dem, at den slags er sgu bare ikke ok. og giver dem nogle fornuftige grunde for det-så MÅSKE-hen ad vejen man kan påvirke deres syn på disse ting-ihvertfald nok større mulighed ad den vej,end bare grine og sige,at det er da iorden. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/12-2011 10:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
NoiNarak skrev: Jeg er enig med dig i, at er det på grund af grådighed eller manglende respekt for Thailand eller Thailændere-så har jeg heller ikke ondt af folk der bliver snydt. Men netop det du kalder dumhed og naivitet,er jo som du selv nævner, ting som vi i forhold til det du kalder-den virkelige verden-er født og opvokset med. Så i grunden er mange danskere nok dårligt rustet, mentalt til Thailand-men jeg mener dog ikke, at man skal gouterer at folk bliver snydt,fordi de har forelsket sig og naivt eller dumt,har overladt midler til damen-sikkert i troen på,at eftersom det er hendes hjemmebane vil hun bedre kunne håndterer en masse ting,rent praktisk.Naivt-ja-men syntes ikke, at det,med vores baggrund er så underligt,eller at man af den grund skal gouterer at mandenden flåes og hoved og r... Så længe en masse faranger gouterer dette og griner fjoget og siger-det er da bare ok-det er hans egen skyld...ja, så er der nok ikke store muligheder for,at Thaiernes syn på det ændres. Derimod,hvis vi alle sammen,hver især langsomt prepererer vores kone/samlever og thai omgivelser og fortæller dem, at den slags er sgu bare ikke ok. og giver dem nogle fornuftige grunde for det-så MÅSKE-hen ad vejen man kan påvirke deres syn på disse ting-ihvertfald nok større mulighed ad den vej,end bare grine og sige,at det er da iorden. Du har helt ret NoiNarak... Det er ikke i orden at snyde andre mennesker, som f.eks. en forelsket Farang. Men det er heller ikke i orden den måde Faranger nogle gange behandler Thai-pigerne på. Men vi må jo også erkende at de fleste af sådanne historier har udspring i barmiljøet, som jo har sine helt egne spilleregler. Personligt er jeg i Thailand tæt på barmiljøet, selvom jeg egentlig ikke kommer der så ofte. Men da min kæreste er tidligere barpige og vi jo indimellem mødes med hendes veninder (hvoraf mange er tidligere kollegaer), så både ser og hører jeg en del historier. De mænd, der forelsker sig i en barpige, er ofte ikke klar over hvad der reelt kræves for at få et sådan forhold til at fungere. Samtidig er mange af pigerne ”mærket” rent følelsesmæssigt af deres arbejde, som gør det svært for dem at leve i et almindeligt parforhold. Som jeg ser det, så er de fleste forhold mellem vestlige mænd og barpiger dødsdømt på forhånd. Mange gange er der slet ikke tale om rigtige kærlighedsforhold – manden er bare ikke klar over det. Det opdager han ofte først når det er for sent. Jeg hører ofte Farang mænd udtale at barpigerne i Thailand er anderledes end andre prosituerede rundt om i verden. Der lægges altid vægt på at pigerne f.eks. arbejder i barerne af egen fri vilje og kan forlade stedet når det passer dem. Det er også korrekt, men hvad er deres egentlige alternativ? Fakta er at de fleste barpiger i Thailand ikke har mange andre muligheder og at de fra familiens side er presset ud i det job de har. Familierne hjemme i landsbyen ringer dagligt og skal have flere penge sendt hjem. Imens sidder de ofte på deres flade og laver ingenting, mens pigen i Bangkok står med hele ansvaret. Kan man sige noget til at hun engang imellem går for vidt for at skrabe de penge sammen hun kan? Hendes dagligdag består af mødet med fulde Faranger, hvoraf nogle formår at behandle hende med respekt, mens andre behandler hende direkte umenneskeligt. Fælles for de fleste Faranger, er at de konstant fylder hende med løgn, lover hende ”guld og grønne” skove, for derefter at smutte, så snart de ser en kønne pige. Og det sker faktisk at pigerne er rigtig forelsket i deres Farang ven. Tilbage står de så med knuste hjerter, ingen penge og de har måske endda droppet deres tidligere faste kunder, til fordel for manden som lovede dem alt. De må så starte helt forfra og tilbage ud i baren. Hvis man vil have et forhold til en barpige til at lykkedes, så kræver det langt mere end et almindeligt forhold. Jeg vil faktisk våge den påstand at det er meget få procent af sådanne forhold, der har en reel chance for overlevelse. Det kræver nemlig at begge parter er parate til at ”sluge kameller” og lave markante ændringer i deres liv, for at det kan lykkedes. Det er langt de færreste Faranger, som når det kommer til stykket, der reelt har lyst til at ofre sig for det. Omvendt vil jeg sige at et forhold til en barpige, kan være fuldt ud ligeså godt som et forhold til enhver anden kvinde. Barpiger er også mennesker og har følelser som alle andre. Det er korrekt at nogle (mange) er ”skadede” i større eller mindre grad af jobbet. Men der findes altså også ”hærdede” barpiger, som faktisk er ganske almindelige mennesker med hæderlige værdier og normer - når først man kommer helt tæt på dem. Ud fra de historier jeg tit må lægge øre til, så er det for mig ofte Farangen, som er skyld i at forholdet slutter. Farangen er nemlig ofte ikke klar til at tage de skridt der skal tages, for at pigen kan stoppe i jobbet. Ofte handler det om økonomi, men i mange tilfælde også om at Farangen ikke kan leve med og acceptere barpiges fortid. Blandt min kærestes veninder hører jeg ofte om piger, der nogle gange forelsker sig rigtigt i en Farang. De svæver på en lyserød sky og er vildt forelskede. Rigtig mange af dem bliver dog ved med at arbejde – ikke fordi de vil, men fordi de er nødt til det. Deres udkårne Farang er nemlig rejst hjem, for han skal lige have styr på det derhjemme først (oftest kone og børn). Derudover har han som regel kun efterladt pigen med få penge og har selvfølgelig samtidig bedt hende om at stoppe i baren. Problemet er bare at det som regel oftest ikke er nok at stikke en barpige få tusinde Bath, da hendes familie dagligt presser hende for flere og flere penge. Jeg behøver vel ikke at nævne at mange gange, så hører pigen aldrig fra Farangen igen, efter han er hjemvendt og ellers melder han ud at han alligevel ikke kan holde det han har lovet. Hvad angår danske værdier og vestlig etik og moral, så er der mange Thaier der kunne lære af os. Det gælder både rent forretningsmæssigt og personligt. Dog vil jeg så også sige at rigtig mange Faranger, skulle tage og lære at opføre sig ordenligt og behandle pigerne med respekt. Grunden til at man hører ”skrækhistorier”, skyldes nemlig som oftest Farangerne selv. Det sker ofte, at jeg hører historierne fra pigerne selv, når de fortæller mig hvordan på forskellige måder forsøger at få så mange penge ud af Farangen som muligt. Jeg ved også at flere af mine kærestes veninder har flere sponsorer ad gangen. En er endda gift med en Farang og arbejder stadig, uden hans viden. Det der er fælles for historierne, er at Farangen oftest er langt væk og dumper forbi Thailand engang imellem. De har ingen fælles hverdag i forholdet og de kender egentlig ikke rigtig hinanden. Manden tror han kan "fjernstyre" kæresten og forstår ikke at dette ikke kan lade sig gøre. Mange af pigerne ønsker rent faktisk kun at have et enkelt forhold og mange af dem ville være 100% trofaste hvis de kunne få det. Problemet er bare at de oftest indser at mændene reelt ikke kan, tør eller vil tage det skridt. Så pigerne indser hurtigt at det kun er på "lånt tid" og de finder derfor andre emner. Hvorfor kun spille på en hest, hvis den ikke ligner en sikker vinder? De få forhold jeg kender, hvor det er lykkedes skyldes hovedsageligt det at manden har vist at han kan holde hvad han lover. For det kræves især hvis man vi få et rigtig forhold til at fungere med en barpige. Det kræver også, at man hurtigt får skabt en hverdag sammen og at pigen rent faktisk er indstillet på at stoppe. Udover dette så skal man også være forelsket og rigtig glade for hinanden, for man vil sammen møde rigtig mange udfordringer i hverdagen. Så kan man selv regne ud hvad chancerne er for det. Sorry, kom måske lidt uden for emnet, men blev grebet af skriveiver. Til sidst vil jeg sige til de mænd, der skal på sextur til Thailand... Behandel pigerne ordenligt og med respekt! Jeg skammer mig til tider over at være Farang, når jeg hører nogle af historierne fra pigernes side. Redigeret af patirak d. 10/12-2011 10:21 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.