Se indlæg|
Lærer fra Irland 'overfalet' af BTS vagt
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/03-2012 19:21
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
iThai skrev: Det bør nok nævnes, at vagter i Thailand ingen beføjelser har. Dvs. de må ikke gøre ting, som almindelige/ andre mennesker heller ikke må unaset hvad der sker. Kun politiet har lov til at gribe til visse korporligheder, men ikke hvad som helst. I det hele taget er politiet påpasselige med hvad de gør, da de risikerer at blive sagsøgt. Det korte af det lange er, at jeg havde sagsøgt de svin, både i irerens tilfælde og i Roberts tilfælde. Det faktum at både selskabet bag BTS samt hospitalet i Roberts tilfælde, har været ude med undskyldning og VIP behandling + frivillig erstatning, beviser at de netop er bange for konsekvenserne af et evt. søgsmål. Hej iThai, I mit tilfælde har du ganske ret, tror jeg - det er ikke så godt, farang-dingdong or not, bliver sparket ned og bestjålet af vagter på et hospital, som dronningen støtter. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/03-2012 19:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
sonny skrev: Sikke noget Robert, men nu kommer de sikkert efter dig , og siger du lyver,fordi thaierne gør jo ikke noget forkert.ifølge de wannabees Js og Natty Overhovedet ikke, hvorfor skulle jeg skrive at Robert lyver, det er da ganske uacceptabelt, og ikke til undskyldning, det som Robert har oplevet. Der findes desværre brådne kar i alle samfund og lande. Jeg vil nu heller ikke sammenligne det Robert har oplevet, med det jeg ser på videoen. Iøvrigt er det din herrefolks mentalitet som jeg reagere over, jeg ser ingen steder at Robert skriver: "De thaier tror de er noget specielt. fuck de idioter." Iøvrigt et udsagn som udstiller et meget stort mindreværds kompleks. På trods af hvad Robert har oplevet, vil jeg da tro, ud fra det han normalt skriver, at han har mere respekt for thaierne eller Thailand, end du nogensinde vil få. Redigeret af natty d. 24/03-2012 20:05 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 24/03-2012 20:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Robert Kronberg skrev: Der er vist to udlændinge, og det er uvist, om faderen ryger op i det røde felt, fordi han tror, at han kan gøre, som det passer ham, eller om han ikke vil smide sin datters gaver (balloner) ud. Sidstnævnte er meget forståeligt, men jeg synes, at han i alle tilfælde gør sin datter en bjørnetjeneste ved at lade hende opleve det her ... Og det er jo ikke verdens undergang at tage en taxi i stedet for (han kunne sikkert også få sine billetter refunderet). Nuvel, jeg mener ikke, at BTS har ballon-forbudt skilte, og det jo er ganske almindeligt at få balloner (og bamser) ved afgangsceremonier? Hilsen, Robert jeg forstår heller ikke han vil opføre sig sådan mens han har sin datter med sig.. men jeg forstår heller ikke hvorfor man som vagt og forældre ikke kan komme på en løsning sammen.. de kunne snakke pænt sammen og måske lade ham få en ballon med.. vis de nu snakkede med datteren og fortalte hende at det var et sikkerhedsproblem er jeg sikker på hun ville forstå det.. hun er jo ikke en baby
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 24/03-2012 20:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
sonny skrev: jeg håber at de skide vagter er blevet fyret.'¨ De thaier tror de er noget specielt. fuck de idioter Normale mennesker - som der faktisk er en del af her på sitet - må være rystede. Meldinger som denne vækker min dybeste afsky. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 20:47
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
wannabe el. ej, så bør man følge reglerne og udvise respekt som gæst...og desuden lade folk passe deres arbejde..det er ikke det sammen som at man skal finde sig i at blive udnyttet el. taget i røven... en del problemer ml. udlændige og thaier kommer også af manglende sprogforståelse...og man kommer langt med høflighed, kulturforståelse og gode sprogkundskaber...alle 3 ting som den irske herre på filmen tilsynladende halter med.. og denne wannabe her, tja, jeg trives faktisk smadder godt i Thailand... |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/03-2012 21:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tjaee...... Men hvis 4-5 balloner eksploderer i hovedet på én selv (eller endnu værre på et barn) i et 'skytrain', så ser man nok lidt anderledes på det. http://scandasia....ws_id=2750 [url][/url] Redigeret af d. 24/03-2012 22:01 |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 25/03-2012 10:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Lærer fra Irland 'overfalet' af BTS vagt jeg forstår slet ikke overskriften. Man skal altid hører/se sagen fra begge sider. Min kone og jeg har snakket om denne sag, og konen fortæller, at grunden til at Irlænderen har blod i ansigtet, er fordi han angreb den kvindelige sikkerhedsvagt med skubben. Dette ville hendes mandlige kollega ikke finde sig i(forståelig nok). Så han tildelte Irlænderen en på lampen. Nu kræver Irlænderen og hans Thaikone 7.500.000 Baht i erstatning. Da de mener at deres datte har tage skade, ikke fordi faderen er en idiot og vil slås, men fordi hun ikke måtte få sine ballonger med. Desuden er flere vagter blevet fyret p.g.a. denne sag. Kan de få erstatning. Nej. Og so m en så rigtigt skrev, hvis der kommer udlændinge til Danmark, så må de følge vores regler. Eller ud. Same. Same Så moske skulle overskriften være Irsk lærer ovefalder vagt??
