Se indlæg|
Kørekort
|
|
| kaktus10 |
Lagt på d. 29/12-2011 16:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
hugoboerge skrev: Kaktus 10, jeg mener du skal glemme alt om at leje bil. Hvilket internationalt udlejningsfirma vil leje en bil ud uden at se et koerekort ? Desuden hvad kan ambassaden hjaelpe med i det henseende ? Med hensyn til uheld, ja saa er det nok uheldigt at der sidder en farang i bilen hvis der sker noget. Lej en bil med chauffeur i stedet for. Hvis der sker et uheld vil chauffoeren sikkert stikke af. Mvh Ambassaden skal selvfølgelig hjælpe med et nyt internationalt kørekort, hvad ellers. Jeg har mit danske. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/12-2011 17:11
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Robert Kronberg skrev: Det er en myte, at farang får skylden, eller også er det, fordi han bærer sig forkert ad. Men naturligvis skal man have sit kørekort på sig. Når man er udsat for et uheld i Thailand, så skal man omgående ringe til sit forsikringsselskab (eller udlejers forsikringsselska , hvorpå de kommer med det samme. Hvis ens bil blokere for trafikken, så kan det ske, at de bliver bragt ned til en politistation af en fejebakke. Ens forsikringsselskabet har ingen interesse i at give farangen skylden, og de arbejder ganske professionelt. Jeg har aldrig fået skylden for noget, som jeg ikke selv var skyld i, uagtet om politiet dukkede op eller ej, men normalt er trafikuheld ikke en politisag, sådan som vi er vant til det i Danmark. Hilsen, Robert Robert det er noget vrøvl...Et færdselsuheld er altid en politisag, det er politiet der håndhæver loven. Men ikke dermed sagt at de "gider" beskæftige sig med sagen. Men du har ret i at man som det første skal kontakte sit forsikringsselskab ved uheld, ud over det er det en god ide at tage masser af billeder af situationen på uhelds stedet, da et billed siger meget mere end ord. Med hensyn til kørekort, så duer et Dansk kørekort ikke i Thailand. Det er kun internationalt eller et Thai kørekort der gælder. Det er helt sikkert at man nogen steder kan leje bil/motorcykel på et Dansk kørekort, eller helt uden at vise kørekort, men det bliver det ikke lovligt af. Jeg har haft to uheld i Thailand, i begge tilfælde har jeg været uden skyld. I begge sager har politiet været indblandet. I den ene sag blev jeg helt frikendt, og i den anden fik jeg halvdelen af skylden og en bøde på 400 baht. (justitsmord) Begge sager blev afgjort på politistationen. Jeg kunne selvfølgelig have ført sagen for en dommer og blevet frifundet... men men men 400 baht og flere dage måske måneder fik mig til bare at betale. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/12-2011 17:42
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
John skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en myte, at farang får skylden, eller også er det, fordi han bærer sig forkert ad. Men naturligvis skal man have sit kørekort på sig. Når man er udsat for et uheld i Thailand, så skal man omgående ringe til sit forsikringsselskab (eller udlejers forsikringsselska , hvorpå de kommer med det samme. Hvis ens bil blokere for trafikken, så kan det ske, at de bliver bragt ned til en politistation af en fejebakke. Ens forsikringsselskabet har ingen interesse i at give farangen skylden, og de arbejder ganske professionelt. Jeg har aldrig fået skylden for noget, som jeg ikke selv var skyld i, uagtet om politiet dukkede op eller ej, men normalt er trafikuheld ikke en politisag, sådan som vi er vant til det i Danmark. Hilsen, Robert Robert det er noget vrøvl...Et færdselsuheld er altid en politisag, det er politiet der håndhæver loven. Men ikke dermed sagt at de "gider" beskæftige sig med sagen. Men du har ret i at man som det første skal kontakte sit forsikringsselskab ved uheld, ud over det er det en god ide at tage masser af billeder af situationen på uhelds stedet, da et billed siger meget mere end ord. Med hensyn til kørekort, så duer et Dansk kørekort ikke i Thailand. Det er kun internationalt eller et Thai kørekort der gælder. Det er helt sikkert at man nogen steder kan leje bil/motorcykel på et Dansk kørekort, eller helt uden at vise kørekort, men det bliver det ikke lovligt af. Jeg har haft to uheld i Thailand, i begge tilfælde har jeg været uden skyld. I begge sager har politiet været indblandet. I den ene sag blev jeg helt frikendt, og i den anden fik jeg halvdelen af skylden og en bøde på 400 baht. (justitsmord) Begge sager blev afgjort på politistationen. Jeg kunne selvfølgelig have ført sagen for en dommer og blevet frifundet... men men men 400 baht og flere dage måske måneder fik mig til bare at betale. Hej John, Jeg er helt uenig - det er ikke en politisag, hvis der ikke er (alvorlig) personskade. Men hvem gider slås for 400 eller 1.000 baht... Forsikringsselskabet skal altid kontaktes, og så er de din advokat på stedet. Jeg har haft mange uheld, hvor det ikke var min skyld, og hvor jeg ikke fik skyld, og her har jeg altid vist mit danske kørekort til agenten - og politiet i et enkelt alvorligt tilfælde - (selvom jeg havde internationalt kørekort, men det holder jeg for mig selv). Jeg har kun fået skyld en gang i et færselsuheld, fordi jeg påkørte en motorcykel, så det kostede 3.000 baht i selvrisiko, og det var min fejl. Hilsen, Robert |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/12-2011 17:51
|
|
Robert så svar mig lige på om hvem der håndhæver færdselsloven i Thailand, er det forsikrings agenterne eller politiet?
