Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
trådløst internet på landet
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 13/01-2012 10:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 246 |
Mobile loesninger er for langsomme til alt, jeg bruger mobil net i tilfaelde af nedbrud...ingen skype, ingen tv, en krig inden man faar aabnet visse sider. det kraever staerke nerver. skal du ex.vis oploade foto til din hjemmeside..glem det. saa slesk lidt for tot og forklar dem at det er vigtigt, det plejer at hjaelpe..held og lykke. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 13/01-2012 10:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
nu har jeg som kunde vel ikke nødigt at sleske for tot, vi har bestilt med levering i maj, men der er gravet fiberkabler ned igennem landsbyen da har har fået en privatskole som bla, underviser i it denne skole ligge lidt længere ude end vi, så de skal jo bare koble os på kablet, så jeg kører ind til kontoret i kk og banker i bordet når jeg lander i thailand. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 13/01-2012 10:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Olsen99 skrev: Mobile loesninger er for langsomme til alt, jeg bruger mobil net i tilfaelde af nedbrud...ingen skype, ingen tv, en krig inden man faar aabnet visse sider. det kraever staerke nerver. skal du ex.vis oploade foto til din hjemmeside..glem det. saa slesk lidt for tot og forklar dem at det er vigtigt, det plejer at hjaelpe..held og lykke. Ja,-hos os var der 14 dages leveringstid. Men da vi ringede og sagde at det var vigtigt og vi var parat til "ekstragebyr" (200TH , så virkede det 3 timer efter. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 13/01-2012 11:02
|
da vi for 10 år siden købte landet deroppe spurgte tot om mulighederne for internet derude, da fikk beskeden at der ville gå mindst 8 år før det var muligt, men efter vi solgte land til privat skolen så er der sgu kommet gang i sagerne, der gik bare 1 måned før de fik adsl lagt ind, og komuneskolen fik også internet i samme omgang. |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 13/01-2012 11:20
|
|
carstenj skrev: nu har jeg som kunde vel ikke nødigt at sleske for tot, vi har bestilt med levering i maj, men der er gravet fiberkabler ned igennem landsbyen da har har fået en privatskole som bla, underviser i it denne skole ligge lidt længere ude end vi, så de skal jo bare koble os på kablet, så jeg kører ind til kontoret i kk og banker i bordet når jeg lander i thailand. At banke i bordet her i Thailand hjaelper sjaeldent, kunde eller ej...Du risikere at ryge bagerst i bunken, hvilket vel er forstaaeligt nok. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 13/01-2012 11:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Olsen99 skrev: carstenj skrev: nu har jeg som kunde vel ikke nødigt at sleske for tot, vi har bestilt med levering i maj, men der er gravet fiberkabler ned igennem landsbyen da har har fået en privatskole som bla, underviser i it denne skole ligge lidt længere ude end vi, så de skal jo bare koble os på kablet, så jeg kører ind til kontoret i kk og banker i bordet når jeg lander i thailand. At banke i bordet her i Thailand hjaelper sjaeldent, kunde eller ej...Du risikere at ryge bagerst i bunken, hvilket vel er forstaaeligt nok. Rigtigt,- det hjælper ikke en skid at banke i bordet. Tværtimod!! Hvis du kan, så kontakt teknikerne som har med arbejdet at gøre og forklar dem høfligt, at det er meget vigtigt for dit arbejde, og du er villig til at betale lidt "ekstragebyr" til at fremskynde det med. - Så skal du se sager. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 13/01-2012 12:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Jeg bor ude på landet og jeg har kun mobil net, det er CAT Telecom og det virker ok, du får en speed på op til 1,5 megabit, jeg kan bruge skype og se dansk tv og youtube video. Cat telecom bruger ingen simkort in deres dongle, så for at få wifi er du nødt til at købe en router der virker sammen med Cat telecom. Jeg har en router sammen med en dongle fra cat telecom og det hele virker ok. Du stikker bare donglen i routeren så kører det, ingen opsœtning af network eller lignende, du sœtter bare stikket i computeren, så kører det, der kan er plads til 4 lan kabler i routeren. En oprettelse med Cat telecom kostede mig 7000 bath og routeren kostede 4000, (den købte jeg senere) og så betaler jeg ca. 800 Bath om måneden, så kan maqn diskutere om det er dyrt eller billigt, men det er den bedste løsning jeg kan få ude på landet i øjeblikket, før havde jeg en parabol fra TOT der hed IPstar som kostede mig 2400 bath om måneden og det virkede nœsten ikke, nogle dage var det umuligt at logge på. Den løsning jeg har nu er udœrket, du kan tage internettet med dig når du rejger jundt i Thailand, og i de større byer virker det meget bedre end ude på landet, du kan sågar tage det med i bilen når du er ude at køre og her hjemme er alle telefonerne og hvad vi ellers har af tabs ets on line på den samme forbindelse. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 13/01-2012 16:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
carstenj skrev: hej, er der nogen her der kan hjælpe mig med at finde en måde at komme på nettet ude på bøhlandet ved khonkaen, jeg tænker på en sådan USB dongle som man kan få her i scandinavien. det er noget jeg vil bruge i ca, 4 mdr, indtil vores hus er færdigt og jeg får adsl ind fra TOT. Jeg har brugt USB dongle i nærheden af Khon Khaen. (jun/jul 2011) Hastigheden kan variere utroligt meget afhængig af nogle ganske få hundrede meter. Hvor tætter på en mast du er hvor bedre. De står med rimelig stor spredning i det område jeg var i (lidt nord for byen). Det var kun inde i byen jeg fik stabilt over 1 mbit/sek. Jeg brugte Alcatel USB. Virkede ikke på win 7 (64 bit). |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/01-2012 17:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Olsen99 skrev: Ganske rigtigt , det eneste der virker i thailand er BATH .
carstenj skrev: nu har jeg som kunde vel ikke nødigt at sleske for tot, vi har bestilt med levering i maj, men der er gravet fiberkabler ned igennem landsbyen da har har fået en privatskole som bla, underviser i it denne skole ligge lidt længere ude end vi, så de skal jo bare koble os på kablet, så jeg kører ind til kontoret i kk og banker i bordet når jeg lander i thailand. At banke i bordet her i Thailand hjaelper sjaeldent, kunde eller ej...Du risikere at ryge bagerst i bunken, hvilket vel er forstaaeligt nok. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 14/01-2012 06:46
|
|
Hvad har den Engelske by BATH med Thailand at goere....Skriv nu BAHT !!!!!! |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 14/01-2012 07:33
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Nå jeg troede bath var et ab nam (bad)
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 14/01-2012 08:01
|
|
Sony. Du har ret, man skal passe paa - hvis man naevner BATH, saa kan man lande i et saebehus...... bare det saa ikke er et engelsk saebehus i byen BATH..Uden for traad..undskyld... |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 14/01-2012 11:02
|
så gik denne tråd også over i vrøvl og pjat om stavemåder, mange tak olsen... |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 14/01-2012 11:11
|
|
Carsten. Jeg beklager dybt, har derfor ogsaa oprettet en traad om stavemaader, jeg mener dog ikke at det er pjat, mange gange skal et ord udtales som det laeses.......Haaber du kan baere over med mig. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 14/01-2012 11:12
|
Olsen99 skrev: Carsten. Jeg beklager dybt, har derfor ogsaa oprettet en traad om stavemaader, jeg mener dog ikke at det er pjat, mange gange skal et ord udtales som det laeses.......Haaber du kan baere over med mig. du er hermed tilgivet. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.