![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/03-2012 11:43
|
jeg er helt enig med dig Kim.. mht. overskriften så oversatte jeg bare løst den overskrift som blev brugt på 'thaivisa': "Foreigner Assaulted At Bangkok BTS Station By Security Guard" Men jeg brugte med vilje citationstegn på ordet 'overfaldet' da jeg selv synes at det er noget af en overdrivelse at sige at han bliver overfaldet... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/03-2012 13:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Bjarne skrev: sonny skrev: jeg håber at de skide vagter er blevet fyret.'¨ De thaier tror de er noget specielt. fuck de idioter Normale mennesker - som der faktisk er en del af her på sitet - må være rystede. Meldinger som denne vækker min dybeste afsky. Værst af alt er, at HAN selv bor i TH., så spørger man sig selv:<< Hvad I alverden laver han der, når han har det "forvrænget syn" om landets indbyggere ? >> Hvorfor rejser han ikke hjem til DK ? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/03-2012 14:13
|
PR52 skrev: Tjaee...... Men hvis 4-5 balloner eksploderer i hovedet på én selv (eller endnu værre på et barn) i et 'skytrain', så ser man nok lidt anderledes på det. http://scandasia....ws_id=2750 [url][/url] Præcis, godt fundet..... because the balloons were filled with hydrogen instead of helium. The four students suffered 1st, 2nd and 3rd degree burn on their back, hands and breast. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 25/03-2012 18:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
det jeg mente var, er det noget at ligge ud til afstemning ? nu ved jeg ikke hvor mang balloner,der skulle med toget, men jeg vil tro at det var langt under 30 ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/03-2012 18:51
|
Sorry Princessen, du må meget undskyld hvis min afstemning ødelagde din dag...jeg kan godt selv se det...unødvendigt og ligegyldigt...sorry... |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2012 23:09
|
|
chaingmai skrev: det jeg mente var, er det noget at ligge ud til afstemning ? nu ved jeg ikke hvor mang balloner,der skulle med toget, men jeg vil tro at det var langt under 30 ![]() Nåeee.....! - Jeg troede at det var mit indlæg # 8 du hentydede til. Jeg startede jo netop indlægget med: "Problemet med balloner ......" osv. Hvis din kommentar havde været møntet på mit indlæg, havde du forøvrigt da ret i det, som du skriver: "Sikke et problem" Tænk sig at ryge på skadeslisten kort inde i en EM fodboldfinale Danmark - Tyskland. 'Faxe' scorede jo i det 19' minut. ![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 26/03-2012 03:10
|
js jeg er da sådan set ligeglad med hvad du får din dag til at gå med og hvis du søger problemer i den kategori, jamen så er du en travl mand så spild ikke din tid på mig, fyld så bare dtw. med komplet ligegyldige afstemninger om ting du ikke har det mindste indflydelse på, ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/03-2012 11:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
chaingmai skrev: js jeg er da sådan set ligeglad med hvad du får din dag til at gå med og hvis du søger problemer i den kategori, jamen så er du en travl mand så spild ikke din tid på mig, fyld så bare dtw med komplet ligegyldige afstemninger om ting du ikke har det mindste indflydelse på,.x0518 Undskyld, men hvor var det at den skulle afleveres ? [img]http://www.ikea.com/dk/da/images/products/levanger-spejl__76923_PE197764_S4.jpg[/img] is not a valid Image. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 26/03-2012 12:44
|
det skulle fremgå af teksten![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 26/03-2012 13:03