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/12-2011 18:03
|
John skrev: Robert så svar mig lige på om hvem der håndhæver færdselsloven i Thailand, er det forsikrings agenterne eller politiet? Hej John, Det er ligesom i byretten i Danmark. Hvis du er stævnet og møder op uden advokat, så snyder modparten dig på en eller anden procedurefejl, uagtet du har ret eller ej... Dit forsikringselskab i Thailand har ingen interesse i, at du får skylden, da de ellers skal betale, så de skal nok tage hånd om det hele, så vidt de kan... Politiet er ikke en domstol, hverken i Thailand eller Danmark. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/12-2011 18:39
|
|
Robert du svarer ikke på spørgsmålet. Hvem håndhæver færdselsloven i Thailand: 1 - Forsikrings agenterne 2 - Politiet john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/12-2011 18:46
|
John skrev: Robert du svarer ikke på spørgsmålet. Hvem håndhæver færdselsloven i Thailand: 1 - Forsikrings agenterne 2 - Politiet Agenten taler med politiet og sikrer, at du ikke bliver snydt, og domstolen sikrer din ret, såfremt agenten bliver nødt til at gå så langt. Det er ikke dit problem, men agentens/forsikringsselskabets. Løgn kan der ikke sikres imod, heller ikke i Danmark, men det ordnes med selvrisiko. Det er ellers underligt, at du bliver ved med at have et horn i siden på mig, men det må blive dit problem... Hilsen, Robert |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2011 18:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
John skrev: Robert så svar mig lige på om hvem der håndhæver færdselsloven i Thailand, er det forsikrings agenterne eller politiet? Det er da enkelt at svare på: Det er der ikke nogen, der gør ! Politiet skrider ind, når de mangler penge i kassen (deres egen), ellers er de både blinde og døve overfor stort set alt ! Det kan man da ikke kalde at håndhæve loven. ! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/12-2011 19:01
|
hn skrev: John skrev: Robert så svar mig lige på om hvem der håndhæver færdselsloven i Thailand, er det forsikrings agenterne eller politiet? Det er da enkelt at svare på: Det er der ikke nogen, der gør ! Politiet skrider ind, når de mangler penge i kassen (deres egen), ellers er de både blinde og døve overfor stort set alt ! Det kan man da ikke kalde at håndhæve loven. ! Ja, og der er netop derfor, at man død og pine skal have sin agent ud på stedet, og der er også derfor, at forsikringselskaberne selv beder om, at man ringer til dem omgående. Forsikringsselskaberne gider nemlig hverken støtte velstående thaiere eller udlændinge. Ganske simpelt... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2011 19:01
|
|
John skrev: Robert det er noget vrøvl...Et færdselsuheld er altid en politisag, det er politiet der håndhæver loven. Men ikke dermed sagt at de "gider" beskæftige sig med sagen. Men du har ret i at man som det første skal kontakte sit forsikringsselskab ved uheld, ud over det er det en god ide at tage masser af billeder af situationen på uhelds stedet, da et billed siger meget mere end ord. Med hensyn til kørekort, så duer et Dansk kørekort ikke i Thailand. Det er kun internationalt eller et Thai kørekort der gælder. Det er helt sikkert at man nogen steder kan leje bil/motorcykel på et Dansk kørekort, eller helt uden at vise kørekort, men det bliver det ikke lovligt af. Jeg har haft to uheld i Thailand, i begge tilfælde har jeg været uden skyld. I begge sager har politiet været indblandet. I den ene sag blev jeg helt frikendt, og i den anden fik jeg halvdelen af skylden og en bøde på 400 baht. (justitsmord) Begge sager blev afgjort på politistationen. Jeg kunne selvfølgelig have ført sagen for en dommer og blevet frifundet... men men men 400 baht og flere dage måske måneder fik mig til bare at betale. Nå nå, hvor der bliver hældt vand ud af ørerne her ! Uden skyld, det mente BIB åbenbart ikke, siden du fik en bøde ! Hvorfor kører du ikke bare ordentligt ? - Det er faktisk muligt at undgå uheld og politi i Thailand ![]() |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 29/12-2011 19:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
John skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en myte, at farang får skylden, eller også er det, fordi han bærer sig forkert ad. Men naturligvis skal man have sit kørekort på sig. Når man er udsat for et uheld i Thailand, så skal man omgående ringe til sit forsikringsselskab (eller udlejers forsikringsselska , hvorpå de kommer med det samme. Hvis ens bil blokere for trafikken, så kan det ske, at de bliver bragt ned til en politistation af en fejebakke. Ens forsikringsselskabet har ingen interesse i at give farangen skylden, og de arbejder ganske professionelt. Jeg har aldrig fået skylden for noget, som jeg ikke selv var skyld i, uagtet om politiet dukkede op eller ej, men normalt er trafikuheld ikke en politisag, sådan som vi er vant til det i Danmark. Hilsen, Robert Robert det er noget vrøvl...Et færdselsuheld er altid en politisag, det er politiet der håndhæver loven. Men ikke dermed sagt at de "gider" beskæftige sig med sagen. Men du har ret i at man som det første skal kontakte sit forsikringsselskab ved uheld, ud over det er det en god ide at tage masser af billeder af situationen på uhelds stedet, da et billed siger meget mere end ord. Med hensyn til kørekort, så duer et Dansk kørekort ikke i Thailand. Det er kun internationalt eller et Thai kørekort der gælder. Det er helt sikkert at man nogen steder kan leje bil/motorcykel på et Dansk kørekort, eller helt uden at vise kørekort, men det bliver det ikke lovligt af. Jeg har haft to uheld i Thailand, i begge tilfælde har jeg været uden skyld. I begge sager har politiet været indblandet. I den ene sag blev jeg helt frikendt, og i den anden fik jeg halvdelen af skylden og en bøde på 400 baht. (justitsmord) Begge sager blev afgjort på politistationen. Jeg kunne selvfølgelig have ført sagen for en dommer og blevet frifundet... men men men 400 baht og flere dage måske måneder fik mig til bare at betale. Nej.... Et færdselsuheld bliver først en politisag når parterne eller den ene part (hvis modparten er stukket af),anmelder det, fordi de ikke kan blive enige!!!! Skyldsspørgsmålet afgøres af forsikringsselskabet på baggrund af vidneudsagn og (hvis indblandet), politiets opmålinger mm. ![]() Godt Nytår!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/12-2011 19:22
|
|
Hn ved ikke hvor du ser vandet.... Jeg orienterer bare om at skyldsspørgsmålet i trafik ulykker kan gå begge veje også for farlang. Robert du har stadig ikke svaret på spørgsmålet? john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2011 19:34
|
|
Robert Kronberg skrev: John skrev: Robert du svarer ikke på spørgsmålet. Hvem håndhæver færdselsloven i Thailand: 1 - Forsikrings agenterne 2 - Politiet Agenten taler med politiet og sikrer, at du ikke bliver snydt, og domstolen sikrer din ret, såfremt agenten bliver nødt til at gå så langt. Det er ikke dit problem, men agentens/forsikringsselskabets. Løgn kan der ikke sikres imod, heller ikke i Danmark, men det ordnes med selvrisiko. Det er ellers underligt, at du bliver ved med at have et horn i siden på mig, men det må blive dit problem... Hilsen, Robert Robert har jo ret, du har et problem, John ! |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/12-2011 21:20
|
|
hn skrev: Robert Kronberg skrev: John skrev: Robert du svarer ikke på spørgsmålet. Hvem håndhæver færdselsloven i Thailand: 1 - Forsikrings agenterne 2 - Politiet Agenten taler med politiet og sikrer, at du ikke bliver snydt, og domstolen sikrer din ret, såfremt agenten bliver nødt til at gå så langt. Det er ikke dit problem, men agentens/forsikringsselskabets. Løgn kan der ikke sikres imod, heller ikke i Danmark, men det ordnes med selvrisiko. Det er ellers underligt, at du bliver ved med at have et horn i siden på mig, men det må blive dit problem... Hilsen, Robert Robert har jo ret, du har et problem, John ! Robert du har stadig ikke svaret på spørgsmålet... Det var jo ellers bare at svare 1 eller 2 men du snakker uden om. Det Thailandske retssystem er bygget op som det danske, Den lovgivende, den udøvende og den dømmende magt. Derfor er alle forseelser en politi sag.... Jeg er dog enig i at det langt fra er alle de blander sig i, men det er stadig en politisag. Forsikrings agenten er foretningsmand og vil selvfølgelig prøve at sørge for at selskabet slipper billigst muligt men han har intet at gøre med den lovgivende, den udøvende eller den dømmende magt. Robert den med hornet fjerner ikke fokus. Men hvis du mener at jeg er efter dig fordi jeg ikke er enig og modsiger dig, hvad laver du så på et debatforum? Redigeret af John d. 29/12-2011 21:28 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/12-2011 21:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
John skrev: hn skrev: Robert Kronberg skrev: John skrev: Robert du svarer ikke på spørgsmålet. Hvem håndhæver færdselsloven i Thailand: 1 - Forsikrings agenterne 2 - Politiet Agenten taler med politiet og sikrer, at du ikke bliver snydt, og domstolen sikrer din ret, såfremt agenten bliver nødt til at gå så langt. Det er ikke dit problem, men agentens/forsikringsselskabets. Løgn kan der ikke sikres imod, heller ikke i Danmark, men det ordnes med selvrisiko. Det er ellers underligt, at du bliver ved med at have et horn i siden på mig, men det må blive dit problem... Hilsen, Robert Robert har jo ret, du har et problem, John ! Robert du har stadig ikke svaret på spørgsmålet... Det var jo ellers bare at svare 1 eller 2 men du snakker uden om. Det Thailandske retssystem er bygget op som det danske, Den lovgivende, den udøvende og den dømmende magt. Derfor er alle forseelser en politi sag.... Jeg er dog enig i at det langt fra er alle de blander sig i, men det er stadig en politisag. Forsikrings agenten er foretningsmand og vil selvfølgelig prøve at sørge for at selskabet slipper billigst muligt men han har intet at gøre med den lovgivende, den udøvende eller den dømmende magt. Robert den med hornet fjerner ikke fokus. Men hvis du mener at jeg er efter dig fordi jeg ikke er enig og modsiger dig, hvad laver du så på et debatforum? John> Politiet håndhæver færdselsloven, hvis du skulle være i tvivl. Men spørgsmålet giver bare ingen mening, idet Robert skriver, at ikke alle trafikuheld er en politisag. Det læser jeg som om, at sagen bliver løst uden politiet nogensinde bliver indblandet. Altså ingen SAG hos POLITIET. Og det sker dag hver da på indfaldsvejene til fx. København, hvor de involverede bliver enige og udveksler visitkort Det virker på mig, som om du forsøger at misforstå og skabe en konflikt, som Robert så ikke bider på. ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/12-2011 22:32
|
|
Jeg er da ked af hvis jeg bliver misforstået. Men Robert giver udtryk for at færdsels uheld i Thailand ikke er en politisag, han skriver: Citat fra Roberts indlæg nr. 8 men normalt er trafikuheld ikke en politisag, sådan som vi er vant til det i Danmark. og det er ikke korrekt. Det ville være ligeså ukorrekt at hævde at trafikuheld i DK ikke er politisager. I indlæg nr. 27 skriver Robert: Agenten taler med politiet Hvorfor taler han med politiet, hvis det ikke er en politi sag?Jeg tror ikke jeg misforstår noget, jeg læser hvad der bliver skrevet og forholder mig til det. Jeg ønsker bestemt ikke at skabe en konflikt, jeg er uenig med Robert og det er en del af debatten, det har intet med et "horn" at gøre. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/12-2011 22:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
John, du stiller det samme spørgsmål fire gange inden for kort tid (#24,26,32,34). Det ser da en smule konfliktsøgende ud herfra. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 30/12-2011 00:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
da jeg havde et uhgeld i thailand, ringede vi til politi og forsikring, forsikringen kom før politiet selv om klokken var lort om natten. politiet var ikke intereseret i mit internationale kørekort kun det danske. drengen der førte motorcyklen var spirituspåvirket havde ikke kørekort og var ikke forsikret, alligevel fik vi lavet bilen. vores bil blev fragtet til politistationen og blev først frigivet da der var afholdt møde om skyldsspørgsmål, her mødte forsikringen også op da det jo var dem der skulle punge ud hvis vi fik skylden. jeg tror også det er en skrøne med at vi hvide altid for skylden for uheld, tror kun det er i tilfelde hvor man ikke er ordentligt forsikret. prasat |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/12-2011 00:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Ambassaden skal selvfølgelig hjælpe med et nyt internationalt kørekort, hvad ellers. Jeg har mit danske.[/quote] Jeg tror ikke at det er indenfor ambassadens arbejdsopgaver at udstede internationale koerekort. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/12-2011 07:03
|
hugoboerge skrev: Ambassaden skal selvfølgelig hjælpe med et nyt internationalt kørekort, hvad ellers. Jeg har mit danske. Jeg tror ikke at det er indenfor ambassadens arbejdsopgaver at udstede internationale koerekort.[/quote] Hej hugoboerge, Ambassaden tager 300 baht for et internationalt kørekort (2011 takster), og det tager vel omkring tre uger. http://www.ambbangkok.um.dk/da/menu/Borgerservice/K%C3%B8rekort/ Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.