Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Debatkultur på DTW
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 17/12-2011 18:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Robert Kronberg skrev: [quote]AL 48 skrev: Sudsakhon skrev: Derfor svarer folk med erfaring i de fagområder naturligvis med begreber ikke alle forstår NIX, de kloge "oversætter" med det samme for at evt. læsere forstår dem. Det sparer mange misforståelser. Fagsprog har man blandt ligesindede. Hvad nytter det at jeg evt. fortæller dig at kommutatoren er nedslidt på din el-motor,og du skal have den afdrejet, eller at 7BCY har lækstrøm.Eller der er gået en SMD i kredsløbet.- Det fatter du nok heller ikke en skid af,-og så vil det virke irriterende på dig. Mon ikke også du ville bede om en "oversættelse"? Jo tak. Jeg ville bede om en oversættelse. Men jeg ville bede om det uden at svine dig til ;-) helt enig med dig Robert. Samtidigt vil jeg mene, at såfremt AL 48 fortsatte med samme (fagspecifikke) ordvalg. ville han efter min mening være udenfor pædagorisk rækkevidde. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/12-2011 19:07
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
bruno skrev: Jeg er ret sikker på, at hvis dem der normal skriver her på DTW sad i samme lokale og kun se hinanden, så ville tonen være bedre og folk ville være mere høflig. Ligesom med folk i trafiken. Hej Bruno, Du har helt ret, eller rettere, du har meget ret. Jeg har gennem tiden mødtes med nogle af mine største "fjender" på DTW, og vi er altid blevet gode venner, efter vi efterfølgende har mødtes. Dermed ikke sagt, at vi blev 100 % enige, men vi blev gode venner, da vi så hinanden i øjnene. Nogle af mine bedste venner på DTW er faktisk brugere, som jeg sloges med, før vi mødtes. Det sjove er, at de brugere, som allermest skælder ud over andres indlæg, faktisk bliver de bedste venner. Det handler om at være engageret i thailandske forhold. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/12-2011 21:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Al48 skrev et rigtigt godt svar.. Copy paster lige.. NIX, de kloge "oversætter" med det samme for at evt. læsere forstår dem. Det sparer mange misforståelser. Fagsprog har man blandt ligesindede. Hvad nytter det at jeg evt. fortæller dig at kommutatoren er nedslidt på din el-motor,og du skal have den afdrejet, eller at 7BCY har lækstrøm.Eller der er gået en SMD i kredsløbet.- Det fatter du nok heller ikke en skid af,-og så vil det virke irriterende på dig. Mon ikke også du ville bede om en "oversættelse"? Der giver jeg dig nemlig 100% ret Og du har desuden ret i, at jeg ikke fatter en dyt udover det grundlæggende.. Og jo, tak. Jeg ville også bede om en oversættelse. Uden at svine dig til eller nedgøre din viden på området. MEN hvis jeg gang på gang hævder at, der ikke kan opstå lækstrøm ved DC, men kun AC (konstrueret eksempel) kunne det være, at det var nødvendigt at forklare mig HVORFOR jeg tager fejl. Det gør du ikke for at hævde dig med din uddannelse, men fordi du VED noget om det. OG vi er igang med at tale om el-motorer. Nu er det sådan, at mange af de diskuterede emner her på DTW kommer til at handle om områder (i al fald alle de der "sidediskussioner" ), der bliver besvaret at nogen med viden indenfor et eller andet område. Som sagt, de der " sidediskussioner" er nok oftest der, det ender i fagsnak.. Redigeret af sudsakhon d. 17/12-2011 21:11 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.