|
men jeg forstod godt hvad du mente lung, det jeg reagerede imod var js. nedladenede tone, han behøver ikke at bruge den fordi vi ikke er enige, oplysningen om ,,dramaet" kan være ok, men en afstemning ? og vagter er de helt fine i kanten se nu robert oplevelse, og det er jo ikke ret lang tid siden, at en vagtmand og et par andre ansatte på et resort tævede en englænder og hans thai kone ihjel........så alle kan vel gå over stregen |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/03-2012 13:05
|
chaingmai skrev: jamen så er du en travl mand så spild ikke din tid på mig, fyld så bare dtw. med komplet ligegyldige afstemninger om ting du ikke har det mindste indflydelse på, ![]() Du minder lidt om én af de typer på 'Nationen' (Ekstra Bladet) der lige skal kommentere at artiklen er dårlig og journalisten en amatør som helt sikkert må kede sig! Så bliv dog væk hvis det ikke siger dig noget? Hvis du ikke har noget at sige, så lad være at snak..du kunne i det mindste sige DIN mening om sagen istedet for blot at lukke galde ud... jeg synes diskussionen er god, relevant (thai/farang) og lægger da op til en afstemning om hvorvidt folk er enige? og hvad bidrager du med på DTW ?? (svar = unødvendig brok)...gå tilbage i lænestolen og tænd piben...der kommer 'Det lille hus på prærien' her kl. 13.30 på TV2 Charlie.. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/03-2012 13:20
|
chaingmai skrev: men jeg forstod godt hvad du mente lung, det jeg reagerede imod var js. nedladenede tone, han behøver ikke at bruge den fordi vi ikke er enige, oplysningen om ,,dramaet" kan være ok, men en afstemning ? og vagter er de helt fine i kanten se nu robert oplevelse, og det er jo ikke ret lang tid siden, at en vagtmand og et par andre ansatte på et resort tævede en englænder og hans thai kone ihjel........så alle kan vel gå over stregenSå kom der endelig lidt kød på fra chaingmai..du skulle jo bare presses lidt! Jeg ved godt at jeg måske burde dele mit indlæg op som Webmaster plejer at gøre det, således at min egen mening ikke fremgik af det første indlæg...men det skal ses sådan at jeg først ganske neutralt fortæller om 'sagen', hvorefter jeg kommer med min egen mening i samme indlæg....som stadig er at jeg synes irlænderen optræder som en skinke...der nu åbenbart vil have 7,5 mio. THB i erstatning og måske skyld i at en vagt mister sit job.. afstemningen satte jeg på fordi jeg var interesseret i at vide hvad I synes om sagen? idet jeg havde fornemmet sympati for manden i andre forums....og det lægger da fint op til en afstemning? Det bliver alligevel ikke brugt så tit...men undskyld at jeg prøver at bidrage til lidt debat og aktivitet på DTW, så det hele ikke handler om nye barområder i Jomthien osv... Ikke alle vagter er lige fine i kanten, men det er heller ikke alle udlændinge...mine egne oplevelser er dog at respekt, kultur- og sprogforståelse kommer man langt med, desværre oplever jeg flere faranger der ter' sig åndsvagt, hvilket jeg ikke kan forstå at en gæst kan tillade sig... |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/03-2012 14:51
|
|
Af denne artikkel fremgår det, at der var flere balloner end dem man kan se på videoen - men gad vide hvad der op/ned - sandt/usandt af det, man kan læse sig til angående: 'Slaget om ballonerne på BTS platformen' http://www.andrew...hp?sid=527 [url][/url] Er dette et foto af et 'fake' forbudsopslag ? (lagt på nettet 21/02/2009) http://www.00ff00...o-balloon/ [url][/url] Og her er lidt merchandice til dem der hader balloner i BTS: http://www.zazzle...2084002333 [url][/url] http://www.zazzle...1488721986 [url][/url] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.