Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Rente Spil
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/03-2012 16:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
jeg kender også en pige som måtte låne, men hun var glad for sit lån på 30.000 fordi ,,som hun sagde,hun slap med 7½ % om måneden i rente..... men der er meget med det rentespil i dk... og det er ikke småpenge som de lægger ind,jeg kender en thaipige hun betaler hver måned 6000 kr i indskud. Og hvis ingen låner penge,,,ja så trækker de lod om hvem som SKAL låne,uanset set om de har brug for det lån, men som de siger vi skal jo ha rentepenge hver måned.... Så må den uheldige betale store summer i rente. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 20/03-2012 17:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Hej Rin , Mai pen rai. er klar over det var en generel advarsel mod spillet og dets gambling uvæsen. som udnytter mange som i forvejen er kommet i uføre. Sudsakorn: ja du har ret, de er nok ikke bredt repræsenteret blandt danskboende thailænder. Og min pointe var såmænd også kun at fremhæve spillet uden det store hazard moment kunne være et socialt samlingpunkt. ligesom det er udbredt i dk med div, bridge/whist/poker/ludo klubber. Hvor da oftes bidrages ligeligt eller der tabes til fællespotten, som så bidrager til udflugter, ferieture mv. Oftest kører disse klubber jo i fuld fordragelighed, og vil mene sålænge det vilde hazard/gambling holdes ude/nede. ja så kan det nemmere praktiseres i fordragelighed. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/03-2012 19:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
@Lao Sådan læste jeg det også ![]() Min afsky for dette fænomen gik på de problemer jeg oplever som nærmere regelen end undtagelsen. Indrømmet, jeg har også set "spillet" blandt velhavende og det var lige som du beskriver. De mødtes og råhyggede hver hang puljen skulle fordeles. Det var samværet der var det bærende element, idet de fleste fint havde råd alligevel. Dog benyttes denne lånemetode af de, som ikke har rygrad til at spare op til noget. Eller skal bruge en stor bunke penge lige her og nu. Begge situationer får de røde alarm lamper til blinke. (med mindre man er kandidat til programmet "luksusfælden" ) Jeg har i mit arbejde set mange kedelige skæbner på grund af dette ågerspil |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 20/03-2012 20:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
I Danmark findes der et lignende "fup" spil.... som jeg desværre tror mange danskere hopper på... Døm selv ![]() F.eks. http://www.online... Intet er gratis ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/03-2012 20:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ditto her. Og det mest paradoksale er dette: Udlån fra farang uden renter vil de se stort på med hensyn til tilbagebetaling, men lån med åger renter fra thai kolonien vil de honorere. Go figure.... Jeg har sagt det før, min gode kammerat har 40.000 i klemme hos en residerende thai ...host .... munk. Men det er så en anden snak. Sorry. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.