Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Forlængelse af Visum / Visa run
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2012 01:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Bjarne skrev: Få en troværdig eller uvederhæftig person til at finde dit NemID-kort i Danmark, scan det og mail som vedhæftet fil. Uden både bruger-ID og adgangskode er de mange tal på Nem-ID kortet intet værd. Når du modtager mail med dit Nem-ID kort og samtidig har bruger-ID og adgangskode, skulle problemet være løst. Hvis du forsøger at tage fis på ALMMAN, så synes jeg at du skulle skamme dig. Men hvis du forsøger at hjælpe , så prøv lige at læse hvad ALMMAN har skrevet i hans indlæg. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2012 03:25
|
|
ALMMAN skrev: fra ambassaden i Hvide Sande DK : (skønt hvis det var sandt) Royal Thai Embassy, Visa Section 18/05/11 Hi Du kan soege om et non-immigrant visum til 3 mdr og det koster 400 kr. Du kan sagtens forlaenge dit visum til en mdr mere hos immigration kontoret in Thailand saa du behoever ikke at forlade landet. Husk lige at vi skal bruge dit pensionist bevise og kopi af flyvebillet for at lave non-immigrant visum. Har du flere spoergsmaal, er du velkommen til at kontact os igen. Visum afdeling From: 01 [mailto:] Sent: Tuesday, May 17, 2011 3:48 PM To: Subject: Visa Du skriver et par gange: "Ambassaden i Hvide Sande" Men der er ingen ambassade i Hvide Sande, der er kun et konsulat. Så hvem er det, der har givet dig forkert besked, er det konsulatet i Hvide Sande eller ambassaden i København ? |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/02-2012 04:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Jeg har talt med Almann. Og han er ganske forvirret over de svar han får her, især når hans spørgsmål er anderledes formuleret. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2012 04:19
|
|
SteenJ skrev: Jeg har talt med Almann. Og han er ganske forvirret over de svar han får her, især når hans spørgsmål er anderledes formuleret. SteenJ Hvad er der at være forvirret over ? Han har allerede fået flere forslag til løsning af problemet. Så er det vel bare at afgøre, hvilken løsning han rent praktisk og økonomisk foretrækker, det kan kun han afgøre. |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 04/02-2012 04:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Måske skal man bare sætte sig ind i tingene før man rejser ud Men det er jo svært hvis man bliver forkert rådgivet fra starten Men alle regler fra im th findes jo på nettet idag SA !!!Det er heller ikke altid Thailands ambasade i hellerup svarer korekt det har jeg engang selv prøvet hvorefter IM TH måtte fortælle mig at man måtte ud af Thailand selom jeg dengang havde dobbelt turistvisa som de på ambasaden havde fortalt mig at jeg kunne opholde mig 4 måneder på uden at skulle ud Men pludselig forbarmede Officeren sig over mig bad om 1 tusse og stemplede så jeg ikke skulle ud før jeg skulle hjem så sådan kan verden også væreMVH MAICHAI ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 04/02-2012 05:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej ALMMAN, De oplysninger, du har fået i Hvide Sande, er forsåvidt korrekte, men mangelfulde. Som altid, når det drejer sig om Thailand, er der ikke bare én sandhed. Det er nemlig op til den enkelte "immigration officer" og hans/hendes humør, om du får en forlængelse eller ej. Som jeg læser det, har du et one-entry non-immigrant visum. Det vil sige, at så snart du er ude af Thailand, er det ikke gyldigt mere. Det jeg selv ville gøre i din situation, er at flyve til et af nabolandene for så straks, evt. efter en enkelt overnatning, at returnere til Thailand. Dit visum er nu ugyldigt, men du får de 30 dage, ganske som alle almindelige korttids-turister. Peter
|
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 04/02-2012 09:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Du skriver et par gange: "Ambassaden i Hvide Sande" Men der er ingen ambassade i Hvide Sande, der er kun et konsulat. Så hvem er det, der har givet dig forkert besked, er det konsulatet i Hvide Sande eller ambassaden i København ? Tror godt du ved hvad der menes, hvis du fik 3 valgmuligheder, ? så du mener ikke et Konsulat er noget værd, ? iflg. Denne beskrivelse, har jeg svært ved at den store forskel, måske du kan forklare det, ? En ambassade er en diplomatisk repræsentation. Dens hovedopgave er at repræsentere sin regerings _politik_ i det fremmede land og overfor den fremmede regering, og i almindelighed at beskytte hjemlandets interesser og omdømme. Et konsulat er mere en administrativ repræsentation; den beskæftiger sig som udgangspunkt ikke med politiske forhandlinger. Det har typisk til opgave at være hjemlandets _myndigheders_ forlængede arm, både over for hjemlandets borgere (fx ved pasfornyelse, brevstemmer o.l.) og overfor fremmede borgere (visumansøgninger m.v.), myndigheder og domstole, samt at yde hjemlandets borgere og virksomhed stedkyndig bistand. men uanset værdien af udtalelser fra både konsulat og ambassade, er de åbenbart ikke bundet af deres udtalelser, på samme måde som hvis det var en Dansk offentlig myndighed,.. så på den måde kan det tilsyneladende være ret ligegyldig hvad men kalder ’biksen’ de kan love både ’guld og grønne skove’ – der er vist ingen der senere vil / kan sagsøge dem for deres udtalelser, ----------------------------------- Hej ALMMAN, De oplysninger, du har fået i Hvide Sande, er forsåvidt korrekte, men mangelfulde. Som altid, når det drejer sig om Thailand, er der ikke bare én sandhed. Det er nemlig op til den enkelte "immigration officer" og hans/hendes humør, om du får en forlængelse eller ej. Som jeg læser det, har du et one-entry non-immigrant visum. Det vil sige, at så snart du er ude af Thailand, er det ikke gyldigt mere. Det jeg selv ville gøre i din situation, er at flyve til et af nabolandene for så straks, evt. efter en enkelt overnatning, at returnere til Thailand. Dit visum er nu ugyldigt, men du får de 30 dage, ganske som alle almindelige korttids-turister. Ja, - oplysningerne er helt korrekte omkring mit visum, Og når du siger det er op til den enkelte officer, hvad han / hun vil, er i ’humør til’ så var det sjovt nok præcis samme indtryk jeg fik af mødet / samtalen, ![]() spørgsmålet er så,-- om det er mulig at finde en anden officer, med bedre ’humør’ og hvad det evt. vil koste, og på hvilken emmigration / by, ? Det er meget frustrende, det svarer i mine øjne til at man booker et hotel til 1000 kr/nat når man så ankommer, løber de samlede udgifter op i 8 – 9.000 kr eller mere, måske de lommepenge man havde planlagt at nyde ferien for, Jo det er virkelig frustrerende, det værste er dog at man kan ikke gardere sig mod samme situation næste gang, og jo tak,. har været ved at kikke på flyvemaskiner, og hvor de flyver hen, og til hvilke priser,--- indtil videre ser det ud til at air asia flyver Bkk Cambodja – Bkk – Burma for mellem 6.500 – 7.000 thb Det skulle så give 30 dage ekstra, ? ved ikke om det kan gøres billigere, ? skal man have visum til de nævnte lande, og hvor får/køber man det ? På forhånd 1000 tak for hjælpen, Ps,.. kan se din profil er beskrevet som 'meget øvet medlem' det må vel ha' en vis troværdighed,.. omtrent som stjernerne på QXL auktioner - eller hvad ![]() |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 04/02-2012 10:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
@ALMMAN "eller hvad" - at man står som "meget øvet" er ingen garanti for nogetsomhelst, udover at man har skrevet et vist antal indlæg. Jeg har selv kun lavet et enkelt visa-run, så jeg har reelt ikke nogen erfaring på området. Oplysninger om visum til diverse lande kan findes på http://um.dk/ Der kræves visum til både Cambodia og Burma, men hvis du flyver i transit, behøver du det ikke. Til Cambodia kan det klares via internettet. Til Malaysia og Vietnam kræves ikke visum. Du skal iøvrigt være opmærksom på, at ved frem- of tilbagerejse samme dag, mister du en dag (såfremt du rejser på sidstedagen af dit visums gyldighedsperiode). Peter
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/02-2012 14:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
paulsenp skrev: @ALMMAN "eller hvad" - at man står som "meget øvet" er ingen garanti for nogetsomhelst, udover at man har skrevet et vist antal indlæg. Jeg har selv kun lavet et enkelt visa-run, så jeg har reelt ikke nogen erfaring på området. Oplysninger om visum til diverse lande kan findes på http://um.dk/ Der kræves visum til både Cambodia og Burma, men hvis du flyver i transit, behøver du det ikke. Til Cambodia kan det klares via internettet. Til Malaysia og Vietnam kræves ikke visum. Du skal iøvrigt være opmærksom på, at ved frem- of tilbagerejse samme dag, mister du en dag (såfremt du rejser på sidstedagen af dit visums gyldighedsperiode). ALMMAN, Hvad med mit forslag om en flyvetur med Air Asia til Ho Chi Minh(Saigon) som jeg skrev i svaret #3 ? det skulle nok være en "nem løsning" hvor nu Paulsenp oplyser at der er ingen visums krav dertil. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 05/02-2012 00:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Labri - skam dig selv. Ingen tager fis på nogen. Folk der kan læse indenad og forstå, vil opfatte, at jeg netop HAR læst, hvad ALMMAN skriver. Nemlig med hensyn til at få fat i sig nøglekort blandt andet, at "det kræver du har 100% tillid til en person der må gennemrode huset / lejligheden lige præcis det, kan være endog meget svært, når alle 'vennerne' er borte, og der kun er nogle ubehagelige rester af noget der engang var familie tilbage". Jeg foreslår, at han får en eller anden til at finde det nøglekort derhjemme, scanne det og maile. Så er i hvert fald Nem-ID-problemet løst. Og jeg forsøger at antyde, at det er fuldstændig ligegyldigt, om det er en engel eller en bandit, der finder kortet. For det kræver både bruger-ID og adgangskode, før nogen kan have fornøjelse af de mange tal på det lille kort. |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 05/02-2012 02:40
|
|
ALMMAN, Hvad med mit forslag om en flyvetur med Air Asia til Ho Chi Minh(Saigon) som jeg skrev i svaret #3 ? det skulle nok være en "nem løsning" hvor nu Paulsenp oplyser at der er ingen visums krav dertil. Jo tak,… den er absolut brugbart, og det bliver også løsningen, hvis ikke jeg finder en billigere, Jeg har undersøgt en mulighed med 2 dage Bkk - Ho Chi Minh, d.12 – 14.02 Pris 5054 thb den løser samtidig et andet problem, Ved min ankomst (Bkk lufthavn) blev der fratrukket nogle dage, fra de oprindelige 90 dage så opholdet,- som var beregnet til 90 + 30 dage, nu kommer til at mangle 32 dage, i stedet for 30 dage, (en lidt underlig måde immigrationen udregner det på) Men der er også en visarun mulighed med bus, Hua Hin – Ranong, http://www.touris...huahin.php Kender bare ikke de nøjagtige priser, (skulle vist kunne gøres ca 1000 thb Måske nogen her kan hjælpe med priser og mere info ?? ----------------------------------- @Bjarne Du har faktisk selv skrevet både svar og spørgsmål, bare i omvendt rækkefølge, prøv at læse det igen, og så tænk på at det ikke er alle familier der ’kører på skinner’ som fx Robert K. – din egen familie, mm. Der er faktisk flere der ikke vil / kan / tør, overlade andre personer adgang til sin private bolig / ejendele / værdigenstande, uden opsyn, af frygt for at det hele er ’rippet’ når man kommer hjem. Bortset fra det, er meningen udmærket, og den havde naturligvis også været brugt hvis det var muligt. ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/02-2012 12:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
ALMMAN skrev: .............................................. Jo tak,… den er absolut brugbart, og det bliver også løsningen, hvis ikke jeg finder en billigere, Jeg har undersøgt en mulighed med 2 dage Bkk - Ho Chi Minh, d.12 – 14.02 Pris 5054 thb den løser samtidig et andet problem, Ved min ankomst (Bkk lufthavn) blev der fratrukket nogle dage, fra de oprindelige 90 dage så opholdet,- som var beregnet til 90 + 30 dage, nu kommer til at mangle 32 dage, i stedet for 30 dage, (en lidt underlig måde immigrationen udregner det på) Men der er også en visarun mulighed med bus, Hua Hin – Ranong, http://www.touris...uahin.php, ------------------------------ Måske skulle du overveje det, da løsningen med bussen til Ranong ville jo kun give dig 15 dage og hvor nu du skriver at du "mangler 32 dage", så ville det måske passe fint med en tur til H C M eller andet sted hvis du kan finde en billig promotion, 2 dage på stedet som du selv skriver og så tilbage med 30 dage visum. Bare en tanke. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| rogne |
Lagt på d. 05/02-2012 17:40
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
![]() |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 06/02-2012 00:49
|
|
Måske skulle du overveje det, da løsningen med bussen til Ranong ville jo kun give dig 15 dage og hvor nu du skriver at du "mangler 32 dage", så ville det måske passe fint med en tur til H C M eller andet sted hvis du kan finde en billig promotion, 2 dage på stedet som du selv skriver og så tilbage med 30 dage visum. Bare en tanke. Jo,. jeg overvejer og undersøger skam alle muligheder var lige inde på den sydlige bus station i dag, hvis jeg forstod damen rigtig, koster en retur billet, HH – Ranong – HH 407 thb,. dertil kommer et endnu uvis beløb til visa stempel, det skal jeg lige have undersøgt nærmere, så bliver der 2 dages overstay,- ! kan jeg ikke ’bare’ betale det i lufthavnen, ? eller er det noget man absolut ikke skal gøre, ? |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Måske skal man bare sætte sig ind i tingene før man rejser ud
Men det er jo svært hvis man bliver forkert rådgivet fra starten Men alle regler fra im th findes jo på nettet idag SA !!!