Se indlæg
 Udskriv debat
Koh Chang
rinpoche
L skrev:

Jeg vil sætte stor pris på flere Koh Chang fiduser Smile
På forhånd tak.

http://www.treeto...epark.com/

Crafack
Hej.

Hvis du vil have byliv, og ikke være isoleret, kan jeg anbefale enten White Sand eller Kai Bae.
White Sand er den mest livlige, både på stranden og på gaden.

Kai Bae er det næstmest udviklede område på øen, men meget mere fredeligt end White Sand. Samtidig har du stadig et godt udvalg af restauranter (og barer).

Et par specifikke tips:
God thaimad fås hos KA-Ti Culinary i Klong Prao. Jeg har dog aldrig set en Thai spise i restauranten :-)

For god seafood, besøg Chow Lay Seafood, enten i White Sand eller i Bangbao (eller i Hua Hin, men det er lidt langt væk!)

Mange flere Koh Chang tips (på engelsk) kan du få hos Ian ([url]www.iamkohchang.com[/url]), en englænder der bor fast på øen.

/Crafack

rinpoche
Yes, Ian`s hjemmeside er en guldgrube af informationer.

mvh
rinpoche

Peder1968
En opdatering fra
http://www.kolden...
pr. 7/1-2012
--------------------------------------------------------------------
Koh Chang

Så er vi fremme på Koh Chang. Det gjorde vi igår efter en laaaang dag med minibus først gennem Bangkoks morgentrafik, dernæst motorvej mod Trat, hvor vi senere skulle over til Koh Chang med færge. Der var kø på motorvejen grundet et meget grimt færdelsuheld, så vi blev forsinket over en time. men det var en luxusminibus med dvd og tislunkent vand, så vi hyggede os! Vi holdt ind og spiste frokost, til den nette sum af 150 thb for os alle inkl drikkevarer (svarer til ca 25 kr).

Men vi nåede frem til Trat og det viste sig at det var en decideret bilfærge vi skulle med. Så minibussen kørte ombord og vi blev fragtet over, 30 minutter tog det. Færgen mindede mest af alt om en gennemrusten dåse, men sejle, det kunne den.

Vores resort lå ca 20 minutters kørsel fra færgelejet. Et skønt lille sted, godt gemt væk fra alting. Her ankom vi ved 16.30, og efter en dukkert i den dejlige pool, mad og hygge, var vi bare trætte!! Men det var så også på dette tidspunkt at vores aircon valgte at stå af, så vi måtte flytte værelse, og hive tre sovende unger ud af sengen! Men det gik og imorges blev det fikset.

Dagen er blevet tilbragt ved poolen, total afslapning!
--------------------------------------------------------------------

Er der slet ikke sket noget nyt i de sidste 6 dage? Smile

Sarah
Jeg har været på Koh Chang en del gange, min absolut favorit ø i Thailand. Mht, strand, skal der jo ikke såååå meget til, før det er bedre end Pattaya Smile
Jeg er vild med Lonely Beach. Der er ikke byliv, men det er nemt at komme rundt på øen med soungthaw.

Bangkok2012
L skrev:

Jeg og familien kunne godt tænke os at besøge Koh Chang i april/maj, så er der nogen der kan give nogle fiduser, da vi ikke har været der før.

Vi påtænker at komme dertil i lejet bil og vil altså gerne medbringe en lejet bil derover hvis muligt

1) hvad er pris for færge incl bil og hvor tit sejler den og hvor lang tid tager sejlturen
2) er det udelukkende fra Rayong man kan komme Koh Chang
3) er der sandstrande af rimelig kvalitet...(gerne bedre end feks Pattaya's)
4) Nogle der kan anbefale et hotel/bungalows i nærheden af en sådan sandstrand og skal nævne vi har børn på 1 år og 7 år, så der må da også gerne være pool men ikke et krav.
5) er der noget "byliv" på øen hvor der også er lidt restauranter. Vi ønsker ikke at være isoleret på et eller andet luxus resort.

Jeg har været på KC- massere af gange, og det er en super fed ø.

ad 2) mht transport er der så vidt jeg har observeret to færger som sejler til KC (og ikke 3 som der står mange steder på nettet)
I kan enten tage turen fra Ao Thammachat til Ao Sapparos, det tager ca. 30 min, og der er som regel lidt flere mennesker her end på den anden færge. Alternativet til Ao Thammachat er at tage færgen fra Centre Point lidt uden for Laem Ngob, den tur tager ca. 45 min. Færgen er lidt ældre her end fra Ao Thammachat, tilgengæld er det vist 10 thb billigere per person, mener 70 for en enkelt billet. Personligt foretrækker jeg Centre Point da færgen her sejler fra en lille hyggelig by, og stedet har mere charme end Ao thammachat.

ad 3) Stranden på white sand er den bedste, men også den med flest mennesker og byen omkring white sand er lidt for pattaya for min smag. Personligt foretrækker jeg Klong Prao eller Kai Bai, da der er væsentligt færre barer og mange flere små thai restuaranter. og strandene er næsten lige så gode som white sand.

ad 4) Efter min mening er KB resort på Kai Bai
http://www.kbreso...
langt det bedste bungalow resort på KC, de har bungalows direkte til stranden, derover har de også et hyggeligt pool område, og en fin restaurant ned til stranden.

ad 5) Kommer an på hvad I mener med byliv, der er massere af barer på white sand, og efterhånden er der også kommet nogle på KB (den modsatte ende af KB resort), Klong prao er stadigvæk ret stille. Men i alle områderne, er der massere mulighed for både at få vestlig og thai mad, og der er massere af massage shops.

OBS! - vær opmærksom på at vejene på Koh chang er meget stejle, og at de lokale har en lidt speciel definition af at køre efter forholdendeShock

Spring til debat: