Se indlæg
 Udskriv debat
Hotel i Bangkok
Robert Kronberg
natty skrev:

Først få fat i nogle bøger og læs og læs, der findes mange på både dansk og engelsk. Dette ikke for først at finde et hotel, men for at finde ud af hvor man ønsker at bo i kæmpestore Bangkok, Det nytter jo ikke af få anbefalet et hotel i Chinatown eller ved lufthavnen, hvis man ikke finder området attraktivt. Derfor vil jeg da mene, at man ikke kan svare på spørgsmålet, hvis man ikke ved hvor vedkommende vil bo.
Det er lidt det samme som i New York, hvis man tror at New York kun er Manhattan, bliver man godt nok skuffet hvis man bliver placeret i Bronx, selvom der også kan være ganske charmerende.
Så placering og interesser er vigtige.
Efter at Skytrain og undergrund er kommet til foretrækker jeg Sathorn Area. Udenfor trafficjamtime er der ganske fredeligt, der bor flest thaier som jeg oplever det, og man kommer let til underholdningedistrikterne Silom (5 minutter) og Sukhumvit. Lumphini Park, en oase i Bangkok, er tæt på, med undergund og skift til skytrain er man tæt på alt, Siam Square, de store indkøbscentre og endda en station ved floden. Men selv med et stort område som Sathorn, skal man vide lidt om hvor ca. man ønsker at opholde sig. Tær på undergrund, tæt på parken Lumpini osv
Så frem med din egen researcher, bøger og kort, Tripadvisor, Lonleyplanet osv. Så er man selv kommet en del af vejen. Og det bedste af det er, at det egentligt er ret sjovt.

PS at jeg foretrækker Sathorn området er selsfølgelig helt min egen mening.

Hej natty,

Ja, det er vanskeligt på andres vegne at tænke, hvor det er bedst. Det er ligesom religion og politik.

Min favorit på andres vegne er Sukhumwit i de lave soi-numre, men jeg har erfaret, at mange andre, som dig, foretrækker Sathorn/Silom.

Det mønster, som jeg synes at se, er, at folk med flere penge i lommen typisk foretrækker Sathorn/Silom, mens den mere typiske turist foretrækker de lave numre på Sukhumwit.

Jeg kan ikke gennemskue årsagen.

Khao San er et tredje alternativ, men her er ikke adgang til Metro/SkyTrain, og der kan være en frygtelig trafik.

Hvis jeg en dag flytter fra Bangkok og herefter skal besøge Bangkok, så vil jeg måske vælge Pratunam-området.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
kiml
Sidst jeg var i Bangkok (August) boede jeg på Amari Watergate i Pratunam lækkert 5 stjernet Hotel incl. breakfast 500 dk i døgnet lækre værelser med udsigt over Bangkok boede på 30 etage. og laver en booking igen til Februar Smile

natty
Hej Robert

Jeg bor nu ikke specielt dyrt eller ekstravagant, når jeg bor i Sathorn området, specielt iøjeblikket, er jeg desværre på budget når jeg rejser, men derfor har jeg det alligevel sjovt og dejligt. Jeg har skåret ned på hotel/guesthouse udgifterne, selvom stederne selvfølgelig skal være rene. ordentlige, aircon og med safe.
Jeg bor normalt i området omkring Soi Ngam Duplee., og der findes faktisk hoteller og guesthouses til rimelige og alle andre priser, selv IBIS i samme gade har åbnet et hotel, som da jeg checkede priserne sidst var ganske rimelige. Næsten helt nyt, det eneste problem for mig var at værelserne var lidt til den lille side og at de ikke havde nogen som helst rygerværelser, at vinduerne så ikke kunne åbnes, gjorde det jo ikke bedre for mig. Men ellers et rigtigt godt hotel til prisen.

At jeg så altid bliver budt velkommen, på de samme hoteller jeg bor på, som nærmest en del af en familie, gør måske også at jeg holder af området.

Har også boet på et godt hotel på en Soi til Silom, som ikke var specielt dyrt.

Jeg elsker da selv luksus, en gang imellem, og nyder det, men ved I hvad, har man været på et Hilton eller Merriot et sted på globen, har man næsten set dem alle sammen.

Nå kom vist for vidt omkring, da mit indlæg kun skulle handle om prisniveauet i Sathorn modsat andre steder i BKK, og man kan altså finde noget der også i forskellige prisklasser.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

milex
Man kan få usandsynligt meget for få penge I BKK. Og man kan selvfølgelige vælge de internationale til høje priser, Men så kunne man for så vidt lige så godt vælge det samme hotel hvorsomhelst i verden - same same. Hygger mig gevaldigt på BKK hoteller i prisklassen 1000-1500bht. - Har prøvet de dyre world wide - ikke særlig interesant

natty
Milex du har ret, jeg betaler vel i gennemsnit mellem 900-1300 TB, nogen gange lidt mindre og nogle gange en del mere alt efter sæson og om det er standard, superior osv rum. Dem jeg bruger er som regel good value for prisen, men har da også set værelser hvor de forlangte priser i samme interval eller dyrere,hvor jeg med det samme gik hovedrystende, dog ikke synligt men med et smil, ud af hotellet og jeg gad ikke engang forhandle mig til en lavere pris, da jeg slet ikke ville opholde mig på værelset i 5 minutter.

Jeg må så indrømme at hvis jeg kommer til et sted eller by jeg ikke kender, og har rejst en hel dag, kan jeg godt finde på at tage det næsten første og bedste. Derfor siger jeg altid at jeg kun ønsker at betale for en nat eller aller bedst når jeg checker ud. Så finder jeg ud af om der er bedre muligheder samme aften eller næste formiddag.

Andre tænker nok anderledes om prisen, men da jeg rejser til Østen 3-4 gange om året, betyder det noget. Det er jo hverken bryllupsrejse jeg skal på og jeg skal heller ikke imponere nogen.

Jeg har dog besluttet mig for at mindst engang skal jeg opholde mig The Orient, nu Mandarin Oriental, men det er ikke så meget på grund af deres luxus, men den historiske ånd der er omkring stedet.
Sjovt nok kender jeg en som bor i et guesthouse til 500-600-700TB., men så bruger han sine penge på at spise brunch hver anden dag på The Orient, ja sådan er verden så forskellig. Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Top High Class Fashion
Prøv og se her der er mange hoteller i BKK med mere
http://www.easyto...=280824083

Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Spring til debat: